Vihreiden hallitusneuvottelijankin (Ode) blogissa väitetään, että autovero poistuu. No aika näyttää, mutta itse en ostaisi autoa juuri nyt.
Autovero poistuu!
33
482
Vastaukset
- Kuulemma juhannus
Viikon päästä maanantaína saa kaupasta verottomia autoja. Kannattaa lähtee jonottaan jo juhannuksena. Sinulla taas ei ole varaakaan uuteen autoon että älä kanna huolta meidän rikkaampien jutuista.
- asdadf74474
Näin on,
Ainoastaan kovanluokan juntti ostaa nyt uuden auton.- Joo just nyt taas ..
Ostan auton silloin kun satun haluamaan. Näin olen tehnyt aina ja koko ajan autovero on ollut juuri kohta poistumassa. Kertaakaan en ole katunut.
Nyt voi kuitenkin huoletta ostaa uuden auton kun autoverolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ylöspäin jatkossa. - jo poissa
Joo just nyt taas .. kirjoitti:
Ostan auton silloin kun satun haluamaan. Näin olen tehnyt aina ja koko ajan autovero on ollut juuri kohta poistumassa. Kertaakaan en ole katunut.
Nyt voi kuitenkin huoletta ostaa uuden auton kun autoverolla ei ole muuta mahdollisuutta kuin ylöspäin jatkossa.Kun kommunisti ei paremmasta tiedä eikä vapaasta kilpailusta mitään niin auton voi ostaa milloin vaan.
Toista se on mm. meikälle, joka ostaa auton vapailta markkinoilta. Saa laatuauton ja rahaa jää reippaasti vaikkapa matkailuun, asuntoon, huonekalujen uusimiseen jne. - ai jaa ...
jo poissa kirjoitti:
Kun kommunisti ei paremmasta tiedä eikä vapaasta kilpailusta mitään niin auton voi ostaa milloin vaan.
Toista se on mm. meikälle, joka ostaa auton vapailta markkinoilta. Saa laatuauton ja rahaa jää reippaasti vaikkapa matkailuun, asuntoon, huonekalujen uusimiseen jne.Kyllä mullekin jää reippaasti rahaa matkailuun, asuntoon, kalusteisiin etc. ja kaiken lisäksi vielä aina uuden auton ostoonkin.
Se on totta, että kilpailusta en mitään tiedä, se ei koske minua! - jo poissa
ai jaa ... kirjoitti:
Kyllä mullekin jää reippaasti rahaa matkailuun, asuntoon, kalusteisiin etc. ja kaiken lisäksi vielä aina uuden auton ostoonkin.
Se on totta, että kilpailusta en mitään tiedä, se ei koske minua!Ei sun karvalakkimalli sokodaa ja toiotaa miksikään oikeiksi autoiksi lasketa; ne on lähinnä kottikärrytasoa.
- ai jaa ...
jo poissa kirjoitti:
Ei sun karvalakkimalli sokodaa ja toiotaa miksikään oikeiksi autoiksi lasketa; ne on lähinnä kottikärrytasoa.
Noista en tiedä kun mulla on juuri keväällä alle saatu BMW X1 28i nelivetoautomaatti. Muuten olen ollut tyytyväinen mutta musta väri on kyllä aika hankala pitää siistinä. Dieseli ei tullut edes mieleeni, ne kuuluu työkoneisiin.
- jo poissa
ai jaa ... kirjoitti:
Noista en tiedä kun mulla on juuri keväällä alle saatu BMW X1 28i nelivetoautomaatti. Muuten olen ollut tyytyväinen mutta musta väri on kyllä aika hankala pitää siistinä. Dieseli ei tullut edes mieleeni, ne kuuluu työkoneisiin.
No, mulla on MB:n E-sarjaa ja vaihtuu nyt kesällä E 350 CDI T-malliin. Sääli sinua, kun olet joutunut Biimeristäsi maksamaan todella törkyhinnan.
Arvasinkin, että olet jokin suomalainen kartelliporvari, jotka kyllä puolustaa betonoitua systeemiä, että tulisi taas jotain tukea ja veronkiertomahista. - ai jaa ...
jo poissa kirjoitti:
No, mulla on MB:n E-sarjaa ja vaihtuu nyt kesällä E 350 CDI T-malliin. Sääli sinua, kun olet joutunut Biimeristäsi maksamaan todella törkyhinnan.
Arvasinkin, että olet jokin suomalainen kartelliporvari, jotka kyllä puolustaa betonoitua systeemiä, että tulisi taas jotain tukea ja veronkiertomahista.että kommunisti ja kartelliporvari? Sun taitaa olla vaikea päättää!
On mullakin vapaa-ajan asunnolla Valmetin dieseli. - hehee
ai jaa ... kirjoitti:
että kommunisti ja kartelliporvari? Sun taitaa olla vaikea päättää!
On mullakin vapaa-ajan asunnolla Valmetin dieseli.Suomessa kartelliporvari on tarpeen mukaan kommunisti. Muuten, sun bemarissa näyttää olevan heikommin tehoja kuin tuossa MB:n dieselissä, sullahan se traktori on !
- no joo ...
hehee kirjoitti:
Suomessa kartelliporvari on tarpeen mukaan kommunisti. Muuten, sun bemarissa näyttää olevan heikommin tehoja kuin tuossa MB:n dieselissä, sullahan se traktori on !
On mekin ajateltu papalle tollaista MB dieseliä. Huopahattu sillä jo valmiina onkin.
- kieh kieh
no joo ... kirjoitti:
On mekin ajateltu papalle tollaista MB dieseliä. Huopahattu sillä jo valmiina onkin.
Jäät sille MB:lle teinibemarillasi. Ja sehän vituttaa.
- no joo ...
kieh kieh kirjoitti:
Jäät sille MB:lle teinibemarillasi. Ja sehän vituttaa.
Viime talvenakin noita takavetoisia vedeltiin mökkitiellä ojanpuolelta kun ei ne päässy edes pientä mäkeä ylös. Subarulla silloin.
Mulla on vähän menevämmät harrastukset, ei mulle pappamersut riitä. - tätä se on
no joo ... kirjoitti:
Viime talvenakin noita takavetoisia vedeltiin mökkitiellä ojanpuolelta kun ei ne päässy edes pientä mäkeä ylös. Subarulla silloin.
Mulla on vähän menevämmät harrastukset, ei mulle pappamersut riitä.Tässä on tällainen tyypillinen autoveronpuolustaja Suomesta.
Itse on mukava leuhkia ja kehuskella autoilla ym., mutta jos normikansalainen, kuten Ruotsissa ja Saksassa, saisi ostaa ilman veroja itselleen turvallisen ja tehokkaankin auto niin sepä olisikin kauheaa ja "hyvinvointiyhteiskunta" olisi heti vaarassa.
Olisi se karseaa, kun joka pihassa olisi mersua, bemaria, audia ja jopa jokunen Porchekin ja autojen tunnearvo laskisi samalla tasolle kuin mikroaaltouunin.
Ketään ei enää kiinnostaisi minun pienipilisen ukkelin BMW X1 28i, nyyyyyh....
Maailmalla oikeasti rikkaat ostelee Ferrareita, Lamboja, Porschea, Mersua ym. Mm. BMW ja Audi ovat enemmänkin perseaukisemman rahvaan autoja joihin tyypillisesti käytetään leijonan osa tuloista. Köyhän pitää yrittää näyttää varakkaammalta kuin onkaan.
Ei ihme ettei kateellisten valtakunnasta autovero poistu. - no joo ...
tätä se on kirjoitti:
Tässä on tällainen tyypillinen autoveronpuolustaja Suomesta.
Itse on mukava leuhkia ja kehuskella autoilla ym., mutta jos normikansalainen, kuten Ruotsissa ja Saksassa, saisi ostaa ilman veroja itselleen turvallisen ja tehokkaankin auto niin sepä olisikin kauheaa ja "hyvinvointiyhteiskunta" olisi heti vaarassa.
Olisi se karseaa, kun joka pihassa olisi mersua, bemaria, audia ja jopa jokunen Porchekin ja autojen tunnearvo laskisi samalla tasolle kuin mikroaaltouunin.
Ketään ei enää kiinnostaisi minun pienipilisen ukkelin BMW X1 28i, nyyyyyh....
Maailmalla oikeasti rikkaat ostelee Ferrareita, Lamboja, Porschea, Mersua ym. Mm. BMW ja Audi ovat enemmänkin perseaukisemman rahvaan autoja joihin tyypillisesti käytetään leijonan osa tuloista. Köyhän pitää yrittää näyttää varakkaammalta kuin onkaan.
Ei ihme ettei kateellisten valtakunnasta autovero poistu.helpottiko ?
- tätä se on
no joo ... kirjoitti:
helpottiko ?
Osui ja upposi näköjään...
- oikea suunta
Uusi liikenneministeri tulee vaatimaan autoveron ja käyttömaksun nostoa.
Hän on jo ilmoittanut että rahat ei riitä tieverkon pitämiseen edes ennallaan.
Myös polttoaineisiin tulossa ilmoitettua suuremmat nousut.
Dieselöljyn hinta ollaan nostamassa eurooppalaiselkle tasolle l. 10 % yli bensiinin hinnan. - Eurooppa yhdentyy
Diesel nousee - valitettavasti. Pitkällä tähtäyksellä kaikki muu sitten laskeekin.
- Eu hajoaa...
Ei tarvitse olla idiootti uskoakseen verotuksen halpenemiseen, mutta kyllä se tietysti auttaa! KPy:llä tapaus on krooninen.
- Luetko ollenkaan?
EU näyttää päin vastoin liikkuvan kohti liittovaltiota! Näin ainakin asiantuntijat väittävät. Suomalaisten kannalta se on erittäin hyvä asia, koska mm. verotuslainsäädäntö yhä enenevässä määrin siirtyy Brysseliin.
- Luepa uudelleen
Luetko ollenkaan? kirjoitti:
EU näyttää päin vastoin liikkuvan kohti liittovaltiota! Näin ainakin asiantuntijat väittävät. Suomalaisten kannalta se on erittäin hyvä asia, koska mm. verotuslainsäädäntö yhä enenevässä määrin siirtyy Brysseliin.
EU näyttää liikkuvan kohti hajoamista.
- Pussissako elät?
Luepa uudelleen kirjoitti:
EU näyttää liikkuvan kohti hajoamista.
Minkähän takia ulkomaisissa lehdissä kirjoittelun sävy on ihan erilaista, kuin se on täällä Suomessa? Kahden kesken suomalaisetkin EU-asiantuntijat kertovat, että osittainen liittovaltiokehitys on väistämätön. Keskeinen kehitettävä asia on veropolitiikka, koska verokilpailu on saatava kuriin. Suomessa se tarkoittaa roimaa verojen laskua.
- Haaveita ...
Pussissako elät? kirjoitti:
Minkähän takia ulkomaisissa lehdissä kirjoittelun sävy on ihan erilaista, kuin se on täällä Suomessa? Kahden kesken suomalaisetkin EU-asiantuntijat kertovat, että osittainen liittovaltiokehitys on väistämätön. Keskeinen kehitettävä asia on veropolitiikka, koska verokilpailu on saatava kuriin. Suomessa se tarkoittaa roimaa verojen laskua.
"Suomessa se tarkoittaa roimaa verojen laskua."
Mieluummin vaikka pussissa kuin avohoidossa!
- Vuodenvaihteessa
Yleensä nuo muutokset on tehty vuodenvaihteessa.
- juuri näin
Ei tule liittovaltiota eikä' verot laske.Katainenhan juuri uhosi jotta autoilijoille tulee lisämaksuja jotta saadaan Kreikkarahat kasaan.Liittovaltio olisikin mielenkiintoinen kun kaikista talousasioista päättäisikin muut ei suomalaiset.Eli verot menisi muualle,kun suomeen ja suomi maksaisi:=)Ei olisi enään yhtään yritystä suomessa sen jälkeen sillä saksassa esimerkikksi työntekijän potkiminen pellolle maksaa maltaita ja sitä ei yritykset sulata eli pois EU:n alueelta häipyy silloin kaikki yritykset jotka vaiin voivat.Loput konkurssiin.Mitä hyödytte silloin jostain veroseikoista,kun ei ole tulojakaan ollenkaan.Sossutukikin voidaan silloin laskea kreikan tasolle sillä ei ne ymmärrä suomen talvea ja kuluja.
- aikansakutakin.
Näin tapahtuu.
Syitä Nissanin sähköauton tuleminen myyntiin vasta ensivuonna.
Lakiesitys, jossa yrityksen maksama hinta ei ole enää liikesalaisuus.
Tämäkin voimaan ensivuoden alussa.
Lisäksi uusin Jytky Alv-tilityksestä, jota voi lukea Tuulilasin-keskustelussa.
Kaikki merkit siis viittaavat veron poistoon.- ainavaantaasjälleen
Kaikki merkit viittaavat jälleen kerran autoveron poistoon. Näin ollut jo vuosikymmeniä kerran toisensa jälkeen. Merkit vain muuttuvat, mutta autovero pitää.
Valtiovelka ja kansantalouden tilahan eivät ole mitään merkkejä yhtään mistään. - Hunajata, hunajata
ainavaantaasjälleen kirjoitti:
Kaikki merkit viittaavat jälleen kerran autoveron poistoon. Näin ollut jo vuosikymmeniä kerran toisensa jälkeen. Merkit vain muuttuvat, mutta autovero pitää.
Valtiovelka ja kansantalouden tilahan eivät ole mitään merkkejä yhtään mistään.Tilanne alkaa muuttua. Autoveron olemassaolo ei ole enää yksinomaa Käteisen ja Tullin diktatuurin käsissä. EU viheltää autoverotuksen poikki vapaan kilpailun sallimiseksi. Suomen autokauppiassuvut kiittävät (tai sitten ei).
Käteinen ja Tulli yrittävät tappaa kansalaisia verottamalla. Kansa hakee oikeutta EU:sta ja vaatii valtiolle rangaistuksia. Käteinen häviää, Verottaja häviää, Suomen valtio häviää, Tulli häviää, Suomen kansalaiset häviävät.
Uusin ALV-hässäkkä on harvinaista herkkua. Rationaaliset odotukset autoveron pikaisesta poistamisesta tekee gutaa Suomen kartellisoituneelle autokaupalle. Aijajajajai miten herkkua.
- karvasmantelia ...
Älä nyt kuitenkaan nuolaise, ennenkuin tipahtaa!
Nuo sinun päiväunesi kenties helpottavat oloa, mutta haveita, haaveita vain.
Alv-ongelmilla ja niiden EU-ratkaisuilla kun ei ole mitään tekemistä autoverotuksen kanssa. Al-verotus on jäsenvaltioiden yhteinen niiden välinen ongelma, jota on mahdollista rikollisesti hyödyntää.
Autoverotus on puhtaasti kunkin jäsenmaan sisäinen asia, joka ei liikuta toisia jäsenmaita, eikä EU siihen millään tavalla puutu. Suurimmassa osassa EU-maita autoverotus on voimassa. Suomessa autovero ei poistu edes parin hallituskauden aikana, se on sula mahdottomuus nykyisessä taloustilanteessa.- Hunajata, hunajata
Pointti autoveron poistamisessa on avata kilpailu suomalaisille kuluttajille ja lopettaa autoliikkeiden kartelli. Maan ja maanosan taloustilanteen tietävät kaikki. Autoveron voi korvata muilla veroilla, tievero, käyttömaksu yms. Autoilun verotuksesta pitää tehdä tasapuolista sekä yrityksille, että yksityisille. Jos autoilun verottaminen onnistuu Ruotsissa, Saksassa ja muualla maailmassa, miksi verotusta ei saada tasapuoliseksi Suomessa? Syitä voi vain arvailla ja eräs ei vähiten epäilty syy on autokauppiassukujen lobbaus monopolistisen asemansa säliyttämisen puolesta.
Autoveron tuottaman verokertymän voisi kerätä oikeudenmukaisemmin. Voi vain ihmetellä niitä syitä, joiden nojalla maalaispoika Käteinen & kumpp. pitävät kiinni jeesuksen aikaisesta autoverosta. Auton hankinnan verottaminen ei ole tätä päivää. Se on ihan selvää, että Suomessa pyritään tappamaan kansalaiset verotuksella vastaisuudessakin.
On muuten pieni ihme sinänsä miten 1970-luvulla samaa nykyistä tasoa olevalla verotuksella kyettiin ylläpitämään toimivia sairaaloita, rautateitä, posteja, koululaitoksia. Objektiivisesti tarkastellen nykyään mikän yllämainituista ei enään toimi. Meneekö suomen verorahat tulonsiirtoihin? Ts. maksetaan työttömille siitä että eivät vaan tekisi mitään. Viitteitä siitä antaa samanaikainen työttömyys ja työvoimapula mm rakennusalalla.
- Uusi avaus!
Kuka tahansa valmistelutyötä oikeasti osaava kykenee tekemään laillisen liikenteen verotuksen parissa viikossa. Kyse on siis vain tahtotilasta. Kuka on saanut ja mitä nykymenon jatkumisella?
Oden jutussa kuitenkin viitattiin siihen, että tällä hallituskaudella asia korjataan autoveron osalta. Jäävätkö mm. laittomat katsastussäädökset voimaan, ei ole tiedossa.- samaa vanhaa
Kuules nyt KPy, nuo sinun jorinasi ja uskomuksesi ovat sitä samaa vanhaa, jota olet jauhanut näillä palstoilla jo vuosikausia.
Kun ei asioista mitään ymmärrä on helppo heitellä tuollaisia väittämiä.
Sitäpaitsi Suomen autovero on täysin laillinen niin Suomen lain kuin EU:nkin näkökulmasta. Autovero on useimmissa EU-maissa voimassa, eikä ole missään poistumassa.
Ne laittomat kaupan esteet ovat ihan vain sinun mielipiteitäsi, kun et sitäkään asiaa tajua.
- X.x.X.,
Kyllä on sellaiset autoveron poistumista enteilevät merkit ilmassa etteiole ennen ollu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750