Hei vaan,
Mietin, että toiminko ihan väärin, seuraavassa muutama esimerkki.
Eka juttu:
Kumppani piti exänsä koruja ja sanoin siitä hänelle. Hän lupasi jatkossa käyttää noita koruja vain joskus, kuten juhlissa. Itselläni ei ole rahaa ostaa hänelle koruja, kihlasormus hänellä on minulta, ei muuta. Nyt mietin, että jos hän laittaa jonkun korun vaikka nyt kesällä rippijuhliin niin laitan itsekin jonkun exältä saamani korun päälleni. Hän kertoi, että ei siitä pidä, ja kertoi myös, että hänen exänsäkään ei pitänyt kun hän oli sitä edellisen koruja käyttänyt.
Toka juttu:
Kumppani piteli minua aamulla ja sitten hänen piti mennä käväisemään aamutoimilla. Sanoi kuitenkin lähtiessään, että tulee kohta takaisin. Tultuaan sitten huikkasi oven raosta, että hän laittaa kahvin tippumaan. Sittän hän kysyi otanko voileipää. Sitten hän kutsui aamupalalle. Odotin tottakai hänen paluutaan sänkyyn mutta se jäi siltä aamulta. Päivällä otin asian puheeksi niin hän sanoi, että minun olisi pitänyt häntä sänkyyn pyytää kun hän unohti. Minä tuosta vähän otin nokkiini, kun lupasi mutta sitten "unohti". Hän sanoi, että samassa tilanteessa hän ei olisi ottanut nokkiinsa, eli vika minussa.
Vielä yksi:
Olin ostanut kolve DVD:tä ja hän laittoi ne hyllyyn. Samalla puhuttiin, että niitä voitaisiin joskus yhdessä katsella. Nyt sitten olin työmatkalla pari päivää ja hänellä oli kuulemma ollut tylsää. Hän kertoi illalla puhelimessa, että oli katsellut DVD:t. Pahoitin mieleni ja sanoin, että olisin halunnut ne katsoa hänen kanssaan, ja että katsellaan yhdessä sitten uudelleen. Hän sanoi, että ei hän niitä toista kertaa katso, ja että ei kai se nyt maailmaa kaada. Minä tietysti kerroin hänelle, että olisi voinut jotain muuta tekemistä keksiä, vaikkei tuo nyt maailmaa kaadakaan. Hän sitten lähetti pienen päästä tekstiviestin jossa totesi, että kiitos vaan kun pilasit iltani, ja kertoi suunnittelevan matkalle lähtöä 1½ viikon kuluttua, se voisi kai kaataa maailmamme.
En tiedä miten häneen suhtautuisin. Vaadinko liikaa empatiaa?
Minussako vikaa?
11
325
Vastaukset
- Wikip.
Löytyykö tuttja piirteitä?
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html- :-D))
Ai kummasta?
- khuvkjuv
No kyllä toimit väärin. Eipä teidän touhuistanne yhtään mitään taida tulla isompien asioiden kohdalla kun nyt on jo tuommoista nillitystä joistain helkkarin elokuvista tai siitä jos fiilis siihen "pitelyyn" yhtäkkiä meneekin. Vitsit, yksi sai kumminkin kahvit ja aamiaset valmiiksilaitettuna? Itse en tajua koruongelmaannekaan mutta olkoon, ehkä tavara on kumminkin sitten jotain niin henkilökohtaista joillekin. Jos oikein alat miettimään niin ehkä joudutte vaihtamaan vaikkapa auton tai sohvakalustonkin! Mistäs tiedät jos exästä on lämpimiä muistoja liittyen autoon ja ne korut puolestaan onkin aivan yhdentekeviä puolisollesi siinä mielessä? Siinä sitä onkin ihmeteltävää jos ei ole edes koruihin varaa ja uusi auto pitäisi saada. Paiskaisitteko kengätkin roskiin jos ne on exältä saatu vaikka ei olisi rahaa uusiin?
Joku viisas on sanonut: "En ole vihannut ketään miestä niin paljon, että olisin palauttanut timantit." ;-) - voinäitänaisia
Ekan asian ymmärsin, siis tuon koruasian. Ei ihan kohtuuton pyyntö ettei käyttäisi, vaikka en itse kyllä ymmärrä miksi ihmisillä olisi joku tunnelinkki korujaan kohtaan jotka ovat joltain exystävältään. Koruja ne vain minulle ovat.
Mutta tuo toinen. Mies teki sinulle aamiaista ja sinä valitat siitä, kun hän ei tullutkaan aamulla takaisin sänkyyn? Ei hyvä luoja, lue nyt itsekin tekstisi.
Ja ne oli vain DVD:t mitkä ostit. Kyllä sieltä kaupasta löytyy yhä enemmän ja enemmän uusia elokuvia joita voi yhdessä katsella.
Minusta tuntuu että olet vähän liian tunteikas ja takertuvainen. - :3
Kaikista kolmesta jutusta paistaa läpi se, ettette kovin hyvin tunne toisianne tai edes välitä tuntevanne - parisuhde taitaa olla teille molemmille vielä aika uusi käsite - siinä mielessä siis että siihen kuuluu toisen huomioiminen silloinkin kun se aiheuttaa omalle reitille pienen mutkan.
Koko tämän jutun saa aika hyvin ynnättyä tähän:
"Hän sitten lähetti pienen päästä tekstiviestin jossa totesi, että kiitos vaan kun pilasit iltani, ja kertoi suunnittelevan matkalle lähtöä 1½ viikon kuluttua"
Minusta vähän tuntuu ettei suhteenne ole kovin kestävällä pohjalla, kun 3 dvd:tä onnistuu saamaan aikaan tämän. Suosittelen että istutte pöydän ääreen ja keskustelette - ette siis riitele tai syyttele tai mitään muutakaan naurettavaa - asioista kunnes pääsette yhteisymmärrykseen siitä, mitä tämä teidän parisuhteenne teille on ja tämä keskustelu antaa myös vähän osviittaa sen tulevaisuudesta.
Lopuksi en voi kun sanoa että tuollaiset wikip.:n viljelemät muotisanat kuten 'narsisti', 'läheisriippuvainen' ja muut idiotismit voi jättää normaalin parisuhdekeskustelun ulkopuolelle - jokainen ajattelematon/hiukan välinpitämätön ihminen ei ole narsisti, eikä jokainen läheisyyttä kaipaava läheisriippuvainen, vaikka S24 'asiantuntijat' näin jaksavat joka välissä väittääkin. Tunteissasi ei ole mitään vikaa eikä ole väärin haluta 'enemmän' suhteelta, mutta kumppanisi ei taida olla ihan samalla aallonpituudella tunteidensa kanssa kuin sinä. - järki käteen
Huhuh, miten lapsellinen ja vaikea ihminen olet. Ikää sinulla ei taida vielä kovin paljoa olla, puhumattakaan kokemusta ihmissuhteista?
Kohta1.. Mitä väliä sillä on, kuka korut on ostanut? Itse en edes muista, mistä olen saanut kaikki koruni, eikä tulisi mielenkään, että kumppani alkaisi kiukuttelemaan ja utelemaan, kuka on ostanut minkäkin korun. Hieman järkeä tähän..
Kohta2.. Kiukuttelet siitä, että kumppanisi teki sinulle aamiaisen, eikä tullut takaisin vuoteeseen. Jos et osaa arvostaa kumppanisi mukavaa tekoa, vaan kiukuttelet sängyssä turhista asioista, kasva aikuiseksi.
Kohta 3.. Kumppanisi katsoi dvd-leffat ilman sinua ja sinä kiukuttelet siitäkin, vaikka kumppanisi lupaa katsoa leffat sinun kanssa uudelleen. - <3
"Kohta 3.. Kumppanisi katsoi dvd-leffat ilman sinua ja sinä kiukuttelet siitäkin, vaikka kumppanisi lupaa katsoa leffat sinun kanssa uudelleen. "
Eipäs luvannut, vaan juurikin päinvastoin.
"Huhuh, miten lapsellinen ja vaikea ihminen olet. Ikää sinulla ei taida vielä kovin paljoa olla, puhumattakaan kokemusta ihmissuhteista?"
Vähän nuori se taitaa olla, mutta eipä se kyllä mitään "lapsellista ja vaikeaa" ole jos haluaa läheisyyttä ja tunteidenosoituksia, päinvastoin, jos niitä ei halua, on jossain pahasti vikaa - tosin jos normit määritellään 'suurimman osan' mukaan, taitaa olla että on normaalia olla välinpitämätön kusipää sen sijaan että tunteilisi ja haluaisi läheisyyttä.- ;-)
Jonkin sortin kusipäisyyttä sekin on että muodostelee hirveitä kriisejä täysin tyhjänpäiväisistä asioista, puolin jos toisinkin. Mutta eipä mitään, jos tuo on kerran sitä aidompaa ja parempaa niin antaa mennä vaan! Ihan jännittää kuinka kauan kumpikaan jaksaa! :-D
- poiuyg121221
Kyllä, vaadit aivan liikaa.
Nuo ovat pikkuasioita ja maailma on täynnä niitä. Sinusta keksisi kolme samanlaista juttua aivan helpolla todennäköisesti, et vaan itse pidä niitä minään. Olette ehkä hyvin nuoria ettekä varmaan tunteneet kauan. Silloin syntyy riitaa ja pilkun halontaa aivan turhan päiväisistä asioista. Ei ole mitään suhteellisuuden tajua ja kaikkea kerjätään ja vaaditaan kuin pikkulapsi... Juu, on se niitten suurten tunteiden aikaa, mutta kyllä se on niin rasittavaakin, ettei kyllä totisesti ole ikävä niitä aikoja!
Unohda korut. Ne ovat vain koruja. Lopettakaa tuollaisten asioitten selittely toisillenne, ja kysely niistä: käyttäkää mitä sattuu olemaan. Ei ne edelliset suhteet minnekään katoa sillä, että mäkättää joka asiasta ja kuulustelee turhan päiväisyyksistä.
Olisit ollut edes jotenkin kiitollinen aamukahveesta ja mukavasta kohtelusta, mutta ei... Kun kaikki mulle heti tänne ja kaikki pitää saada ja mennä täydellisesti. Ei mene nyt eikä tule menemään koskaan. Olisit tosiaan huikannut hänet takaisin tai unohtanut vaan itsekin koko asian, kuulostaa pikkuvauvalta, joka odottaa palvelua ja peittelyä, tissiä ja pullaa. Onko teidän suhteenne lämpö ja läheisyys todella tuosta kiinni?
Kuule, kun se suhde päättyy jatkuviin pikku hiertymiin ja tajuat, ettei sitä kahviakaan enää tule, ehkä silloin ymmärrät, kannattiko tuostakin nillittää vai ei.
Jos asia olisi ollut tärkeä, olisit etukäteen sanonut ääneen, että ÄLÄ katso näitä, ne on niin tärkeitä minulle, että haluan katsoa ne sinun kanssasi, älä vaan katso näitä!! Kukaan tajua tuollaistakaan ajatella, että... Joo.
Olisit ostanut uudet 3 dvd:tä tuliaisiksi.
Ei teillä ainakaan vielä mitään kovin vakavalla pohjalla olevaa suhdetta ole, nuo ovat niin pieniä asioita. Eikä teillä kovin paljon ole elämän kokemustakaan, että jaksatte noita edes pitää ongelmina, tai ainakin sinä siis. Vaadit siis todellakin liikaa empatiaa, halot pilkkua ja käyttäydyt kuin pikkuvauva. Et siis vaadi empatiaa, vaan vauvana "äitiä" ymmärtämää kaiken. Suhde ei sitten kestä toisen ikuista lapsena oloa, parisuhde ei ole hoivasuhde eikä kahden aikuisen suhde voi olla vanhempi-lapsi- suhde.
Mieti asioita. - tsiiiisus
On teilläkin kauheita ongelmia. Menkää terapiaan molemmat. Muuten teille tulee ero
- 18+8
Musta olisi ihanaa jos joku tekisi mulle aamiaista...
Olet dramatiikanhakuinen ja naiivi. Et taida tajuta ottaa huomioon toisen tekemiä kivoja asioita ja sitä että hän todellakin on toinen ihminen, vaan pidät häntä ikäänkun itsesi jatkeena jonka täytyy tietää mitä ajattelet ja tunnet ja toimia automaattisesti sen mukaan. Kumppanillasi on kestämistä. Saas nähdä kauanko kattelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461874- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948