Suomi24,sen täydelliset naiset

Rumia naisia

Naiset luulee liikoja itsestään. Päätin ottaa yhteyttä Suomi24 treffipalstalla erääseen naiseen, jonka profiili oli mielenkiintoinen. Ulkonäöltään hän sanoi olevansa pyöreä ja nätti.

No sitten vaihdettiin kuvat. Nainen osoittautui oman arvioni mukaan ainakin 95 kiloiseksi ja eikä hän kasvoiltaankaan nyt mitenkään kauhean kaunis ollut.

Tämä kuulostaa tosi itserakkaalta, mutta olen itse kropaltani todella urheilullinen, koska harrasta erästä lajia sm-tasolla. On minua hyvännäköiseksi mieheksi usein sanottu.

Sitten tämä nainen vastaa viestiini kuvani lähettämisen jälkeen, että hän ei enää halua olla yhteydessä koska hänen mielestään en ollut tarpeeksi pitkä ja muutenkin jotenkin ei kuulemma "sytytä".

Kysynpä vaan Sari, että mistä sinunlaisesi ruma lehmä luulee joskus itselleen löytävän miehen? En tosin olisi itsekään halunnut enää olla sinuun yhteydessä kuvasi näkemisen jälkeen, mutta minulla sentään on luojan kiitos uusia mahdollisuuksia.

Tämä teksti on itserakasta, mutta samalla se on myös totuus!

51

1828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokainen tavallaan_

Hmm...en ole nainen, josta kirjoitit...mutta...sielukin saisi olla kaunista "katseltavaa"... Sinussakin. :)

• Biux

Miksi sä oot noin kiihtynyt siitä, et sait pakit? Ai koska pakit sait "lihavalta ja rumalta" naiselta... Heh...

Sun teksti ei vaikuta itserakkaalta vaan yksinkertaiselta. Lisäksi siitä paistaa mun tulkinnan mukaan narsistinen kiukku siitä, että lihava nainen kehtasi torjua sut ensin... Komea ja sm-tason urheilijaherkku.... ja eikun oikein nimellä naista tänne haukkumaan... Tosi urheiluhenkeä.

Voi voi. Toivottavasti toivut kamalasta hylkäämiskokemuksestasi.

• tuomarionpaska;)

"Kysynpä vaan Sari, että mistä sinunlaisesi ruma lehmä luulee joskus itselleen löytävän miehen? "

Jep,jep...minkäslainen sm-tason urheilija sä oikein oot kun et häviötä kestä ja alat vielä nimittelemään...katsos kun aina ei voi voittaa...lajisi varmaan korkeushyppy...asennoidu häviöön asiallisesti, niin voit päästä joskus riman ylikin...

• viisastunut täti

Jos joku on mielestäsi ruma ja lihava,niin hänellä ei saa olla mielipiteitä, eikä heiltä kysytä miellytätkö sinä heitä??? Voi kiesus!!!

Ehkäpä tämä Sari luki jo viestistäsi rivien läpi, ettet olekaan hänen mieleen ja kappas vaan lihavatkin naiset voivat torjua sinut!!

Tuolla egolla sinulla ei varmaan niitä mahdollisuuksia ole, toisin kuin luulet.

• e56yjr6k7tyku

Sinä otit häneen yhteyttä niin eiköhän sitä tee moni muukin.
      Sinänsä outoa että pituudesta jäis kiinni koko touhu hänen osaltaan. Jos se on niin tärkeää niin sen vois varmaan lisätä omiin hakukriteereihin.

• nää on taas näitä

ehkäpä tämä "Sari" huomasi jo kuvastasi kuinka itserakas olet ja kuinka pidät itseäsi automaattisesti luojan lahjana naisille. Kuvakin kun voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa...

Oli hyvä että hän vihelsi sen pelin poikki heti, saipahan sinutkin tiputettua niistä pivlilinnoista,ettei urheiluharrastuksesi takaa sitä ettei joka naista saa sormea napsauttamalla.

Ja tuo että haukut hänet heti pakit saatuasi,,hei, missä on urheiluhenkesi...saasti aikuisuutesi? Haukutko aina kilpailuissakin hävittyäsi kaikki vastustajasi läskeiksi hirviöiksi,kun osasivatkin paremmin kuin sinä?

• Myös lihava nainen

Taisipa Sari olla viisas nainen ja nähdä läpi mielesi köyhyyden.Oli vain sinua fiksumpi eikä haukkunut päin näköä,vaan keksi pituuden syyksi lemppuihin.Olet kyllä erittäin lapsellinen mies,kun pitää nimillä ihmisiä haukkua ja todella lapsellisella tavalla.Tuollainen mies ei ansaitse kuin nyrkkikyllikin seurakseen!!

• hoikkuus on kaunista

Lihava nainen on tosi ällöttävä........ sori... kertoo myös luonteesta jotain, että päästää itsensä lihomaan sian mittoihin. hyi.

• vaihtoehtovaihtoehto

Nooohhhh....parempi olla mitoiltaan sika,ku luonteeltaan SIKA ://

• hoikkuus on kaunista
        vaihtoehtovaihtoehto kirjoitti:

Nooohhhh....parempi olla mitoiltaan sika,ku luonteeltaan SIKA ://

Hyi, ei tod ole! Lihavat vain uskottelevat näin. Se on perinteinen defenssimekanismi: arvonkieltäminen. Hoikkuus ( uhkeat rinnat) on hyve. Lihavuus naisessa oksettaa.

• Biux
        hoikkuus on kaunista kirjoitti:

Hyi, ei tod ole! Lihavat vain uskottelevat näin. Se on perinteinen defenssimekanismi: arvonkieltäminen. Hoikkuus ( uhkeat rinnat) on hyve. Lihavuus naisessa oksettaa.

Defenssimekanismi=arvonkieltäminen? Just.

Eiköhän mielipiteiden esittäminen ole kuitenkin pääasiallisesti jotain muuta kuin defenssien aktivoitumista? Hyveellisyys tuskin koskee ruumiinrakennetta, vaan hyveellä viitataan usein käytökseen, luonteeseen tai elämäntapaan.

Kyllä muut ominaisuudet kuin henkilön paino, on niitä joilla tässä elämässä pärjätään tai ollaan pärjäämättä. Sinä saat pitää hoikan ihmisen ihannointisi vapaasti, elämä tulee sinua vielä opettamaan laajakatseisemmaksi. Myös defenssien käytössä.

Siihen saakka, pidä okennuspussi mukanasi.

• Iivari s

Naisessa kuuluu olla hieman jotain mistä ottaa kiinni ja rutistella.

Eihän niitä muuten miehistä erota :D

• joopas joo

Ja ihan samoin luulevat miehetkin olevansa jotakin komeita hyväkroppaisia jotka luulevat saavansa naisen kuin naisen. Liikaa itseensä kehuvat miehet osottautuu lopulta vain pettäjiksi.

Sisin se on mikä ihmisessä lopulta ratkaisee. Mitä tuosta ulkoisesta pyöreydestä senhän saa aina pois, mutta kun on sisältä huono sitä ei saakaan.

• Kurvit;)

Aiva juuri näin.Ja muodokkuus on musta ainakin kaunista.
      Uuh..Kun on rintaa ja vähän lantiolla muotoa.Se on oikea nainen.
      Oi,oi ja nami,nami,kurvia:)

• entwine77

on se kumma ku miehet ei kestä pakkeja, mutta naiset kyllä kestää..
      Niin mut miehethän yrittää olla Alfauroksia, ja naisten pitäis olla orjia..

TASA-ARVO VAIHTU AIKOJA SITTEN! :)

• ne ei kestä mitään p

Naiset varsinkin rumat haukkuu täällä jos antaa pakit.....

• Mies kommentoi

"On minua hyvännäköiseksi mieheksi usein sanottu."

No, onhan sekin tietysti jo jotain jos oma äiti kehuu ;)

• totuus tulee julki

Totuus on et rumat naiset sanovat itseään näteiksi treffi palstoilla jotta saisivat edes joskus vastauksia miehiltä. 95 kiloinen nainen tuskin on nätti, niinkuin aloittaja sanoi.

• totuus tulee julki

Niin ja rumat naiset ei vastaile rumille miehille koska rumat naiset luulevat itseään näteiksi ja siksi kirjoittelevat miehille joka on ruman mielestä komea , jotta tuntisi itsensä nätiksi. Tämä on ruman miehen puhetta.

• M 46

Näin se menee, toki mies haluaa tasoistaan seuraa ! Mieluiten urheilullinen haluaa samanlaisen kumppanin, harvoin timmi mies haluaa livavan naisen !

Yhteiset harrastukset ovat hyväksi parisuhteessa , ei sellainen kauaa vetele että toinen makaa sohvalla ja syö ja toinen urheilee !!

• Biux

Voi Voi sua. Elämää on sulle varmaan älyttömän helppoa; on vaan mustaa tai valkoista.

Voin kuitenkin kertoa, että ihan aina asiat ei kuitenkaan ole ihan noin. Ihmisiä viehättävät erilaiset asiat ja kauneuskäsityksiä on monia. Pyöreäkin ihminen voi olla urheilullinen ja normipainoinen voi olla laiska. Timmi urheilija voi pitää pyöreästä, muodokkaasta naisesta ja timmi nainen voi viehättyä mahakkaasta miehestä.

Sulle kaunis voi olla mulle vastanmielinen.

• Tasa-arvo tässäkin!

Totta puhut. Vakka kantensa valitsee.

Ei mies saa olla vatsakas ja ylipainoinen. Kaljut, itseään täynnä olevat keski-ikäiset öykkärit ovat vastenmielisiä surkimuksia.
      Kyllä se vain on niin, että kauniit, tasokkaat, hyvä vartaloiset naiset hakevat samanmoista seuraa. Hyvät miehet, ottakaapa peili kauniiseen käteen ennenkuin lähdette seuraavan kerran metsästämään!

• joku vaan

"Yhteiset harrastukset ovat hyväksi parisuhteessa , ei sellainen kauaa vetele että toinen makaa sohvalla ja syö ja toinen urheilee !! "

Kyllä se vain on niin, että kaikenlaiset variaatiot parisuhteista voi yhtä lailla onnistua tai epäonnistua.

Ei näitä juttuja voi mihinkään kiveen hakata, sen verran on ihmismieli monimutkainen.

• greijus

Minäkin tutustui Suomi24:n treffipalstalla naiseen, joka ilmoitti olevansa 66-
      vuotias ja painavansa 65 kg. Kuvassa häneellä oli uljaat pystyt rinnat. Todelli-suudessa hän oli 74-vuotias, painoi ainakin 80 kg ja rinnatkin olivat...
      Pettymykseni oli suuri, kun sain tietää, että teeskenteli olevansa 8 vuotta nuo-rempi. Mietiskelin, mitä muita salaisuuksia ja luurankoja hänellä oli kaapissaan.
      Näin helppoa on valehdella asioita treffipalstalla. Kun tapaan tämänlaatuisia
      huijareita, kierrän heidät kaukaa.

• s

Ei hyvää päivää... Mitä helvettiä? Uljaat rinnat 66-v?

Jos herraseni et tohon ikään ole mitään oppinut, niin mahdatko enää oppiakaan...

• pusunen
        s kirjoitti:

Ei hyvää päivää... Mitä helvettiä? Uljaat rinnat 66-v?

Jos herraseni et tohon ikään ole mitään oppinut, niin mahdatko enää oppiakaan...

Miksei 66v. voi omistaa uljaita rintoja. Itse olen varma, että rintani pitävät kutinsa ajan aallokossa. Olen jo yli 50v. ja rinnat on kuin nuorella naisella, kuppi c ;)))

• Miss -85
      • maratonton

Olisiko niin, että myös himourheilijat ovat aika itsekkäitä. Olen tavannut urheiluhullun nettitreffeiltä. Hänelle ei tunnu mikään muu merkitsevän kuin hänen oma hyvinvointinsa. On valmis valehtelemaan kaikenlaista saadakseen sen, mitä haluaa. No joo, en kuitenkaan halua yleistää urheiluhulluutta ja itsekkyyttä, mutta kokemukseni on saanut minut varuilleen himoliikkujamiesten suhteen.

• 22

sä täällä jaat palstasta toiseen tota samaa digitodayn leikki"tutkimusta" vaan siks kun sun oma ukkos on it-nörtti ja sun pitää saada todistaa itselles ja muille, että "onhan mulla hyvä panomies, onhan?" kun siitä ei muuhun miehiseen sit olekaan. Okei, se pitää sun tietskas kunnossa nii et pääset pörräämään tääl suolikaksnelosessa, mut siinä sen rumiluksen edut sit onkin. olisit vaan pysynyt niissä kapakan lärvisissä karaokekuninkaissa kuten tähänkin asti.

• Iivari s

Ei se urheilullinen kroppa kaikkia sytytä

nimimerkillä muskelit on yök.

• w4e5h6jety

Kuten ei myöskään hyllyvät läskit.

Urheilullisesta kropasta ei kyllä tule "muskelit" mieleen vaan pikemminkin hoikkuus.

Kumpikaan ääripää ei ole hyvä, sopusuhtaisuus on kaunista.

• noh noh

Sovitaanko vaikka niin, että jokainen saa tykätä mistä tykkää, makuasioista kun on turha väitellä. Voi niistä väitellä, mutta se on sama kuin yrittäisi naulata hyytelöä seinään.
      Ja sen tykkäämisen voi suorittaa niin, ettei hauku kaikkia niitä joista ei tykkää. Yrittäkäähän käyttäytyä fiksusti, se on kaunista :)

• Voi sinua..

Aloittajalle: toivottavasti en ikinä törmää sinuun. Oletko ajatellut, että miksi olet yksin?

• sanon vaan

Sellanen läski 95 kg nainen kuvittelee saavansa urheilullisen komean miehen. Ei 95 kg läski nainen lähde ruman ja ylipainoisen miehen kanssa treffeille ikinä koska ne nää 95 kg naiset kuvittelee olevansa paremman näköisiä kuin onkaan

• sss...sss...

Vai olisiko kuitenkin niin, että kauneus on aina katsojan silmissä?

Ja käsittääkseni kaikilla ihmisillä on jonkinlainen ihannekumppanin kuva silmissään, myös niillä läskeillä. Joskus jopa laiha ihminen voi lähteä treffeille ruman ja läskin ihmisen kanssa... Olen ihan kuullut ja nähnyt sellaista. Mieti sitä. Joskus jopa tällaisista treffeistä on seurannut pariutuminen...

Eikös aloittajan ongelma ollut tässä se, että läski ja ruma nainen antoi hänelle, täydelliselle miehelle, pakit? Sitä hän nyt kipuilee täällä... Eli mikä sun pointtisi tässä on?

Ja ajatuksesi siitä, että tiedät mitä sinulle vieraat ihmiset ajattelevat on erikoinen. Sanoisin jopa, että yleensä ajatuskuvio siitä, että itse kykenee lukemaan toisen ajatukset jonkinasteisesta psyyken ongelmasta.

• sanon vaan
        sss...sss... kirjoitti:

Vai olisiko kuitenkin niin, että kauneus on aina katsojan silmissä?

Ja käsittääkseni kaikilla ihmisillä on jonkinlainen ihannekumppanin kuva silmissään, myös niillä läskeillä. Joskus jopa laiha ihminen voi lähteä treffeille ruman ja läskin ihmisen kanssa... Olen ihan kuullut ja nähnyt sellaista. Mieti sitä. Joskus jopa tällaisista treffeistä on seurannut pariutuminen...

Eikös aloittajan ongelma ollut tässä se, että läski ja ruma nainen antoi hänelle, täydelliselle miehelle, pakit? Sitä hän nyt kipuilee täällä... Eli mikä sun pointtisi tässä on?

Ja ajatuksesi siitä, että tiedät mitä sinulle vieraat ihmiset ajattelevat on erikoinen. Sanoisin jopa, että yleensä ajatuskuvio siitä, että itse kykenee lukemaan toisen ajatukset jonkinasteisesta psyyken ongelmasta.

Eikös sillä läskillä ole liian suuret odotukset itsestään. Se voi nähdä itsensä kauniina mut komea ja hyvä kroppainen mies ei varmasti näe siinä mitään seksikästä. Tai sit jos onkin niin puutteessa et mikä tahansa lahna kelpaa.

• Tontsax
        sanon vaan kirjoitti:

Eikös sillä läskillä ole liian suuret odotukset itsestään. Se voi nähdä itsensä kauniina mut komea ja hyvä kroppainen mies ei varmasti näe siinä mitään seksikästä. Tai sit jos onkin niin puutteessa et mikä tahansa lahna kelpaa.

Älä yleistä. Itse nautin suuresti tyttöystävästäni, jolla on muotoja, joita puristella. Pidän suuresta, pyöreästä takapuolesta ja kunnon ryntäistä. Olen itse urheilullinen ja hyvässä asemassa oleva mies pääkaupunkiseudulta. Ylpeillen kuljen tyttöystäväni kanssa ja taatusti en ole puutteessa. Parasta seksiä ikinä.

Tyttöystäväni on kuitenkin hyväkuntoinen ja liikunnallinen, vaikka ylipainoa onkin. Huonokuntoisuus on ehdoton turn off oli sit laiha tai lihava.

• urheilijanainen79

Huhhuh mitä paskaa aloittajalta. Varmaan lähetit itsestäsi jonkun paidattoman pullistelukuvan, mä en ainakaan ikinä vastaa sellaisiin :D Korvien välissä ei liiku mitään niillä

Ja toisekseen miksi edes otit pyöreään naiseen yhteyttä jos se kerran niin ällöttää. Itsetuntosi hivelemiseksi kenties, ja kävikin juuri päinvastoin ja egosi ei sitä kestä? Toivottavasti sait sen "toisen mahdollisuutesi"... :D

• Kuin tässäkin tapauk

Rumuus voi aiheuttaa joillekin katkeruutta, mikä aiheuttaa ikävää käytöstä muita kohtaan. Myös rumuuden aiheuttamaan alemmuuden tunteeseen saatetaan hakea lääkettä lyömällä muita lyttyyn, vähän siihen tyyliin, että no on niitä vikoja teissä muissakin.

Itse en kuitenkaan usko ulkonäön vaikuttavan kovinkaan suuresti ihmiseen käytökseen toisia kohtaan. Jotkut vaan ovat kypsempiä ja "parempia ihmisiä" kuin toiset, eikä heidän tarvitse kiukutella muille eikä mollata muita tunteakseen itseään paremmiksi.

• ..........

Joo, olet ihan miten hyvännäköinen tahansa, niin kuvitteletko oikeesti saavas jonkun sinulle kelpaavan naisen tolla asenteella. Olet tollanen vitun itserakas mulkku, joka kuvittelee, että kauniit ja hoikat naiset seisoo jonossa sun ovellas, niin voit sitten alkaa siitä valikoimaan.

Niin, ja ootkos koskaan kuullut sellasesta jutusta, että totuus ja vittuilu on aivan eri asioita.

• Blönti

On niin typerä kirjoitus... ja missähän on SM tason kaveri?? Hmm...varmaan älykkyysosamäärän vähäisemmän pistemäärän saavuttamisesta? Tosinainen ei tuollaista Juppia edes haluis..

• aloittaja oikeessa

Just noi 95 kg naiset on kaikkien vaativimpia. Ei niille kelpaa kuin pitkä ja urheilullinen todella komea mies. Vaikka itellä on hyvä kroppa mut naama ei olekkaan niin nätti, turha kuvitella saavansa vastauksia edes rumilta naisilta. Läskit naiset ei vastaa läskeille miehille.

• Mä olin joskus pinnallinen, hyväksyin sitten naisia vähän laajemmin ja ei se auttanut. Mutta kadu en. Kyllä säkin vielä opit, pitäis sanoo, mutta tee niinku tahot. Älä vaan silti syytä toista noista. Aito hymy on mun mielestä aina nättiä naisella.

• lwg

Niin, jos ei hae ylipainoista naista, niin 95-kiloisille ei kannata aikaa tuhrata.
      Itselleni on melko vierasta tuo, että profiilissa puhuisin yhtä ja livenä olisin toista.
      Minulla on melko "tiukka" ja selkeärajainen profiili, jossa tuon ilmi sen, mitä olen sekä luonteeltani että olemukseltani. En toitota olevani "tasokas" tai "kuuma", enkä vaadi mieheltä mitään -kerron vain mitä olen. Vastaaja päätelköön sopiiko minulle. Valheesta jää aina kiinni, ja tiettyjä asioita ei voi koskaan kertoa ns. faktana (muuta kuin ns. kovat (koulutus, ikä, pituus, paino ym.) asiat.

Olen käynyt nyt viisillä treffeillä, ja jokaiselta saanut palautetta, että olen vielä paljon enemmän kuin kerroin, ja ainakin olen JUURI sitä mitä annan olettaakin. Toki peräänroikkujia on jäänyt, koska en tuntenut mitään sen suurempia "kolahduksia" tai kemiaa, mutta olen jälkikäteenkin käyttäytynyt asiallisesti, ja odottelen vain, että löytyy joku yhtä rehellisesti ja objektiivisin silin itseään kuvaileva urho. Luetutin profiilin muutamallakin ihmisellä ennenkuin sen julkaisin, ja uskoisin, että kikkailu ei toimi kellään.

Pää pystyyn -tulee naisia, joilla on muutakin kuin kyky leikkiä Hertta-sarjakirjailijaa vailla mitään katetta sanoilleen :)))

• dfgfgtfsh tfsf

Kylläpä narskua potuttaa, kun ei etsinyt itse antaa pakkeja tai siis poistua hiljaa takavasemmalle. Kismittää niin kuaheasti, kun on vielä oikein entinen urheilija ja kaikkea.

:D)))))

• mielenvikaisia

Samanlaisia ne naiset tuol kadullakin kun suomi24:ssä

• täH höh?

Kun ÄO:si on kengän numeroa ei ketään kiinnosta...

• -,-.-m

ap oli liian pieni ja hintelä tietty isolle tytölle.

• nirhaan kaikki

juu vuonna 2012 huhtikuusa suomi24 naiset ovat in kuin näkymättömiä apinoita.
      Minkäs sllle voi et suomi kaks nelosen naiset ovat kuin spitaalisia otka eivät miehille vastaa.

• Peruskoulu kesken?

Joo mä oon pitäny kriteerinä, että jos ei osaa suomea kirjoitta noin suht koht oikein, niin en viitsi vastata, sorry vaan.

• '-' hulluuuuuuu

tuo on hullun naisvihaajan tekstiä ja tappouhkaus nimimerkkinä. Aivan sairas mätäpää olet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe