Onneton kaalikeittodieetti

Mitä nyt?

Olen kolmatta päivää tällä ns. kaalikeittodieetillä ja ihmetyttää suuresti. Paino ei ole laskenut yhtään, siis on pysynyt samassa ja jopa tunnen itseni aikaisempaa turvonneemmaksi. Olen noudattanut sitä muuten kirjaimellisesti, paitsi kahvia olen kyllä juonut, vaikka se on kielletty. Lisäksi tänä aamuna on aivan kaamea olo. Rintaan ja selkään koskee kamalasti, ennen en ole tällaista kipua kokenut. Voiko se johtua tuosta kahvista vai onkohan tässä jo sydänkohtaus tulossa kaiken lisäksi. Todella ihmettelen, miksi painoni ei laske, mutta aion silti jatkaa. Pyytäisin asiallisia vastauksia varsinkin teiltä,jotka ovat tätä dieettiä kokeilleet.

34

37902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mac

      Itselläni vatsa ei kestä kaalia missään muodossa. Sappi alkaa heti oireilemaan ja närästys on melkoinen. Itse suosittelisin lopettamaan tuon dieetin ja aloittamaan ruokailun normaalilla ruoalla kevytversiona. Mutta itse tietenkin valitset. Toivottavasti ei tule sairaalareissua.

      • Mitä nyt?

        Taidanpa tosiaan sittenkin lopettaa dieetin tältä erää. Saattaa olla että kaali ei sovi vatsalleni ja se vielä aamulla yhdistettynä mustaan kahviin ei varmastikkaan ole mikään paras yhdistelmä! Mutta kun tuntuu, että ilman aamukahvia ei töihin pääse. Olen kyllä ennen syönyt kaalilaatikkoa ja kaalikeittoa saamatta näitä oireita, mutta määräthän ovat olleet aivan toista luokkaa, kuin nyt tämän kuurin aikana. Nyt alkaa kipukin helpottaa, kun syönnistä on aikaa 2 h. Yritetäänpä jotain muuta.


      • joo
        Mitä nyt? kirjoitti:

        Taidanpa tosiaan sittenkin lopettaa dieetin tältä erää. Saattaa olla että kaali ei sovi vatsalleni ja se vielä aamulla yhdistettynä mustaan kahviin ei varmastikkaan ole mikään paras yhdistelmä! Mutta kun tuntuu, että ilman aamukahvia ei töihin pääse. Olen kyllä ennen syönyt kaalilaatikkoa ja kaalikeittoa saamatta näitä oireita, mutta määräthän ovat olleet aivan toista luokkaa, kuin nyt tämän kuurin aikana. Nyt alkaa kipukin helpottaa, kun syönnistä on aikaa 2 h. Yritetäänpä jotain muuta.

        Kaalikeittodieetissä puhdistuminen alkaa vasta neljännen-viidennen päivän kieppeillä.
        Siis vessassa ramppaaminen eli nesteitä lähtee, suoli toimii.
        Tietenkin jos on pahoja oireita niin ei varmaan kannata jatkaa. Itse tiedät parhaiten mitä kestät.


    • Trillian

      Hei,
      Todella ikävä kuulla tuollaisista oireista! Olen myöskin kolmatta päivää dieetillä, ja olo on aivan mahtavan hyvä ja kevyt. Puolitoista kiloa oli aamulla tippunut lähtöpainosta.
      Paljonko sinulla on painoa ja tiputettavaa? Minulla lähtöpaino oli 83kg, ja haaveilen joskus pääseväni 57kg:n (pituus 163cm), mutta 70kg on tämän vuoden puolella tähtäimessä oleva välietappi.

      En ole ikinä ollut mikään kahvinjuoja - teen kylläkin, mutten sitäkään kittaa joka päivä - joten arvelisin että ainakin yksi kokemiesi oireiden aiheuttajista on tuo kahvi.
      Sinuna lopettaisin ja kokeilisin jotain muuta. Luultavasti alkaisin ensin kahvilakkoon ja vasta sitten aloittaisin tämän dieetin uudestaan.

      Toivottavasti löydät itsellesi sopivamman tavan laihduttaa!

      • Mitä nyt?

        Lähtöpaino minulla on 67 kg ja pituutta 169 cm. Haluaisin vain hoikistua n. 5 kg, jotta vanhat kesävaatteet mahtuisi päälle! Ajattelin että tämä dieetti olis siihen mitä mainioin. Tosin minulla on kotona huono vaaka (ei digitaali),joten saattaa olla, että olen laihtunut n. kilon, mutta ohjeen mukaan pitäisi olla laihtunut jo 2-4 kg, jos oikein muistan.Tietysti se on yksilöllistä ja nestettä kai sitä ekana lähtee.


      • Kevyt olo

        Mä oon ollu ny neljä päivää tällä dieetillä ja olo on todella hyvä. Toisena päivänä oli todella heikko ja huono olo mut sit puolen päivän jälkeen energiataso nous ja oli pakko päästä lenkille ja tehdä jotain. Olen aamuisin tosi pirteä ja olo tuntuu kevyeltä. Sen huomasin että vettä pitää juoda paljon muuten tulee huono olo. En tiedä paljo on tippunu painoo, mut kaveri kauhisteli kun olin laihtunu sen mielestä (neljässä päivässäkö?) ihan hirveenä. No mutta viikonloppuna se selviää kun käyn vanhempien luona niin pitää hypätä vaakaan. Ilmeisestikkään kaali ei sovi kaikille.


    • Helmi-Orvokki

      Mulla oli alussa samanlaista turvotuksen kaltaista oloa, minusta oli outoa kun pitäis tuntee keveyttä ja olikin toisinpäin. No sitten torstaina mulle iski ihan julmettu ripuli, kaikki tuli vetenä ulos. Oletan että se oli sitä "kuona-aineiden liikkeelle lähtöä josta ohjeissakin puhutaan. Kipua mulla ei ollut missään vaiheessa.

      Voi olla että dietti ei sulle sovi..antaisin ohjeeksi että lopetat sen ja juot vaikka maitoa nyt vatsahappojen tasaamiseksi tai piimää...juo vaikka väkisin jollet maidosta/piimästä vaikka tykkää, vatsasi vuoksi.
      Ja vältä kahvia kunnes tilanne rauhottuu.

      Kerro kuulumisia.

      • mamma-69

        mä olin kans tolla samaisella kuurilla ja join kahvia n.5 kuppii päiväs,eikä vaikuttanu millään tavoin .painoki tippu niinku luvattiin.


    • ighj,m

      Piilevä masokistiko sinut saa tuollaiselle kaalikeittodiettille? Mitä yrität sillä saavuttaa - paskan olon ja maun suuhun vai? Vai yritätkö kenties laihduttaa? Miltäs kuulostaisi sellainen laihduttaminen, että söisit normaalia, terveellistä ja hyvän makuista ruokaa, mutta hieman normaalia vähemmän? Lisäisit kenties päivittäistä liikkumista?

      Siis oletko todella perustellut itsellesi, miksi painon pudotus pitäisi tehdä juuri kammottavan makuisen kaalikeiton avulla? Ihmetyttää tuollainen itsensäkiusaamistouhu aivan hemmetisti!

      • Trillian

        Neljäs päivä menossa, hyvin jatkuu.

        Juuri jugurttia alkoikin aamulla tehdä mieli, hassua sikäli kun yleensä en siedä sitä. Eilen illalla himotti hirmuisesti nachosipsejä tai voileipäkeksejä, vaikken niitäkään yleensä syö, mutta se hinku meni ohi banaanilla.

        Eilen söin ihan mahdottoman läjän hedelmiä, vihannekset kun ei minulle juuri maistu. Olo oli aamulla sellainen, että nyt on varmasti tullut vain lisää painoa, mutta se olikin tippunut puoli kiloa eilisaamusta.

        Onkohan minussa jokin vialla, kun tuo keitto ei edo vieläkään. ;) Juuri laitoin uuden puolikkaan kaalin satsin tulemaan, ja kokeilen miltä se maistuu curry-maustettuna.

        Jännä nähdä kuinka minulla toteutuu tuo luvattu kuona-aineiden poistuminen. Pari päivää olen ollut tavallaan flunssainen, mutta luulisin että tämä räkiminen on juuri niistä kuona-aineista johtuvaa.

        Olen tullut siihen tulokseen, että otan tämän homman paaston kannalta. Muihin paastoihin verrattuna tämä ei voi olla epäterveellistäkään.


      • ilkku

        Elä ihmettele ollenkaan. Mitäs nämä kaalikeittolaihduttajat muuten parin kuukaudenpäästä tekisivät, jos nyt muuttaisivat elintapojaan. Nyt he nimittäin laihduttavat ihan pian uudelleen, kun samat kadonneet kilot tulevat takaisin kavereiden kanssa. Ja taas keitetään kaalta.... harrastus se tuokin on, mutta hauskempaakin ajankulua löytyy.


      • Trillian
        ilkku kirjoitti:

        Elä ihmettele ollenkaan. Mitäs nämä kaalikeittolaihduttajat muuten parin kuukaudenpäästä tekisivät, jos nyt muuttaisivat elintapojaan. Nyt he nimittäin laihduttavat ihan pian uudelleen, kun samat kadonneet kilot tulevat takaisin kavereiden kanssa. Ja taas keitetään kaalta.... harrastus se tuokin on, mutta hauskempaakin ajankulua löytyy.

        Tokihan minä voin sitten jälkeenpäinkin raportoida että kuinka on mennyt...

        Minusta ainakin tuntui siltä, että laihdutus _on_ aloitettava tällaisella vähän rankemmalla ja tiukasti sanellulla kuurilla, koska en ole lihava siksi että söisin niin paljon roskaruokaa, vaan siksi että syön tavallista, vähä- ja hyvärasvaista ruokaa aivan liikaa. (Täytyy myöntää että suklaata tulee popsittua.)
        Tällainen kuuri voisi auttaa löytämään sen aidon näläntunteen ja pienentää vatsalaukkua niin, ettei tule ahmittua liikaa kun tuntuu täydeltä aiemmin. Ja kun olo on hyvä, en koe tästä mitään haittaakaan saavani. Kai esim. puhdistautumissyistä paastoavatkin ihmiset lihovat paastolla pudottamansa kilot takaisin..?


      • Helmi-Orvokki
        Trillian kirjoitti:

        Neljäs päivä menossa, hyvin jatkuu.

        Juuri jugurttia alkoikin aamulla tehdä mieli, hassua sikäli kun yleensä en siedä sitä. Eilen illalla himotti hirmuisesti nachosipsejä tai voileipäkeksejä, vaikken niitäkään yleensä syö, mutta se hinku meni ohi banaanilla.

        Eilen söin ihan mahdottoman läjän hedelmiä, vihannekset kun ei minulle juuri maistu. Olo oli aamulla sellainen, että nyt on varmasti tullut vain lisää painoa, mutta se olikin tippunut puoli kiloa eilisaamusta.

        Onkohan minussa jokin vialla, kun tuo keitto ei edo vieläkään. ;) Juuri laitoin uuden puolikkaan kaalin satsin tulemaan, ja kokeilen miltä se maistuu curry-maustettuna.

        Jännä nähdä kuinka minulla toteutuu tuo luvattu kuona-aineiden poistuminen. Pari päivää olen ollut tavallaan flunssainen, mutta luulisin että tämä räkiminen on juuri niistä kuona-aineista johtuvaa.

        Olen tullut siihen tulokseen, että otan tämän homman paaston kannalta. Muihin paastoihin verrattuna tämä ei voi olla epäterveellistäkään.

        Miltä susta tuntuu nyt kun kuuria on enää rippeet jäljellä?? paljonko on painoa pois tähän mennessä ja kuinka paljon sulla olis pudotettavaa??
        Tsemppistä vielä lopun ajaksikin !!!!


      • helga
        Trillian kirjoitti:

        Tokihan minä voin sitten jälkeenpäinkin raportoida että kuinka on mennyt...

        Minusta ainakin tuntui siltä, että laihdutus _on_ aloitettava tällaisella vähän rankemmalla ja tiukasti sanellulla kuurilla, koska en ole lihava siksi että söisin niin paljon roskaruokaa, vaan siksi että syön tavallista, vähä- ja hyvärasvaista ruokaa aivan liikaa. (Täytyy myöntää että suklaata tulee popsittua.)
        Tällainen kuuri voisi auttaa löytämään sen aidon näläntunteen ja pienentää vatsalaukkua niin, ettei tule ahmittua liikaa kun tuntuu täydeltä aiemmin. Ja kun olo on hyvä, en koe tästä mitään haittaakaan saavani. Kai esim. puhdistautumissyistä paastoavatkin ihmiset lihovat paastolla pudottamansa kilot takaisin..?

        mulla AIVAN sama ongelma.. en syö roskaruokaa, mutta tavallinenkin ruoka on niin hyvää että tulee syötyä liikaa.. ja olen kaalikeittokuurilla nyt kolmatta päivää, olo on tänään hyvä, eilen oli tosi heikko/väsynyt olo. painoa tippunu 74->72. kaalikeitto on muuten julmetun pahaa.. eikö riitä että syö niitä aineksia raakana vaan.. =PPP en taida saada sitä soppaa enää kurkusta alas..


      • minä vain
        ilkku kirjoitti:

        Elä ihmettele ollenkaan. Mitäs nämä kaalikeittolaihduttajat muuten parin kuukaudenpäästä tekisivät, jos nyt muuttaisivat elintapojaan. Nyt he nimittäin laihduttavat ihan pian uudelleen, kun samat kadonneet kilot tulevat takaisin kavereiden kanssa. Ja taas keitetään kaalta.... harrastus se tuokin on, mutta hauskempaakin ajankulua löytyy.

        minä otan tämän kuurin uutena elämän alkuna niin sanotusti, pidin viikon ihmekeittokuuria (yäk)! 5kg on lähtenyt pois ja olen lisännyt liikuntaa ja huomenna saan syödä normaalia ruokaa jo eli kuuri ohi(jee) mutta syön vähemmän kuin normaalisti ja paljon hedelmiä ja vihanneksia ja vettä juon paljon päivittäin. kun nyt on saanut 5kg pois niin ei enää halua takaisin siihen syöpöttely elämään. ja nuori kun vielä olen niin jos silloin tällöin otan alkoholia niin meinaa sitä että pitää sitte lisätä liikuntaa että kuluttaa jos humalassa on tullut napsittua =)
        tämä kuuri oli pnnahdus terveelliseen elämään, sain tulokset heti niin paremmin jaksaa jatkaa, suosittelen =)


    • tehokas 42

      Hei

      Aloitin kuurin heti uuden vuoden alusta ja paino putosi dieetin aikana 8 kiloa. Kahvia join minäkin. Kävelin myös pitkiä lenkkejä. Olin todella tyytyväinen tuloksiin ja jopa paino pysynyt koko vuoden aika hyvin kurissa, mitä nyt joulusyömiset. Mutta nopeasti saan karistettua muutaman kilon taas. Tsemppiä kuuriin!

    • Tombald

      Moi!

      Onkohan arvon raadilla semmoista tietoa tuosta kaalikeittodieetistä, että voisiko sen keiton vaikka soseuttaa, vai piileekö dieetin toimivuus juuri tuossa keiton koostumuksessa? Tänks näin etukäteen!

      • Marsu

        Minä juuri lopetin tupakoinnin tossa reilu kuukausi sitten ja samantien alle 2 viikossa tuli 3kg lisää! Nyt ajattelin sitten että kilot saavat lähteä yhtä nopeasti kun ovat tulleetkin. Rakastan kaalikeittoa ja olen kasvissyöjä joten en usko että vaikeuksia sen kummemmin tulee, mutta halusin kokeneemmilta kysyä että onko joillain hyviä maustamisohjeita? Valkosipulia ainakin ajattelin lisätä, se sopii keittoon kuin keittoon, mutta onko jotain muita kivoja ideoita joita pääsisi kokeilemaan? Kiitoksia :)


      • Piukkuli

        ...imeessä soseuta keitto ennen syöntiä... sillai mäkin tein joskus kymmenen vuotta sit kun ensi kerran sillä olin! Ja tuloksia tuli seitsemän kilon verran! Nyt häät tulossa kuukauden päästä ja ajattelin jälleen turvautua kaalin voimaan... ;) Hyvää kesää!


      • katsku23
        Marsu kirjoitti:

        Minä juuri lopetin tupakoinnin tossa reilu kuukausi sitten ja samantien alle 2 viikossa tuli 3kg lisää! Nyt ajattelin sitten että kilot saavat lähteä yhtä nopeasti kun ovat tulleetkin. Rakastan kaalikeittoa ja olen kasvissyöjä joten en usko että vaikeuksia sen kummemmin tulee, mutta halusin kokeneemmilta kysyä että onko joillain hyviä maustamisohjeita? Valkosipulia ainakin ajattelin lisätä, se sopii keittoon kuin keittoon, mutta onko jotain muita kivoja ideoita joita pääsisi kokeilemaan? Kiitoksia :)

        itse kaalikeitto kuurilla kolmatta päivää ja täytyy kyllä myöntää että keitto on hyvää.Jopa mieheni kehui että onpa hyvää laihis keitoksi!! Laitoin keittämisvaiheessa keittoon kaksi yksikyntistä valkosipulia,mustapippuria,valkopippuria ja muutaman teelusikallisen chili seosta, joka on kovin tujua, sekä lisäsin sellasta valkosipuli-chili kastiketta muutaman ruokalusikallisen.Tykkään tulisesta ruoasta ja se kivasti hävittää sekä kaalin että sellerin maun!!


      • Personal trainer
        Piukkuli kirjoitti:

        ...imeessä soseuta keitto ennen syöntiä... sillai mäkin tein joskus kymmenen vuotta sit kun ensi kerran sillä olin! Ja tuloksia tuli seitsemän kilon verran! Nyt häät tulossa kuukauden päästä ja ajattelin jälleen turvautua kaalin voimaan... ;) Hyvää kesää!

        Jos haluaa tiputtaa painoa siitä riippumatta mistä se lähtee, silloin kaalikeittodietille vaan. Nimittäin suurin osa tiputetusta painosta on lihasta, koska ei saada täydellisen aminohappokoostumuksen omaavia proteiineja. Jos niitä ei saada elimistö purkaa niitä lihaksesta.

        Tästä painonpudotuksesta ei ole mitään muuta kuin haittaa. Paino kyllä tippuu, mutta rasvaprosentti kasvaa.


    • Mies 178/71 - 75 :)

      Olen pudottanut tuolla kaalikeittodietillä ensimmäisen kerran yli 10v sitten 8 kg ja sitten aina parin vuoden välein noin 3-4kg joka tässä ajassa tuppaa kertymään, laihtuminen ei todellakaan lähde heti käyntiin ja vaan saattaa kestää 4-5 päivää ennen kuin mitään tapahtuu ja silloinkin ensin poistuu neste. Itse jatkan diettiä yleensä 3-4 viikkoa, jonka jälkeen tuo 3-4kg on poissa. Jos sinulla on runsasti ylipäinoa niin painonpudotus käy todennäköisesti hieman nopeammin. En tiedä mikä versio sinulla on dietistä mutta asiantuntioiden mukaan olisi hyvä nauttia noin 1 teelusikallinen öljyä tms/päivä tämä edesauttaa kuulemma oman kehin rasvan palamista.

      Voimia ja pitkämielisyyttä toivottaen

      • Zzzåå

        Jestas sentään... Nyt on neljäs päivä kaalikeittodieettiä menossa, enkä ole ikinä ollut näin turvoksissa! Paino on noussut dieetin alusta kaksi kiloa. Ihan kirjaimellisesti olen noudattanut. Pitäisikö tän nyt ihan näinkään mennä?


    • lallatilaaaaaa

      itse olen toista viikkoo kaalidieetillä, ei mitään ongelmaa, tosin en itse juo kahvia tai mitään kofeiinipitosta, minulla ei nimittäin sydän kestä, tulee aina tosi paljon rintakipua jos juon mitään missä on kofeiinia. kokeile olla siis ilman kahvia vaikka?

      itsellä on paino tippunut jo 7 kiloa :) tsemppiäa sulle

    • kaalisoppa1

      Mul on 4:s päivä menossa ja olo on kun odottaisin kaksosia viimesillään. Ihan oon noudattanut ohjetta,missä vika? Ei ole nestettä poistunut eikä muutenkaan mitään normaalista poikkeavaa. Eli tää dietti ei sovi mulle. Painoa on kyl pudonnut n. 2kg. Mut hirvee turvotus.

    • cuba libre

      Kait tuollainen sopii jos haluaa tilapäisesti mahtua vaikkapa housuihin häitä varten, tai lyhyeksi dieettijaksokokeiluksi, mutta muutoin tuota ei todellakan pidetä minään vakavasti otettavana laihdutusmenetlmänä. Etenkään heille, jotka ei tykkää kaalista se ei sovi, heille voisi miettiä vaikkapa palvikinkku- tai tonnikaladieettiä.

      • hajuherne ...

        Näin on ja mua ainakin kaali pierettää ihan valtavasti.


    • Eufrosyyne6

      Tuskin kukaan enää lukee näin vanhoja viestejä, mutta siitä huolimatta kirjoitan että mieltäni etoo suorastaan tuo kaali-sanan taivutus, kaalta! ..parsakaalta, kukkakaalta... yök! Tietysti sanotaan parsakaalia, kukkakaalia jne. Itse asiaan: minulta meni 3,2 kg kolmessa päivässä tämän dieetin avulla. Enempää ei tarvinnutkaan, joten hyvä ohje.

      • Terve.hoikaksi

        Kiva, kun nostit kaalikeiton - taivutuksineen ;-D -esiin.
        Minulla on pari kaalinpäätä kellarissa ja pitäisi saada ne keitoksi.
        Ajattelin vielä lisätä keiton päälle lautaselle tuoretta voikukanlehteä ja nkkosta silpuksi - noin niinkuin keväisen puhdistuksen tehostamiseksi.


      • Neuvokaa

        Mä syön toista päivää kaalikeittoa. Ei kylläkään se netissä pyörivä ohje, vaan keitossa on kaalta, jauhelihaa, vettä, meiramia ja suolaa. Näkkäriä ja oivariinia ja joskus juustosiivu keiton kanssa. Ruokajuomana vettä. Kahvia juon aamulla. Pidän kaalikeitosta ni ei pitäis heti alkaa tökkiä. Teininä samalla sopalla lähti äkkiä pari ylimääräistä kiloa.


      • SyömälläLiikunnalla
        Neuvokaa kirjoitti:

        Mä syön toista päivää kaalikeittoa. Ei kylläkään se netissä pyörivä ohje, vaan keitossa on kaalta, jauhelihaa, vettä, meiramia ja suolaa. Näkkäriä ja oivariinia ja joskus juustosiivu keiton kanssa. Ruokajuomana vettä. Kahvia juon aamulla. Pidän kaalikeitosta ni ei pitäis heti alkaa tökkiä. Teininä samalla sopalla lähti äkkiä pari ylimääräistä kiloa.

        Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka pitää kaalista:-D

        Nyt kesällä olen silponnut kaalikerän kovemman puolen hienommaksi,
        keittänyt sen kanaliemessä - kanan nahassa on hyviä aineita vilustumiseen.
        Siksi säästän pari rasvaista purkkia pakasteeseen valmiiksi sitä varten ja lopussa keitän kaalisilppua proteiinin lisukkeiksi. Rasvaakin tulee riittävästi siten, ettei tarvii lisätä.

        Mehevän osan kaalista raastan salaatiksi hyvän öljyn omenaviinietikan kanssa.
        Ehkä porkkana-punajuuriraastetta, paprikaa, omenaa, selleriä antamaan väriä.
        Joskus keho ei vain sulata sitä raakaa kaalia yhtä helposti kuin höyrytettyä.

        Syksyn sateissa ja talven pakkasissa kana-kaalikeitto lämmittää kauan.
        Kuuma kuppi mikrosta kylmiin hyppysiin ulkoilun jälkeen ja masukin ilahtuu.
        Sitten on ne ihanat kaali-ohralaatikot, jotka on helppo tehdä ja nykäistä annoksina.
        Kaali on yksi terveellisimmistä vihanneksista mitä meillä on!

        Onkohan nuo kaalin-vihaahat joitakin "Sipsi-cola-suklaa-keksi-mörköjä"?


      • SyämälläLiikunnalla
        SyömälläLiikunnalla kirjoitti:

        Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka pitää kaalista:-D

        Nyt kesällä olen silponnut kaalikerän kovemman puolen hienommaksi,
        keittänyt sen kanaliemessä - kanan nahassa on hyviä aineita vilustumiseen.
        Siksi säästän pari rasvaista purkkia pakasteeseen valmiiksi sitä varten ja lopussa keitän kaalisilppua proteiinin lisukkeiksi. Rasvaakin tulee riittävästi siten, ettei tarvii lisätä.

        Mehevän osan kaalista raastan salaatiksi hyvän öljyn omenaviinietikan kanssa.
        Ehkä porkkana-punajuuriraastetta, paprikaa, omenaa, selleriä antamaan väriä.
        Joskus keho ei vain sulata sitä raakaa kaalia yhtä helposti kuin höyrytettyä.

        Syksyn sateissa ja talven pakkasissa kana-kaalikeitto lämmittää kauan.
        Kuuma kuppi mikrosta kylmiin hyppysiin ulkoilun jälkeen ja masukin ilahtuu.
        Sitten on ne ihanat kaali-ohralaatikot, jotka on helppo tehdä ja nykäistä annoksina.
        Kaali on yksi terveellisimmistä vihanneksista mitä meillä on!

        Onkohan nuo kaalin-vihaahat joitakin "Sipsi-cola-suklaa-keksi-mörköjä"?

        Sorry tuo huono kielioppi: "kanan nahassa on hyviä aineita vilustumiseen".
        Voi herran pieksut frouvan jalassa! En tarkoita että kananrasvaa AIHEUTTAISI vilustumista!
        Korjaan: "kanan nahassa on hyviä hyviä aineita vilustuessa".
        Siis, kun on vilustunut kanaliemi rasvoineen toimii tehokkaana lääkkeenä.
        Säästyy taas penisiliinikuurilta ja muilta lääkkeiltä.


    • Painfear

      Jos näkisit teurastus—olosuhteet kanoilla tai muilla eläimillä sekä tehotuotannon kärsimykset, et laittaisi suuhusi niiden lihaa palastakaan.

    • veijo9086309863

      Lopettakaa hyvät ihmiset pelleilynne joka johtaa pelkästään jojoiluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe