Ei ymmärrä ?

Hämmästelevä

Tosi vaikea ymmärtää miksi suomalainen tasa-arvoinen nainen alkaa seureustelemaan muslimin ja vielä arabin kanssa. Siinä on yhtälö joka ei voi olla oikein. Tai sitten osa naisista haluaa olla alistettuina ? Monet missit ainakin aloittelee muslimien kanssa: Viivi, Karpela aikoinaan, tämä uusi mikä se nyt olikaan, jne.. Kun tietää miten muslimimiehet on kasvatettu suhtautumaan naisiin. Ja sitten vielä EI musliminaiset on vielä astetta alempana verrattuna musliminaisiin.

5

146

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takana yli

kymmen vuotta tasa-arvoista avioliittoa muslimipuolison kanssa.

En tiedä mistä te ainaiset ihmettelijät tietonne oikein ammennatte, ette ainakaan elävästä elämästä!

• Hämmästelevä

Ihan elävästä elämästä, useita vuosia arabimaissa työn puolesta asuttu. Oletko itse käynyt puolisosi kotimaassa ?

• Kyllä olen.

Olemme jopa asuneet hänen kotimaassaan, ja käymmesiellä nykyäänkin muutaman kerran vuodessa.

Mieheni ei tosin ole kotoisin arabimaasta, eikä edes maasta jossa islam on valtauskonto. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteivätkö Arabimaatkin ole tuttuja. Tuli aikoinaan reissattua niissäkin paljon - ei mitään pakettimatkoja Hurghadaan-tyyliin, vaan omatoimireissuja, jotka parhaimmillaan kestivät useita kuukausia kerrallaan. Näillä matkoilla sain paljon hyviä ystäviä, ja voin vakuuttaa, että yksikään ei istu tuohon kategoriaasi alistetuista musliminaisista. Ihan yhtä vähän se kuvaa mieheni sukulaisnaisia, jotka ovat upeita, vahvoja koulutettuja naisia, jotka elävät aviomiestensä rinnalla tasa-arvoisina ihmisinä.

Alistettuja naisia ja alistavia miehiä löytyy aivan varmasti jokaisesta maasta, riippumatta uskonnosta, kansalaisuudesta tai yhteiskuntaluokasta. Jostain syystä tällä palstalla vain halutaan jatkuvasti yleistää tämän ongelman koskettavan ainoastaan muslimeita.

• Hämmästelevä

Siis mielestäsi muslimien ja Länsimaalaisten tasa-arvokäsityksissä ei ole mitään isoja eroja ? Haloo, oletko ihan tosissasi ? Olet matkustellut arabimaissa omatoimimatkoilla etkä huomannut mitään eroja länsimaihin. Saatoit mennä yksin joka paikkaan aivan kuin länsimaissakin ?

• Kyllä olen

Minulla, länsimaisella MUSLIMInaisella ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia liikkua Arabimaissa, eikä missään muuallakaan maailmassa. Ja ihan olen päässyt jokaiseen haluamaani paikkaankin :D.

Jossain syrjäisimmissä pikkukylissä on tosin joskus ihmetelty, kuinka yksinäinen nainen reissaa tuolla tavalla omineen. Mutta ihmettelyyn on sisältynyt pieni annos ihailua, ja joskus on jopa haluttu ottaa 'suojelijan' rooli - ei mitenkään häiritsevällä tavalla, vaan lähinnä tyyliin jos-tarvit-apua/neuvoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe