Kädet, jotka kantavat

turvassa

Kun täällä joku on puhunut kummituksista ja yliluonnillisista asioista, niin minäkin olen taipuvainen ajattelemaan, että henkimaailma on olemassa ja jossakin määrin vaikuttamassa elämäämme. Äitini kuoltua elämäni muuttui ja tuntuu kuin hän olisi läsnä aina välillä ja ajattelen hänen hyväksyvästi nyökkäävän ja sanovan minulle: "Olit oikeassa" ja "Minun on hyvä olla" ja "Usko ainoastaan".

5

87

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eewuli.....

Minulle kävi samoin parhaan ystäväni kuoltua auto-onnettomuudessa.
      Uskon hänellä olevan hyvä olla siellä missä lieneekin :)

• Eewuli.....

Ja jos olisi mahdollista viettää jonkun tärkeän ihmisen kanssa yksi kokonainen päivä vielä niin se olisi ehdottomasti tuo ystäväni.

• hra anonyymi

Ja miten helvetissä tämä liittyy aihealueeseen? "Löysin internetin", ei helvetti.

• Eewuli.....

Jospa herra anonyymi laittaisi ne silmät päähän ja kattelis vähän niin ei moni muukhan alotus liity palstan aihealueeseen.

• näin onnnn

Tuolla aiemmin oli yksi aloitus kummitukssista kummitustalossa ja se nyt oli selalinen vähän tyypillinen juttu, ja ei minusta ihan niin vakuuttavakaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9938330

Minä tuohon ketjuun sitten yritin pakertaa täsmällisesti omat kokemukseni vastaavista asioista, ja siitä miten minä näihin asioihin suhtaudun 'näin onnnn' nimmarilla, mutta ei nämä kokemukseni ketään kyllä kiinnostaneet.
      No olihan näissä minun kokemuksissani taustalla aivan toisenlainen tilanne ihmissuhteineen tai niiden puutteineen kuin mitä aloittajalla, ja jo se fyysinen ymäristökin oli sellainen jota jonkun tavallisen o.k-taloasujan on vaikea ymmärtää.
      Voin kertoa tähän vielä että kyseessä oli siis maatila ja syyspimeällä viikonloppuisinkin olin usein yksin koko rötiskössä kaikkinensa, ja itse talosta n.150m päässä oleva kuivuri oli hoidossani ja päällä. Kävin siinä kuitenkin tanssipaikoilla 70-lukua kun se vielä oli, ja muistan kun kerran yhden pimun kanssa tanssipaikalta lähdin saatolle tapaiseen ja tämä kuivuri sitten piti käydä siinä vielä tsekkaamassa matkalla. No kun me saavuttiin paikalle niin vain kuivurista kajasti se valo koko siihen isoon pimeässä hahmottuvaan rakennusrötisköikköön. Minä sitten ajoin vielä itse talon pihalle, joka talo oli siis täysinpimeänä. Sanoin pimulle että halutko että mennään katsomaan taloa sisältä. Pimu alkoi pelätä ja sanoi jotain että ei hän uskalla edes minun kanssani tuollaiseen tulla ja miten voit tuolaisessa yksin asua. No me sitten lähdettiin pimun kämpille, mutta tämä siis vain kuvaa sitä että tuo iso talonrötiskö oli oikeasti pelottavan näköinen jo päältä ja oudoillekkin.

Mitä tulee näihin henkimaailman juttuihin niin minä olen kyllä siis sitä mieltä, että ne ovat meidän omassa päässämme olevia juttuja. Se sitten on oma lukunsa ovatko ne mitään muuta. Itse olen taipuvainen ajattelemaan niin, että ne eivät muuta ole. Tosin ainakin periaaatteessa se on kyllä mahdollista, että on olemassa omien ajatusmaailmojemme ulkopuolisiakin maailmoita. Jos näin on niin se varsinainen ongelma tässä kuviossa tulee siitä, että mikä on se välittäjä jonka kautta voimme olla yhteydessä tähän oman ajatusmaailmamme ulkopuoliseen maailmaan. Tämä siis ihan klassinen juttu ja sama asia kuin mistä on kyse platonistisen, joko uskotollisen tai matemaattisen, täydellisen meistä ulkopuolisen maailman olemassaoloon liityvässä problematiikassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe