E-pillerit ja raskaana?

SMK94

Elikkä oon syöny Yaz -merkkistä ehkäisypilleri- valmistetta viimeiset 2kk. Enkä ole ottanut niitä aivan säännöllisin väliajoin vaan ottoaika on heitellyt 1 tunnista jopa pahimmillaan 8 tuntiin.
Tänään sitten väsytti ihan mielettömästi. Juuri ja juuri pysyin hereillä ja on ollut jo ainakin viikon hieman tönkkö olo ja päätä särkee. Alavatsassa on sellanen jännä paineen tuntu ja vessassa on tultu käytyä useammin kuin yleensä. Ja mulla on ollu pientä lämpöä (37 astetta) parin päivän ajan..
Yhdyntä tapahtui 2 pv ennen 4:n päivän vuototaukoa ja tästä on nyt kulunut aikaa pari viikkoa. Menkat tulivat lähes normaalisti, tosin lyhyempinä.
Olenko mahdollisesti raskaana? Millon voin tehdä raskaustestin ja mitä merkkiä suosittelette? :) Olen vasta 16, kohta 17, joten olen vielä melko tietämätön ja todellakin tarttisin nyt kipeästi neuvoa. (vanhemmille en uskalla puhua viellä mitään)
Kiitos jo etukäteen! :)

5

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

Osta vaikka apteekin oma raskaustesti. Päivittäistav.kaupoistahan saa sitten muita.

http://www.yliopistonapteekki.fi

Voit tehdä sen tällä viikolla, itse odottelisin vielä muutaman päivän jotta testi varmasti näyttäisi oikein.
      Toki voi olla raskaana, ei pillereille luvata, kuten ei millekään e-keinolle 100%:sta varmuutta.

• mnbvccvbnm

"Enkä ole ottanut niitä aivan säännöllisin väliajoin vaan ottoaika on heitellyt 1 tunnista jopa pahimmillaan 8 tuntiin."

Noin pienet heittelyt eivät heikenne e-tehoa, mutta voivat aiheuttaa mm. tiputteluvuotoa.

"Tänään sitten väsytti ihan mielettömästi. Juuri ja juuri pysyin hereillä ja on ollut jo ainakin viikon hieman tönkkö olo ja päätä särkee. Alavatsassa on sellanen jännä paineen tuntu ja vessassa on tultu käytyä useammin kuin yleensä. Ja mulla on ollu pientä lämpöä (37 astetta) parin päivän ajan.."

Olisiko pillereiden sivuvaikutuksia, kun olet vasta noin vähän aikaa niitä syönyt? Toki voi olla jotain ihan muutakin. Tai vaikka tosiaan raskauden aiheuttamaa.

"Yhdyntä tapahtui 2 pv ennen 4:n päivän vuototaukoa ja tästä on nyt kulunut aikaa pari viikkoa. Menkat tulivat lähes normaalisti, tosin lyhyempinä."

Tällä ei ole merkitystä, jos olet kaikki pillerit ottanut ajallaan (enint. 12h:n heitto).

Jos yhdyntä oli 2 päivää ennen taukoa, niin siinä vaiheessa ei olisi raskauden suhteen ehtinyt tapahtua kuin vasta hedelmöittyminen (ei siis esim. kiinnittymistä kohtuun).

"Olenko mahdollisesti raskaana?"

Ehkä, vaikkei se todennäköistä olekaan.

"Millon voin tehdä raskaustestin ja mitä merkkiä suosittelette? :)"

No vaikka heti, jos kerta yhdynnästä on kulunut yli kaksi viikkoa.
      Merkillä ei väliä, kyllä ne kaikki toimii. Herkkyyksissä vain on eroja, mutta kyllä tässä kohtaa jo kaikkien pitäisi raskaus näyttää.

• mnbvcvbn

"No vaikka heti, jos kerta yhdynnästä on kulunut yli kaksi viikkoa."

Lisäys vielä tähän: Siis jos mahdollisesta hedelmöittymisestä on kaksi viikkoa; siittiöthän voi elää useamman päivän naisen sisällä...

• arvailua arvailua

"Tänään sitten väsytti ihan mielettömästi. Juuri ja juuri pysyin hereillä ja on ollut jo ainakin viikon hieman tönkkö olo ja päätä särkee. Alavatsassa on sellanen jännä paineen tuntu ja vessassa on tultu käytyä useammin kuin yleensä. Ja mulla on ollu pientä lämpöä (37 astetta) parin päivän ajan."

Nämä oireet voivat johtua virtsatietulehduksesta tai jostain sp-taudista. Tai voihan sinulla olla flunssa tulossa ja se yhdistettynä uuteen asiaan, kuten hormonaaliseen ehkäisyyn aiheuttaa oireita.

• Yazkäyttäjä

Yaz tuoteselosteessa sanotaan seuraavasti " Jos yhden tabletin unohtamisesta on kulunut alle 12 tuntia, valmisteen ehkäisyteho ei ole heikentynyt. Ota unohtamasi tabletti heti kun muistat ja seuraavat tabletit tavalliseen tabletinottoaikaan.

Tietty.. ainahan on olemassa mitättömän pieni mahdollisuus tulla raskaaksi.. Kattele nyt vielä tilannetta jonkin aikaa ja tosiaan voithansä ton raskaustestin tehdä niin saat mielenrauhan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18844
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      5805
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5377
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      41
      5271
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      5114
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      83
      5020
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4533
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4207
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3515
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3185
    Aihe