Onko toivoa?

sydän karrella

Tulin jätetyksi, mutta tunteeni eivät ole kadonneet. Menetin elämäni rakkauden. Onko kellään kokemuksia siitä, että eron jälkeen olisitte palanneet yhteen?

24

968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • never ever again

Kai joillakin muunlaisia kokemuksia on. Minä en koskaan ottaisi exää takaisin. Hän haluaisi, mutta en usko että edes rakkaudesta. Hänelle tein elämän vain liian helpoksi. Ei tarvinnut tehdä yhtään mitään ja minä kannoin taakat yksin.

• myös kaipaava

En halua masentaa, mutta täältä netistä niitä palaaja ei varmaan kovin paljon ainakaan löydä, täähän on se helppo tapa vain yrittää unohtaa..
      Ja kun lukee kirjoituksia niin suurin osa poistaa vuosien katkeruutta ja vihaa, varmaan ne "palaajat" miettivät asioita ihan omillaan ja itse.

• 2+10

Jos tulit jätetyksi, niin tuskin on paljon toivoa. Tuskin se toinen olis sua jättäny, jos ois halunnu homman etenevän pidemmälle alunperinkään...

Jos oot itte jättäny jonkun jolla oli tunteita sua kohtaan, niin vois kai olla pienet saumat. Edellyttäen tietty, että toisella olis edelleen tunteita sua kohtaan eikä olis ottanut torjunnasta liikaa siipeensä.

• anna aikaa itsellesi

"Jos tulit jätetyksi, niin tuskin on paljon toivoa. Tuskin se toinen olis sua jättäny, jos ois halunnu homman etenevän pidemmälle alunperinkään..."

Tyypillisin ajatusmaailma mitä ko. tilanteessa ihmiselle kaupataan, katkeraa tekstiä :(

• On sulla vielä toivoa, kun ajattelet noi..
      On niin paljon sellaisia jotka eivät enää edes hae mitään elämän rakkautta tai loppuelämän kumppania, ovat sillai pettyneet niin monta kertaa että vaikka se
      "oikea" kohdalle osuisikin niin eivät huomaa.
      Sellainen "heti kaikki mulle" ja jos takapakkia tulee niin se on sitten siinä systeemi : /

• vain ihminen

Itse jätin, palattiin yhteen ja jätin taas.. Nykyään olemme onnellisesti yhdessä olleet jo kauan ja vielä tänäkin päivänä kadun että tein niin kuin tein.. Ei sitä aina ihminen tiedä mitä tekee ja onko se edes itselle hyväksi.

Niin kauan on toivoa kun on rakkautta ja halua selvittää asiat. Kokemuksesta tiedän että kaiken saa selvitettyä jos vain haluaa sehän se perimmäinen asia on.
      Tsemppiä sulle aloittaja :)

• minäkin jättänyt

Miksi jätit kaksi kertaa? Mikä oli syysi? Ja miksi palasit takaisin hänen kanssaan? Luottaako hän, että pysyt nyt hänen kanssaan, mikä teidän suhteessanne on muuttunut?

Seurustelitteko muiden kanssa tuossa välissä?

• ohiimennen kysyn
        minäkin jättänyt kirjoitti:

Miksi jätit kaksi kertaa? Mikä oli syysi? Ja miksi palasit takaisin hänen kanssaan? Luottaako hän, että pysyt nyt hänen kanssaan, mikä teidän suhteessanne on muuttunut?

Seurustelitteko muiden kanssa tuossa välissä?

Hyviä kysymyksiä "minäkin jättänyt", saako kysyä miksi kysyt?
        Mikään ei ole elämässä varmaa ja vannomatta paras, luotettavuus on varmaan ihmisen luonteenominaisuus tai iän/ kokemuksien tuoma ominaisuus.
        Luottamus kuuluu rakkauteen.

• nainen..

Tulin myös jätetyksi yli kaksi vuotta sitten. Alussa ajattelin, että kyllä mies vielä minut takaisin haluaa. Toisin siis kävi. Jotenkin alussa ei pysty käsittämään, että toinen haluaa eron oikeasti.

Itsellä meni muutama viikko ihan "sumussa". Itkin jopa töissä. Toisaalta töissä oli kiva olla kun oli edes joku asia ennallaan.

Pikkuhiljaa alkoi helpottaa.. ehkä neljän ensimmäisen kuukauden jälkeen. Ero tuli keväällä ja kesällä yhtäkkiä huomasin, miten kivannäköisiä miehiä lähistöllä asuukaan.

Silti olin vielä ihan rikki. Syksyllä rupesin tapailemaan muita miehiä, mutta vaikka treffeillä olikin ollut kivaa, niin itkin treffien jälkeen eroa "elämäni miehestä".

Nyt kaksi vuotta eron jälkeen olen jo normaali. Koko vuosi, kaikki vuodenajat ja juhlapyhät, ainakin pitää käydä läpi, että tottuu yksin oloon. Missään nimessä ei kannata heti ottaa uutta miestä, vaan onni pitää löytää yksin ollessa.

Toivoa siis on, vaikka ei siltä tunnu yhtään. Itsekin eron jälkeen ajattelin, että en tule koskaan kelpuuttamaan oikeasti ketään muuta miestä. Pelkäsin, että en rakastu enää kehenkään. Nyt on ollut pari ihastumista. Ja tämän huomatessani olin todella innoissani. Pystyn vielä ihastumaan ja ehkä rakastumaankin.

Täytyy antaa itselle lupa käydä kaikki tunteet läpi.. esim. viha, suru ja katkeruus. Erosta toipuessa oppii itsestään uutta ja näkee ehkä parisuhteen paremmin toisen osapuolen näkökulmasta.

Tapailen tällä hetkellä mielenkiintoista miestä ja aika näyttää mitä siitä tulee :)

Tsemppiä sulle!

• "Tulin myös jätetyksi yli kaksi vuotta sitten. Alussa ajattelin, että kyllä mies vielä minut takaisin haluaa. Toisin siis kävi. Jotenkin alussa ei pysty käsittämään, että toinen haluaa eron oikeasti.
        Itsellä meni muutama viikko ihan "sumussa". Itkin jopa töissä. Toisaalta töissä oli kiva olla kun oli edes joku asia ennallaan."

Mulla tuotti suurta tuskaa käydä työssä ja tavallaan palata siiheen tyhjyyteen ja arkipäiväisyyteen mitä ennen Häntä oli elämässäni.
        Halusin jatkaa Hänen kanssaan, olin itse tyhmyyksissäni aiheuttanut eromme silloisessa omassa vaikeassa tilanteessani.
        Vaikka toisaalta tiesin, et olen ehkä typerä kun kuvittelen hänen vielä palaavan, ajattelin kuitenkin suhteemme olevan niin ainutkertainen..
        Niin sopivasti erilaiset, mut kuitenkin niin samanlaiset.
        Saman tyyppiset asiat läpikäyneenä ymmärsin häntä ja nyt myöhemmin mitä itse olen kokenut lisää viimeaikoina ..vielä paljon paremmin.

• meri-tuulia79

me erottiin maaliskuussa miehen kanssa yhteisestä päätöksestä,ero sattu todella paljon koska rakastin miestäni ja pidin elämäni miehenä. En eron jälkeen tehnyt muuta kun itkin kotona,töissä kävin. En suostunut lähtee mihinkään baareihin tai mihinkän. Mies soitti mulle toukokuussa sano kun näitä sun tavaroita on mun luona voiko hän tulla käymään?,lupasin se oli la. ilta odotin sekavin tuntein. Mies tuli keitin kahvit juteltiin ja huomattiin molemmat kaivataan toisiamme ei olla päästy erosta yli. Yhteisellä päätöksellä palattiin yhteen,ja ollaan onnelisia nyt mentiin kihloihinkin!!!voitte vielä palata yhteen eron jälkeenkin

• minä vain

Miksi erositte? Oliko joku muuttunut sinä aikana kun olitte erossa?

• EiTakaisin

Erosin pari vuotta sitten pitkästä avioliitosta. Omat tunteeni eivät ole kadonneet, mutta järjellä otin hänestä eron, koska hän kohteli vuosia minua niin huonosti.
      Luulen, että olen nk. yhden miehen nainen ja olen hyvin skeptinen, että koskaan löydän vastaavaa suhdetta kenenkään kanssa.

Exäni on heilastellut eromme jälkeen, mutta viimeisen kanssa erottuaan, vonkaa takaisin kotiin ja jos ei kotiin, niin seksiä. Sama mies edelleen eli mitään muutosta ei ole tapahtunut, joten luonnollisesti vastaukseni oli Ei, vaikka tunnepuolella on vielä kova ikävä.

Vahinko, kun ei tunteisiin ole "delete"-näppäintä ja pystyisi unohtamaan hänet ja sitä, mitä joskus meillä oli.

• laastari päälle ja p

Hah! no tuo "unohda ja etsi uus" aika turha näillä palstoilla! : D

• mutmyös

Hei ei ollut elämäs rakkaus jos tulit jätetyks.Sun elämän rakkaus on jostain tulossa... anna menneen olla ja katso eteenpäin ja elä ! Mihkä ne tunteet het katoo.... mut usein niissä on sellasta roikkumisen ja itsesäälin kirjoa.. miksi aloittaisit uudestaan jättäjän kanssa ku voi jättää sut uusiks! et luottoa saa takas. Jotain on nyt tyystin mennyt... Maailma on täynnä mahdollisuuksia katso mitä elämällä on sinulle annettavaa.älä jää roikkuun menneeseen...

• ajattelevaihmine

Höpöhöpö, "mutmyös" mitä potaskaa.. : /
        Kyllä se kuule riippuu ihmisestä, tietysti huikentelevaista ihmistä ei kannata ottaa tosissaan, mutta harkitseva ihminen on eri juttu.
        Jos tilaisuus tulee jatkaa ja asia on keskusteltu niin kannattaa ihmeessä käyttää tilaisuus hyväksi.

• persiis p

" miksi aloittaisit uudestaan jättäjän kanssa ku voi jättää sut uusiks! et luottoa saa takas. Jotain on nyt tyystin mennyt... Maailma on täynnä mahdollisuuksia katso mitä elämällä on sinulle annettavaa.älä jää roikkuun menneeseen... "

Sulle " mutmyös" koittapa joskus ajatella itsesi siihen jättäjän paikalle luulen et sulle vois aueta monta ihan uutta asiaa ton omannavan toijottelun lisäks
        mut jos oot virheetön ihminen niin tuski koska löydät toista samanlaista

• palannut ja luottaa

Taidat olla just näitä "nettinaisia" mistä täällä on varoteltu?
        toi mitä nimität itsesääliksi ja roikkumiseks on kiin tymystä ja oikeeta rakkautta, hallo herää jo tai mee matkoihis!

• mutmyös
        ajattelevaihmine kirjoitti:

Höpöhöpö, "mutmyös" mitä potaskaa.. : /
        Kyllä se kuule riippuu ihmisestä, tietysti huikentelevaista ihmistä ei kannata ottaa tosissaan, mutta harkitseva ihminen on eri juttu.
        Jos tilaisuus tulee jatkaa ja asia on keskusteltu niin kannattaa ihmeessä käyttää tilaisuus hyväksi.

..en todellakaan tarkoittanut et suinpäin ryntää uusiin seikkailuihin. entinen suhde täytyy puida loppuun ..jutella jos toinen suostuu..surtava. Mutta jos jättäjä ei halua tavata niin et voi purkaa omia tunteitasi hänelle.Tarkoitin jätetylle että elämä jatkuu.. ja joskus vaan jotkut jäävät vuosiksi roikkuun ajatukseen että jos se entinen joskus tulee takaisin. toivon että alkuperäinen kirjoittaja yrittäisi selvitä uuteen elämään niillä pienillä hyvillä asioilla joita elämä tuo. ja jättajästä en kommentoinut ..koska jättämiseen on kullakin omat syynsä.Jokainen tekee sillai kun sillä hetkellä tuntuu parhaalt

• harmittaaa
        mutmyös kirjoitti:

..en todellakaan tarkoittanut et suinpäin ryntää uusiin seikkailuihin. entinen suhde täytyy puida loppuun ..jutella jos toinen suostuu..surtava. Mutta jos jättäjä ei halua tavata niin et voi purkaa omia tunteitasi hänelle.Tarkoitin jätetylle että elämä jatkuu.. ja joskus vaan jotkut jäävät vuosiksi roikkuun ajatukseen että jos se entinen joskus tulee takaisin. toivon että alkuperäinen kirjoittaja yrittäisi selvitä uuteen elämään niillä pienillä hyvillä asioilla joita elämä tuo. ja jättajästä en kommentoinut ..koska jättämiseen on kullakin omat syynsä.Jokainen tekee sillai kun sillä hetkellä tuntuu parhaalt

Mu miks kirjoitit et "luottoa et takaisin saa" ja voi jättää uudestaan jne.
        Mun mielestä ketään ei saa leimata kylmäksi jättäjäksi, syitä on paljon ja tauon aikana on ollut aikaa miettiä ..siis jos on vakavissaan?

• Juu juu

Tuosta vois kyllä jo loukkaantua jos kaipausta ja ikävää nimitetää roikkumiseksi ja itsesääliksi! ..voi kauheeta sentään : /
        Mä en ymmärrä, tekeekö se kaiken maailman senssipalstoilla haku ihmisestä täysin tunteettoman otuksen vailla hitustakaan inhimillisyyttä?
        Varmaan se luotto ihmiseen menee kun jatkuvasti seilaa suhteesta toiseen ja sittenkin kun se rakastava ihminen osuu kohdalle on niin sokea sen ihmisen vaikeuksille, että katsoo sen vaan kyllästymiseksi itseensä vaikka ei olisi siitä ollenkaan kysymys.

• sateenkaarielämää

joskus päähän mahtuu vain mustavalkoista ajattelua, jokotai. Mutta elämään mahtuu kaikki värit ja sävyt siitä väliltä, vaikka ne ei aina omaan päähän mahdukaan.

• lilja kie

Kyllä se voi onnistua jos on yhdistäviä asioita,mut jos on jokin erottava tekijöitä enempi mitkä taas ponnahtaa esiin niin ei onnistu.
      esim meillä oli exän holtiton alkokäyttö, mikä taas alkoi hetkenpäästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7662
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      116
      5318
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      119
      3547
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe