Olen tätä asiaa sillointällöin funtsinut, mutta kun tilanne eilen vaihteeksi sattui omalle kohdalle niin ajattelin kysyä kun en itse ole tullut oikein mihinkään lopputulokseen. Kirjoituksessani esiintyvät mies ja nainen voisivat olla toisinkin päin, vaikka olen ymmärtänyt miesten olevan hankalampia tässä asiassa.
Jos se tyttöystävä/vaimo lähtee tyttöjen - tai mikä vielä pahempaa, jonkun kenties pitkäaikaisenkin miestuttavansa - kanssa 'bailaamaan' tai muuten vaan viettämään aikaansa, niin minkä hiton takia ne ukot sitten raivoavat, soittelevat ja työntävät taukoamatta tekstiviestejä jossa ruikuttavat HUARAANSA kotiin ja ovet tulossa hakemaan ja ties mitä?
Kun asiaa sitten puidaan ennen tai jälkeen tapahtuneen, niin ne ukot sitten niin rakastavat ja pelkäävät toisen pettävän tai jättävän. Ja sitten tullaankin siihen kysymykseen. Millä hiton logiikalla se toinen osapuoli pysyy paremmin ruodussa kun sille ollaan hankalia?
Itse kuvittelisin että parempaan lopputulokseen päästäisi kun toivotettaisi vaan hauskaa iltaa ja sanottaisi että nähdään aamulla/huomenna, ja lopun iltaa sitten vaan purtaisi vaikka rättiä jos oikein kiukuttaa. Sillä tyttöystävällä on kivempi ilta, siitä on kivempi tulla kotiin, muunkin seurueen ilta sujuu kivemmin ja mikä huomioitavinta sen kotiin jäävän kiukkuilijan puolesta, se ei vaikuttaisi ihan dorkalta kaikkien silmissä. Ja se mimmikin olisi todennäköisesti enemmän lemmessään ukkoonsa.
Mutta ei, miksei se järki vaan voi juosta noin?
Melkoisen pellen itsestään teki eräänkin tutun naisen 'mies' soittaessaan ainakin 10 kertaa ja lähettäessään ainakin 40 tekstiviestiä illan mittaan kun me yritettiin lähtä pitkästä aikaa iltarientoihin. Mahtoi olla voittajan fiilis kun onnistui sitten lopulta saamaan emäntänsä kotiin pari tuntia aikaisemmin kuin ilman tota pelleilyä.
Miksi ruveta vittumaiseksi jos pelkää menettävänsä?
2
386
Vastaukset
- Jeppistäihminenon!
Jep ja oli se voittajafiilis munkin exällä, kun se lopulta sai tahtonsa läpi, ja mä jätin sen, koska en kestänyt enää. Sitten se kolme vuotta parkui perään, mutta mitä itkemistä siinä on, jos itse kohtelee huonosti, kyttää, ei luota, käyttäytyy kuin vauva eikä miehestä ole tietoakaan, uhkailee jättää?! Olis tyytyväinen kun ei tartte enää uhkailla, ois tyytyväinen, kun tääkin ämmä, joka ei sitten välittänyt tarpeeksi kestääkseen, lähti, olisi nyt onnellinen kun lopultakin sai olla oikeassa.
Mutta ei.
Kun mikään ei riitä eikä mikään kelpaa.
Ei se järki niin juoksekaan vaan nimenomaan typeryys. Ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. - pipoa löysännyt
Tajusin tämän itsekin, ja nyt yhteiselämä on huomattavasti helpompaa. Aiemmin olin loukkaantunut jos en "päässyt" mukaan illanviettoon, valitin myös jos puoliso oli tukevammassa huppelissa kuin oli tarkoitus, tai kun halusin jo lähteä nukkumaan, mutta hän halusi jatkaa. Vedin herneet nenään myös siitä jos en saanut tarpeeksi huomiota halutessani, varsinkin jos hän jutteli vastakkaisen sukupuolen kanssa. Annoin mielipiteeni kuulua, mikä tietenkin sai hänet suuttumaan. Ja humalainen ihminen reagoi tietenkin tavallista kiivaammin ja provosoituu helpommin ja alkaa syytellä takaisin. Siinä oli sitten riita pystyssä, joka pilasi molempien illan. Kesti kauan ennenkuin ymmärsin että kyse on minun käsityksistäni. Oletin että asioiden pitää mennä niinkuin minä haluan, kun nyt satun keksimään vaikka että haluan vaikka grillille tai että haluaisin että puolisoni istuisi juuri nyt vieressäni halailemassa eikä juttelisi parhaalle kaverilleen. Eihän hän voi lukea ajatuksiani, eikä hänen tarvitse hyppiä pillini mukaan. Antaahan hänkin minulle vapauden tehdä oman pääni mukaan. Eikä minulla ole syytä olla mustasukkainen, kyse on vain omasta itsetunnon puutteesta ja riitämättömyyden tunteesta joka on ollut olemassa jo ennen tätä parisuhdetta. Enhän minäkään halua pettää häntä vaikka juhlisinkin vastakkaisen sukupuolen kanssa, hän on se tärkein.
Minua auttoi suuresti kun ymmärsin että ei hänen rakkautensa lopu, jos hän haluaa nähdä muitakin. Minä olen silti se kenen vieressä hän haluaa nukkua.
Nykyään yhteiselomme on taas pitkästä aikaa lempeä täynnä, ja omakin olo on helpompi kun uskallan luottaa. Ikinä hän ei ole pettänyt luottamustani, epävarmuuteni on oma ongelmani, en kaada sitä enää hänen niskaan. Enhän halua pelotella häntä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807