Saksan tuonnin järkevyys

järkeä vai ei

kertokaa viisammat että onko nykyään enää kovinkaan suurta
etua tuoda/tuottaa auto Saksasta?

Kuluja kertyy kuitenkin helposti 2000-2500e jos tuotat auton valmiiksi.

Toki Saksassa autot ovat selvästi paremmin varusteltuja kuin meillä,
myös vähän ajettuja löytyy mutta hintaetu aika pieni?

Ainakin noin 30-35.000e arvoisissa autoissa, tietty mitä kalliimpi
sitä suurempi hintaetu?

Mutta onko järkeä vaiko ei?

39

1807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dresden

Tuo kulukertymä on vähän reilun puoleinen. Meikä haki auton huhtikuussa etelä-saksasta, enkä saanut menemään rahaa kuin 1500 egeä.

• Niin ja mulla

...lentolippu taxi laivapaikka katsastukset Suomesa kaikkineen tonnin luokkaa.

En tosin yöpynyt saksan maalla.

• Niin, onko järkee

vai ei, se on jokaisen itse päätettävä. Joka tapauksessa tuontiautossa saa samalla rahalla enemmän , parempaa ja yleensä myös rehellisempää kuin samanhintaisessa suomiautossa. Varsinkin jos hakee auton itse tai sen tuo "luottomies". Silloin pettyy tosi harvoin kun tietää, mistä auto on peräisin. Ostakaa suoraan omistajalta tai kunnollisesta liikkeestä, mielellään ei edes paikalliselta jobbarilta jollei ole kaikinpuolin luottamusta herättävä äijä ja ympäristö.

• LostLadas

Eikö voisi laittaa johonkin URLiin kokemuksia kaupoista ja mikä toimi ja mikä ei
        ja enemmän käytännön juttua auton ostamisesta mitä pitää tietää ja varoa.
        Vai onko jo jossain kunnon saitti.
        Laittakaa linkkiä kiitos :)

• halvalla hyvää?

Aivan, mutta se että autossa on "enemmän" esim parempia varusteita
      on hankala rahastaa jatkossa, siis kun se auton myy/vaihtaa.

Hienontaan lisävarusteet harvoin merkitsevät juurikaan
      vaihtohyvityksissä, enemmän ne kilometrit ja vuosikulu merkitsee.

Siksi olen itse ihmetellyt kun porukka tuo maahan jo valmiiksi
      150.000km ajettuja autoja!

• dresden

No, meikä toi -10 mallin ja kilometrejä 23tkm. oliko liian vanha ja paljon ajettu, vai ? On muuten helppo myydä, ajan 2 vuotta ja 3te euroa on tiedossa, ei tule pääomahävikkiä, päinvastoin..

• kannattiko?
        dresden kirjoitti:

No, meikä toi -10 mallin ja kilometrejä 23tkm. oliko liian vanha ja paljon ajettu, vai ? On muuten helppo myydä, ajan 2 vuotta ja 3te euroa on tiedossa, ei tule pääomahävikkiä, päinvastoin..

oliko hinta millainen, kaikkineen kuluineen?
        Laskitko tai vertaisit jos olisit ostanut saman suoraan Suomesta?

Kuluja helposti tulee 1-2000 kuitenkin, ja vielä riippuen veropäätöksestä

• dresden
        kannattiko? kirjoitti:

oliko hinta millainen, kaikkineen kuluineen?
        Laskitko tai vertaisit jos olisit ostanut saman suoraan Suomesta?

Kuluja helposti tulee 1-2000 kuitenkin, ja vielä riippuen veropäätöksestä

Kuten sanoin olen hakenut saksasta kaikkiaan kuusi autoa ja kaikista niistä olen saanut omani pois ja extraa 1-3te eli pääoma senkuin kasvaa. En ala tässä selvittämään hintoja sen enempää, ne ovat vian minun ja vaimon tiedossa. Hakukulut vaihtelevat 1300-2000 euron välillä. Ja kun tuo ison olut kuorman tulessa saa reilun korvauksen, kun ei tarvitse käydä kaupassa ollenkaan.

• reksa-rape

Jos Suomesta joutuisi ostamaan 250 tkm ajetun, niin ei kai 150 tkm ajetun ostaminen ole ainakaan sen tyhmempää?

• hae viinaa
        dresden kirjoitti:

Kuten sanoin olen hakenut saksasta kaikkiaan kuusi autoa ja kaikista niistä olen saanut omani pois ja extraa 1-3te eli pääoma senkuin kasvaa. En ala tässä selvittämään hintoja sen enempää, ne ovat vian minun ja vaimon tiedossa. Hakukulut vaihtelevat 1300-2000 euron välillä. Ja kun tuo ison olut kuorman tulessa saa reilun korvauksen, kun ei tarvitse käydä kaupassa ollenkaan.

Juopporetku haki autoja, saa KALJAAAA !!!!!!!

• 1-2t
        hae viinaa kirjoitti:

Juopporetku haki autoja, saa KALJAAAA !!!!!!!

NIIN OT että eikö yhtään hävetä?
        Nytkö itseluottamuksesi nousi, ja alat menestymään elämässäsi?
        Toivottavasti sammuisit tietokoneesi ääreen.

• Lindgren

Miksi hyvää autoa haluaisi edes vaihtaa?! KUN ostaa kerralla kunnon ja isomman auton (ei mitään ämmien kauppakassia), paremmilla varusteilla, pienillä kilometreillä ja ennenkaikkea ruostevapaan auton!
        Niinhän Kimikin toteaa ettei vaihtamalla parane? Lisäksi noppacorolla amispojat kiinnostuneita vanhoistakin laatuautoista,kun haluaa päästä eroon joskus 10vuoden jälkeen..

• eiköhän kannata

En tiedä ihan tuoretta tilannetta, mutta puolitoista vuotta sitten tilasin auton välittäjältä. Välittäjän palkkio oli 500 euroa ja rahti ilman kuskia huolintaliikkeelle 600 euroa eli yhteensä 1100€, ei muita hakukuluja.
      Itse hoitelin suomen päässä paperi / katsastus hommat ja niihen sain menemään n. 200 euroa.
      Autoveroa jouduin maksamaan 3 vuotta vanhasta autostani 5500 euroa.
      Lisäksi asensin lohkolämmittimen, pistokkeet sekä uudet talvirenkaat saksalaisten kitkojen tilalle, kustannus oli 1000€.

Yhteensä siis maksoin auton päälle näitä kuluja 7800 euroa ja saksassa autostani maksoin 15000 euroa. Kaiken kaikkiaan autoon meni rahaa 22800 euroa. Vastaavan auton pyynnit oli suomessa 27000 - 30000 euroa.

• Helppo on ostaa

hyvä ja vähän ajettu pari vuotta vanha auto mutta huippukuntoisen vähän ajetun 10-15 vuotiaan etsiminen onkin jo tuurinpeliä. Silti niitäkin vielä löytyy.

• fdssafs

Jos haluaa paremman auton samalla rahalla, niin silloin kannattaa tuonti. Jops haluaa tukea kotoisia kauppiaita ja jobbareita, niin sitten ostaa Suomesta.

• 3+12+3

Miettiikö kukaan sitä miten autoilla ajetaan Saksassa, autobaania painetaan pienilläkin henkilöautolla sen mitä ne kulkee 150-170km/h lienee aika normi matkavauhti.

Jos vertaa Suomeen missä keskinopeudet liikkuun siellä 80km/h molemmin puolin, kai se kova vauhti kuluttaa moottoria aivan eritavalla, joten pienet ajokilometrit ei liene se tärkein kriteeri, tai hyvät varusteet. Vaan ennemminkin se miten autoa on käytetty.

• Kokemusta molemmista

tuontiin ja vientiin puuttumatta, mutta valta-osa kulkee moottori tiellä 110 - 130 km tunnissa ja nekin jotka kovemmin ajaa, ajaa sen pätkän aina ja sitten taas jarrutetaan jonon päähän.
        Ja niitä vapaan nopeuden pätkiä on vähän ja rekkaliikenne jatkuvaa.
        Eli päivä aikaan saa varoa sitä riisikuppi autoiliaa joka poukkaa eteen
        ilman vilkkua ja yö aikaa taas rekat junnaa kilometri sotalla ohituksiaan.
        Se kovasti ajo pitkiä matkoja oli mahdollista vielä 1980 luvun alkupuolella.
        Sen jälkeen pää-osin tarua

• Pa**a puhetta

"Saksassa, autobaania painetaan pienilläkin henkilöautolla sen mitä ne kulkee 150-170km/h lienee aika normi matkavauhti."

Aivan puhdasta paskapuhetta.

Käykääpä suviuunot joskus pikkuisen pidemmällä kuin siinä kirkonkylän essolla munkkikahvilla niin voitte havaita, että keskieuroopan autobaanat ovat niin pirun ruuhkaisia, että siellä ei keskituntinopeuksissa päästä edes suomalaisiin nopeuksiin. Eikä todellakaan noihin mainittuihin lukemiin.

• Aivan totta
        Pa**a puhetta kirjoitti:

"Saksassa, autobaania painetaan pienilläkin henkilöautolla sen mitä ne kulkee 150-170km/h lienee aika normi matkavauhti."

Aivan puhdasta paskapuhetta.

Käykääpä suviuunot joskus pikkuisen pidemmällä kuin siinä kirkonkylän essolla munkkikahvilla niin voitte havaita, että keskieuroopan autobaanat ovat niin pirun ruuhkaisia, että siellä ei keskituntinopeuksissa päästä edes suomalaisiin nopeuksiin. Eikä todellakaan noihin mainittuihin lukemiin.

Joudun ajamaan useita kertoja noin 700 km pätkiä lähes tauoitta tuodessani autoja suomeen ja käytännössä koskaan ei tule ajettua niin kovaa että keskinopeudesksi tulisi 100 km/h. Silti koko ajan mennään 120-160 km/h jolloin joutuu ohittelemaan jo paljon ja ajaessa alkaa väsymään muutenkin. Tietysti voisihan siellä töytäillä hullun lailla mutta siitä ei ole mitään hyötyä eikä järkeäkään.

• Audilla -04
        Kokemusta molemmista kirjoitti:

tuontiin ja vientiin puuttumatta, mutta valta-osa kulkee moottori tiellä 110 - 130 km tunnissa ja nekin jotka kovemmin ajaa, ajaa sen pätkän aina ja sitten taas jarrutetaan jonon päähän.
        Ja niitä vapaan nopeuden pätkiä on vähän ja rekkaliikenne jatkuvaa.
        Eli päivä aikaan saa varoa sitä riisikuppi autoiliaa joka poukkaa eteen
        ilman vilkkua ja yö aikaa taas rekat junnaa kilometri sotalla ohituksiaan.
        Se kovasti ajo pitkiä matkoja oli mahdollista vielä 1980 luvun alkupuolella.
        Sen jälkeen pää-osin tarua

Ajoin v. 2004 etelä-saksasta yli 900km Rostockiin. Lähdin klo 7 ja piti olla klo 21 laivalla. Bailasin ed. yön. Ajoin välillä 20-30km pätkiä jatkuvaa yli 200km nopeutta. Saavuin muistaakseni perille 2h ajoissa. Ostin matkalla n. 7 kuppia kahvia. Nukuin kertaalleen 20min.

• Sixth-Gear

Mitä merkitystä, sillä mitä nopeutta autolla on ajettu Saksan tasasia baanoja? Jarrut tosin menevät aikaisemmin vaihtoon, mutta nykyautot ovat 150-170km/h vauhdissa vasta vääntöalueella 6 vaihteella.

• ...............

Ei se vaihteiden määrä ratkaise vaan kokonaisvälitys. Ylivaihteeksi välitetty suurin vaihde on 70-luvun lopulla jo yleistynyt kansanautoihin ja sitä ennen on ollut pikkuvalmistajilla (lähinnä Volvo ja Britit) sähköisiä ylivaihteita.

• ..............

Tapauskohtaista. Eniten ratkaisee paljonko auton ostohinnan lisäksi tulee oheiskuluja. Ja kannattaa ostaa kunnon liikkeestä eikä turkkilaiselta häkkikauppiaalta. Silloin joudut maksamaan vähän enemmän, vaikkakin alle Suomi-autohinnan.

• molempi parempi!

Tosiasia on myöskin tänäpäivänä, että kauppiaiden varastoissa on paljon vaihtoautoja joiden hinta on myöskin edullisempi suoralla ostollaa ilman vaihtoautoa. Samoin saksan tuonnista johtuen hinnat ovat laskeneet. Ostin aikaisemmin pari mersua saksasta. Nykyisen Volvon ostin merkkiliikkeestä,jossa mersusta hyvitettiin asiallinen hinta. Ruotsista tuotuna hinnalla ei olisi ollut kovinkaan suurta eroa.
        Molemmat vaihtoehdot ovat mielestäni hyviä, jos on käteisellä ostamassa ja kykyä vertailla hintoja!

• Wruumi

Juupa juu. Kyllähän ihme perusteluja löytyy. "Älä osta saksasta tuotua autoa, sillä on ajettu kovaa" Itse olen 4 autoa saksan maalta hakeneena varsin tyytyväinen. Mutta ne jotka hakee autoja saksata tietää homman, mitä sitä tänne enempää avautumaan. Aina löytyy kateellisia naapureita, joiden mutu on ettei saksasta voi saada parempaa kuin Kari kauppiaalta.

• osta osta...

kyllä sieltä kannattaa tuoda sellaisia autoja, jotka eivät kelpaa enään saksalaisile. silloin ostajia ovat enään polakit ,albaanit, latvia/liettua ja finskipojat. vanhaa autia , volvoa,meseä ja penaria on turkkilaisilla myynnissä pilvin pimein. Hinnat ovat halpoja ja myyjät luotettavia. Suomessa tosin joka tuontimiehen pihalla seisoo kymmeniä samanlaisia "virheettömiä" unelmaautoja myymättöminä. Ja myyjät ihmettelevät miksi suomalaisilla ei ole mielikuvitusta ostaa sellaista autoa mitä saksalainenkaan ei huoli käytettynä.

• lyl

alle 50 tkm ajettu jugecar on hyvävaihtoehto jostain 2008-2009 mes

• tuontijobbari

Järkevyys riippuu siitä,minkalaista pirssiä olet ajatelut. Jos autosi on sellainen, joita on aikoinaan myyty Suomiautoina vain muutama yksittäiskappale tai ei ollenkaan, niin silloin ko. auton tuonti 80 miljoonan ihmisen markkina-alueelta on järkevää. Mikäli auton ostaminen nyt yli päätään on järkevää.

Esim. Käytettyä Porschea tai vastaavaa erikoisautoa hakevalle Saksa on lähes ainoa järkevä kohde, koska varsinkin käytettyjä possuja on saksassa pilvin pimein. Hinnaston keskivaiheilta ylöspäin alkaa löytyä niitä oikeasti hyviäkin vähän- ja vähän enemmän ajettuja yksilöitä.

• jos saat tosi...

...muuten ei kannata, kun aikanaan menet vaihtamaan autoasi, niin vaihtoarvo autollasi on selvästi pienempi kuin ns. suomiautolla, jos edes kaikki liikkeet ottavat edes sitä vaihdossa.

• lisäys edelliseen

siis jos saat tosi halvalla sen saksasta ostettua

• kyllä liikkeet

ottavat vaihdossa tuontiautoja,kun nekin tuovat niitä tänne myyntiin.Vaihtohinta on taas neuvottelutaidosta kiinni.

• Gebrauchwagen

Ei siinä mitään järkeä ole mutta kokemus sekin. Ole tarkkana auton kanssa ja vain muutaman vuoden vanha alle 100thkm ajettu on paras vaihtoehto. Saksalaiset kun ei autojaan juuri sääli, kulutustavaraa kun ovat. Kaikki öljyt on longlife mallia ja motarille mennään lämä tiskissä oli moottori lämmin tai ei. Alkeellisinkin ruostesuojaus puuttuu ja se on tehtävä kotona. Kulutus siellä on kovaa! Varusteita on yleensä enemmän kuin suomiautoissa mutta kyllä suomalaisetkin niitä ovat jo hetken rastittaneet uutta ostaessaan eli valinnanvaraa löytyy kotimaastakin. Välittäjät ovat sitten asia erikseen, hoitavat sinulle kyllä auton toiveiden mukaan mutta vastuu jää kokonaisuudessaan sinulle (1 koneremontin tehneenä tiedän). Hinnat houkuttelee mutta myös suomessa myydessä joudut tinkimään jokatapauksessa enemmän kuin suomiautoista. Up to juu, leikkikalujahan autot kuitenkin on?

• ReimaHammus

Saksassa autoliikkeen koeajossa ollut Ford Ranger 2011, ajettu 10km, maksaa noin 20 000 euroa. Suomessa vastaava noin 50 000 euroa. Mitäs maksuja, veroja jne tulee tuon tuontiauton päälle?

• Täällä on

näköjään kirjoittelijoita jotka

a: Eivät ole koskaan edes käyneet Saksassa
        b: Eivät ymmärrä koko autoalasta mitään
        c: Tyhmyyttään antavat hikisimmän jobbarin kusettaa itseään autontuonnissa

• 4+6

Olen aikanaan yhden auton hakenut ja olin siihen aikani tyytyväinen. Nyt kiinnostaisi hakea joku 08-09 -mallinen A6q-XC70-XC60. Suomessa näiden hinnat pyörivät 45-50t€:ssa. Turussa on myynnissä yksi tuonti A6 q Avant 3.0TDI, josta R-J pyytää 44t€. Saksassa vastaavan hinta on 24-26t€ ja verot päälle 11-12t€. Volvoissa hintaero ei ole ihon noin iso. Kannattaako vai ei, kas siinä pulma.

• sdkgdksgsdg

Itse olen 4 autoa hakenut ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen.
      Täälä on kateellisia jotka itkevät ettei saksasta saa hyvää, kun itsellään ei uskallus riitä saksaan asti.
      Saksalaiset pitävät oikeesti huolta autoistaan ja mielummin otan auton jota on ajettu autabahnalla kuin auton jolla on ajettu loskassa ja lumessa

• jee. suomi nousuun

Oletko muistanut maksaa myyntivoittoverot pisneksistäsi? Jokainen tuontiauto on verotettavaa tuloa. Tietosihan ovat jo tullilla, mitä olet maksanut ja myyntihinta näkyy tililläsi. Erotuksesta täytyy maksaa vero. PS neljä autoa on jo määrä josta peritään alvi ja yrittäjäeläkemaksut taannehtivasti 10 vuodelta.

• äölkjhäölkjh
        jee. suomi nousuun kirjoitti:

Oletko muistanut maksaa myyntivoittoverot pisneksistäsi? Jokainen tuontiauto on verotettavaa tuloa. Tietosihan ovat jo tullilla, mitä olet maksanut ja myyntihinta näkyy tililläsi. Erotuksesta täytyy maksaa vero. PS neljä autoa on jo määrä josta peritään alvi ja yrittäjäeläkemaksut taannehtivasti 10 vuodelta.

Johan pomppas.

• pisteetsip

"JEE SUOMI NOUSUUN"

Ime sinä läski munaas! Tuontiauto on sama asia myydessä kuin tuulipukukansan suomi-auto! Suomessa vallitsee 5 auton vuosi määrä. Jos autoja alkaa olemaan yli 5 vuodessa VOI EHKÄ tulla verottajalta selvityspyyntö! Jos autoja alkaa oleen kymmeniä sinun nimissä vuodessa tulee VARMASTI selvityspyyntö!
      Mistä ihmeestä sä keksit edes tuollasia? Ei kai vaan ois sullaki halu hakea auto ulkomailta muttei raukka kykene eikä rahaa moiseen löydy?

Meinaatko tosiaan että jos minä ostan tuontiauton ja myynki sen esim 1kk jälkeen pois ja ostan uuden että minun pitäisi maksaa verot siitä??? hohhoijjaa.. Autohan voi olla huono ja haluan siitä äkkiä eroon, siis kyseessä ei ole bisnes! Ja vaikka olisi kyseessä bisnes, voin ihan huoletta 5 autoa vuodessa ostaa ja myydä ilman että minun pitää pelätä verottajaa!!! Asia on näin ja piste!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe