Surun kulmat pyöristyvät

Valoa kohti

Taas tuli Eteenpäin arjessa-keskusteluketju täyteen - yllättävän nopeasti minun mielestäni.

Sopisiko jatkaa keskustelua vaikkapa Surun kulmat pyöristyvät -otsikon alla? Tuntojen purkamisen tarvetta varmaan riittää jatkossakin.

9

180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

Surun kulmat pyöristyvät uusi aika meille koittaa kuin aamun sarastus sen raikkaus ja henkäys hellä arki jatkaa kulkuaan aikaa uhmaten katse eteenpäin tähyää taakse kiireet jää seuraa rakkaat muistoisain. jj

• kelle koittaa

ja kenelle ei

• jj

Minulle, lopettelen kirjoittamiset.Hyvää jatkoa kaikille kyllä me pärjätään.

• Valoa kohti

Kaunis runo, jj, ja meille kaikille niin osuva teksti. Onko runo omasi?

• Viole

Hei JJ ja hvyää matkaa teille

Kaikille muille myös

Samoissa tunnelmissa kanssasi. Kukapa sen meille pystyisi kertomaan, miksi juuri meidän lapsemme eivät saanetkaan elää kanssamme. Lähes päivittäin pukkaa vieläkin vihan tunteita tästä epäoikeudenmukaisuudesta. Ihmisellä on asioita joista voi olla kiitollinen ja onnellinen aika ajoin ja olenhan minä sitäkin, mutta sittenkin, se ei ole sitä, mitä eniten haluaisin. Poikani takaisin ... Voisipa vaihtaa osia, mutta ei.

Nämä ketjut ovat olleet henkireikäni kohta kolmen vuoden ajan. Paljon tuskaa on purettu näillä palstoilla, paljon selviämiskeinoja yhdessä jaettu, päivästä päivään ponnisteltu, toinen toistemme taakkaa keventäen.

Täällä sataa. Aiomme kuitenkin lähteä viemään mökille lautoja pation tekoa varten. Meillä on pöydät ja tuolit vain pelkällä nurmikolla ja on alkanut hirvittää ruohikossa majailevat punkit. Tänä kesänä en ole niitä kyllä päälleni vielä saanut.

Hyvää Juhannusta teille kaikille ystävät

• sydän syrjällään

Hei teille kaikille ja kakunista juhannusta.

Kiitos kirjoituksistanne ja kiitos "Valoa kohti" sinulle, kun huolehdit,että ketjumme jatkuu.

Tänään on aurinko paistanut ja lämmintäkin on n. 18,alku viikko vierähtikin sitten tosi sateisena,töissä kyllä tarkeni,mutta kaikki hommat olivat mullan ja hiekan kans räpimistä ja siihen vielä heinän leikuu ja siimarin jälkien korjaaminen hauta-ja reunakivistä. Mutta kun ei ollut kylmää pohjoistuulta sateen lisäksi,ei se nyt niin kamalaa ollut...niin...eihän meille mikään ole enää niin kauhistus,jos kyse on vain sateisesta ilmasta.

Pojan haudalle vein valkoisia ruusuja maljakkoon huomisen nimipäivän ja juhannuksen kunniaksi,haudalle päästyäni,huomasin,että toisessa maljakossa oli valkea ruusukimppu sydämmen kera,arvasin,että siskoni oli käynyt siellä,on Pojan kummi,kyllä se mieltä lämmitti.

Kirjoitelkaa kun ehditte ja jaksatte. Koko sydämmestäni toivon teille kaikille kaunista ja mukavaa juhannusta. Voikaa hyvin ja pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne.

• sydän syrjällään kirjoitti:

Hei teille kaikille ja kakunista juhannusta.

Kiitos kirjoituksistanne ja kiitos "Valoa kohti" sinulle, kun huolehdit,että ketjumme jatkuu.

Tänään on aurinko paistanut ja lämmintäkin on n. 18,alku viikko vierähtikin sitten tosi sateisena,töissä kyllä tarkeni,mutta kaikki hommat olivat mullan ja hiekan kans räpimistä ja siihen vielä heinän leikuu ja siimarin jälkien korjaaminen hauta-ja reunakivistä. Mutta kun ei ollut kylmää pohjoistuulta sateen lisäksi,ei se nyt niin kamalaa ollut...niin...eihän meille mikään ole enää niin kauhistus,jos kyse on vain sateisesta ilmasta.

Pojan haudalle vein valkoisia ruusuja maljakkoon huomisen nimipäivän ja juhannuksen kunniaksi,haudalle päästyäni,huomasin,että toisessa maljakossa oli valkea ruusukimppu sydämmen kera,arvasin,että siskoni oli käynyt siellä,on Pojan kummi,kyllä se mieltä lämmitti.

Kirjoitelkaa kun ehditte ja jaksatte. Koko sydämmestäni toivon teille kaikille kaunista ja mukavaa juhannusta. Voikaa hyvin ja pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne.

Hei

En huomannut, että olittekin aloittaneet jo uuden ketjun. Mietin aamulla, että millä nimellä avaisin uuden ketjun. Tässä on hyvä otsikko ja minulle sopii kirjoittaa vaikka molempiin. T: Turvamies

• milla-äiti

Juhannus...niimpä--poikani onnellisinta aikaa..
      eilen ihan niin maassa taas kun olla ja voi..
      Tänään sataa ja tuulee. Puutarhassa kukat näytti nääntyneiltä, joten jätin ostamatta. Huomenna uusi yritys. Haluan ehdottomasti saada kesäkukat haudalle juhannukseksi..
      Ei mitään suunnitelmia..kunhan olen..

• Valoa kohti

Ei minunkaan juhannukseni poikkea muista viikonlopuista, niin erilainen se on verrattuna niihin perhejuhannuksiin, joita vietimme järven rannalla mökillä mieheni vielä eläessä.

Olen tänään paljon ajatellut teitä, Shadowsoul, Milla-äiti, Lyöty, joitten suru on vielä niin lähellä, suorastaan kipuna iholla.

Lyödyn kohtalon tunnen niin omakseni, mekin kun olimme mieheni kanssa tiiviisti yhteenkasvanut lapseton pari, josta tuli kuin kaksi toisiinsa kietoutunutta puuta.

Kolme vuotta mieheni kuoleman jälkeen sanon, että elämä on edelleen elämisen arvoista. Välillä on vaikeita päiviä, mutta enimmäkseen osaan jo iloita elämästä. Koti ei enää tunnu ahdistavan tyhjältä. Iloitsen siitä, että aurinko paistaa, linnut laulavat ja laineet liplattavat. Siitä että terveet jalkani vievät minut sinne, minne tahdon. Siitä että minulla on välittäviä ihmisiä ja ystäviä, vaikkakin matkan päässä.

Se on jo paljon, kun silloin ensimmäisinä vuosina olisin vain halunnut mieheni mukaan. Rohkeutta ja voimia teille kaikille läheisensä menettäneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      118
      7026
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      115
      4802
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      62
      4064
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3394
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      693
      2134
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      243
      1510
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1388
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1368
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      53
      1316
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      992
    Aihe