Hoikkuutta kauniimpaa ei ole!

Hoikan_sporttinen

Ärsyttää kun hoikkuutta ei saa ihannoida. Ja jos naisen painoindeksi on karvankin alle 18, niin olen sairas kun pidän niitä silti vielä seksynä. Sen sijaan jos indeksit toiseen suuntaan paukkuu ja sellaisesta pitää, niin olen ymmärtäväinen hyväsydämminen ja täydellinen kaikin puolin. Jos on kilonkin alipainoinen niin sitä pitäisi arvostella ja katsoa paheksuvasti. Jos taas on 20 kiloo ylipainoinen niin nehän on vaan indeksejä.

Jos kertoo nettiprofiilissa kertoo pitävänsä hoikista naisista niin se ei sen paheksuttavampaa ei kait profiiliin voi laittaa. Jos joku taas kertoo pitävänäsä kauniista sinisilmäisistä naisista niin se on taas ihan OK. Silloin ajatellaan että jokaisella on makunsa

Ja nautin omasta hoikasta urheilullisesta kehostani. Jos samanlainen nainen tulee vastaan niin tiedän himoitsevani häntä loppuelämäni. Onko tämä sitten niin paha asia. Eikö ole hienoa että tietää millaisesta tykkää ja että haluaa himoita naistaan vielä 20-vuoden jälkeen ja kokea toisen läheisyyden ihanana vielä vanhuuspäivilläkin.

Antakaa jo vapaus ihannoida hoikkuutta!

Hoikka ja sporttinen mies.

44

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkuutta!

Ei alipainoinen ole hoikka vaan LAIHA. Ehkäpä ihmisiä ärsyttää että et osaa määritellä oikein sitä mitä haet.

Hoikka voi olla ns. normaalipainoisenakin, mikäli olemus on sopusuhtainen, pitkulainen (eikä paksukainen) ja timmi.

• Hoikan sporttinen

En sanonut hakevani alipainoisia. Pelkkä indeksi ei tosiaan kerro koko totuutta mutta yleensä mun silmissä viehättävien naisten painoindeksi on välillä 17-21 ja tähän joukkoon mahtuu virallisen määritelmän mukaan alipainoisia ja normaaleita. Tosin itse sanoisin että ovat kaikki hoikkia

• tarkkuutta!
        Hoikan sporttinen kirjoitti:

En sanonut hakevani alipainoisia. Pelkkä indeksi ei tosiaan kerro koko totuutta mutta yleensä mun silmissä viehättävien naisten painoindeksi on välillä 17-21 ja tähän joukkoon mahtuu virallisen määritelmän mukaan alipainoisia ja normaaleita. Tosin itse sanoisin että ovat kaikki hoikkia

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Alle 18,5 painoindeksissä on jo kyse alipainosta, ja sinähän valitit että sinua pidetään sairaana jos pidät alle 18 indeksisiä seksyinä. Olettaa voi siis että haet myös heitä, eli haet todellakin alipainoisia.

Saat minun puolestani hakea, mutta ei sotketa hoikkuutta siihen että ollaan jo nälkäkurkia. Olen itse ollut kolmisen kertaa 18,4 elämäni varrella, ja olen aina kokenut silloin itseni rumaksi, melkein kuin keskitysleiriltä tulleeksi. Tällä hetkellä indeksini on 20,9 ja olen kai niin hyvännäköinen kuin minuna suinkin pystyy olemaan. Miehet kyselevät minut nähdessään treenaanko, enkä tee muuta kuin kävelen ja uin. ;)

Se vaihtelee mikä paino kellekin sopii, mutta tuntuu vähän erikoiselta että jollekulle sopisi se että kylkiluut näkyvät ja lantioluu törröttää. Mutta voisit oikeastaan heittää tähän jonkun linkin hyvännäköisestä alle 18 indeksisestä naisesta, niin nähdään että onko niitä.

• hoikille pisteet
        tarkkuutta! kirjoitti:

http://www.tohtori.fi/?page=2381134

Alle 18,5 painoindeksissä on jo kyse alipainosta, ja sinähän valitit että sinua pidetään sairaana jos pidät alle 18 indeksisiä seksyinä. Olettaa voi siis että haet myös heitä, eli haet todellakin alipainoisia.

Saat minun puolestani hakea, mutta ei sotketa hoikkuutta siihen että ollaan jo nälkäkurkia. Olen itse ollut kolmisen kertaa 18,4 elämäni varrella, ja olen aina kokenut silloin itseni rumaksi, melkein kuin keskitysleiriltä tulleeksi. Tällä hetkellä indeksini on 20,9 ja olen kai niin hyvännäköinen kuin minuna suinkin pystyy olemaan. Miehet kyselevät minut nähdessään treenaanko, enkä tee muuta kuin kävelen ja uin. ;)

Se vaihtelee mikä paino kellekin sopii, mutta tuntuu vähän erikoiselta että jollekulle sopisi se että kylkiluut näkyvät ja lantioluu törröttää. Mutta voisit oikeastaan heittää tähän jonkun linkin hyvännäköisestä alle 18 indeksisestä naisesta, niin nähdään että onko niitä.

Normaalin rajat vaihtelee noissa taulukoissakin. Useimmin taitaa olla 18,5-25. Mutta jotkut hoikille kateelliset haluaa että se olisi 20-25 ja jossain se on ollut normaalin raja. Sitten taas on julkisestikkin "asiantuntija" esittäneet että yläraja on noin korkea vain koska maapallo on nykyään läskien valtakunta ja sen pitäisi olla paljon pienempi. Joskus 50-vuotta sitten painoindeksiltään 25:sta naista yleensä oltaisiin pidetty jo pyöreenä. Nyt se on normaali. Ennen terveydenhoidossa oli myös käytössä ylipainokiloihin laskentakaava että lukeman (pituus-100) x 0,9 menevät kilot on ylipainoa. Normaalisti tämä tarkoittaa painoindeksiä 21-22 vähän pituudesta riippuen. Se mikä ennen oli normaalia on nyt hoikkaa. Se mikä ennen oli hoikkaa on nyt alipainoista

Niin ja jos haluaa nähdä painoindeksiltään 18 naista niin eikun missiehdokkaita katsomaan. Hoikkuusrasismin takia viime vuonna hoikat karsittiin pois missikisoista, mutta jos katsoo sitten vaikka bikinimissikisoja niin siinä 18 paikkeilla on paljon ja osa allekin. Minusa kauniita mutta makuja on monia

• tarkkuutta!
        hoikille pisteet kirjoitti:

Normaalin rajat vaihtelee noissa taulukoissakin. Useimmin taitaa olla 18,5-25. Mutta jotkut hoikille kateelliset haluaa että se olisi 20-25 ja jossain se on ollut normaalin raja. Sitten taas on julkisestikkin "asiantuntija" esittäneet että yläraja on noin korkea vain koska maapallo on nykyään läskien valtakunta ja sen pitäisi olla paljon pienempi. Joskus 50-vuotta sitten painoindeksiltään 25:sta naista yleensä oltaisiin pidetty jo pyöreenä. Nyt se on normaali. Ennen terveydenhoidossa oli myös käytössä ylipainokiloihin laskentakaava että lukeman (pituus-100) x 0,9 menevät kilot on ylipainoa. Normaalisti tämä tarkoittaa painoindeksiä 21-22 vähän pituudesta riippuen. Se mikä ennen oli normaalia on nyt hoikkaa. Se mikä ennen oli hoikkaa on nyt alipainoista

Niin ja jos haluaa nähdä painoindeksiltään 18 naista niin eikun missiehdokkaita katsomaan. Hoikkuusrasismin takia viime vuonna hoikat karsittiin pois missikisoista, mutta jos katsoo sitten vaikka bikinimissikisoja niin siinä 18 paikkeilla on paljon ja osa allekin. Minusa kauniita mutta makuja on monia

50 - 60 v sitten pidettiin kauniina Marilyn Monroeta. Olisi mielenkiintoista tietää mikä hänen painoindeksinsä olikaan.

Minä en usko tuohon että mikä aiemmin oli hoikkaa on nyt alipainoista. Tottakai köyhät ja nälkää näkevät ovat sen näköisiä että luut törröttävät ja ollaan kuin keskitysleiriltä tulossa, mutta ei heitä kyllä hoikkina pidetty.

Paremminkin on tullut sellainen JAKAUTUNUT MIELIPIDE että jotkut pitävät hoikkana selkeästi alipainoisia ihmisiä, ja jotkut taas normaalina niitä joilla mahamakkarat tursuavat vyötärön yli. Yritä tässä sitten määritellä mikä on mitäkin, kun näkemykset voivat olla noin äärimmäisen eriäviä.

Olen sellaisen seikan kuullut joskus että paino olisi ihanteellisin jos se on pituuden kaksi viimeistä numeroa miinus yhdeksän. Itselläni on juuri näin ja olen hyvin tyytyväinen, en ole koskaan saanut kehuja kun olen ollut laihimmillani (kauhisteluja kylläkin), ja kun olen eräällä sivustolla esitellyt kuvia joista toisissa painan 5 - 6 kg vähemmän kuin toisissa, olen kuullut miehiltä että näytän paremmalta niissä missä en ole laiha.

• hoikka on kaunista
        tarkkuutta! kirjoitti:

50 - 60 v sitten pidettiin kauniina Marilyn Monroeta. Olisi mielenkiintoista tietää mikä hänen painoindeksinsä olikaan.

Minä en usko tuohon että mikä aiemmin oli hoikkaa on nyt alipainoista. Tottakai köyhät ja nälkää näkevät ovat sen näköisiä että luut törröttävät ja ollaan kuin keskitysleiriltä tulossa, mutta ei heitä kyllä hoikkina pidetty.

Paremminkin on tullut sellainen JAKAUTUNUT MIELIPIDE että jotkut pitävät hoikkana selkeästi alipainoisia ihmisiä, ja jotkut taas normaalina niitä joilla mahamakkarat tursuavat vyötärön yli. Yritä tässä sitten määritellä mikä on mitäkin, kun näkemykset voivat olla noin äärimmäisen eriäviä.

Olen sellaisen seikan kuullut joskus että paino olisi ihanteellisin jos se on pituuden kaksi viimeistä numeroa miinus yhdeksän. Itselläni on juuri näin ja olen hyvin tyytyväinen, en ole koskaan saanut kehuja kun olen ollut laihimmillani (kauhisteluja kylläkin), ja kun olen eräällä sivustolla esitellyt kuvia joista toisissa painan 5 - 6 kg vähemmän kuin toisissa, olen kuullut miehiltä että näytän paremmalta niissä missä en ole laiha.

Normaalin hoikka nainen saa toisilta naisilta paheksuntaa ("kauhisteluja"), joka johtuu kateudesta, osalla miehistä taas on on imartelu osa iskemistaktiikkaa, kun ei oikeata asiaa tule. Näistä sitten pyöreä nainen hakee itselleen oikeutusta olla läski.

• 160/55
        hoikka on kaunista kirjoitti:

Normaalin hoikka nainen saa toisilta naisilta paheksuntaa ("kauhisteluja"), joka johtuu kateudesta, osalla miehistä taas on on imartelu osa iskemistaktiikkaa, kun ei oikeata asiaa tule. Näistä sitten pyöreä nainen hakee itselleen oikeutusta olla läski.

Ensinnäkin, ylipainoiset ihmiset saavat varmasti aivan yhtä paljon kuulla olevansa "läskejä" kuin hoikat saavat kuulla olevansa "laihoja". Esim. juuri sinunkin asenteesi on tuollainen "läskit on rumia" joten kyllä teitäkin aika paljon löytyy.

Ja tuo kommentti särähti kyllä korvaan:
        "osalla miehistä taas on on imartelu osa iskemistaktiikkaa, kun ei oikeata asiaa tule. Näistä sitten pyöreä nainen hakee itselleen oikeutusta olla läski."

On niin kummallista, että te hoikkia ihannoivat miehet aina kuvittelette että JOKAINEN mies haluaa sen hoikan naisen ja pyöreitä naisia ei voi kehua ihan vain siitä syystä että jotkut pitävät pyöreistä enemmän kuin hoikista? Miksi se on teille joku ongelma ja kieltämisen paikka, jos joku mies aidosti pitää pyöreistä naisista jos sinä pidät hoikista? Makuja on monia, ei ole olemassa sellaista vartalotyyppiä joka olisi kaunein kaikkien maailman ihmisten mielestä.

• 16659

Saat ihan vapaasti ihannoida hoikkia naisia, samoin kuin monet pitää
      pitkistä, toiset nuorista ja mistä kukin sitten innostuukin.

Kyllä minäkin olen normaalipainooni tyytyväinen, mutta en pidä kunnostani
      huolta kenenkään miehen tähden, vaan oman terveyteni vuoksi.

On kuitenkin todettava, siis omalta kantiltani katsottuna, jotta sellainen
      liika tuijotus tiettyyn yksityiskohtaan, oli sekin sitten mikä tahansa, tekee kumppanin hakemisessa aika kapean.

• hoikkispoikkis

Eihän tuo tee kapeaa hakemisesta että haluaa hoikan. jos haluaa hoikan niin ei se tarkoita vielä että se olisi ainut ominaisuus mitä haluaa.

No kait se tekee hakeamisesta kapean kun kapeita naisia hakee

• 16659
        hoikkispoikkis kirjoitti:

Eihän tuo tee kapeaa hakemisesta että haluaa hoikan. jos haluaa hoikan niin ei se tarkoita vielä että se olisi ainut ominaisuus mitä haluaa.

No kait se tekee hakeamisesta kapean kun kapeita naisia hakee

jep, kapea on kapea !

• tmlp

Jokainen voi minusta hakea juuri sitä mitä haluaa, meitä on monenlaisia täällä. Itse teen aina tarkennetun haun, jossa miehen minimipituus on 185 ja minimipaino 90 kiloa, en halua pienempää miestä enkä niitä profiileja edes katso. Täällä näin päin ;)

• totta turiset..

Niinhän se nykypäivänä on ettei hoikkaa kumppania saisi etsiä, muuten tulee ylipainoisilta hirveä itkupotkuraivariryöppy niskaan. Liekö mitään niin säälittävää kuin katkeroitunut ylipainoinen. Rasvamakkarat nyt vaan ei sytytä millään tavalla. Uargh.. Ehdoton turn-off.

• m30+

Olen samaa mieltä, yök pyöreille ja lihaville. Tämä painoasia on vähän sama asia kuin että miehet ei saisi etsiä itselleen huomattavasti nuorempaa naista. Miksei saisi? Tai että naiset etsivät itselleen yli 180 cm pituista miestä. Miksei saisi? Itse olin kerran treffeillä yhden naisen kanssa, jonka mitat olivat 170/66, ja siinä oli kyllä tavaraa ihan riittävästi, ainakin kun tarkasti vähän takapuolta. Harrasti kuulemma kuitenkin vähän kuntosalia.

Oma painoindeksini on alle 21, joten on kohtuullista että nainenkin on hoikka. Ainakin tuollainen leveä perse on turn-off minulle. Ajatelkaa nyt miehiäkin: en minä halua jotakin naista, joka painaa suunnilleen yhtä paljon kuin minä, ja on silti vähintään 10 senttiä lyhyempi.

• 30v.

Olen itse hoikka, mutat en vaan voisi katsella miestä, joka suhtautuu naisiin noin. Mitä jos löytämäsi ihana hoikak nainen pyöristyy esim. iän tai lasten saannin myötä? Moni nainen urheilisi enemmän, jos mies laittaisi ruoat, hoitaisi lapset ja kodin ja nainens aisi vapaasti käydä harrastamassa! Mutta niin joo, eihän nyt sellaista... Itsekkäitä suvaitsemattomia miehiä tuollaiset.

• 4745779

Minua ihmetyttää ylipäänsä se miksi kukaan välittää muiden ihanteista. Ei se ole keneltäkään pois, jos joku tykkää hoikista naisista. Vastaavasti kukaan ei kärsi siitä, jos joku pitää taas vähä tukevimmista naisista.

• nooooh...

Koskapa tämä nyt sattuu olemaan keskustelupalsta, niin jokainen voi
        raapustaa omat mielipiteensä, ilman sen kummempaa hammasten
        kiristystä.

Ei kaikki voi ajatella samalla tavalla, kuin jutun alkuunlaittaja .
        Miksihän muuten on kautta aikojen ollut näitä julkisia kuuluuttajia, eli
        toisten asioden vatvojia ?

• 30v.

Kyläl nainen kärsii siitä, jos hän aloittaa suhten ja luulee, että mies rakastaa häntä, mutta mies kuolaakin kilojen perään ja rakkaus loppuu, jos naisesta tuleekin normaalipainoinen!

• näillä mennään

hmmmm ... minusta jokaisella on oikeus ihannoida ihan juuri sitä vartalotyyppiä kuin haluaa - se on oikeus mihin kenelläkään ei ole vastaanpanemista.

Yhtälailla kun manitset porusta mikä syntyy kun mies hakee hoikkaa naista voidaan mainita poru joka syntyy kun nainen haluaa rinallee pitkän miehen yli 185cm. Kummassakaan tapauksessa ei kenelläkään ole oikeutta tuomita toisen ihannetta ! ! ! !

Mies joka hakee hoikkaa naista - on kuitenkin sellainen jota en omaksi elämänkumpanikseni halua siitä huolimatta että minun painoindeksini oli näköjään 20. jotain. Miksi? Koska koen olevani normaalipainoinen enkä hoikka joten en koe olevani se mitä mies etsii .. .. eikä tätä mieltäni saa käänytettyä millään puheilla.

• asdfqwerty_M85

BMI 20 on hoikka.. -.-

• fgjfgj768769

Olen samaa mieltä, että ihanteita ei saa tuomita. Sen sijaan olen paljon katkerampi siitä, jos en kelpaa pituuteni takia (muuttuja, jolle en voi mitään) kuin painoni takia (muuttuja, johon pystyn itse helposti vaikuttamaan).

• näillä mennään
        asdfqwerty_M85 kirjoitti:

BMI 20 on hoikka.. -.-

no, minusta minä en ole hoikka vaan normaali !!! Minä miellän hoikkuuteen kuuluvan siroluisuuden - kapeat hartiat ja kapean lonkkaluiden välin, koko lailla kauttaaltaan siroksi ja pieneksi .. .. näin ei omalla kohdallani ole joten olen NORMI.

• Surullinen mies
        näillä mennään kirjoitti:

no, minusta minä en ole hoikka vaan normaali !!! Minä miellän hoikkuuteen kuuluvan siroluisuuden - kapeat hartiat ja kapean lonkkaluiden välin, koko lailla kauttaaltaan siroksi ja pieneksi .. .. näin ei omalla kohdallani ole joten olen NORMI.

Mutta eikö ole hullua että sinä päätätä ettet vastaa toisen ihanteita. Eikö se ihminen itse tiedä mikä viehättää vaikka sitten olisikin sanan hoikka tulkinnassa jotain eroja

?

• näillä mennään
        Surullinen mies kirjoitti:

Mutta eikö ole hullua että sinä päätätä ettet vastaa toisen ihanteita. Eikö se ihminen itse tiedä mikä viehättää vaikka sitten olisikin sanan hoikka tulkinnassa jotain eroja

?

niin - minä määrittelen asian oman näkemykseni mukaan, jos en koe olevani hoikka niin silloin en sitä ole.
        Olen kieltäytynyt tapaamasta miestä joka on sanonnut voivansa seurustella vain hoikan naisen kanssa - miksi? Koska en koe olevani hoikka, niin ajatuksessani en ole riittävä kyseiselle henkilölle - VAIKKA, hän kokisi asian kuinka toisin.
        SAIRASTA, mahdollisesti - mutta missä- tai keiden vika .. .. MINUNKO?!?!?!

Ketään toinen ei pysty muuttamaan ihmisten omaa käsitystä itsestään - oli se sitten vääristynyt mihin suuntaan tahansa. Ja jos ei tunne olevansa jotain, esim. tiettyä vartalotyyppiä, niin toisen ihmisen on aivan turha tulla väittämään jotain muuta asiasta.

• BMI 18 -> 30

Hakea saa ilman muuta sellaista kun haluaa, tosin jos anorektisen laihaa kaipailee niin kannattaa miettiä omia ihanteitaan, sellainen elämä kun voi päättyä turhan nuorena.

Elämä saattaa kuitenkin heitellä odottamattomasti. Minä olin vielä kolme vuotta sitten 47 kg. Sitten sairastuin, tauti ei heikennä liikuntakykyä tai haittaa arkea edellyttäen että otan lääkkeeni. Niiden huono puoli on,että ne lihottavat. Paino on nyt 77 kg.

Olisipa ollut "kiva" jos olisi ollut elämänkumppani, joka sairastumiskriisin yhteydessä olisi ilmoittanut, että hänpä ei enää haluakaan olla kanssani kun olen niin lihava :-( Onneksi ei ollut, ja lihottuani olen todennut etten enää viitsi edes etsiä koska BMI 30 ei kelpaa kenellekään.

Enkä kaipaa ruokailu- tai liikuntaohjeita, kiitos. Ehkä jonakin päivänä tähän sairauteen löydetään lääke, joka ei lihota, siihen saakka joudun elämään näin.

• 19

" Onneksi ei ollut, ja lihottuani olen todennut etten enää viitsi edes etsiä koska BMI 30 ei kelpaa kenellekään."

Kyllä kelpaa.Voit haistattaa pitkät niille joille ei kelpaa.Ne on todennäköisesti vain ulkonäön perään.

• qwq

Hoikkuus yksin ei tee kenestäkään kaunista ja seksikästä, kyllä se näin on,
      enkä pidä kukkakeppi vartalosta muutenkaan !

• slimnfit

Sieltä tulee taas "nälkäkurkea" ja "kukkakeppiä". Mitähän vastaavaa lihavasta ihmisestä saisi sanoa? Lihavalla on oikeus olla lihava, mutta hoikalla ei ole oikeutta olla mitä on. Aina saa kuulla jotain kommenttia. Tuskin kukaan lihava ihminen joutuu jatkuvasti kuulemaan huomauttelua omasta ulkonäöstään.
      Olen itse n. 173/55, paino pysynyt aikuisiän samana lasten saamisista huolimatta. Missään vaiheessa en ole tarkkaillut syömisiäni, ja ennen aktiivinen urheilu on suurimmalta osin jäänyt lastensaannin jälkeen, liikun sen mitä heidän kanssaan liikutaan.
      Minulla on kuitenkin muotoja siellä missä pitää, enkä todellakaan näytä alipainoiselta. Jonkun mielestä toki varmaan niinkin. Jos mieskin kokee, ettei saa ihannoida hoikkaa naista, niin koitapas sitten itse hoikkana naisena olla tyytyväinen itseesi ja vartaloosi. Minä todellakin olen, ei ole siitä mitään valittamista, mutta sitä ei saa sanoa ääneen. Jos lihava sanoo pitävänsä itsestään, se on todella hienoa ja kertoo ties mistä, mutta hoikkana niin ei voi sanoa. Enkä tarkoita sitä, että vartaloni olisi sen parempi kuin kenenkään muunkaan, mutta olen vain itseeni tyytyväinen ja hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Sitä voisi jokainen opetella ja sitä kautta pystyä hyväksymään myös muut sellaisenaan - ja jättää nuo nimittelyt vähemmälle.

• qwq

Hei haloo, minä kerroin oman mielipiteeni, etten pidä laihoista, siis minä minä.
        Olkaa just mitä olette, mutta ei se hoikkuus itsestään tee kenestäkään kaunista,
        kyllä siinä tarvitaan muutakin......

Aloittaja toteaa, "hoikkuutta kauniinpa ei ole" tätä minä jänkään, sillä kyllä
        myös muunlaiset vartalon omaavat voi ja on kauniita.

Joo jätetään nimittelyt vähenmälle, mikäli kukkakeppi nimitys niin loukkaa,
        tässä kovaksi keitetyssä nettimaailmassa, jossa ei armoa anneta AAmen !

• slimnfit
        qwq kirjoitti:

Hei haloo, minä kerroin oman mielipiteeni, etten pidä laihoista, siis minä minä.
        Olkaa just mitä olette, mutta ei se hoikkuus itsestään tee kenestäkään kaunista,
        kyllä siinä tarvitaan muutakin......

Aloittaja toteaa, "hoikkuutta kauniinpa ei ole" tätä minä jänkään, sillä kyllä
        myös muunlaiset vartalon omaavat voi ja on kauniita.

Joo jätetään nimittelyt vähenmälle, mikäli kukkakeppi nimitys niin loukkaa,
        tässä kovaksi keitetyssä nettimaailmassa, jossa ei armoa anneta AAmen !

Totesinpa vaan, yleensä kun on niin, ettei - varsinkaan lihavat - ihmiset kykene hoikista muunlaisia nimityksiä käyttämään. Pitäisi kestää se sitten toisinkin päin. Mutta eihän läskiä saa läskiksi sanoa, sehän on muodokas tai naisellinen tai "oikean kokoinen nainen" tai muuta vastaavaa.
        Ei nyt ihan onnistunut loukkaamaan, mutta kun sitä on ikänsä kuullut, niin kyllästyttää.
        Ja "hei haloo", myös aloittaja sanoi vain oman mielipiteensä.
        Ei toki ole viehättävyyden tae, jos on hoikka, eivätkä kaikki hoikat ole kauniita. Mutta varmaan puhuttiin ihan vartalotyypistä, ei muista asioista.
        Ei pitäisi olla ongelma, kuten aloittaja sanoo, jos laittaa profiiliinsa hakevansa hoikkaa naista. Mitä siitä kitisemään, sen kun hyppää yli jos itse on ylipainoinen. Jos on kitisemistä, niin ei kun lenkille.

On todella kyllästyttävää kuunnella aina kommentteja vartalostaan, yleisin se, että "syötkö sä mitään". Varsinkin raskausaikana, ja kaksi täysin kympin lasta on tullut, vajaa nelikiloisia. Ei tarvinne lihoa 30 kg raskauden aikana, että on oikeanlainen äiti, tai pitääkseen huolen lapsensa kasvusta ja hyvinvoinnista. Saisikohan jollekin lihavalle sitten mennä raskausaikana sanomaan, että älä syö noin paljon ja tuollaista p*skaa. Saati tupakoiville, niitähän ei saa syyllistää. Se onkin jo toinen juttu se.

• safsdfsdfg
        slimnfit kirjoitti:

Totesinpa vaan, yleensä kun on niin, ettei - varsinkaan lihavat - ihmiset kykene hoikista muunlaisia nimityksiä käyttämään. Pitäisi kestää se sitten toisinkin päin. Mutta eihän läskiä saa läskiksi sanoa, sehän on muodokas tai naisellinen tai "oikean kokoinen nainen" tai muuta vastaavaa.
        Ei nyt ihan onnistunut loukkaamaan, mutta kun sitä on ikänsä kuullut, niin kyllästyttää.
        Ja "hei haloo", myös aloittaja sanoi vain oman mielipiteensä.
        Ei toki ole viehättävyyden tae, jos on hoikka, eivätkä kaikki hoikat ole kauniita. Mutta varmaan puhuttiin ihan vartalotyypistä, ei muista asioista.
        Ei pitäisi olla ongelma, kuten aloittaja sanoo, jos laittaa profiiliinsa hakevansa hoikkaa naista. Mitä siitä kitisemään, sen kun hyppää yli jos itse on ylipainoinen. Jos on kitisemistä, niin ei kun lenkille.

On todella kyllästyttävää kuunnella aina kommentteja vartalostaan, yleisin se, että "syötkö sä mitään". Varsinkin raskausaikana, ja kaksi täysin kympin lasta on tullut, vajaa nelikiloisia. Ei tarvinne lihoa 30 kg raskauden aikana, että on oikeanlainen äiti, tai pitääkseen huolen lapsensa kasvusta ja hyvinvoinnista. Saisikohan jollekin lihavalle sitten mennä raskausaikana sanomaan, että älä syö noin paljon ja tuollaista p*skaa. Saati tupakoiville, niitähän ei saa syyllistää. Se onkin jo toinen juttu se.

Kyllä täällä kuule ylipainoisiakin nimitellään, sekä miesten että hoikkien naisten toimesta. Tulee läskiä, siiderivalasta, läskipersettä ja vaikka mitä joten avaapas silmäsi..

• slimnfit
        safsdfsdfg kirjoitti:

Kyllä täällä kuule ylipainoisiakin nimitellään, sekä miesten että hoikkien naisten toimesta. Tulee läskiä, siiderivalasta, läskipersettä ja vaikka mitä joten avaapas silmäsi..

Varmasti niinkin, ei ole sattunut kohdalle, mutta kirjoitukseni nyt koski enemmänkin ihan "oikeaa elämää". Helppoahan se täällä on nimitellä toisia, mutta itse kyllä ainakin kuulen kaikenlaista myös ihan päin naamaa, enkä usko, että ylipainoisille kukaan mitään vastaavaa kasvotusten viitsii laukoa.
        Enkä ymmärrä mikä tarve ihmisillä on ylipäätään toisen ulkonäköön edes kiinnittää huomiota saati kommentoida sitä. Itse keskustellessani tuttavien kanssa keskityn kyllä ihan muihin asioihin.

• ~snowflake

Olen jokseenkin samaa mieltä aloittajan kanssa, vaikka itse olenkin hoikka tyttö - ei siinä ole mitään väärää että ihannoi hoikkuutta.
      Useimmiten pyöreys on kuitenkin omaa syytä, eri asia on tietysti jos on joku sairaus tms.
      Enpä itsekään mitään plösöä miestä halua, en toisaalta mitään kukkakeppiäkään.

• -79

Nyt täällä keskustelupalstalla väittelee tässä ketjussa laihat ja toisessa
        rumat, yhdessä pitkät, pätkät. Mitä seuraavaksi ?

• zzz...
        -79 kirjoitti:

Nyt täällä keskustelupalstalla väittelee tässä ketjussa laihat ja toisessa
        rumat, yhdessä pitkät, pätkät. Mitä seuraavaksi ?

Fiksuudesta ei koskaan synny mitään väittelyjä, koska lähes kaikki ovat ihan aivokuolleita tällä palstalla.

• keski-viikko

Terve järki voittaa kaikki paino ihanteet. pitääkö täälläkin suosia alipainoisia,
      kyllä lehdet ja tv pitää siitä huolen siitä muutenkin. Nuoret tytöt kuihduttaa itsensä sairaala kuntoon.

Normaalipaino, tai muutama kilo ylimääräistä on tutkimusten mukaan
      paras vaihtoehto. Laihat ja lihavat kuuluvat molenmat riskiryhmään.

Nyt kuitenkin totean, ETTÄ on näitä ihmisiä, jotka ei liho millään vaikka söis kuinka paljon ja sitten sairaudesta, kuten täällä aijenmin on todettukin johtuva ylipainoisuus.

Jos tietoisesti rääkätään kehoa nälkäkuurilla ja kovalla treenillä, niin
      se on kova rasitus elimistölle. Itse olen normaalipainoinen ja liikun
      kyllä joka pv, mutta ei pakkomielteisesti, myös hyötyliikunta lasketaan
      tuohon mukaan.

Se kuka sitten mistäkin tyylistä tykkää, on omien korvien välissä ja
      kellään ei siihen ole nokan koputusta.

• tarkkuutta!

"Muutama ylimääräinen kilo" onkin erittäin kimurantti juttu. Nyt on niin että:

Seura nro 1 sivulla 71:

"Jokaisesta liikakilosta kannattaa pyrkiä eroon, sillä jo lieväkin ylipainoisuus voi lyhentää elinikää. Aikaisemmin ylipaino on yhdistetty lähinnä sydän- ja verisuonitaudeista, aivohalvauksista ja joistain syövistä aiheutuviin kuolemiin, mutta äskettäin julkaistussa tutkimuksessa se liittyy mistä tahansa syystä johtuviin kuolemiin. Kiinnostavaa on, että myös alipainoisten kuolleisuus oli suurempaa kuin normaalipainoisten."

Lähde: Uutispalvelu Duodecim

Mitenkähän se ylimääräisyys sitten määritellään...

• slimnfit

Myös hoikkien nuorten naisten tulisi saada tuntea itsensä kauniiksi sellaisenaan. Itse sain varsinkin yläasteikäisenä kuulla jatkuvasti arvostelua.

• gkr857

Amy Winehouse, siinäpä vasta nainen...on tarpeeksi hoikka ja sopiva ap:lle, oikein miesten ihannenainen, mikä namupala!

• ihanminä

Hoikkuutta kauniinpaa, onkin olla sinut itsensä kanssa ja antaa muidenkin
      olla mitä on. mukavaa jussia vaan kaikille.

• Naisena mietin

Itse naisena lastensaannin sun muun aikana lihoin 30 kg kiitos masennuksen yms(eli söin suruuni). Nykyään 180/69 kokoisena voin sanoa että on totta että ollessani isompi, lähempänä 90kg sain saman pienen seudun miehiltä(JA naisilta) vain sääliviä katseita. Laihduttuani nykyisiin mittoihin muutos oli valtava käytöksessä minua kohtaan. Vaikka puhutaan että ei sillä niin väliä minkä kokoinen olet.....täyttä ******. Länsimaiseen kulttuuriin on iskostunut hoikkuuden ihannointi syvälle. Ja vaikka en itse olekkaan enää samaa kokoa kuin ennen lapsia, en koe olevani lihava millään lailla. Pointtina minulla on se että vaikka laihuuden julkinen ihannointi tuomitaan jyrkästi, jokainen viestittää käytöksellään huomaamatta sitä kuinka paheksuttavaa LIIALLINEN ylipaino on. Kyllä, meille tyrkytetään photoshopattuja laiheliineja ja osa onkin sellaisia oikeasti mutta kyseessä on marginaaliosuus naisista.Ihmettelen silti sitä miten naisten lihavuutta kritisoidaan niin palstoilla kuin julkisesti niin paljon enemmän kuin sillä kuinka paljon ihania kaljamahaisia suorastaan vaarallisen ylipainoisia miehiä myös Suomesta löytyy.Kyllä, nuoremmat miehet tuppaavat pitämään itsestään huolta mutta entäs 20 v päästä. Miten esimerkiksi kaltaiseni HOIKKA(ei siis laiha;) 30 nainen voisi löytää ikäisensä miehen joka ei olisi vielä päästänyt itseään löystymään tai joka ei olisi naimisissa.En siis ihmettele puuma trendiä laisinkaan. Silmääni pisti aikaisempi kommentti siitä kuinka odotellaan että keksitään sairauteen lääke joka ei lihota. Aiotko siis siihen asti turvota ja turvota?

• kaksyks

Paino ja ruumiin rakenne on nimenomaan ominaisuus joka on muuttuva. Jos nyt otat 50 kiloa painavan naisen, hän voi painaa kymmenen vuoden kuluttua 80 kiloa. Tai toisinpäin. Siksi on vähän hassua että sille annetaan niin suuri merkitys. Itselläni on ollut 20 vuotta hormonikierukka joka poistettiin alkuvuonna -laihduin 18 kiloa muutamassa kuukaudessa tekemättä mitään muutosta elintavoissani.

Jos miehen painoindeksi on 21 (jonka olin lukevinani ketjusta), hänellä ei kyllä ole lihaksia lainkaan, todennäköisesti hän on (sukkahousut jalassa juokseva) maratoonari - luuta ja nahkaa. Miehellä pitää olla vähän lihasta ja pakaraa, että jaksaa sementtisäkin sentään heittää, kamalaa kun farkun takapuoli on tyhjää täynnä.

• huikamalaa_

En haluais minkään valtakunnan luuviulu ukkoa. Itse olen normaalipainen.
      Hirveä ajatus, kun mies on luuta ja nahkaa. Ei h''''tti.

• kokkare

Kerran tapailin tosi hoikkaa miestä.Hän piti myös hoikkuuttaan jotenkin erityisen erinomaisena ominaisuutena.Täysin peffaton tyyppi oli ja luonteeltaan paljastui epäkohteliaaaksi ja toista kunnioittamattomaksi.Ulkonäkö tyypeillä ulkonäkökriteerit sumentavat oikeat arvot.

• m30+

Taas typeriä yleistyksiä. Tietenkin hoikka ihminen on terveydeltään parempi kuin läski, jos ei muita sairauksia ole. Painoindeksi yli 25 altistaa kaikenlaisille lisäongelmille, ja toisaalta alle 18 myös. Hoikkuus on siinä missä indeksi on noin 18-21.

Etuna on tässä ainakin minulle se että olen hoikka vaikka en liiku, ja syön ihan tarpeeksikin. Moni on toki kateellinen, mutta minua parempaa ei juuri löydy. Ei ainakaan ole läskejä naamassa, ja kyllä minäkin jaksoin kantaa 30 kg painavaa reppua ja taisteluvyötä armeijassa. Vaikka täytyy sanoa että taisteluvyö tuntui raskaalta aluksi, näin hoikalle tyypille kuin minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      56
      4234
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      289
      4127
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      163
      3645
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3545
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      84
      3101
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      31
      2467
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1875
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1773
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      16
      1763
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1680
    Aihe