Jo 200 milligrammaa kofeiinia voi johtaa äänien kuulemiseen pään sisällä. Tutkimuksen mukaan korkea kofeiinimäärä tuottaa lisääntyneitä hallusinaatioita.
Kahvi voi tuottaa hallusinaatioita kenessä tahansa, terveissäkin ihmisissä. Jo noin 200 milligrammaa kofeiinia, joka vastaa viittä kuppia kahvia, voi johtaa äänien kuulemiseen pään sisällä.
Australialaisen yliopisto La Troben yliopiston tutkimus huomasi korkean kofeiinimäärän tuottavan kuluttajassaan lisääntyneitä hallusinaatioita.
Tutkimus tutki raskaan kofeiininkulutuksen ja kuviteltujen äänien yhteyttä. Vapaaehtoisille valehdeltiin heidän osallistuneen kuulonmittaustestiin.
Heitä pyydettiin klikkaamaan aina, kun kuulivat pätkän Bing Crosbyn laulavan Valkoista Joulua. Tosiasiassa taustalla ei kuulunut kuin pelkkää kohinaa. Tutkimukseen osallistui 92 ihmistä.
Ne, jotka olivat stressaantuneita ja pumpanneet itsensä täyteen kofeiinia, kuvittelivat äänet päässään useammin. Tutkimuksen vetäjä, neurotiedemies Simon Crowe toteaa korkean kofeiinimäärän stressaavan ihmisiä ja siksi he ovat alttiita ”ylireagoimaan” ympäröivään maailmaan.
Crowe uskoo, että turvallisena pidetyn kofeiinin yhteyttä vakaviin mielenterveyden ongelmiin, kuten psykoosiin ja skitsofreniaan tulee tutkia lisää.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/liika-kahvi-saa-kuulemaan-aania-paassa/art-1288396687053.html
voi hitsin hitsi, miul menee 2-3 litraa päivässä kahvia mahalaukkuuni.
ÄLKÄÄ HUUTAKO MIULLE
Liika kahvi saa kuulemaan ääniä päässä
25
142
Vastaukset
- HA:HA.
Sun päässä kuuluu ääniä vaikket juokkaan kahvia!
- Mitä ääniä:.!1%#+?!1
.
Olkaa kaikki hiljaa!!!!11!1!!!11!!1!1
. SOITTIVAT JUURI SVEITSISTÄ ET KELPAISKO PANKKIIRIN TYÖ, PITTÄÄ NYT MIETTIÄ
- Oletko parannettavis
Mitä mieltä psykiatrisi dazu asiasta on?
- hoh,hoijaa.
Et ole parannettavissa, päivä,päivältä tyhmemmäksi tuut. Veisaat samaa virttä päivästä toiseen.
- Nahanleikkaajana:.!1
.
toistan lähinnä samaa kaavaa joka päivä
.
- rose18
en ainakaan vielä ole mitään tiedostanut
- Tarjoaa roselle:.!1%
.
höyryävää kaffetta
o√\_/
. - rose18
Tarjoaa roselle:.!1% kirjoitti:
.
höyryävää kaffetta
o√\_/
.pikku ukkoseni ei onnistunut mutta EI en ota tarjousta vastaan.
mee rajan toiselle puolelle. - Hööm:.!1%#?+
rose18 kirjoitti:
pikku ukkoseni ei onnistunut mutta EI en ota tarjousta vastaan.
mee rajan toiselle puolelle..
edes hörppy kiljupänikästä
*hörps*
. - rose18
Hööm:.!1%#?+ kirjoitti:
.
edes hörppy kiljupänikästä
*hörps*
.noup 8)
sinun pitää pyytää jotain muuta..
- vai niin, trolli?
No onpas erikoista. Minä juon sangen paljon kofeniinia päivittäin, mutten koskaan ole kuullut "ääniä". Että tää psyykeni on onneksi ja ainakin sikäli ihan terve. Melkein sekosin kyllä kerran alaikäisenä, kun olin ollut kaksi viikkoa syömättä, kun kärsin anoreksiasta silloin ja kun olin myös tietoisesti valvottanut itseäni katsomalla kuinka monta yötä nukkumatta ihminen on suurinpiirtein täysipäinen ja kun minua vielä kiusattiin jossakin maalaiskoulussa - jonka olen halunnut unohtaa ja onneksi unohtanutkin,eli en muists niitä tapahtumia- säännölllisesti, mutta ei silti pöpiä psykiatrisessa mielessä minusta saanut sitenkään.
Muakin on kyllä on aina kiinnostanut, että mitä se sitten on, jos joku kuulisi vaikkapa "ääniä" tai näkisi "halluja": tarkoittaaks se sitä, että sellainen kärsivä mielenterveysongelmainen näkee Freddy..Wontergh..anteeks Kruegerin jossakin nurkassa, vaikkei siellä sitä olisikaan tai vaihoehtoisesti sellaista, että joku oikeasti "kuulisi" joitakin "ääniä", jota ei oikeasti ole olemassakaan? Erikoista, mutta varmasti tuskallista, jos jollakulla sellainen mielenterveysongelma todella on.
Ja kuka hullu sotkee mun tekstejä - MIKÄ sika, tiedätkö sinä siitä mitään, esim. sinä sattumoisin, kun viattoamsti saanee kysyä?
Itse huvittelin tyhmänä ala-ikäisenä teininä siten, että oikein provosoin kaikkia ääliöitä ja juorukelloiksi tietämiäni perättömillä jutuilla, jossa huvitukseni oli se, että kun tiesin tarpeeksi tampiolle juorokellolle sanovani jotakin, oli juttu seuraavaksi sadan korvissa. Ainoa mitä siitä häpeän, on aikuisikään kasvamiseni jälkeen häpeä, jota vanhemmilleni aiheetta aiheutin. Ja tottakai sekin auttoi kasvuprosessissa, että heti kun pääsin terveeseen kouluympäristöön, en koskaan kokenut kiusaamista ja sitä kautta pääsin tunteideni kanssa sinuiksi; mukavat ihmiset opetti mikä elämässä on kivaa ja arvostettavaa, mutta kun sitä eivät ne lapsuuteni jotkut kiusaajavatipäät tiedä - tietenkään kun emme tunne, joudun luultavasti ikäni heitä välttelemään heidön kontaktinottoyrityksissään, koska he luulevat asioita ja minä en halua kenenkään itseäni väärinkohdelleen kanssa koskaan tekemisissä olla.:/ Itselläni ei ole tapana suuremmin luulla. Eikä muuten harjoittaa minkään asteista ihmisvihaa tai kiusaamistakaan.:) On sen verran tavallinen elämä, onneksi. Hmmm... Siis kaksi kuppia kahvia päivässä ei olekaan minulla mikään selittävä tekijä... ? Huolestuttavaa ;)
Minä kuulen kaikki äänet päässäni.... ?
- Kun soitan puhelimel
.
kuulen selvästi * ääniä *
Lisäksi olen täysin varma että puhelntani * kuunnellaan *
. monte24 kirjoitti:
kysymys kuuluukin et onko ne oikeita ääniä vain päänsisäisiä höpö höpö ääniä
No jos ne kuulee jokatapauksessa aina päänsä sisällä niin onko sillä merkitystä?
Kyllä päähän ääntä mahtuu, kunhan eivät Jari Sillanpäätä soita.Kun soitan puhelimel kirjoitti:
.
kuulen selvästi * ääniä *
Lisäksi olen täysin varma että puhelntani * kuunnellaan *
.Xactly :)
Kaikki äänet päässä ovat normaalia tavaraa joltain kantilta tarkasteltuna. Jos niistä huolestuu on ihan saatanan pimeä :D
- frost-free
Siistiä! :D
Mielenkiintoista. Ei taida stressi, väsymys ja kahvi sopia oikeasti yhteen. Muistelen nähneeni jonkun hämäkäkinverkkoa muistuttavan rysäkaavion kahvin vaikutuksista aivoihin. Pidin sitä ihan huuhaana
- ___?
heh heh heheeeeeeeeeee hehehehe.........
- cs
Kyllä ihmsen päässä ääniä on aina.Kun koehenkilö laitetaan äänettömään huoneeseen, jossa on seiätkin pinnoitettu ääntä absovovia materiaalia poistamaan akustiikka, alkaa kuulo herkistymään ja kuulee oman sydämenlyönnit ja verekierrosta synyvän kohinan ja kuurossakin korvassa voi olla tinnitus.
Joskus ennenvahaan neurologit kuuneteliva stetoskoopilla avoverenkierrosta synviä kohinoita.
Kahvihan vahvistaa sykettä ja verenkiertoa ja äänet päässä ovat todellisisa
On ihan eri asia, kun psykoottinen Yakov kuulee jumalien puhetta päässään En tiedä mutta ylimääräinen kahvikuppi tekee etovaa oloa, ja jopa sydämmentykyttelyäkin, sekä ahdistuneisuutta.
* kuiskaa varovasti *
' vähennä kahvin juontia '
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958466- 1743802
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562584- 492207
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788