Sukulaiseni on kärsinyt jo useampia vuosia selkäkivuista. Hän on käynyt kerran selkäleikkauksessa muutamia vuosia sitten, mutta vasta viime aikoina olen huolestunut hänen terveydentilastaan. En ole varma kaikista hänen vaivoistaan ja niiden syistä, mutta olen huolestunut hänestä, koska hän usein soittelee minulle kuinka koskee ja turruttaa kipua viinalla, vaikka käyttää useita kipu- ja unilääkkeitä samanaikaisesti.
Usein hän nimenomaan soittaa lääke- ja viinapökkyrässä, joten ei itsekään osaa selittää sujuvasti vaivojaan. Olen kumminkin ymmärtänyt, että hänellä on puristusoireita selkäytimessä sekä jotain välilevyyn liittymää, ehkä rappeumaa. Edellisessä leikkauksessa selkärangalle tehtiin jotain ja hän selitti, että uutta leikkausta tarvittaisiin, kun selkärankaan on tullut kalkkeumaa tms. Haluaisin itsekin olla perillä oireista tarkemmin, mutta tässä on oikeastaan kaikki tieto, minkä olen saanut ilmi.
Hän syö ainakin kolmea erilaista kolmiokipulääkettä sekaisin, on syönyt jo vuosien ajan. Käy paikallisella terveyskeskuksella usein valittamassa oireitaan, mutta siellä hänelle ei tehdä juuri mitään, annetaan kuulemma vain lisää reseptejä. Pari kertaa häneltä on mennyt liikuntakyky kokonaan ja on maannut useita tunteja lattialle ennen kuin on pystynyt soittamaan ambulanssin. Tällä hetkellä kyseinen henkilö makaa 24 tuntia kotonaan päivästä toiseen, koska pystyy juuri ja juuri liikkumaan vessaan ja jääkaapille. On valitellut myös raajojen puutumista. Kaikki ei ole siis kunnossa, mutta en tiedä mitä voisin tehdä hänen hyväksi.
Onko nämä kenellekään tuttuja oireita? Miten voisin auttaa sukulaista? Pystynkö itse vaikuttamaan jotenkin sukulaisuudellani siihen asiaan, että hän saa tarvitsemaansa hoitoa julkisella puolella lähimmässä kunnon sairaalassa (sukulainen asuu maaseudulla)? Olen vähän hukassa hänen kanssaan, koska emme ole kovin läheisiä, mutta olen huolestunut hänen voinnistaan, koska hän selvästi tarvitsee apua ja en usko, että hän itse saa sitä haetuksi, koska turvautuu pulloon liiankin useasti.
Mitä tehdä sukulaisen hyväksi?
uihiuhiu
1
<50
Vastaukset
- .
Et pysty ellei kyseessä ole esim. alaikäinen lapsesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760