Henkiset tarpeet vs fyysiset tarpeet

väärinkö?

Monta vuotta avioliitossamme on ollut kommunikaatiovaikeuksia ja monanlaista muuta toimimattomuutta. En ole oikein milloinkaan saanut miehestä henkistä tukea tai aikuista kaveria. On ollut kuin iso lapsi jota minä hoidan ja ohjaailen elämässä eteenpäin. Mies on ollut tyytyväinen, kun on arki sujunut hyvin, eikä ole huomannut vaikka toisinaan olen yrittänyt havahduttaa miestä, että asiat ei ole oikeasti hyvin näin. En ole saanut moniin vuosiin suhteestamme sitä, mitä henkisellä tasolla tarvitsisin.
Nyt meidän avioliittomme on suuressa kriisivaiheessa. Tämän myötä ennen ihan hyvä seksielämämme on kuivunut kokoon. En vain kykene heittäytymään niin läheiseen kanssakäymiseen miehen kanssa joka on käynyt kovin vieraaksi. En halua kuitenkaan ketään muutakaan miestä.
Olen huomannut tämän fyysisen kanssakäymisen puuttumisen olevan miehelle nyt todella vaikea asia! Tiedän, että tilanne saattaa johtaa jopa siihen, että mies hakee seksiä muualta ja olen antanut hänelle siihen luvan.

Pitäisikö minun suostua seksiin tyydyttääkseni hänen fyysiset tarpeensa, vaikka itsestä tuntuu ahdistavalta ajatuskin? Vaikka hänkään ei ole halunnut tyydyttää minun henkisiä tarpeitani? Eikö avioliiton tarkoitus olisi antaa ja saada, molemminpuolisesti?

5

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin no

Pitäisikö minun suostua seksiin tyydyttääkseni hänen fyysiset tarpeensa, vaikka itsestä tuntuu ahdistavalta ajatuskin? kyllä

Vaikka hänkään ei ole halunnut tyydyttää minun henkisiä tarpeitani?silti. Ne hoituvat mm. puhumalla asioista

Eikö avioliiton tarkoitus olisi antaa ja saada, molemminpuolisesti? kyllä

• Ei nimimerkkiä

Valinta on sinun, mutta minusta ei pidä lähteä seksiin, jollei ole into päällä.

Ja jos annat seksiä vastentahtoisesti, tuskin tulet tyydyttämään miehesi tarpeita (vaikka miehiä on kyllä monenlaisia).

• no niin

"Vaikka hänkään ei ole halunnut tyydyttää minun henkisiä tarpeitani? Eikö avioliiton tarkoitus olisi antaa ja saada, molemminpuolisesti?"

Juuupas eipäs. Mitenkä ukkosi voisi sun henkisiä tarpeitasi tyydyttää jos ei hänellä ole siihen edellytyksiä? Sulla on kyllä edellytykset antaa ukollesi sitä tyydytystä, joten mikset nyt vaan anna hänelle sitä mitä hän tarvitsee? Rakkaus on näet loppujen lopuksi pelkkää antamista eikä tasimista. Hae sinä henkisiin harrastuksiin ja tarpeisiin tyydytystä muualta, äläkä pakota ukkoasi vieraisiin, niin kaikki käy hyvin.

• neuvoja.

Voisit kokeilla heittäytyä seksiin sen kummemmin ajattelematta ja muistelematta miehesi käyttäytymistä, vain nauttien fyysisistä tuntemuksista. Vaikka ajatus saattaa kuulostaa vaikealta, mahdotonta se tuskin on.

Avioliiton tarkoitus on antaa ja saada, molemminpuolisesti. Toiselta ei kuitenkaan voi vaatia mitään, mitä hän ei halua antaa. Myöskään sinulta ei voida vaatia seksiin suostumista, vaikka itse voit vapaaehtoisesti päättää kokeilla seksiä kaikesta huolimatta.

Miehesi lapsellisuus on asia, joka saattaa vaatia pitkiä keskusteluja ja ehkä hän tulee aikuismaisemmaksi vähitellen.

• SYvä rintaääni.

Meillä oli samanlainen tilanne vuosikymmeniä. Nyt on tilanne se, että näiden henkisesti tyhjien vuosien nollatulos vaikuttaa ennen niin ihanaan seksielämäämme. Minä toivon, että mieheni menee vieraisiin ja saisin näin konreettisen syyn jättää hänet. Tosin tämä tapahtuu lähiaikoina kuitenkin mutta se, että mieheni ymmärtäisi, miksi, ei tapahdu koskaan.

On aivan sama mitä mieheni tekee, Keskityn nyt vain omaan elämääni ja samaa suosittelen sinulle. Kulutat vain itsesi loppuun, jos alat mielistelemään miestäsi, hän ei nimittäin muutu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe