Apua, tarvitsen pikaista neuvoa. Siis...meillä on tulossa avioero ja omaisuutta omakotitalo josta 3/4 velkaa. Mieltäni askarruttaa kovasti tuo talo.
Talo on molempien nimissä kuin myös laina. Mieheni aikoo vain muuttaa pois jättäen minulle talolainan hoidettavaksi kunnes talo on myyty.
Lainan kuukausierät ovat niin isot että yksin en niitä kertakaikkiaan pysty hoitamaan tai pitää lopettaa syöminen.
Työmatkani 60km vie myös osan palkastani. Mieheni palkka tuplasti minun palkka, mutta hän ei lainaa halua hoidettavaksi talon myyntiin asti.
Kiristää minua jäämään hoitamaan lainaa vaikka millä perusteilla.
Miten tällaisessa tilanteessa lain mukaan mennään jos kumpikaan ei halua/pysty hoitamaan talon kuluja edes muutamaa kuukautta. Sitäpaitsi omakotitalojen myyntiaikakin on kerrostaloasuntoja pidempi keskimäärin.
Onko ketään joka osaa kertoa faktatietoa miten asia oikeasti on?
Ero tulossa...
6
276
Vastaukset
- aaaaaaaaaaaaaaaas
Fakta on ainakin se, ettei pysty lainaa sinun harteille jättämään. Eli älä anna hänen kiristää sinua, vaan sanot suoraan että kun se on yhdessä otettu, se myös yhdessä maksetaan takaisin. Mies ei voi kiertää asiaa vaikka kuinka haluaa. Jos rupeaa uhkailemaan, niin suoraan lakimiehelle mene.
- tonkokenut
Osituksessa sinun hyväksesi luetaan maksamasi lainanlyhennykset. Se voi tietenkin kestää kuukausia ennen kuin ositus toteutuu. Lainanne on puoliksi eli miehesi on myös lainasta vastuussa.
- paras tieto
Nämä asiat ovat aina sen verran kinkkisiä, että paras faktatieto, mikä sinun kannattaa nyt muistaa: oikeaa asiantuntevaa apua saat muualta kuin s24-palstalta. Eli suuntaapa askeleesi asianajajan tai kuntasi oikeusaputoimiston pakeille, sieltä se asia lähtee järjestymään. Ei arvailuilla nettipalstalla.
- Älä hyperventiloi
Mikäs paniikki tuossa on. Pankkiin sopimaan asiat ja lyhennysvapaa. korko kasvattamaan pääomaa. Sovi pankin kanssa tarkasti, niin olet itse kuivilla... toivottavasti.
Kämppä myyntiin ja osituspapereita tekemään. Uus mies kainaloon. Vanha elämä takana ja uusi edessä. Tiedä vaikka löytyisi todellinen unelma elämä. - OIKEUSAPUTOIMISTOON!
Nyt pikaisesti sinne paikkakuntasi oikeusaputoimistoon soitto ja ajanvaraus!!
Sieltä saat halvempaa opastusta ja asioiden hoitoa ja asiantuntijat ovat palveluksessasi edullisesti!
Itse sain ilmaisen avun, kun työttömyyskin iski ja mies jätti kaiken hartioillleni lähtiessään misukkansa perään uutta onneaan etsimään.
Ei todellakaan miehesi pääse, kuin veräjästä, vaikka niin luuleekin! - ,+++,
Mies on vastuussa talolainasta aivan kuten sinä.
Kipinkapin pankkiin kertomaan tilanne. Sitten ositusta tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251