Vatsanahankiristys

rantakuntoon 2012 :)

Kaipaisin kokemuksia vatsanahankiristysleikkauksesta, itse harkitsen sellaista, laihdutettuani "runsaasti", nahka jäänyt roikkumaan. Kuinka leikkauksen jälkeen toipuminen yms?

12

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkauksessa käynyt

Toipuminen kestää useita viikkoja, mutta "pahin" vaihe on ohi n. kolmessa viikossa. Ainakin itselläni oli näin. Liikuntaa ei voi harrastaa n. viiteen viikkoon, paitsi kevyttä lenkkeleilyä. Lenkkeilyn aloitin n. viikko leikkauksen jälkeen, zumbat ja muut jumpat sitten 5-viikon päästä.
      Tsemppiä leikkaukseen, kyllä itse olen sitä mieltä, että kannatti.

• rantakuntoon 2012:)

onko sulla kauan leikkauksesta? missä leikattiin? onko arpi "pahannäkönen"? :D
      mites töihin paluu? tietenkin yksilöllistä mutta viikon päästä selviääkö jo töihin?
      pidetäänkö siinä jotain tukijuttuja yms.?
      Muuta mitään mitä olis hyvä huomioida?

• hei vaan

No ei varmaan pääse,viikon päästä.Se riippuu miten paljon sinusta sitä nahkaa leikataan.Alkuun ei saa nostaa mitään,minulle ainakin lääkäri sanoi että rauhallisesti pitää ottaa noin 4viikkoa.Mutta se riippuu iästä jos olet hieman vanhempi suosittelen rauhallista kävelyä.Siinä on veren vuoto vaarassa jos liian aikaisin alkaa liikkua paljon.Tiedän kokemuksesta,koska itse tein niin ja se hidastaa hieman paranemista.Koko operoinnin tulos näkyy puolessa vuodessa.

• Se on pois nyt!!!

Vajaa kaksiviikkoa leikkauksesta ja olo on oikeesti hyvä!! Empä olisi úskonut pari päivää leikkauksen jälkeen että viikko eteenpäin ja pääsen hyvin sängystä ylös ja liikkeelle :) Jos tekisin istumatyötä jossa voisin välillä liikkua niin uskoisin olevani valmis kahdenviikon sairasloman jälkeen töihin.
      Tukivaatetta toimenpiteen laajuudesta riippuen 2-4 vko yötäpäivää pidettävä päällä. Rasvaimua jos tehdään samalla(niinkuin itselleni tehtiin loistavan lopputuloksen saamiseksi ) niin tukivaatetta 4 vko yötäpäivää pidettävä.Arpi on kyljestä kylkeen...toistaiseksi paranee hyvin :) Mutta arpi on alhaalla bikinirajassa,ja tuskin haittaa elämääni...onhan kuitenkin tyhjä nahka pois lillumasta.Elämäni hienoin päätös!!! Suosittelen jos vain on mahdollista ja nahka haittaa jokapäiväistä elämää :)

• rantakuntoon 2012 :)

olen 30v. istumatyötä teen. ja on mahdollista välillä liikkua :)
      todennäkösesti mulle ei rasvaimua tehtäisi vaan pelkästään kiristettäis.
      Tuota myös "pelkään" että kuinka kipeä sitä on sen jälkeen, nouseminen sängystä yms..

• Pois,pois...

Ekat 5 pvä oli tosiaan hankalaa sängystä nouseminen...mutta kyljen kautta vatsalihaksia säästäen sitä pääsee hyvin sängystä :) Kyllä se oikeesti on kipeä toimenpide ja kestää useamman tunnin.Mutta olin valmis kestämään sen kivun jotta reppu lähti.Kipulääkkeitä sitten vaan nassuun ja lapset pois jaloista muutamaksi päiväksi.Kyllä se siittä!!

• etureppu

Saako kysyä missä olette toimenpiteen käyneet teettämässä? Minäkin harkitsen kyseistä hommaa, mutta hinta Suomessa hirvittää... 10 000e luokkaa monella klinikalla yöpymisineen kaikkineen. Tallinnassa 4000 luokkaa, jopa alle, mutta minne/kenelle siellä uskaltaisi mennä? The Look ja Jaan Troost? Tissikirurgina hän on ainakin pidetty, miten mahtaa olla hänellä hanskassa tuo mahapuoli? Kokemuksia kellään?

Mitäköhän tälle mahalle noin ylipäätään vois tehdä, kun kaksoset venyttivät siihen tuon "repun" eli löllöä nahkaa on... ja sitten kuopus leikattiin hätäsektiolla joten rumahko arpi on jo entuudestaan olemassa navasta tonne häpyluun tietämille. Tiedä häntä, voi olla ettei tästä enää mitään bikinimahaa saakaan... :(

• rantakuntoon 2012 :)

etureppu: kurkkaappa sellainen kun Plastiikkakirurginen sairaala KL

• Reputon!!

Kävin Lookissa ja he olivat sitä mieltä että pelkällä rasvaimulla olisi nahka korjattu :) Höpö höpö !! Meinasivat päästä rahastamaan.
      Herätessäni toimenpiteen jälkeen ajattelin että on se hyvä että en ole missään Tallinassa.Olisi ollut kauheeta tulla kotiin laivalla seuraavana päivänä niissä kivuissa.Suomessa saa melkein samaan hintaan ko.toimenpiteen...

• Kohta reputon

Menossa torstaina toimenpiteeseen .Mielenkiintoista on ollut lukea näitä juttuja toipumisesta,ja helpottaa hieman jännitystäkin tulevasta.
        Itse otin tarkotuksella kesälomalle tän leikkauksen,ei ole mahdollisuutta olla pitkiä aikoja töistä muuten pois.
        Hinta arvio on nyt 6500,mikäli ei tule ylimääräisiä öitä sairaalassa.
        Törkeetä rahastusta toi Lookin toiminta.

• Wau!!

Mihin olet "reputon"Menossa leikkaukseen? Tai varmaan olet jo käynytkin :) Menikö kaikki hyvin?? Onnistuntu lopputulos??

• Reputon nykyään

Minä "kohta reputon" nykyään täysin reputon onnellisesti lähes toipunut leikkauksesta josta on nyt 2.5vkoa.
      Tyytyväinen olin lopputulokseen päivä leikkauksen jälkeen,kunnes alkoi alavatsa kerätä kudosnestettä.Ja sitä on nyt tyhjennetty kaks kertaa viikossa.En ole ollut kipeä,särkylääkkeen vedin varoiks ensimmäisenä iltana,muuten en ollenkaan.Kävellytkin ihan suorassa,ei pahemmin kiristänytkään.
      Reppua ei siis ole ,mutta alavatsa on sellanen pallo kun se on niin täynnä nestettä.Hankalaa myös liivin pitämisen kannalta.
      Mutta erittäin tyytyväinen olen leikkaukseen tässä vaiheessa muuten.Kävin Eiran sairaalassa leikkauksessa-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3978
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 131
      865
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      824
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe