Hei !
Minua on jo useamman vuoden ajan kiinnostanut lähteä Israeliin. Haluaisin tietää kokemuksia ko. maasta ja eri mahdollisuuksista lähteä sinne. Onko se edes turvallista???
kibbutsi tms
3
4149
Vastaukset
- gemini
Tämä on kai joku suomalaisten perustama??? kibbutzi israelissa. Tai ainakin sivulla on Israelin ja Suomen liput rinnakkain.
http://www.yad8.com/
Sinne voi hakea netin kautta hakemuslomakkeella ja paikan päällä voi olla 3 tai 6 kuukautta. - manna
Hei!
Kibbutzireissustani on tosin jo viitisen vuotta aikaa, mutta olettaisin, että edelleen kaikki on yhtä simppeliä kuin aina ennenkin.
Silloinkin uutiset täällä olivat vähän väliä täynnä ilmoituksía milloin mistäkin iskuista ja kyllä siellä niitä pommeja muutamaan otteeseen oli. Mutta ei niin, että koskaan olisin itse ollut lähelläkään ko. kaupunkeja. Pääasiassa se sähläys kai tapahtuu palestiinalaisten alueilla ja muualla eletään niin kuin ennenkin. Nou hätä siis - sinne vaan.
Itse eksyin Israeliin vähän niin kuin mutkan kautta vahingossa. Mutta silloinkin ensimmäisenä päivänäni (en ollut hankkinut mitään paikkaa valmiiksi) löysin toimiston, josta sain kibbutz paikan saman tien. Eikun bussiin ja matkalle pohjoisempaan Israeliin.
Alla olevat toimistot ovat kai kaikki yhtä hyviä - itse satuin silloin osumaan tuohon Project 67:iin. Älä turhaan stresssa/maksa ylimääräisiä maksuja etukäteen - sinne vaan - kyllä kaikki järjestyy!
Mulla ainakin oli mieletön reissu. Ja kibbutzkavereiden kanssa kiersin puolitoista kuukautta Egyptiä, kunnes palasin vielä takaisin. Sillä kertaa hain "volunteer"paikan samaisesta toimistosta. Koiran hommia paskalla palkalla ravintolassa, mutta muutoin se oli kibbutziakin hauskempaa.
Eli siis - älä turhaan säiky kaikkia uutisia ja varoituksia täällä kotopuolessa. Sitä kaikkea mekkalaa tuskin edes siellä paikan päällä huomaat!
Lämpöisesti suosittelen!
http://www.kibbutz.org.il/volunteers/faq.htm
Moshav & Kibbutz Agencies
Name Address Telephone Email Comments
Kibbutz Adventure Centre 66 Ben Yehuda St 03-524 7973
Kibbutz Program Centre 18 Frishman St 03-527 8874
Project 67 94 Ben Yehuda St 03-523 0140
ja netistä löytyy lisää!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058