kibbutsi tms

irkku

Hei !
Minua on jo useamman vuoden ajan kiinnostanut lähteä Israeliin. Haluaisin tietää kokemuksia ko. maasta ja eri mahdollisuuksista lähteä sinne. Onko se edes turvallista???

3

4149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gemini

Tämä on kai joku suomalaisten perustama??? kibbutzi israelissa. Tai ainakin sivulla on Israelin ja Suomen liput rinnakkain.

http://www.yad8.com/

Sinne voi hakea netin kautta hakemuslomakkeella ja paikan päällä voi olla 3 tai 6 kuukautta.

• manna

Hei!

Kibbutzireissustani on tosin jo viitisen vuotta aikaa, mutta olettaisin, että edelleen kaikki on yhtä simppeliä kuin aina ennenkin.

Silloinkin uutiset täällä olivat vähän väliä täynnä ilmoituksía milloin mistäkin iskuista ja kyllä siellä niitä pommeja muutamaan otteeseen oli. Mutta ei niin, että koskaan olisin itse ollut lähelläkään ko. kaupunkeja. Pääasiassa se sähläys kai tapahtuu palestiinalaisten alueilla ja muualla eletään niin kuin ennenkin. Nou hätä siis - sinne vaan.

Itse eksyin Israeliin vähän niin kuin mutkan kautta vahingossa. Mutta silloinkin ensimmäisenä päivänäni (en ollut hankkinut mitään paikkaa valmiiksi) löysin toimiston, josta sain kibbutz paikan saman tien. Eikun bussiin ja matkalle pohjoisempaan Israeliin.

Alla olevat toimistot ovat kai kaikki yhtä hyviä - itse satuin silloin osumaan tuohon Project 67:iin. Älä turhaan stresssa/maksa ylimääräisiä maksuja etukäteen - sinne vaan - kyllä kaikki järjestyy!

Mulla ainakin oli mieletön reissu. Ja kibbutzkavereiden kanssa kiersin puolitoista kuukautta Egyptiä, kunnes palasin vielä takaisin. Sillä kertaa hain "volunteer"paikan samaisesta toimistosta. Koiran hommia paskalla palkalla ravintolassa, mutta muutoin se oli kibbutziakin hauskempaa.

Eli siis - älä turhaan säiky kaikkia uutisia ja varoituksia täällä kotopuolessa. Sitä kaikkea mekkalaa tuskin edes siellä paikan päällä huomaat!

Lämpöisesti suosittelen!

http://www.kibbutz.org.il/volunteers/faq.htm

Moshav & Kibbutz Agencies

Name Address Telephone Email Comments
      Kibbutz Adventure Centre 66 Ben Yehuda St 03-524 7973
      Kibbutz Program Centre 18 Frishman St 03-527 8874
      Project 67 94 Ben Yehuda St 03-523 0140

ja netistä löytyy lisää!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe