Tapasin miehen tilanteessa, jossa varmaan kumpikaan ei olisi uskonut löytävänsä tulevaa puolisoa. Ensikohtaamisesta kului muutama viikko siihen, kunnes tapasimme uudestaan. Ensikohtaamisen aikana vaihdoimme yhteystietoja, ja yhteyttä pidimme tapaamisten välillä.
Vaikutti alusta asti että mies on oikeasti minusta kiinnostunut. Se näkyi minusta puheista sekä fyysisestä vetovoimasta välillämme. Ongelma on moniosainen;
varsin aikaisin mies vihjaili yhteenmuuttamisesta. Aloin viettää paljon aikaa miehen luona, tutustuen myös tämän lapseen. Jotenkin minusta yhtäkkiä tuli kyseisen perheen elättäjä, tarkoittaen että minä maksan kaiken elämiseen liittyvän. Täysin yksin. Mies on tunnustanut että hän on taloudellisissa vaikeuksissa, joihin hän on joutunut nettipelaamisen vuoksi.
Perheen arki pyörii täysin isän ja lapsen sanelemana, ja minulle on annettu sellainen kuva että kyse on "ota tai jätä"- paketista. Panoksestani ei ole lausuttu kertaakaan kiitosta. Minulta on lainattu rahaa pari kertaa yhteensä melkein tuhat euroa, ja luvattu maksaa tiettyinä päivinä takaisin. Mitään ei ole maksettu sovitusti, siis lainkaan takaisin.
Mies puhui minulle suhteen alussa siitä, että miten häntä ovat piirittäneet "mallit" tai "naiset, joista 95 % miehistä olisi kiinnostuneet". Huomautin, ettei moiset puheet ole mukavia, ja sen hän lopetti. Sen jälkeen olen saanut kokea monia mustasukkaisuuskohtauksia, esimerkiksi FB:ssa miespuolisten kavereiden hyväksymisestä. Hän käy lisäilemässä omalle seinälleni kuvia meistä kahdesta, jotta ne näkyisivät kaikille minun tutuilleni. Hänellä itsellään on siellä naisia, joita ei varmasti ole koskaan edes tavannut, vaan on pyytänyt niitä kavereikseen "ulkoisten avujen perusteella".
Todettakoon, että itse olen urheilullinen ja uskon täyttäväni hänen vaatimuksensa ulkoisen olemuksen osalta.
Mustasukkaisuus voisi viitata siihen, että hänellä on aitoja tunteita minua kohtaan. Toisaalta kyse voi olla vaan sairaasta omistamisenhalusta. Alkuun ajattelin, että hän puhuu muiden naisten kiinnostuksesta nostaakseen omaa viehättävyyttään minun silmissä, että kyse olisi epävarmuudesta.
En tiedä, että onko hän vailla taloudellista tukea, vai rakastaako hän minua oikeasti. Riitatilanteissa hän on todellä ilkeä. Koko tämän yhdessäolon aikana olen saanut häneltä yhden lahjan, siskon tekemät villasukat. Hän kyllä tekee ruokaa, siivoaa, urheilee ja viettää aikaa kanssani. Lisäksi fyysinen vetovoima on meidän välillä jotakin uskomatonta. Onko kukaan ollut tilanteessa, jossa on tullut todella olo hyväksikäytöstä? Mistä tietää onko tämä aitoa?
Uskallanko luottaa?
3
169
Vastaukset
Tämä kuulostaa kyllä aika pahalta, sinun ei todellakaan pitäisi tyytyä tuollaiseen kohteluun, mieshän pyörittää kaikkea ympärillään olevaa vain omaksi hyödykseen / huvikseen.
Parasta olisi, jos ottaisit askeleen taaksepäin ja pysyttelisit tilanteessa, jossa olisitte taloudellisesti erossa, kunnes mies saa taloutensa kuntoon.
Samalla sinun tulee miettiä kovasti, mitä suhteesta oikeasti haluat ja mitä se sinulle tällä hetkellä tarjoaa -juuri nyt olet elättäjä ja tarpeiden tyydyttäjä, et tasavertainen kumppani. Fyysinen vetovoima voi tuoda ihmiset yhteen, mutta se ei pidä heitä yhdessä kovinkaan kauaa, sinun ei myöskään punnita omaa 'kelpoisuuttasi' suhteessa minään fyysisenä ominaisuutena, kuten ei miehenkään kelpoisuutta
Yhden illan jutut ovat pinnallista fysiikkaa, pidempiaikaiset suhteet perustuvat luonteeseen, arvoihin ja tunteisiin.
Jos olisin adonis, tulisin hurmaamaan sinut ihan vain siksi että saisin sinut pelastettua tuosta kamalasta tilanteesta, kun ihastuksesi selkeästi sokaisee sinut todellisuudelta.- Euroveena
Sepä se. Ihastukseni peittää silmäni sen näkemiseltä mikä on merkityksellistä.
Olen kovalla työllä saanut itseni siihen tilanteeseen missä olen nyt, enkä ole luonteeltani kyllä sellainen, että minua kohdellaan alempiarvoisena. Ehkä auttamisenhalu ja tuo ihastus ovat olleet syitä sille, miksi olen päästänyt tilanteen tähän.
Itseasiassa minulle ehdotettiin jossakin vaiheessa myös sellaista, että ostaisin miehen omistaman omakotitalon arvoa suuremmasta hinnasta, jotta hän saisi velkojaan maksettua. Kieltäydyin, ja mies otti etäisyyttä. Kertoi että oli hämmästynyt siitä, etten ollut halukas auttamaan. Keskustelimme asiasta, ja hän tuntui sitten ymmärtävän, että minä en ala kantamaan harteillani sellaisia velkoja jotka hän on itse tyhmyyttään hankkinut.
Kiitän sinua ajatuksistasi sekä ritarillisuudesta. Ja ajastasi, :) - selvät säännöt
Tämmöisessä tapauksessa pidä tiukasti raha-asiat erillään, niin että hän maksaa omat ja lapsensa kulut ja sinä omasi. Tee selkeästi selväksi, että vaikka muu elämänne on yhteistä niin kumpikin hoitaa omat raha-asiansa. Pysy lujana. Jos hän jättää sinut siksi ettei saa sinulta rahaa, niin siinäpä tuli mitattua mikä suhteenne merkitys hänelle on.
Tai pyydä itse häneltä lainaa. Keksi joku selitys, miksi tarvitset, ja katso, miten hän puolestaan suhtautuu sinun auttamiseesi.
Todellakin hyvin monet parit pitävät raha-asiansa erillisinä, se ei ole mitenkään tavatonta eikä este suhteen onnistumiselle. Täytyy vain sopia säännöistä, ja pitää niistä kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996033
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774