Hmm, miten tämän asiani tähän nyt lyhyesti muotoilisin..
Olen 30-kymppinen, kahden pienen, alle kouluikäisen lapsen äiti ja ruuhkavuosiaan kovasti elävä kivannäköinen nainen. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta, joista naimisissa 5 vuotta. Näin jälkiviisaana voisi todeta, että naimisiinmenossa ja lasten teossa hätäiltiin hieman, mutta sillä hetkellä tarpeet ja halut olivat sellaiset molemmilla ja kaikki ratkaisut jotka on tehty ovat tuntuneet oikeilta ja hyviltä sillä hetkellä.
Olemme näennäisesti onnellisia; on töitä, oma koti, ihanat lapset ja kiva sosiaalinen verkosto. Parisuhde on joutunut pikkulapsiajan vuoksi koetuksille, mutta kaikesta on selvitty enempi vähempi ehjin nahoin. Toisen lapsen syntymän jälkeen kävin hämärän rajamailla väsymyksen vuoksi, ja tiedän olleeni tuohon aikaan kaikista ankeimmillani. Samoihin aikoihin mieheni perusti oman yrityksen, mikä tietysti vei paljon hänen voimavarojaan.
Tiukkaa on siis ollut.
Elämä on kuitenkin viimeisen vuoden aikana alkanut helpottua ja normalisoitua, mutta ikävä kyllä parisuhde ei ole palautunut entiselleen. Jos nyt mennään suoraan itse ongelmaan, totean, että seksielämämme on surkeaa. Halumme eivät yksinkertaisesti kohtaa. Turhauttaa kuulla ja lukea juttuja, joissa itketään kun mies vonkaa ja vonkaa. Kun vonkaisikin joskus!
Kaipaisin niin paljon kosketusta, katseita, hellyyttä, jotain! Tuntuu kuin olisin ilmaa, pelkkä kotipiika ja kämppis. Olemme keskustelleet asioista useaan otteeseen, mutta mikään ei ikinä lopulta muutu. En vain saa miehestäni sitä mitä haluan. Toki ymmärrän, että avioliitto on kahden kauppa ja olen valmis muuttumaan itsekin jos tarve niin vaatii ja asia antaa myöten. Vaan kun miehellä ei ole antaa mitään palautetta tähän liittyen. Seksistä hän on todennut, että kiihottuu mm. likaisuudesta. Eihän se nyt voi mennä niin, että mun pitää joka kerta käydä ensin konttamassa pihamudassa, ennenkuin saan jonkinlaisen viisarin värähtämään! Eikö tarkoitus ole molemminpuolin antaa ja saada? Itselleni kelpaisi hyvin ihan sellainen normaali "peruslähetyssaarnaajakin" ilman mitään kommervenkkejä; sellainen "normaali" himo ja halu. Että mies kaappaisi syliin ja sanoisi "Nainen mä haluan sut".
Tilanne on päässyt siihen jamaan, etten oikein jaksaisi enää edes yrittää. Viihteellä ollessani olen alkanut flirttailla miehille, tanssinut heidän kanssaan ja ajatuksissani mennyt jo paljon pidemmällekin. Pelottaa, kun tämä uskollisuuteni on alkanut lipsumaan. Sanoin miehellenikin, että jonain päivänä joku tulee ja pyyhkäisee jalat altani huomiollaan ja kauniilla sanoillaan. En saanut tähän mitään kommenttia mieheltäni. Olemme saaneet kahdenkeskistä aikaakin, jolloin meillä on ihan kivaa, mutta silti se jokin kipinä ja Juttu jää uupumaan. Seksiä on yleensä näinä "parisuhdepäivinä", mutta tuntuu, että mieheni harrastaa sitä kanssani lähinnä velvollisuudentunteesta.
Lasten takia toivoisin, että saisimme jotenkin tämän paketin toimimaan ja onnen elämäämme. Huonolta alkaa kuitenkin näyttää. Millaisia vinkkejä/kommentteja tästä kirpoaa? Tietenkään en saanut tähän kirjoitettua kaikkia nyansseja, mutta toivoakseni jonkinlainen, suht´ realistinen kokonaiskuva ehti muodostua?
Kun mies ei halua
3
160
Vastaukset
- Santha
Jos tilanne on jatkunut jo pitkään, on siitä vaikea päästä irti ellei kumpikin todella myönnä ongelmaa ja ole valmis tekemään paljonkin tilanteen parantamiseksi.
Itselläni on aivan sama tilanne. Naimisissa ollaan virallisesti, mutta avioliitto tämä on vain paperilla. Käytännössä elämme kuin kämppikset tai kaverit , koska mies eikoskaan innostu mistään yrityksistäni huolimatta . Hänelle riittää omat arkiset puuhansa ja minä olen siinä sivussa ilmeisesti vain kumppani jakamaan arjen ja talouden, mutta en makuukamaria ja seksuaalisuutta. Puhuttu on sata kertaa samat asiat, mutta mitään ei tapahdu meilläkään.
Ymmärrän sinua niin hyvin. Sitä jotenkin kadottaa naiseutensa ja itsensä kun ei tule huomatuksi, vaan ohitetuksi ja yliajetuksi. Välillä tuntuu kuin olisin jokin ällöttävä outo pervoilija kun haluan niinkin kummallista asiaa kuin tavallista perusseksiä oman miehen kanssa. Ja vaikka kuinka toista rakastaisi niin kummasti alkaa päät kääntymään vieraiden miesten perään, kun huomiota ei omaltaan vaan saa. - Seksitön vaimo
Libidoltaan erilaisia on miehissäkin. Jos suhde ei tyydytä, niin jotainhan asialle on tehtävä, mutta sitä ennen on hyvä muistaa että on muutakin läheisyyttä kuin yhdyntä.
Meillä on seksiä/yhdyntöjä harvoin. Koska mies ei innostu. Mutta hän kuitenkin nauttii yhteisestä ajastamme, suukottaa, halaa, silittää. Ja sitten joskus harvoin kun hän haluaa, halu on aitoa. Vuosikausia ajattelin, että tilanne pitäisi jotenkin saada muutettua, minussa tai miehessä on jokin vika kun hän haluaa niin harvoin - mutta ei se niin ole. Hän on vain seksuaalisuudeltaan erilainen ihminen. Ja kun sen on hyväksynyt, seksin puute tuntuu mitättömältä haitalta kaikkien suhteen etujen rinnalla. Ja missään vaiheessa ei ole vieraat miehet kiinnostaneet.
En siis tarkoita, että pitäisi tyytyä tilanteeseen jossa ei ole läheisyyttä tai jossa suhde ei tyydytä omia tarpeita. Mutta haluan vain tuoda esille, että myös miehet voivat olla seksuaalisuudeltaan erilaisia ilman että missään on mitään vikaa. Oli hyvin vaikea säilyttää itsetuntonsa naisena, kun joka tuutista toitotettiin, että jos mies ei ole vaimonsa seurassa heppi tanassa joka sekunti niin olen ruma, hän on homo, hän on sairas tai hän pettää. Not true, mutta otti aikansa oivaltaa. - mies toisesta maailm
Kiitos mielenkiintoisista kirjoituksista, te naiset! Itse olen mies, ja haluaisin seksiä vaimoni kanssa paljon useammin kuin sitä on. Joten tasan ei käy onnen lahjat. Mutta tiedän myös, että pystyn itse houkuttelemaan vaimoani antautumaan silloin tällöin. Hän myöntää itsekin, että kyllähän se seksi kivaa on, kun vaan viitsii ryhtyä siihen ;-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18013608
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454940Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1543726Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402853Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201801Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721697Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525