Niin, keitäs AS-tyyppejä täällä nyt sitten on?
Huomasin vaan, kun täällä ketjuissa mainitaan kyseinen oireyhtymä aika usein, viitaten esimerkiksi johonkin tietynlaiseen toimintaan. Itse tiedän kyllä mistä on kyse, mutta diagnoosia minulla ei ole.
Vai oletteko vain wannabe-Aspergereja?
Palstan Aspergerit
33
257
Vastaukset
- menee näin
Palstan naiset tykkäävät syyttää täällä kirjoittavia miehiä milloin mistäkin, ja yksi yleinen heitetty syytös on, että palstalla kirjoittavat miehet ovat aspergereita. Perusteeksi riittää useimmiten se, jos mies kirjoittaa naisista tavalla, joka ei miellytä naisia.
- kirjoittaja
Joskus lueskelin oikeasti AS-keskustelupalstaa. Ihan järkevän oloisia kirjoituksia. Syndrooma näkyy oikeastaan vain siinä, että tuppaavat olemaan aika itsekeskeisiä. Empaattisia kirjoituksia (myötäelämistä) ei esimerkiksi paljon näy. Monimutkainen vuorovaikutustaito jää näillä keskustelupalstatasolla muutenkin ohueksi ja luulen AS-tyyppien hyvinkin hukkuvan joukkoon.
- 3+20
Itsehän täällä on moni hcATM kertonut olevansa asbergeri.
- kirjoittaja
3+20 kirjoitti:
Itsehän täällä on moni hcATM kertonut olevansa asbergeri.
No joo, varmaan. En ole aikaisemmin palstaa seurannut. Olen ihan uusi kirjoittaja ja haen vielä paikkaani. Mikäli nyt täällä pitempään kirjoittelen.
- hanna.noble
Ihme käsitys aspergerista tuo. Mitä hittoa sillä syndroomalla on tekemistä mielipiteiden kanssa?
- panos e
Ei yhtään mitään. Palstalla käytetyt ja katkerat naiset syyttävät jokaista miestä aspergeriksi, joka sanoo vahvasti mielipiteensä.
- jhjjhj33
Asperger ei ole joidenkin palstan miesten (Naisasialooseti, Älyn haamu, eATMe...) ykkösongelma, vaan naisviha ja alhainen älyllinen kapasiteetti.
Sairauteen nimeltä Asperger ei kuulu oireena naisviha.- kirjoittaja
Naisviha xD
Paljastan väitelleeni joskus aikoinaan Iltasanomien keskustelussa nimimerkin "En edes haluaisi olla hetero" kanssa, jonka naisviha oli viety äärimmilleen. Jopa seksuaalista suuntautumista myöten. Ehkä nuo tyypit ovat matkalla siihen... - 8978789
Ymmärrystä sitä kohtaan joku mies että vihaa naisia?????? Et ole kykenevä loogiseen ajatteluun.
- Mausoleumin siivooja
Et olekaan tyhmä, et ole vain kovin viisas.
- Naisasialooseri.
Gilmartinin tutkimusten mukaan 40% miestä loveshy-miehstä kärsii myös Aspergerin syndroomasta. Sekä LS, että AS lapset ovat myös olleen rankan koulukiusaamisen uhreja kuten itsekin tietysti olen ollut.
- rtyy
mut MAT/ATM on täyttä puppua...
Ja mitä naisten tulis tehdä?
Alkaa pokata sellasia miehiä joista eivät pidä tai joihin eivät tunne vetaoa?
Älä syytä naisia.
Syytä luonnonlakeja. Niitä ei pysty muuttamaan. - cnv,cnb,c
rtyy kirjoitti:
Älä syytä naisia.
Syytä luonnonlakeja. Niitä ei pysty muuttamaan.Jos joku mies haluaa panna sinua ja jättää soittamatta sen jälkeen, älä syytä häntä tai miehiä yleensä. Syytä luonnonlakeja.
- Tupla ja kuitti
Naisten kunnollinen mies on eri kuin miesten kunnollinen mies.
Ja naiset haluavat myös välttää mahdollisen sosiaalisen negatiivisen reaktion siitä, jos kertoo millaisen miehen haluaa. Eli komean, jännittävän, kiinnostavan, hauskan ja menestyvän (jne.) - Tupla ja kuitti
Naisten käytöstä arvioidessa kannattaa vähäksi aikaa eläytyä naisen asemaan. Jos hän sanoo jotain jonka arvaa epäsuosituksi mielipiteeksi, hänen sosiaalinen asemansa voi laskea. Miksi hän sellaista tekisi? Sosiaalinen status kunnioitettuna naisena on kuitenkin useimmille naisille melkeinpä tärkeintä elämässä.
- nihni
8978789 kirjoitti:
Ymmärrystä sitä kohtaan joku mies että vihaa naisia?????? Et ole kykenevä loogiseen ajatteluun.
mies on looginen ja nainen epälooginen . kun mies puhuu asiasta nainen puhuu asian vierestä .
- realismus
Mitä vastuuta prinsessoilla on yksin jääneistä miehistä???
- M28-ENFP
realismus kirjoitti:
Mitä vastuuta prinsessoilla on yksin jääneistä miehistä???
Niin. Mikseivät prinsessat vaan voisi kuihtua torneihinsa?
Miksi ylipäätänsä olla huolissaan vähäosaisista? Syököön kakkua! rtyy kirjoitti:
Älä syytä naisia.
Syytä luonnonlakeja. Niitä ei pysty muuttamaan.MAT ei ole puppua, vaan pääteltävissä terveellä järjellä. Ei tämän teorian tarkoitus ole syyllistää ketään, mutta sitä nyt vaan käytetään usein väärin.
- Mies1985
Minä olen saanut Asperger-diagnoosin muutamia vuosia sitten, tosin viimeisin lääkäri jonka kanssa olen jutellut ei pystynyt havaitsemaan minussa suuremmin sellaisia piirteitä.
Aspergeria ei voi todentaa jonkun geenin tai neurologisen poikkeaman joten se on enemmänkin teoria vaikka kuuluukin neurologian tai myös neurologian eikä vain psykiatrian piiriin, psykiatriaan kuuluessa paljon myös vähemmän tieteelliseksi katsottua osastoa.
Olen kiinnostunut ihmisistä eikä minulla ole ongelmia empatiapuolen kanssa joten en koe olevani asperger. Mutta se voi tarkoittaa eri asioita eri ihmisille. En siis myöskään halua soimata niitä ihmisiä jotka ovat joskus rajallisen tiedon varassa sellaisen diagnoosin tehneet.- 17+20= 37
Mutta olen kyllä ollut koko ajan sitä mieltä, että sulla on Asperger-syndrooma. Jotkut mielipiteesi ja ajatuksesi ovat olleet niin kovin yksioikoisia ja mustavalkoisia. Lisäksi olet ollut ajatustesi suhteen kovin aggressiivinen. Aspergerin syndroomaa potevillehan on tyypillistä, että he eivät siedä "harmautta" ja epämääräisyyttä, joka on tyypillistä elämälle. Korostan, että Aspergerissä ei sinänsä ole mitään pahaa.
- kirjoittaja
Joo, turhaan ihmisiä luokitellaan tiettyyn lokeroon. Lähinnä joku diagnoosi edesauttaa sitä, että ympäristö tiedostaa yksilön erityisominaisuudet ja osaa suhtautua niihin sen edellyttämällä tavalla.
Aspergerin syndrooma on autismin hyvin lievä muoto. Piilaaksossa tietokonenörttien keskuudessa on hyvinkin suurella osalla kyseinen diagnoosi. Ovat siis oman alansa huippuja ja luulisin ominaisuuden auttavan keskittymään koodiin paremmin kuin mihin normijamppa pystyy. - Mies1985
17+20= 37 kirjoitti:
Mutta olen kyllä ollut koko ajan sitä mieltä, että sulla on Asperger-syndrooma. Jotkut mielipiteesi ja ajatuksesi ovat olleet niin kovin yksioikoisia ja mustavalkoisia. Lisäksi olet ollut ajatustesi suhteen kovin aggressiivinen. Aspergerin syndroomaa potevillehan on tyypillistä, että he eivät siedä "harmautta" ja epämääräisyyttä, joka on tyypillistä elämälle. Korostan, että Aspergerissä ei sinänsä ole mitään pahaa.
Olen esittänyt erilaisia näkemyksiä ja hypoteesejä mutta eivät ne ole mitään uskon asioita minulle. Kuitenkin jos en sitten puolustaisi niitä niin mitään keskustelua ei syntyisi eikä ajatuksille stimulaatiota.
En ole myöskään ikinä hyökännyt ketään kohtaan persoonana tai yrittänyt haukkua ja alistaa. Minulle on kyllä sellaista tehty paljon puskanimien takaa ja yritetty käyttää mahdollisimman henkilökohtaisuuksiin menevää ja halpamaista kieltä.
Mutta en toki voi estää joitakin ihmisiä ajattelemasta mitä he ajattelevatkin ja se ei vaikuta minuun millä tavalla. - Sua parempi
Mies1985 kirjoitti:
Olen esittänyt erilaisia näkemyksiä ja hypoteesejä mutta eivät ne ole mitään uskon asioita minulle. Kuitenkin jos en sitten puolustaisi niitä niin mitään keskustelua ei syntyisi eikä ajatuksille stimulaatiota.
En ole myöskään ikinä hyökännyt ketään kohtaan persoonana tai yrittänyt haukkua ja alistaa. Minulle on kyllä sellaista tehty paljon puskanimien takaa ja yritetty käyttää mahdollisimman henkilökohtaisuuksiin menevää ja halpamaista kieltä.
Mutta en toki voi estää joitakin ihmisiä ajattelemasta mitä he ajattelevatkin ja se ei vaikuta minuun millä tavalla.No jos et ole assu, niin jotain muuta outoa kyllä olet. Normaalilta et ainakaan kuulosta kirjoitustesi perusteella. Kaikessa outoudessasi olet jopa vähän pelottava. Jutuistasi päätellen muut huomasivat outoutesi jo kouluaikoina.
- Shite und scheisse
Paskat täällä mitään kyseisen syndrooman omaavia on. Juonivat vain naisten pään menoksi. Tietävät että naiset eksyy aina johonkin tunteet ja suhteet palstalle, ja iskevät kuin hyeenat lampaaseen. Itse en ole nainen kuitenkaan.
Itsellä ei myös ole diagnoosia mutta voisi ehkä hyvinkin olla. Mietin vain että olen viihtynyt aina ja hyvin yksikseni. Esim. muistan ylä-asteelle mennessäni kerran lintsanneeni ja menin aamulla eräälle hautausmaan vierellä sijaitsevalle syrjäiselle hiekkaiselle rautatienpenkalle ja istuin siinä kunnes koulupäivä oli ohi ja saatoin mennä kotiin. Hyvin viihdyin siinä auringon lämmössä vaikka tiedostin että aika outoahan tämä on. Kukaan ei tiennyt ja siinä vain olin. Muutenkin tein useasti retkiä yksikseni johonkin hevon kuuseen (kirjaimellisesti) ja ihmettelin siellä itseäni ja ympäristöä. Olihan minulla kavereita toki läpi lapsuuden ja nuoruuden, sekä velvollisuuksia tietysti jotka on hoidettu, mutta aina olen pyrkinyt jotenkin yksinäisyyteen ja viihtynyt siinä. Estynyt persoonallisuus on diagnoosi jonka psykiatrilta sain joten ehkä se on sitten sitä. Itse olen vähän eri mieltä, koska esim. pakoilen vaikeita juttuja kuten ihmissuhteita johonkin selkeään tietoon tai musiikkiin. Esim. tämän levyn tai vinyylin ostin aikoinaan (itse asiassa ensimmäisillä ansaitulla palkoillani) joka puhutteli minua syvästi ja olisin voinut kuunnella sitä maailman tappiin. Hienoa musiikkia ja kaunis nainen.
http://www.youtube.com/watch?v=05AHPFPpHIM- kirjoittaja
Itse tein joskus englanninkielisen luonnehäiriötestin, ja tulokseksi tuli, että skitsotypaalinen ja skitsoidinen luonnehäiriö ovat sellaisia häiriöitä joita saattaisin omata. Muuten vaikutin testin mukaan ihan "tervejärkiseltä".
Katsokaa Googlella. Mielestäni sinulla voi olla jotakin samaa.
Useimmat ihmiset saavat itsestään esiin vaikka mitä luonnehäiriöitä kyseisellä testillä. Niitä oli muistaakseni yhteensä parisen kymmentä. Voisi jopa ajatella, että ihmisen persoonallisuus on sekoitus erilaisia luonnehäiriöitä.
- mikä se on? pieni ja
Hiljoo, palstan asperiini pillerit.
- Ei vammaisuus
ole synti
- samaa mieltä
Ei niin. Eihän se noiden reppanoiden vika ole millaisiksi ovat syntyneet.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928