Mitä teet tänään?

24.6.2011

Juhannusaatto, mitkä on palstalaisten suunnitelmat ja fiilikset?

48

312

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snowear

      Lähden istumaan autoon neljäksi tunniksi ja sitten asetun taloksi määränpäähäni ja otan lasin viiniä.

    • ikisinkku35

      Mä pesin pyykit, seuraavaks pesen lattiat ja sit alan polkee kuntopyörällä tunnin lenkin ja loppuilta meneekin telkkaria katsoesssa

    • kjhjhjhj2

      Illalla kavereiden luo, niillä on samalla tuparit. Pilvinen sää.

    • gfdsgsd

      Ihan normi viikonloppu. En jaksa juhlia väkisin. Fiilikset on hyvät.

    • Pyykkikone päällä...

      En todennäköisesti mitään.

    • aarhg!!!

      Pesen pyykkiä, laitoin vähän ruokaa. Roikun netissä säälittelemässä itseäni, tuskin saan aikaiseksi edes ulkona käydä. Olen yksin koko *itun juhannuksen. En saa mitään hyödyllistä aikaiseksi. Masentaa.

      Tää on niin turhaa!!!

    • qetagdf

      pelailen videopelejä, sit alan ottaa vähä kaljaa. kait sitä ehkä vois sit tavata jonku nettideitti tuttavuuden ku o rohkasua saanu. oispaha vähä outo juhannus ainaki

    • Kertis

      Yllättävän neutraalit fiilikset - joskus takavuosina tässä vaiheessa olisi painanut päälle angsti siitä, että menetän toisaalla kiihkeimmillään meneillään olevan Elämän olemalla vielä kotona ja vailla mitään suunnitelmaa.
      Kävin eilen heittämässä veljen perheen autolla terminaaliin - jos eivät olisi reissussa, niin juhannusta olisi luultavasti tullut vietettyä heidän kanssaan.
      Nyt olisi lähimpänä suunnitelmana siivota vähän kämppää ja korjata pikkuvikainen fillari ajokuntoon. Urakan jälkeen voisi palkita itsensä oluella.

      • Samat

        Aika samat suunitelmat lentokentälle heittämistä myöten (tänään). Paitsi, että kun satun olemaan yh ja lapset isällään, niin nautin omasta rauhasta. Kun omaa aikaa ilman lapsia, ei juhannusta halua viettää lapsiperheiden seassa.... eli valitsin yksin olon.

        No, täytyy myöntää: kyllä menojatkaa vähän vipattaisi, muttei ainakaan vielä niin paljon että lähtisi tyhjään Helsinkiin yksikseen bilettämään.


    • Darth

      Eipä mitään suunnitelmia. Kaapit voisin tyhjentää ylimääräsestä roinasta, kun kerrankin on ylimäärästä aikaa.

    • Yksi yö jussiin on

      Ehdin juuri ja juuri äsken kauppaan. Päätin hemmotella itseäni ja ostaa 4 litraa espanjalaisia mansikoita hintaan 9,90 EUR. Ajattelin muutenkin elää koko juhannuksen terveellisellä linjalla ja tehdä ehkä huomenna jopa pienen kahvakuulatreenin, kun sali ei ole avoinna. Mukava katsella sitten maanantaina paisunutta Suomea.

      Päivällä voisin kokata kevyesti höyrytettyjä kasviksia ja paistaa kalkkunaa itselleni ja kissalle. Netissä voisin lukea pitkän listan hyviä blogeja ja kuunnella musiikkia. Illalla käperryn peiton alle, annan kissan (lemmikkieläimen) kehrätä vatsan päällä ja katson Muodon vuoksi -sarjan tuotantokausia dvd:ltä.

      Ihanaa juhannusta kaikille

    • FF

      Nyt vielä täällä vanhempien luona,äsken syötiin ja tiskattiin. Illalla rantaan, poltetaan kokko, saunotaan, rohkeimmat uivat. Huomenna isot juhlat, joihin tulee muutakin sukua.

    • Juhannuskokkoko

      Istun koneella ... Käyn tuossa ajelemassa autolla pitkin kaupunkia illemmalla jos ilmat on sopivat ja hakemassa evästä. Takaisin kämpille ja katselen dexteriä ja pelailen jotain fiiliksen mukaan.

      Turha ressata.

    • Tarkoitus oli mennä yhteen tapahtumaan, mutta sää on semmonen että taidampa jäädä pois. Joten kunhan vaan jotenkin tappaisi aikaa kun ei oikein keksi mitään järkevää tekemistä. Yksinhän se menee tämäkin juhannus niin kuin muulloinkin, mihimpä se tästä muuttus.

    • Hyvät fiilikset. Kävin jo aamusella kauppalenkin heittämässä ja aattlin että teen tänään vielä 2 isompaa lenkkiä. Toisen pyörällä ja toisen kävellen. Suunnittelin että kävelylenkillä voisin nyt kerrankin kokeilla juoksemista että miten se sujuisi ja kuinka paljon jaksaisi että jos vaikka tässä laajentaisi kuntoilurepertuaaria juoksemisellakin. Mä en normaalisti ikinä juokse, kun en pidä siitä puuhasta yhtään höllymisen takia. tissitkin tulee aina kipeäksi vaikka mitä liivejä käyttäisi :/

      Sen lisäksi etsin netistä tietoa ja yritän tehdä jonkinmoista ruokasuunnitelmaa. Telkastakin täytyy katsoa kaikki katsomisen arvoinen, mitä ei kylläkään kauheesti näytä tulevan, joten katson omia dokkareita sitten aikani kuluksi.. enkuksi, niin voi senkin tehdä hyödyllsesti ja opiskella erikoissanastoa samalla.

      • BBB

        Eikö tosiaan löydy sporttiliivejä, jotka pitävät tissit aisoissa?


      • BBB kirjoitti:

        Eikö tosiaan löydy sporttiliivejä, jotka pitävät tissit aisoissa?

        Luulis niin mutta enhän mä ole isommin edes kokeillut, kun en ole tarvinnut. Yhdet ostin ja niissä tuli heti tissit kipeämmiksi kuin tavallisissa liiveissä vaikka oli todellakin mun kokoa.

        Täyty jatkaa kokeiluharjoituksia jos tuo juoksu jostain ihmeen syystä alkaisi enemmänkin maittaan ensimmäistä kertaa elämässäni.


      • Rockis

        Mitä dokkareita?

        Juokseminen kannattaa aloittaa varovaisesti. Suosittelen lenkkipolkua aluksi koska asfaltti on todella kuluttava alusta jaloille ja into menee nopeasti jos paikat on aina kipeänä.


      • Rockis kirjoitti:

        Mitä dokkareita?

        Juokseminen kannattaa aloittaa varovaisesti. Suosittelen lenkkipolkua aluksi koska asfaltti on todella kuluttava alusta jaloille ja into menee nopeasti jos paikat on aina kipeänä.

        Mulla on esim. tommonen Discovery Channelin 100 greatest discoveries joka kestää 400min ja jaksan katsella sitä aina vaan. Siinä harmittavasti yhdessä jaksossa joku bugi ja suomitekstejä ei ole ollenkaan. Ajattelin suomentaa sen nyt aikani kuluksi. Illemmalla tosin.

        Kävin nyt sillä lenkillä ja yllättävän hyvin se juoksu, tai lähinnä hölkkä, suju. Tien sivussa, hiekkatiellä ja metsässä etupäässä juoksin metsässä se olikin ihan kivaa. Tämä nyt oli ihan kokeellinen höntsäilyreissu ja tein paljon muutakin esim. poimin kukkasia ja tarkastin mustikoiden kypsyysastetta. Täytyi aina välillä kävellä kun alkoi eka sattuun pohkeisiin/sääriin ja kerran jopa otti pumpusta, mutta kyllä mä ainakin puolet matkasta juoksentelin. Nyt tuntuu että oli paljon tehokkaampaa toimintaa kuin sama reissu kävellen ja aionkin jatkaa samalla tyylillä.

        Liiviongelmakin ratkes. Laitoin kahdet päällekkäin joista päällimmäisiä kiristin yli normitason ja voillaa.. johan lisäänty tuki ainakin 66% :D


      • Rockis
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Mulla on esim. tommonen Discovery Channelin 100 greatest discoveries joka kestää 400min ja jaksan katsella sitä aina vaan. Siinä harmittavasti yhdessä jaksossa joku bugi ja suomitekstejä ei ole ollenkaan. Ajattelin suomentaa sen nyt aikani kuluksi. Illemmalla tosin.

        Kävin nyt sillä lenkillä ja yllättävän hyvin se juoksu, tai lähinnä hölkkä, suju. Tien sivussa, hiekkatiellä ja metsässä etupäässä juoksin metsässä se olikin ihan kivaa. Tämä nyt oli ihan kokeellinen höntsäilyreissu ja tein paljon muutakin esim. poimin kukkasia ja tarkastin mustikoiden kypsyysastetta. Täytyi aina välillä kävellä kun alkoi eka sattuun pohkeisiin/sääriin ja kerran jopa otti pumpusta, mutta kyllä mä ainakin puolet matkasta juoksentelin. Nyt tuntuu että oli paljon tehokkaampaa toimintaa kuin sama reissu kävellen ja aionkin jatkaa samalla tyylillä.

        Liiviongelmakin ratkes. Laitoin kahdet päällekkäin joista päällimmäisiä kiristin yli normitason ja voillaa.. johan lisäänty tuki ainakin 66% :D

        Täh? Suomennat jotain dokkareita vai?
        Pitääpä ettiä käsiini tuo discoveries dokkari.

        "Täytyi aina välillä kävellä kun alkoi eka sattuun pohkeisiin/sääriin ja kerran jopa otti pumpusta, mutta kyllä mä ainakin puolet matkasta juoksentelin. "

        Joo, aluksi kannattaa juosta osa matkasta ja kävellä vaikka osa. Vähitellen sitten pidentää juoksumatkoja. Kannattaa myös miettiä vähän juoksutekniikkaa.

        Mulla yleensä paikat kipeytyy kovalla juostessa jos on ollut taukoa. Juostessa se ei vielä tunnu mutta seuraavana päivänä...


    • Tyttönen_82

      Lähden juhannuskokkoristeilylle ja sitten käymään Pihlajasaaressa jos ei sada vettä. Univelkaa on aika paljon joten tuskin jaksaa juhlia aamuun asti. Ensimmäinen juhannus Helsingissä...

      • Utelias...

        Kävitkö risteilemäässä? Millaista oli? Päädyitkö juttelemaan uusien tuttavuuksien kanssa?


      • Tyttönen_82
        Utelias... kirjoitti:

        Kävitkö risteilemäässä? Millaista oli? Päädyitkö juttelemaan uusien tuttavuuksien kanssa?

        Kävin kokkoristeilyllä joo. Ihan mukava risteily oli, risteily kesti 3 tuntia ja aika meni nopeasti. Miehiin en tutustunut, mutta juttelimme (minä ja kaverini) kahden keski-ikäisen pariskunnan kanssa koko matkan kaikenlaista. Kannatti kyllä käydä katsomassa, ja nuo risteilyt ovat todella suosittuja. Kokkojen edustalla olikin aina ruuhkaa, kun niin monen laivayhtiön laivat olivat kokkoja katsomassa. Itse asiassa melkein kaikki pienehköt laivat ovat kokkristeilemässä aattona (sunlines, royal line, iha lines, jt-line, korkeasaaren laivat ja muutamia tuntemattomia laivayhtiöitä). Eli seuraavana juhannuksena vaan risteilemään jos ei muuta keksi. Laivoista löytyy vähintään kahvila viinajuottola, osassa on myös mahdollisuus syödä kunnon juhannusillallinen.


      • dbghjcgfewhjfghwq
        Tyttönen_82 kirjoitti:

        Kävin kokkoristeilyllä joo. Ihan mukava risteily oli, risteily kesti 3 tuntia ja aika meni nopeasti. Miehiin en tutustunut, mutta juttelimme (minä ja kaverini) kahden keski-ikäisen pariskunnan kanssa koko matkan kaikenlaista. Kannatti kyllä käydä katsomassa, ja nuo risteilyt ovat todella suosittuja. Kokkojen edustalla olikin aina ruuhkaa, kun niin monen laivayhtiön laivat olivat kokkoja katsomassa. Itse asiassa melkein kaikki pienehköt laivat ovat kokkristeilemässä aattona (sunlines, royal line, iha lines, jt-line, korkeasaaren laivat ja muutamia tuntemattomia laivayhtiöitä). Eli seuraavana juhannuksena vaan risteilemään jos ei muuta keksi. Laivoista löytyy vähintään kahvila viinajuottola, osassa on myös mahdollisuus syödä kunnon juhannusillallinen.

        Totta, Helsingissä olisi juhannukseksi vaikka mitä menopaikkaa. Ongelma ei ole se ettei menopaikkoja olisi, vaan se jos niihin pitäisi mennä yksin.


    • mettis..

      Univelat alkaa olemaan hoidettu, vielä pyykit ja siivous..

      Ei ole sukulaisia landella, ystävät ym. kandidaatit mökkeilemässä jne.
      Muksukin viettää Juhannuksen omien ystäviensä kanssa hengaten..
      Joten..

      Sain duunista viinipullon, joten ehkä lasillinen, ja ytimeen henksuja härnäämään..
      Normimeno siis :)

    • Rockis

      Perusviikonloppu.
      Vähän kuin tuon Papun suunnitelmat.

      Tosin tänään en ole varma heitänkö lenkkiä, mutta muuten viikonloppu sujuu siltä osin varsin paljon liikkuen.

      Jotain hyvää syötävää voi kokkailla myös.

    • Ihan kiva ja hyvä

      No mun piti treenata, lenkkeillä jne. siivota kunnolla, pestä pyykkiä ja matot. Mutta koska ilma on huono en saa mattoja kuiviksi. Olen kipeänä, joten en jaksa mitään suursiivousta... Että kävelemässä kävin, kun kovaa ei saa kipeänä treenata, mutta että ehti vähän saada ulkoilmaa ja pyykit nyt pesin.
      Mutta hyvät fiilikset, laitan ruokaa ja laiskottelen, kyllähän ne vapaapäivät voi sillaikin käyttää.
      En ole koskaan pitänyt juhannusta minään ihmeellisenä juhlana, siis sillai, että elämää nyt on aina, mä en juuri ryyppää ja onhan noita viikonloppuja muitakin.

      Joten eipä sille juuri mitään suunnitelmiakaan ole. Yleensä olen jotain isompaa remppaa tai tekemistä muuten siihen laittanut, kun on pidemmät vapaat.

    • dsg45457

      Lähden baariin nyt. Helsingissä siis ollaan!

    • Jos tällä kylällä on joku juottola auki, niin ehkä käväsen. Siinä on tähän asti kehittyneet suunnitelmat. Muutoin varmaan vaa treenaan ja siivoilen ja kattelen QI:ta, Daily Showta yms.

      • Tyttönen_82

        Ihan tässä välikommenttina pakko sanoa, että on kyllä söpöinen ja valloittava tuo Hahmotelman hymy. Tulee itsekin hyvälle tuulelle kun joku hymyilee noin ihanasti. :o)


      • Tyttönen_82 kirjoitti:

        Ihan tässä välikommenttina pakko sanoa, että on kyllä söpöinen ja valloittava tuo Hahmotelman hymy. Tulee itsekin hyvälle tuulelle kun joku hymyilee noin ihanasti. :o)

        Niin on. Sillä on oikeasti todella kaunis hymy ja sanoinkin sille useasti että sen kannattaisi hymyillä koko ajan :D


      • Rockis

        Daily showta todellakin! :D

        QI on ihan hyvä myös, joskus vain vaikee saada selkoa niistä englantilasaksenteista tai joistain aihealueista.


      • Rockis kirjoitti:

        Daily showta todellakin! :D

        QI on ihan hyvä myös, joskus vain vaikee saada selkoa niistä englantilasaksenteista tai joistain aihealueista.

        Mutta onhan tuo Stephen Fry vaan aina yhtä mahtava. Mulla ei onneksi noiden puhe tuota vaikeuksia juurikaan.


      • Rockis
        hahmotelma kirjoitti:

        Mutta onhan tuo Stephen Fry vaan aina yhtä mahtava. Mulla ei onneksi noiden puhe tuota vaikeuksia juurikaan.

        Fry on tosiaan mahtava.
        Joidenkin vieraiden puhe on jotenkin epäselvää varsinkin jos puhuvat jostain sellaisesta aiheesta jossa on vähän oudompia sanoja.

        Kuitenkin muita englantilaisohjelmia kattelen ilman ongelmia, en tiedä mikä QI:ssa sitten on.

        Ehkä mulla ei oo riittävästi älyä? :D


      • Ikisinkkis
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Niin on. Sillä on oikeasti todella kaunis hymy ja sanoinkin sille useasti että sen kannattaisi hymyillä koko ajan :D

        Kompataan. Miksi, oi miksi, Hahmotelma on sinkku? Ei voi ymmärtää.


      • Rockis kirjoitti:

        Fry on tosiaan mahtava.
        Joidenkin vieraiden puhe on jotenkin epäselvää varsinkin jos puhuvat jostain sellaisesta aiheesta jossa on vähän oudompia sanoja.

        Kuitenkin muita englantilaisohjelmia kattelen ilman ongelmia, en tiedä mikä QI:ssa sitten on.

        Ehkä mulla ei oo riittävästi älyä? :D

        Vähän epäilen että ei ole älystä kiinn. Toki olen minä joskus erehtynyt ennenkin... En usein, mutta joskus kuitenkin.


      • Käväsin sit kuitenkin yhdellä... Siinä kylän ykkös räkälässä... Joka oli myös ainoa auki oleva paikka tässä kylässä... Katselin sen yhden ajan ja sit lähin... Ei oikein huvittanu nyt se...


    • Darth

      Vaatekaapit tyhjennetty. Valtava läjä ylimääräisiä vaatteita, joilla en mitään tee. Löysin täysin käyttämättömiä/kerran käytettyjä t-paitoja kymmenkunta joiden olemassa olosta en tiennyt mitään. Sitä kun heittää vaatteet pallona kaappiin, niin ei niitä tule käytettyäkään. Silitin ja viikkasin nyt siististi, niin helpompi ottaa käyttöön suoraan kaapista. Ton kun muistais tehdä jatkossakin. Mut on vaatekaapit nyt paljon siistimmän näköset.

    • ikisinkku35

      Mä pesin pyykit ja lattian, tein ruokaa, kuntoilin tunnin ja nyt juon olutta yksin loppuillan. Aika säälittävää tää meikän touhu.

    • m2+14

      Perinteistä poiketen jätin oluet kauppaan tänä juhannuksena ja meinasin koittaa selvitä viikonlopun yli selvinpäin itse itseni seurana. Katotan sit alkako viimestään huomenna päätös kaduttamaan kun aika alkaa käydä pitkäks :)

      Muuten aika rutiini yksinäisen viikonloppu. Kattoo pari leffaa, pelailee jotain ja käy varmaan lenkillä jossain välisä..

    • Katselin 4 kumman kaa -jaksoa putkeen ja nyt on ihan hyvä fiilis. Niistä tulee niin hyvälle tuulelle.
      Josko sitä sitten lähtis vaikka maakuntamatkalle Lahteen kattelemaan millainen kokko veskun rannassa on.

    • sillitrooli

      En ole tekemässä mitään. Ei viitsi juoda, kun tuli juotua kolmena viikonloppuna putkeen jo muutamien juhlien takia, ja juominen ei tee hyvää tietyille terveyteen liittyville jutuille mulla. Tällaisissa kohdissa, että jos on juonut useampana viikonloppuna putkeen, sen terveydelle haitallisen vaikutuksen alkaa huomata.

      Aiemmin tänään kävin lenkillä ja pidin vähän kuntopiiriä lenkkeilyreitin varrella olevassa kuntoilupaikassa. Lenkillä tuli vastaan aurinkoa ottava sammakko. Meinasin astua sen littanaksi, kun se kökötti metsän laidalla olevan polun keskellä, kiven päällä. Pysähdyin ja suljin sen kämmenten väliin. Hetken aikaa se hyppeli mun käsiä karkuun, mutta aika pian jäi sinne kämmenien väliin eikä karannut.

      Avasin sitten kämmenet ja levitin sen kämmenen laakeaksi, jossa sammakko istui. Se kökötti siinä, eikä lähtenyt enää haneen. Joku 5 senttiä pitkä ehkä, ruskea sammakko. Oli aika hauska katsella sitä. En tiedä pelottiko sitä, mutta ainakin se vaihtoi asentoa pari kertaa mun kämmenellä, hyppimättä kuitenkaan pois, eli saattoi olla rentoutunutkin. Sitä ihmettelin siinä katsellessa, kun sillä oli iho ihan pölyinen ja kuiva, ja se oli kuitenkin istunut siinä kivellä auringossa. Jotenkin muistelen biologian tunneilta, että sammakon ihon kuuluisi pysyä kosteana. Laskin sen sitten yhdelle sammasmättäälle, joka oli ainakin kosteampi paikka kuin se kivi, jossa sammakko otti aurinkoa.

      • mettis..

        kumpa tulisi joku, joka laskisi meidätkin mättäälle.. :)


      • "tietyille terveyteen liittyville jutuille"

        Ei tuota nyt voi tuohon jättää, sammakkoharhautus ei tepsinyt!


    • 46646

      Hmm..taidampa vetästä tästä käteen ja juoda itseni humalaan, ei kait kummempia. Tylsää.

    • alea_iacta_essi

      Tein niin kuin olin aikonutkin, pyöräilin pitkän matkan, mutta se ei tehonnutkaan. Matkan olisi pitänyt olla pidempi tai minun parempi.

    • Kertis

      Luulin jämähtäväni kotiin, mutta yllättäen eräs kaveri ottikin yhteyttä illan jo ehdittyä aika pitkälle ja päädyin muutamaksi tunniksi suurelta osin tuntemattoman seurueen mukana keskustaan. Siinähän se meni, tavallaan vapauttavaa, kun ei ollut mitään ennakkopaineita juhlinnan suhteen.

    • kohta kolkyt

      Juhannusaatto meni jo eilen. Olis ollut mahdollisuus mennä vanhempien luo mökille, muttei innosta siellä itikoiden keskellä olla. Myös yks kaveri pyys poikakaverinsa kaverin möksälle grillailemaan ja saunomaan, muttei huvittanut sinnekään pariskuntien seuraan mennä. Olin siis yksin kotosalla, päivä meni pyykkiä pestessä ja netissä surffaillessa. Oon suunnitellu koiran hankkimista ja tutustuin eri rotuvaihtoehtoihin :) Illalla kävin fillarilla lenkillä, katselemassa kokkoja eri paikoissa.

      Tän päivän suunnitelmat suht samanlaiset, tuntuu ihan normiviikonlopulta. Mua ei oikein nämä "pakolliset" juhlapyhät oo koskaan innostaneet juhlimaan, joulukin on yhtä piinaa sukulaisten keskuudessa. Aiemmin ex-avomiehen kanssa juhannuksia viettäessäni sain pelätä sen känniääliömäistä käyttäytymistä, joten ei kovin hyvin muistoja viime juhannuksilta ole. Nyt siis ensimmäiset juhlapyhät yksin vuosien yhteiselon jälkeen. Ei ole ikävä känniläisiä ja törttöilyä. Ei kaduta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      381
      1963
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1647
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1330
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      975
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      812
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      107
      785
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      746
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      680
    Aihe