Miksi kukaan enään ottaisi suomalaisen naisen?

mrlovermän

Thaimaassa ja Virossa on sata kertaa kauniimpia ja mukavampia naisia kuin Suomessa. Suomessa nainen ei enään edes ole nainen.

51

672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simple as fuck

Surkea provo, yrittäkää nyt joskus edes keksiä jotain uutta!
      No, tietty, ei voi keksiä, jos ei ole lahjakkuutta edes siihen, mutta siis provosi asiaan...

Älä ota.
      "Kukaan" eli muiden valinnat sulle ei kuulu.
      Niin yksinkertaista se on.
      Ei ole pakko jos ei halua.

• elämänkokematon

Mukavia, ehhehhe

• Shemale

Osittainn totta. Suomessa naiset ovat joutuneet ottamaan monta perinteistä miehen hommaa hoitaakseen, kun ukot ovat alkaneet akottumaan.

• venäjän prinsessa

Mä seurustelin yhen venäläisen naisen kanssa kolme vuotta. Se oli mua 10 vuotta nuorempi, tosi kaunis ja jumalaton kroppa.En oo siitä kauniimpaa suomalaista naista tavannut

• -?-

Kolmessa vuodessako se suhun kyllästyi?

• longtimeagosd
        -?- kirjoitti:

Kolmessa vuodessako se suhun kyllästyi?

kolme vuotta samaa naista on helvetin pitkä aika.....Suomalaista tai Venakkoa....

• lyckimän

Provo tai ei, niin pakko sanoa, että itse olen naimisissa viraolaisen naisen kanssa, enkä koskaan vaihtaisi enään suomalaiseen.

Vaimoni on aina naisellinen ja pitää huolta itsestään. Me olemme täysin tasa-arvosia suhteessa ja molemmat mm. siivoaa ja käy kaupassa. Kun käymme yhdessä kaupassa, niin miehet katsovat kateellisina minua. Vaimoni lauttautuu myös kauppaan. Hänellä on aina korkokengät ja tyylikkäät vaatteet. Kesällä 170 cm ja 52 kg vaimoni on kieltämättä melkoisen kaunis näky ristiselkää asti ulottuvilla hiuksillaan.

Niin ja kaikille kateellisille naisille tiedoksi se, että vaimoni on kateemisesti koulutettu ja käy töissä ja hoitaa siinä sivussa lapset ja silti hänellä on aikaa olla naisellinen ja huoliteltu.

• vbxfjd

Juu, eihän Suomessa ole ainuttakaan naisellista naista, plaaplaa. Aina tätä samaa länkytystä, keksikää jotain muuta.

Ja niinkuin joku tuolla aikaisemmin sanoikin, ehkäpä nämä miehet kitisevät naisten naisellisuuden puutteesta siitä syystä, että ovat itsekin niin naisellisia. Ei näy paljon olevan miehekkäitä miehiä Suomessa enää :). Oikeasti, miehet ovat kuin mitäkin akkoja nykyään..

• jännää, virolainen

"a kateemisesti koulutettu ja käy töissä ja hoitaa siinä sivussa lapset ja silti hänellä on aikaa olla naisellinen ja huoliteltu"

Voihan olla, että sulla ei ole koskaan ollut silmää (tai kuten epäilen, flaksia) nähdä näitä ominaisuuksia suomalaisissa naisissa. Toki heitäkin on, ehkä ei sua varten.

• 13+20

Jännää, että onnellisesti naimisissa olevilla miehillä on juhannusaattona mielenkiintoa surffailla parisuhdepalstalla.

• juyt
        13+20 kirjoitti:

Jännää, että onnellisesti naimisissa olevilla miehillä on juhannusaattona mielenkiintoa surffailla parisuhdepalstalla.

Virossa juhannusaatto on päivää ennen kuin Suomessa.....

• hiiih hii
        jännää, virolainen kirjoitti:

"a kateemisesti koulutettu ja käy töissä ja hoitaa siinä sivussa lapset ja silti hänellä on aikaa olla naisellinen ja huoliteltu"

Voihan olla, että sulla ei ole koskaan ollut silmää (tai kuten epäilen, flaksia) nähdä näitä ominaisuuksia suomalaisissa naisissa. Toki heitäkin on, ehkä ei sua varten.

Katkeraa tilitystä X-D

• häh?

Aika mielenkiintoista. Miksi pitäisikään vaihtaa mihinkään, jos kerran teillä niin hyvin menee? Mutta jos vaihdon eteen joskus joudut, niin annat sitten samantien pakit suomalaiselle vaikka olisi millainen muuten, mutta kun on suomalainen?

• ...

"Me olemme täysin tasa-arvosia"
        J kuitenkin......
        Vaimo "hoitaa siinä sivussa lapset"

Äijä ei siis (kaikessa tasa-arvoisuudessaan) osallistukaan lastenhoitoon. Muijallekin se näyttää olevan vain "siinä sivussa" ohimennen suoritettava pikkujuttu. Ts. lapset eivät ole kummallekaan tärkeitä. Voi lapsiparkoja.

• Emppu.....

Mutta on olemassa miehiä, jotka ei halua vaimosi kaltaisia naisia.
        En ole naisellesi kateellinen, mieheni rakastaa minua sellaisena kuin olen.

• asdadgh

Kummaa, ulkomaalaisen ystäväni(mies) mielestä taas suomalaiset naiset ovat hyvin kauniita. Kuulemma hän aina näkee tyylikkäitä suomalaisia naisia junttimiesten kanssa, ja minunkin mielestäni tämä näky on yleisempi kuin että näkisi "seinäruusu"-naisen huippukomistuksen seurassa.

• 17+5

On kamalaa miten jotkut (kuten tämän aloittaja) korostavat naisen tärkeimpänä ominaisuutena ulkonäköä ja tälläytymistä. Toisena ilmeisesti seksi eli nainen antaa aina kun miestä huvittaa. Karua.. minä naisena arvostan miehessä empatiaa ja sympatiaa, en ulkokuorta. Lähinnä säälittää nuo thaimaalaiset naiset, vanhan ukon kanssa kaupassa kaunis nuori nainen alistuneen oloisena. Sama juttu venäläinen laitettu, mutta yleensä ylpeänoloinen nainen ja suomalainen ei ollenkaan ulkonäöstään huolehtiva mies. Monesti heillä ei ole edes yhteistä kieltä. Naisparat.

• toinen näkemyskulma

Jaa, usein kaupassa minua taas säälittää alistuneen oloiset komeat suomalaiset miehet hapannaamaisten pahansisuisten akkojensa kanssa. Heillä ei tosiaan ole yhteistä kieltä.

Kamalaa kun et osaa lukea. Aloittaja kirjoitti kauniista ja mukavista.

• 1+20
        toinen näkemyskulma kirjoitti:

Jaa, usein kaupassa minua taas säälittää alistuneen oloiset komeat suomalaiset miehet hapannaamaisten pahansisuisten akkojensa kanssa. Heillä ei tosiaan ole yhteistä kieltä.

Missä oli selitys "mukavista". Ulkonäköähän tuossa koko ajan korostettiin ja muissa ketjuissa thaikkunaisten notkeutta sängyssä. Miten voi nainen olla mukava jos eivät puhu samaa kieltäkään? Senkö takia, että nainen hymyilee junttimiehen joka v***u sanalle?

• money talks
        toinen näkemyskulma kirjoitti:

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos mies ei esim. tee mitään muuta kotona kun maata röhnöttää soffalla ja kaivaa nenää, alan minäkin nalkuttamaan. Nalkutin exälle, tunnustan ja lopulta jätin hänet kun alkoi kaikki työt kotona olemaan minun kontollani. Hoidin viisi lasta yksin, tein kaikki kotityöt ja ne vielä siedin, mutta kun mies ei enää viitsinyt hommata lämmityspuita eikä jaksanut niitä kantaa huokailematta keskuslämmityskattilan luo tai katsastuttaa omaa autoaan ja tein nuo kaikki lopulta itse. Illalla kaatuessani väsyneenä sänkyyn, mies koitti AINA vongata seksiä. Sitä kyllä olis jaksanut. Minulta meni hermo. Varmasti ainakin thaimaalainen nainen hoitaisi nuokin mukisematta (kasvatettu miehen orjaksi), venäläisestä naisesta en mene takuuseen. Ovat kuulemma ihan laiskimuksia ainakin työpaikoilla. Laitettuja sielläkin, totta ja pomoa iskemässä.

• toinen näkemyskulma
        1+20 kirjoitti:

Missä oli selitys "mukavista". Ulkonäköähän tuossa koko ajan korostettiin ja muissa ketjuissa thaikkunaisten notkeutta sängyssä. Miten voi nainen olla mukava jos eivät puhu samaa kieltäkään? Senkö takia, että nainen hymyilee junttimiehen joka v***u sanalle?

tarkoitin: minua säälittää komeat suomalaiset miehet hapannaamaisten pahansisuisten suomalaisten akkojensa kanssa. vaikak sanat on samoja, kieli on eri.

• brittipoika

"Karua.. minä naisena arvostan miehessä empatiaa ja sympatiaa, en ulkokuorta"

Niinpä.....ja sitten te luulette, että miehetkään eivät välitä yhtään ulkokuoresta....Y

• makuasioita

Minun ex-mies (jonka jätin tietyistä syistä jotka eivät liity tähän asiaan) joka oli kotoisin Lähi-Idästä sanoi, että olen kaunein nainen, jonka hän on koskaan tavannut. Ja naisia hänellä oli riittänyt vaikka muille jakaa elämänsä varrella. Ja kun olin nuorempi, niin yksi vironvenäläinen mies rakastui minuun. Sanoi, että olen kuin kuningatar, niin ylväs, ja nenäni niin kaunis, ettei ole toista samanlaista kellään nähnyt. Ja oli myös yksi italialainen mies, joka olisi hakenut kuun taivaalta minulle, jos olisin niin halunnut. Hänen mielestään olin niin kaunis. Ja kerran eräs afrikkalainen mies tosiaan kävellessään leveän kadun toista puolta oikein peruutti nähdessään minut, tuli tien toiselle puolelle ja sanoi, että hänen oli tultava oikein katsomaan minua, kun olin niin kaunis hänen mielestään.

Vaikka suomalainen mies ei minun ulkonäöstä huoli, niin moni muu huolii. Eli näin voi makuasiat olla erilaisia. Sen vuoksi on vielä miehiä, jotka ottavat suomalaisia naisia. Heillä on eri maku kuin sinulla.

• tziguman

Eläköön globalisaatio ja kadonneet valtakunnanrajat!!!

• Suomessa tylsistyy

Minulle yksi afrikkalainen sairaanhoitajatar sanoi silmät pyöreinä ja suu auki, että minulla on isoin mitä hän on nähnyt. Se kuule on jotakin se.

• kaskelotti234

Olen samaa mieltä kanssasi. Makuasioita nämä ovat. itse en ole koskaan oikeasti viihtynyt suomalaisen naisen seurassa vaikka olenkin toivonut sellaisen löytyvän, aina on ollut jotain mikä on tehnyt asiasta ei niin haluttavan minulle. Enkä siis syytä suomalaisnaista siitä, olen vain sellainen ettei se oikein sytytä puolin eikä toisin. Totta että venälaisnaisia on parjattu paljonkin ja että myös miksi he ovat parempia kuin suomalaiset. Ehkä onkin parempi sanoa että ovat erilaisia joiltain osin kuin suomalaiset.

Mutta ennenkaikkea olen itse huomannut viihtyväni venäläisnaisen seurassa oikein hyvin ja erittäin monen sellaisen kanssa. Joten voin oikein hyvin kuvitella löytäväni sen oikean heistä jostakin. Thaimaalaisten kanssa ei onnaa joten sinne suuntaan minua ei saa.
        Venälaisnaisissa on sitä jotain jota minä etsin naisissa enkä kuvittele heidän olevan virheettömiä, mutta sopivia minun makuun.
        Enkä sano tätä siksi että haluaisin haukkua suomalaisnaista. He eivät vaan vetoa minuun samalla tavalla kuin venäläisnainen.
        Tosin venäisnaisten kanssa on syytä olla varovaisempi kuin suomalaisten kanssa.
        Jos joku tulee onnelliseksi kenen kanssa hyvänsä olen ainoastaan iloinen heidän puolestaan. Elämä on täynnä valintoja ja kukin tekee itselleen sopivat ratkaisut.
        Tosiaan makuasioita nämä ovat

• ...

Mun mielestä oon tosi tavallisen näkönen ja tavallinen nainen. Mutta jostain syystä suomalaiset miehet lähestyy mua helposti, kehuu nätiksi tai kauniiksi ja pyytää kahville. Tosin en lähde koska oon seurustellu jo pitkään saman miehen kans. En tiedä miksi suomalaiset miehet(tai osa niistä) on musta viehtynyt, kun en omasta mielestäni oo todellakaan mikään kaunotar. Ihan söpö ja kiltti tyttö vaan.

• 51621

Susta varmaan säteilee sellainen harvinainen sisäinen upea naiseus, lämpö, sosiaalisuus ja reilu avoimuus ulospäin. Se on harvinaista herkkua nykypäivänä.

• jtyty

Kiltti suomalaisnainen on harvinaisuus.

• Tsup!

Jos teitä miehiä ei kerta me suomalaiset naiset kiinnosta ni voitte lähtiä jonnekki tosiaan venäjälle kattelee "kauniita, naisellisia, täydellisiä" vaimoja ittellenne. Jos me suomalaiset naiset emme teille nirppanokille kelpaa ni vittuako te täällä suomessa sitte ootta! Teitä ei kyllä täällä kaivattaiskaa ku ootte kaikki semmosia rapajuoppoja ettei ees ikävä tuliskaa, pikemminki itkis onnesta jos menisittä muualle pyörii jaloista ;P

• hölmöäö

Olen itse huomannut, että suomalaisessa yökerhossa miehen on tosi vaikea pukeutua tyylikkäästä. Sosiaalinen paine ajaa ihmiset rumiin vaatteisiin. Ei Suomessa voi laittaa tyylikästä, kireää paitaa, vaikka vartalo olisi kunnossa. Miehen pitää laittaa aina se kaksi numeroa liian iso t-paita tai kauluspaita.

• ahhahhaahah

Itse kysyisin sitä että miks kaikki suomalaiset miehet on rumia kaljamahoja, renttuluonteisia typeryksiä? pikkumunasiakin vielä... Onneks meille hyvännäkösille suomalaisille naisille löytyy muualta kunnon miehet, eikä mitään duunaripaskoja ;)

• ~cissi~

Tämän ketjun osapuolet ovat kollektiivisesti parisuhteessa toisiinsa perisuomalaiseen tapaan: haukkuja ja pahaa tuulta singotaan puolin ja toisin. Kumpikin todistelee, ettei toinen kelpaa, mutta pysyy siinä vierellä kumminkin tiukasti. Kätkettyä onnea :)

• Tiu-Tiu

Kuka ottaisi suomalaisen miehen, joka kirjoittaa sanan "enää" muodossa "enään?"

• enään

Puhekielen enään on asiasuomessa väärä kirjoitustapa, mutta täällähän ikään kuin keskustellaan, joten enään menee täällä läpi.

• kirjoitus taito
        enään kirjoitti:

Puhekielen enään on asiasuomessa väärä kirjoitustapa, mutta täällähän ikään kuin keskustellaan, joten enään menee täällä läpi.

Ihmiset lukevat liian vähän kirjoja, jos mikään ei enää näytä heistä kömpelöltä.

• oho?
        enään kirjoitti:

Mutta kun juntit luulevat, että sen kuuluu olla enään. Vähin täin sen verran yleis sivistystä ja kieli tajua pitäisi olla että erottaisi oikean muodon väärästä vaikka kuinka puhe kielisyyttä tavoittelisikin.

• fytryti

Suomessa on varmaan kulttuurikysymys esim. siinä, että naiset eivät käytä korkokengiä. Tyttöjä ei opeteta kävelemään korkokengillä, joten he eivät niitä myöskään sitten aikuisina osaa käyttää.

Tämä on tulosta sukupuolettomasta yhteiskunnasta.

• gdfydfberbt

No kyllä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla varsin suuri osa nuorista naisista ja tytöistä tuntuu käyttävän korkokenkiä. Aika paljon niitä näkee myös keski-ikäisillä.

• Arkeen onnellinen

Ketju on venynyt, joten en jaksanut lukea sitä kokonaan. Halusin kuitenkin lisätä, että kirjoittaja ei selvästi ole tavannut sitä oikeaa suomalaista naista, jonka kanssa hän on sekä paras kaveri että flirtti toimii. Onnea metsästykseen, ei kannata luovuttaa ja ottaa pelkkää kuorta, jos voi saada molemmat!

• Tiikerityttö.....

Joko te tulette tämänkin palstan pilaamaan?

Kylläpä minun miehelleni minä olen kaunein ja ihanin.
      Ja vaikka harrastukseni ei ole samat kuin "normaalilla" naisella on niin ei miestäni haittaa, päin vastoin, hän kunnioittaa suuresti sitä, että harrastan metsästystä/kalastusta,vaellan, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin, lumilautailen ja silti osaan olla naisellinen.
      Norminaiset kuulemma juoksee salilla ja zumbassa ja sellaiset naiset ei miestäni kiinnosta.

Se naisellisuus on katsojan silmässä, et sinä määritä sitä yksinäsi.

• kiopoi

Noh, mitä luulet, että hän sanoo sinulle?
        Kuka nyt menisi muuta sanomaan naiselle, jolla on metsastyskivääri kaapissa :)

• Tiikerityttö........
        kiopoi kirjoitti:

Noh, mitä luulet, että hän sanoo sinulle?
        Kuka nyt menisi muuta sanomaan naiselle, jolla on metsastyskivääri kaapissa :)

Jos mieheni ei minusta välittäisi tai rakastaisi niin miksi hän kanssani olisi?
        Ei hän minua pelkää, en ole mikään avuton taukki aseiden kanssa, turvallisuus ennen kaikkea.

Enkä minä ole ampumassa ihmistä sen takia, ettei hän pitäisi minusta harrastuksieni takia, en ammu ihmisiä lainkaan.

Kaikkia miehiä ei kiinnosta nuo tietynlaiset naiset jotka lähinnä tuijottaa omaa napaansa ja juoksee kaiken maailman tanssikursseilla yms muissa jutuissa.
        Sen verran rehellinen mies minulla on, joka kyllä tuo mielipiteensä julki, jos jokin asia ei sovi. Enkä minä jaksa ottaa nokkiini.

• Totuudenlaukoja 3

Miksen ottaisi? Tuttu, mukava ja turvallinen on suomalainen nainen. Ja ruman naisen vierestä en oo vielä koskaan heränny.

Mutta tällastahan ei saa sanoa ääneen, kun maan virallinen tapa on tämä "omaan pesään pissiminen".

• Fiksu ottaa

Olet osittain aivan oikeassa; suomalainen nainen on hyvin koulutettu, sen mukaisesti kehittynyt yli ja ohi laisistasi, tuntee oman arvonsa eikä anna enää junttieinareiden sitä polkea.

Junttiuunot hakevat lattian rakoon poljettavat, kynnysmatoiksi alistettavat naisensa rassukoista, joiden kulttuuri ei anna lupaa nousta miestä vastaan ja jotka eivät osaa kieltä, että voisivat edes pahimmissa mutkissa puolustaa itseään.

Ei Suomi-mieäs tasa-arvoista kumppania kaipaa, vain jonkun p-kantotelineen, jota voi pomottaa ja kohdella vähäisempänään.

• finnnnlover

Itselläni oli suhde virolaiseen naiseen, mutta lopetin sen itse. Nainen oli todella kaunis ja uskomattoman seksikäs, sekä tyylikkäästi pukeutuva.

Kuulostaa jopa hölmöltä kirjoittaa tätä, mutta se seksi ja ulkomuoto eivät yksin riittänneet.

Meillä ei loppujen lopuksi ollut kovin paljon puhuttavaa, ja vaikka hän osasi Suomea, niin sitä oli välillä vaikea ymmärtää.

Ongelmaksi tuli myös ns. arki. Hän ei halunnut koskaan viettää normaalia arki-iltaa ja aina piti käydä ulkona syömässä. Kun joka ilta menee 50-70 € ruokaa ja viikonloppuisin 300-500 € yökerhoihin, niin ei siinä ole mitään järkeä. Jatkuvasti piti olla matkustamassa ja ostamassa uusia vaatteita tms.

Lopulta alkoivat jo ekonominkin rahat loppumaan ja vihelsin pelin poikki.

Nyt minulla on suomalainen nainen, joka ulkonäöllisesti pärjää täysin tälle virolaiselle, mutta tulee kyllä paljon halvemmaksi. Seksissä ei ole juurikaan eroa, mutta arki on paljon kivempaa. Nyt voidaan syödä kotona ja katsoa leffaa ja nukkua yhdessä. Välillä käydään ulkona syömässä ja välillä käydään viihteellä. Välillä käydään myös ulkomailla. Suomalainen nainen maksaa osan omista kuluistaa, koska hän vaatii sitä itse.

Näin on hyvä olla :)

• herää pahvi.

Jaahas. Sä näköjään sähläät täälläkin. Joka perkeleen palstan olet pilannut saatanan palstatietäjä.
        Mee tonne huuhaalle höpöttämään itseksesi!!

• Kaunokainen.

Minä olen kiltti ja naisellinen suomalainen nainen ja onnekseni olen löytänyt rinnalleni ihanan suomalaisen miehen, joka todella rakastaa minua (näen sen hänestä).

Mitä nyt olen ympärilleni katsellut, niin suurin osa suomalaisista naisista vaikuttaisi olevan kauniita ja mukavia, ja miehet tyylikkäitä ja kohteliaita. Toki mukaan mahtuu niitäkin naisia, jotka kulkevat suu mutrussa ja tukka hapsottaen ja samoin aloittajan kaltaisia miehiä, onneksi nuo ovat kuitenkin vähemmistönä!

Minusta on hienoa olla suomalainen, me ollaan ihan mahtavia ja meillä on aivan upea maa!!!

• lyhyttukkajatennarit

Osa se on 1 %:kin........

• "nainen" LOL

Suomesta on tullut "sukupuoleton maa". Täällä naiset tahtovat vain tasa-arvoa. Suomalainen nainen ei halua olla naisellinen ja he tahtovat hallita kaikkea. Muutaman sadan nvuoden kuluttua evoluutio kasvattaa naiselle munat ja suomalainen nykyinen mieskunta on jo kauan aikaa sitten muttanut Viroon kauniiden ja seksikkäiden Virottarien luokse.

• Miesssssssssssssssss

Erikoinen tuo käsitys Thaimaalaisten naisten mukavuudesta. Hyviä asiakaspalvelijoitahan ne on. Koska olet viimeksi ollut Thaimaalaisen naisen kanssa tekemisissä siten ettet sinä ole jollain tapaa ollut asiakas?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe