Olen 170cm ja 75 kg reilu kolmikymppinen nainen jolla on ongelmana liikunnan vähyys ja jääkaapin läheisyys ;-)
Eli lapsia on liuta jaloissa pyörimässä, mies tekee ympäripyöreitä päiviä töissä eikä hoitopaikkoja ole. Kuinka siis voisin laihtua kun liikuntamahdollisuudet on täysin nollassa??
Sain jo alkuvuodesta tiputettua kauhealla kiduttamisella viisi kiloa, mutten jaksanut kahta kuukautta pitempään kytätä jokaista suupalaa ja olla nälässä.
Keksisikö joku fiksu jotain kun lasten paljous ja nuoruus estää pyörälenkit tai edes vaunulenkit...aina on joku muksu joka ei sovi kuvioihin äidin liikuntaharrasteita keksiessä!
Eli viisaat ihmiset auttakaa!! Onko ainoa keino laihtumiseen nähdä nälkää =(
Kuinka laihtua ilman liikuntaa???
15
5168
Vastaukset
- Handi
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Mulla 8v, 7v, 5v, 3v ja alle 1v. Kävelylle pääsen sillai että kolme vanhinta lasta menee pyörillä ja kaksi nuorinta on rattaissa. Tai sitten isommat kävelee myös, mutta silloin ei vauhti päätä huimaa, parempi sekin kuitenkin kuin ei mitään. Jumpata voin nuorimman päiväunien aikaan, tai sitten joku isommista vahtii häntä ettei tule miun "kimppuun":)
Tuo jääkaapin läheisyys vaivaa täälläkin, jostain pitäisi saada itsekuria lisää nuitten herkkujen suhteen. 6.5 kg olen saanut nyt tän vuoden aikaan pudotettua ihan sillä että olen jättänyt turhia kahvileipiä yms. pois. Laihduttaessa EI SAA OLLA NÄLKÄ, silloin tulee taatusti lopulta pahemman luokan repsahduksia, täytyy vaan opetella napostelemaan terveellisesti, mikä on helppo näin teoriassa sanoa, käytäntö hieman ontuu, mutta olen ottanu sen linjan että ei koko homma kaadu yhteen eikä kahteen repsahdukseen vaan jos tänään sorrunkin johonkin (mikään ei varsinaisesti saa olla kiellettyä), niin huomenna on taas uusi päivä. Niinhän sitä sanotaan että hiljaa hyvä tulee ja hitaasti pudotetut kilot pysyvät varmimmin poissa, toivottavasti näin on:)- ehmh
Itse laihdutin 10kg Atkinsin avulla ilman liikunnan lisäämistä. Nälkä ei ollut missään vaiheessa "kuuria" ja olokin oli parempi kuin nyt kun on palannut aikaisempaan vaaleanviljan mässäilyyn (siis nykyään taas närästää enemmän ja muutenkin tuntuu olevan nälkä liian usein)... Ei olisi pitänyt jättää sitä vain pelkäksi laihdutuskeinoksi, vaan ottaa elämäntavaksi kuten kirjassa kehotetaan.
- Kerrankin
ehmh kirjoitti:
Itse laihdutin 10kg Atkinsin avulla ilman liikunnan lisäämistä. Nälkä ei ollut missään vaiheessa "kuuria" ja olokin oli parempi kuin nyt kun on palannut aikaisempaan vaaleanviljan mässäilyyn (siis nykyään taas närästää enemmän ja muutenkin tuntuu olevan nälkä liian usein)... Ei olisi pitänyt jättää sitä vain pelkäksi laihdutuskeinoksi, vaan ottaa elämäntavaksi kuten kirjassa kehotetaan.
ja pystyt myöntämään että olis kannattanu jatkaa ja lisätä pikkuhiljaa terveellistä hiilaria.yleensä kaikki atkins-kirjoittelijat on intoa ja optimismia puhkuvia onnistujia, jotka ei oo repsahtanu entisille teille laihduttuaan monta kymmentä kiloa kivuttomasti.tuskin tietävät edes sellaisen mahdollisuuden olemassaolosta.koska sinäkin teit sen jo kerran, tee uudelleen.ehkäpä voisit aloittaa ylläpitodieetillä ja laihtua verkkaisesti.ja sitten:pidä, älä myy.
tsemppi-terveisin nimimerkki "ikuisesti viikonloppumässäilynsä kanssa taisteleva"
- Helou
Kokeile tuota rasvanpolttokeittoa!
Tässä linkki:
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1136;41242;41243;41244;32924
Itselläni on pudonnut 3 päivän jälkeen yli kilo! Ei hyvää, näköjään tehokasta!- maidmarian
Siis aivan älytöntä!
Kokeilin tuota rasvanpolttokeittoa kaksi päivää
ja meinas oksennus tulla toisen päivän illalla.
On sen verran pahaa ja minä ainakin kyllästyin lipittämään sitä litkua. Tökkii!
Vinkkinä: Nutrilett aterian korvikkeet.
Auttaa paljon jos jättää kaiken "ylimääräisen"
makean ja suolaisen pois(karkit,pullat,sipsit,jäätelöt). Äkkiä siihen tottuu, eikä enää osaa kaivata niitä.
Lisäksi korvaat yhden tai useamman aterian päivässä Nutrilett aterian korvikkeella.
Ja JUO PALJON vettä!!
Vesi täyttää vatsaa ja vähentää turvotusta, sekä puhistaa elimistöä. Eli vie näläntunnetta pois ja siirtää seuraavaa "nälkää".
Tsemppiä!
P.S Kesällä voi myös uida. Tehokasta rasvan polttoa!
- loppuelämäksi
Jokainen suomalainen tietää mitä pitää syödä, jotta laihtuu normaalimittoihin. Jokainen, myös sinä, ellet ole aivovammainen.
Vielä paljon tärkeämpää on mitä EI pidä syödä. Sekin tieto on erittäin helppo kaivaa esiin vaikka netistä jossei omista alan kirjoja tai kirjasto on liian kaukana.- myrttiina
etsippä netistä kutri.net , paljon hyvää tietoa!
-tee kutri.netissä laskurin avulla mittaus siitä, paljonko kaloreita sinun tulisi laihduttaessa syödä.
-tulosta netistä hyvä kaloritaulukko ( esim. fineli)
-hanki digitaalinen talousvaaka (n. 20 euroa, voi saada halvemmallakin)
- syö normaalia terveellistä perusruokaa, vähäkalorisena, laske kalorit
-laita jääkaapin oveen kuva itsestäsi hoikkana
-juo pari litraa päivässä vettä
- organisoi jokapäiväinen satujumppa
-pyri tekemään kaikki arkiliikkeesi liioitellusti, hyppele samalla kun vahdit lapsia pihalla jne.
ÄLÄ KOKEILE VIPPASKONSTEJA; NE LIHOTTAVAT!!!
- henna
kuulostaa tutulta - itse olen aivan samassa elämäntilanteessa sillä erotuksella että olen päivät töissä, kotona klo 17 laittamassa ruokaa (mies reissussa suurimman osan aikaa). Kun lapset pitää pistää nukkumaan 20 jälkeen ei millään ihmeellä raaski nipistää tästä 3 tunnista aikaa omaan jumppaan - varsinkin kun kerrasta viikossa ei ole edes hyötyä vaan sitä pitäisi "nipistää" parin päivän välein. Viimein tänä keväänä olen alkanut päästä tuloksiin: olen keskitetysti jättänyt "huonot" hiilihydraatit pois, syönyt proteiinipitoista ruokaa (kanaa, lihaa, kalaa, munia, juustoa) kasvisten kanssa lounaaksi ja päivälliseksi, rasvatonta jogurttia ananaksen kanssa aamulla, hedelmiä välipaloiksi. Mutta ennen kaikkea viimein keksin tavan liikkua ja se on saanut muutamassa viikossa aikaan suurimman muutoksen kropassani: olen lainannut kirjastosta jumppavideoita, ja nykyään teen jonkun ohjelman lähes joka ilta, tietty väliin jätän lepopäiviä. Kotona jumppaamisessa on se iso hyvä puoli, että ei mene aikaa matkoihin. Jumppa kestää 30-50 minuuttia, siitä suoraan suihkuun ja tunnissa koko homma on ohi ja olo erinomainen! Aloitan jumpan lasten nukahdettua viim. klo 21, minkä jälkeen jää vielä 1-2 tunniksi energiaa kotihommiin tai muuhun - se normaali iltaväsymys, että ei jaksa tehdä muuta kuin tuijottaa telkkaria on jumpan vuoksi tipotiessään. Suosittelen! Ja jos kirjastosi ei tarjoa hyviä videoita niin kauppaan katsomaan vaan - se investointi kannattaa. Tsemppiä kotiäiti!
- pienen pojan äiti
laita lapsi istuimessa pyörän selkään ja lähde polkemaan. olen nähnyt myös kärryjä, jotka saa pyörän perään ja lapset siihen. varmaan aika uusi juttu. voit myös laittaa musiikkia soimaan ja tanssia lasten kanssa. vauvoja voi myös käyttää jumppa painona. itse olen liikkunut näillä tavoilla vauvan painoa hyödyntäen. isompien lasten kanssa voit ulkona pelata esim. jalkapalloa tai sählyä ulkona.
meidän vauva ainakin tykkää pyöräilystä ja jumppa painona olosta. minua on laihduttanut myös imettäminen. sehän kuluttaa päivässä 500kaloria. saisitko ketään lapsiasi hoitamaan kerran tai pari viikossa niin voisit mennä muualle liikuntaa harrastamaan.
muista, ettei laihduttamiseen tarvita kituuttamista vähällä ruualla vaan terveellisten ruoka tapojen opettelua. juo rasvatonta maitoa, kevyt levitteitä alle 40% rasvaa, juustossa alle 15% rasvaa sekä vähärasvaista lihaa kuten kalat, kalkkuna ja broileri. syö mielummin ruisleipää, kaurapuuroa ja perunaa kuin vaaleaa leipää ja pastaa. hedelmiä, marjoja sekä kasviksia syö niin paljon kuin pystyt. ruokaan ei tarvita muuta rasvaa kuin pieni tilkka öljyä. herkuttele kohtuudella ja vaihda rasvaiset herkut kevyempiin. - muidu
Silloin kun lapseni olivat pieniä ja minä samassa tilanteessa kuin sinä, keksisin järkevän konstin: Ostin kotiin stepperin ja steppailin sen kanssa 3-4 kertaa viikossa, kerrallaan 30-45 min.
Sellainen aika varmasti löytyy jossain vaiheessa päivää jos vain tahtoa löytyy.
Itse laitoin herätyskellon soimaan niin aikaisin, että olin varma lapsien vielä silloin nukkuvan.
Lisäksi aamutreeni tyhjällä vatsalla polttaa kaikkein eniten rasvaa, tai ainakin näin olen jostain kuntolehdestä joskus lukenut!
Tsemppiä laihikseen!!! =) =) - Kotiäiti
Suurinta osaa vinkeistänne olen kokeillut (Kutrin ohjeilla olin alkuvuoden, silti nälässä =( ), mutta eniten lämmitti kannustukset ja vinkit joita viitsitte antaa! Lapset minulla ovat 7-,5-,3-vuotiaat ja nuorimmaiseni 11kk joten pyöraily ei vielä yhdessä onnistu kun vain esikoiseni osaa liikkua turvallisesti pyörällä liikenteessä ja 3-vuotiaani on vasta oppinut polkemaan hitaanlaisesti. Uiminen olisi myös kiva vaihtoehto jos olisi useampi valvoja uimataidottomille lapsille, yksin en kyllä uskalla uimaan tämän lauman kanssa lähteä. Kävelen tietenkin päivän mittaan jonkun verran, muttei sillä vauhdilla eikä matkoilla paljoa kaloreita kuluteta. Nyt olen muutaman päivän jumpannut Pilates-videon kanssa....onko kenelläkään hyviä kokemuksia kyseisestä jumpasta rasvamakkaroiden polttamiseen?? Lastenhoitoapua minulla ei valitettavasti ole, mutta eiköhän nämä kilot vielä joskus ole kadonneet =)
Aivovammainen en ole vaikka joku sitäkin epäili!
Mielestäni tällä liikuntamäärällä päivän aikana sopiva kalorimäärä on vain surkean pieni, varsinkin kun olisi vielä tarkoitus laihduttaa eli saada niitä miinuskaloreita =(
Mutta kiitos nyt vielä kuitenkin kaikille asiallisen viestin laittaneille, nyt jaksaa taas pinnistää =) Hyvää kesää kaikille!!!!!- heidi
vinkkinä neuvoisin kokeilemaan painonvartijoita. liuta lapsia jaloissa tietysti voi aluksi hieman haitata pisteidenlaskua, mutta järkevänä keksit varmasti siihen keinot.
itse laihdutin kirjekurssilla 16 kg melkein täysin ilman liikuntaa, vaikka liikuntaa tietysti suositellaan lisäksi. toisinaan kävin tepastelemassa lenkkipolulla hetken, mutta ei sen kummempaa. enkä nälkää nähnyt ollenkaan, päinvastoin maha oli koko ajan täynnä. ja niin se vain toimii!
hintaa tietysí kertyy jonkin verran, mutta se kannattaa maksaa. painonvartijat toimii aivan varmasti, kunhan noudattaa ohjeita tunnollisesti. et varmasti katuisi, jos kokeilisit vaikkapa muutaman kuukauden aluksi : ) - Eila
...paino pysyi muutaman vuoden kurissa sillä, että pidin lasten kanssa hyvin tiukasti kiinni ruoka-ajoista. Siis söin samaan aikaan kuin lapset. En voinut napsia mitä tahansa, koska en halunnut lasten syövän sitä samaa "mitä tahansa". Esimerkki puree lapsiin paremmin kuin muu systeemi.
Painoni alkoi nousta heti, kun lapset menivät kuntoutuksen takia puolipäiväisiksi päiväkotiin. Vain itselleni en viitsinyt päiväruokaa laittaa, vaan puputin milloin mitäkin. Nyt pitäisikin sitten tehdä asialle jotain.
Sain sen käsityksen, ettei sinulla olisi _terveyden_ kannalta vaarallisen paljon ylipainoa. Siispä koeta kestää vähäisempikin painonpudotus kerrallaan - kunhan "jossain vaiheessa" putoaa. :) Tosin itse tarvitsen jonkinnäköisen "alkurohkaisun" eli hieman reilumman pudotuksen alussa, että sitten taas jaksaisin pudottaa turhautumatta.
Jos asuisit samalla suunnalla kuin minä, voisin ehkä joskus lähteä uimavalvojaksi. *miettii samalla, kehtaisiko lähteä kun ylipainoa enemmän kuin sinulla* Omat pojat täyttävät syksyllä 12 ja 14, joten heiltä voisi jo jäädä aikaa osallistua hetkeksi sinunkin lastesi vahtimiseen. :) - hepsa
Kokeilin kanssa winsor-pilatesta. Sain huomattavia tuloksia jumppaamalla 3 kertaa viikossa pisintä ohjelmaa. Kahdessa kuukaudessa vyötäröltä, reisistä ja lantiosta 5 cm pois! En edes syönyt kevyesti! Kannattaa ehdottomasti jatkaa! Pisimmän ohjelman Side kick series on tehokas! Tulokset näkyivät jo kolmen viikon kuluttua! =) Tsemppiä jumppailun kanssa! Aurinkoista kesää sinulle ja muksuillesi! Lapset on kyllä rikkaus! =)
- Ninjaala
Juo vihreääteetä 4 kertaa päivässä niin laihdut todella nopeasti ilman liikuntaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193782
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232912Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122461- 461971
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2431640Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt441575- 321547
- 281360
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201346- 951201