En haluaisi kertoa muille ihmisille missä olen töissä, koska saan tietyiltä tyypeiltä sitten negatiivisia kommentteja. Viime vuonna kun opiskelijatoverit kysyivät missä olin kesätöissä ja vastasin nopeasti että yrityksessä X niin muut alkoivat kysellä työstä sitten tarkemmin. Yritin vaihtaa puheenaihetta siinä kuitenkaan onnistumatta. Sitten muutaman viikon jälkeen kuulin kun seläntakana minusta puhuttiin tyyliin "miten sekin muka on sinne firmaan päässy" tai että "kyllä se kohta lentää sieltä ulos".
Nyt pelkään että sama toistuu myös tänä vuonna. Nämä "haukkujat" eivät siis olleet ketään kavereitani vaan joitakin tuttuja ihmisiä vuosien varrelta. He ovat aikaisemminkin piikitelleet minua syystä tai toisesta.
Miten minun pitäisi toimia että selvisin helpoimmalla? En halua lähteä mitenkään leveilemään työpaikallani vaan pitää työasiat ihan omana tietonani. Toisaalta en voi vastata vaan että "en halua kertoa missä olen töissä" koska tämä herättää joissakin ihmisissä sitten uteliaisuutta. Pelkään että jos työpaikkani selviää samoille ihmislle, se herättää heissä taas vihan tunteita ja saan kuulla heidän kommenttejaan jatkossakin.
.
En halua kertoa työpaikastani
36
5395
Vastaukset
- dkgkglfor
hanki uusia kavereita niin ei tarvi kuunella haukkuja
- Tuodanuin
No tuota kun kaikkiista kavereista ei aina vain pääse kulumallakaan eroon.
- kyl se siitä
jos oot hyvän työpaikan saanu ni eiku leukapystyyn ja ylpee itestäs, mut älä anna kusen nousta päähä. jos sun hyvä työpaikka jotain vituttaa ni ei sellasta kaveriks voi kuttua. jos paskanpuhujat on vaan jotain tuttuja ni mitä edes välitätä sellasesta. korkeintaan voisit vähä sääliä moista käytöstä
- Jämäkkyyttä peliin
Utelu on ikävää ja moukkamaista. Voit kertoa, missä olet töissä, rehellisesti. Jos utelua tulee lisää, sano suoraan, että et halua puhua asiasta sen enempää. Ja sillä sipuli. Se on sitten ihan yksi lysti mitä tunkeilevat utelijat tästä ajattelevat. Kun sanot, ettet halua kertoa, sitä on kunnoitettava.
- edellinenvastaaja
Ja jos kysyvät, miksi et kerro, sano, ettet aio perustella tätä mitenkään.
- justyyppi
Hyvä kun saat tuommoista kannustusta - tarvitset noita tyyppejä elämääsi! Just nuo tyypit saavat sinut enemmän yrittämään.
Minä aloitin 70-luvulla piikana Hesassa ja tuleva anoppi antoi piikikkäät kommentit tuosta piikana olosta! Sen verran jäi hampaankoloon, ja sisuunnutti,että olen jo tänä vuonna juhlin 20-v. yrittäjä-toimitusjohtaja vuottani! Ja kohtuullisen kivasti menee edelleen !
Ja mites sen silloisen tulevan anopin pojalle kävi...yliopisto-opinnot takana ja renkinä tänäpäivänäkin - juu, kyllä olen muistanut kertoa tämän jutun!
Tsemppia me tarvitaan, joskus vähän erilaista, mitä kirjoissa kirjoitellaan! - alone 4ever
Paskat muista, jos ei tule muuta kuin vittuilua niin ei sellaisten seurassa kannata jatkaa, ei muuta kuin kavereille potkut. Yksinkin on parempi olla kuin huonossa seurassa.
Suurin osa ihmisistä on pelkkiä paskiaisia, ei niistä ole kuin harmia. Näin on elämänkokemukseni minulle opettanut. Siksi olen yksin niin paljon kuin mahdollista enkä halua olla ihmisten kanssa tekemisissä pakollista enempää.
Yksin ollessa saa olla vapaasti oma itsensä. - salailijako
Miksi et voi kertoa työpaikkaasi? Pääset niin kaikkein helpommalla. Sano yrityksen nimi ja jos utelevat enempi niin kerro ettet jaksa työpaikastasi puhua enää vapaa-ajalla. Vähän niinkuin uupuneella äänellä. Tunnut kyllä aika varautuneelta ihmiseltä. Miksi luulet että ihmiset luulevat että leveilet työpaikallasi? Pidätkö ehkä kuitenkin itseäsi parempana kuin muut, koska kuvittelet heidän ajattelevan että leveilet. Sinähän leveiletkin olemalla puhumatta. Sehän on leuhkan ihmisen tyyli. Ettei voi alentua edes sanomaan missä on töissä. Kovinpa on salaperäistä. Rehellisen työpaikan voi aian kertoa, mutta jos olet jossain ilotyttöbisneksessä tai jotain rikollista niin silloin ei kannata kertoa. Muuten kyllä. Elä leiki turhaaan salaperäistä, sehän niitä puheita aiheuttaa. Mutta totean vielä että outo tyyli sinulla on keskustella. Työpaikasta kysyminen on viatonta smalltolkia. Eihän siinä mitää kummaa pitäsi olla. Työpaikkasalaisuuksia ei tietenkään saa kertoa.
- huh hah
Ulosottovirasto ?
- Köyhä-Arttu
Minäkin häpeän työpaikkaani. Teen työtä Securitaksella, mutta sanon kaikille
olevani paskakuski. - mitä ihmettä häpeät?
Ainut syy olla kertomatta työpaikkaa on se, että on työtön. Minusta siinä että on töissä ei ole mitään hävettävää. Sen sijaan työttömiä en pysty sietämään.
- jog'erjgoSPOGNJ
Olen vakuutusalalla töissä. Joka ikinen vakuutusyhtiössä, kelassa, pankissa, sähköfirmassa tai operaattorilla työskentelevä ymmärtää miksi kerron tekeväni vain paperihommia... Ei jaksa kuunnella kaikkien sedän äidin enonkin kokemuksia vakuutuksista korvauksista ja vielä omalla vapaa-ajalla!!!
- työ vai harrastus
vähän samasta syystä välttelen mainostamasta työtäni hyvänpäiväntutuille illanistujaisissa tms (työskentelen kauneudenhoidon parissa) sillä samalla hetkellä alkaa kysely "Minä sä tekisit mulle..." "Paljon maksais pimeesti, jollet suostu peepää ilmaiseksi tekemään..." "Laitatko sunnuntaina klo 6.00, kun on mummon hautajaiset..." tai sitten alkaa kauhukertomukset, mitä joku tuntematon kolleegani on tehnyt vuonna yksjakaks. Samanlaisia ongelmia tullee eteen rakennus- ja korjausalalla työskenteleville...laitatko mulle laminaattilattian sunnuntaina, ym.
Pyrin katkaisemaan nää jutut heti kertomalla työaikani ja listahinnat sekä käyntikortti kouraan, josta voi tehdä ajanvarauksen. Sen sijaan miettinyt joskus esim. lääkäreitä, joiden voi olla todella vaikea iltamyöhällä kotona sanoa sukulaiselleen puhelimessa, ettei kiinnosta vaikka kuolisit siihen paikkaan, sillä olen vapaalla nyt...
- Sir Von Baughen
listasta jätit lääkärit pois jotka saavat tulkita sukujuhlissa joka mummon ja papan kipuja
- 09876543211234567890
Kun kertoo uteliaalle olevansa jossain kunnalla, nin ei ne just utele. Jos uteleet, ni paskahommiahan ne on, paskalaitoksen valvomosa röörin kohentajan. Loppuu utelut siihen. ;-)
- Santeri777
Mikäli olet IT-alalla ja erehdyt tämän yleisesti kertomaan, pomminvarmasti saat enemmän ja vähemmän kaunopuheisesta perseennuolentaa osaksesi ... viesti on josko tulisit korjaamaan mun koneen kun se vähän oikkuilee, ja puheluita satelee mystisiin vuorokaudeaikoihin malliin ... - Tää ei toimi, painanko mää tästä.
Mielummin kertoo olevansa vaikka haudankaivaja, eipähän kukaan pyytele palveluksia. - Miss Mix-A-Lot
Minä olen perintätoimistossa. Olen siis roisto ja ryöväri, ja moraaliton p**ka. Tai näin minulle kerrotaan. Tosin ne, jotka niin kertoo, on niitä, jotka eivät osaa hoitaa laskujaan ajallaan.
- työssä....
nuo kommentit kuulostaa lähinnä siltä että kommentoijat ovat sulle kateellisia työpaikastasi. Kerro, missä olet töissä, mutta muutoin voitkin sitten sanoa, että ettet halua puhua työasioista vapaa-ajallasi. Ja onhan lähes kaikissa työpaikkoissa myös salassapitovelvollisuus monistakin asioista.
- Bye, Bye
joo. sanon vaan ,et yx ketjusytöötölä tappaa ihmiset työllä ja kohtelee heit aliaroisesti!!! eivätkä edes maksa kunnon palkkaa...paljo alle minimin :(
meitä KUNNON tyäläisiä lahtee nyt joukolla oikeisiin töihin - asd?
älä välitä niistä vitun nössö
- mitäs utelet
Naapurini yritti udella monta kertaa, että missä olen töissä. Vastasin vain, että siellä ja siellä kaupunginosassa pienessä yrityksessä. Ei ole enää kysellyt, kun en enempää suostunut kertomaan.
Työpaikkani ei naapurilleni kuulu. - Hyvä työ,on aarre
Niin nuot meinaa Sinun olevan "sopimaton tuohon työpaikkaan".Jos sinä olet esiintynyt "vaatimattomasti",sellaisessa työssä?.
JK: huono suomenkieli,en osaa sanoa ymmärrettävästi,anteeksi..
Tee työsihyvin. - eipä se heille kuulu
Ala vitsailla. Jos udellaan, vanhan vitsin mukaan olet päässyt tielaitokselle aurakepiksi ja jos vielä tivataan. Mihin oikeasti olet töihin päässyt se toinen vanha läppä meni jotenkin niin, et seurakunnan hautuumaalle hautakiveksi.
Käännä keskustelu.
Ja kerro todellisuudessasi roskakuskin työnkin olevan mielenkiintoisempaa, kuin nykyisesi.
Tai sitten anna piikittelijöille kunnolla turpiin ja ala oikein leveillä vaatimattomasti keksityillä palkankorotuksilla ja vakipaikka ehdotelmilla. Saavat kateelliset ja turhanpaskan jauhajat lisää aihetta juttuihinsa. - kuivankesänoravannus
Itse olisin halunnut mansikkapellolle variksenpelättimeksi..
- siivoja
iss = is sucker
- cumuluspilvi
Mä haluaisin olla pilven piirtäjä
- Solmu Soliseva
Älä välitä mitään puheista! Ne ovat vain kateellisten ja kypsymättömien ihmisten panettelua. Vai ovatko puhujat vuosien varrella tottuneet siihen, että sinulle voi puhua mitä vaan ilman, että reagoit mitenkään. Tunne omat rajasi ja oma arvosi!
Käyttäydy joskus aivan eri tavalla kuin ennen noiden puhujien läsnäollessa.
Sellainen hämmentää aina. Malttia ei kannata menettää kuitenkaan missään vaiheessa. Tai mitä tapahtuisi, jos sanoisit suoraan, että olet kuullut mitä he ovat sinusta puhuneet tai heitä vaikka vastakysymys, kun kysyvät missä olet työssä tai kerro vaikka vitsi. Kaikkiin kysymyksiin ei tarvitse vastata heti tai niin suoraan -eikä välttämättä ollenkaan varsinkaan kun vastapuoli on tuon tasoinen. Puhukoot mitä tykkäävät mokomatkin surkimukset!
Tai sano suoraan rauhallisen päättäväisesti, että missä mielessä sinä kysyt työpaikkaani, kun olet kuullut heidän puhuvan sinusta hyvin ikävään sävyyn.
Pää pystyyn ja yritä löytää tasokkaampaa seuraa itsellesi!
Seura tekee kaltaisekseen. - jussi-pussi-jupupuss
Ja mä taivaanrannanmaalari. Jos iitä saisi liksaa, niin mikäpä olisi tuunata bissemukin kanssa kesäillan taiwasta terassilla ja tsiigailla kerttusia.. nam!
- Esimies 49
Ainahan voit kertoa, että millaista työtä teet mainitsematta tarkemmin siitä. Onko työ sihteerintyötä, arkistointia, suunnittelua ja niin edelleen. Voit myös sanoa, että työpsikalla tehdään työtä, josta et liikesalaisuuden takia voi tarkemmin puhua. Tällaisia työpaikkoja on monia Suomessakin. Näin ei ole pakko kertoa enenpää.
- no voi ny
jos ne ei edes oo sun kavereita niin mitä vitun väliä mitä ne ajattelee? ei hyvää päivää...
- ................
Älä vain kerro opiskelukavereillesi työpaikastasi. Minulle ainakin kävi joskus niin että opiskelukaveri vei minulta hyvän kesätyöpaikan. Omalla työpaikalla kun etenee niin työkaverit pistävät kapuloita rattaisiin kateudessaan.
- piiulioili
esität vastakysymyksen"miksi se sinua kiinnostaa?";)yleensä kyselijä ei kehtaa tuon jälkeen enää udella :)
- L M-T
Häpeät vai ??!??!!! Mä häpesin kun olin Finnbodylla duunissa,,, siis niin noloo, ihan paska firma se
- Suaraanperseeseen
Moro,
Miksi ihmeessä häpeilet työpaikkaasi. Eikö sitä pitäisi olla vaan ylpeä? Moni ihminen OIKEASTI häpeää työtänsä, vaikka mielestäni mikään työ ei ole sellaista jota pitäisi millään tavalla häpeillä. - kohtalotoveri
Muista aina että kateus pitää ansaita, sääliä saa kuka vain!
- ...
Kerro yleisesti vain alasta esim. toimistotyö, asiakaspalvelu, taloushallinto ym ym.
Toinen keino on vitsailla ja kolmas, että keksit jonkun työpaikan päästäsi. Eihän sinun ole pakko kertoa mikä firma.
Juu ja tiedän tunteen kun kertoo olevansa jossain Kelassa ym. paikassa töissä. Saa vain haukkuja miten kamalaa palvelua siellä ja siellä on.
Itsellänikin kaikki työpaikat ovat olleet sellaisia, missä vaalitaan liikesalaisuuksisa ym. Näitä ei tietenkään ole pakko eikä edes missään nimessä saa kertoa eteenpäin.
Kaiken lisäksi itselläni on kateellinen entinen esimies, jos hän saisi tietää missä olen töissä, hankkisi takuulla potkut minulle uuteen työpaikkaan kateuden tähden...Siksipä minäkin olen erittäin hiljaa kun jokuu kyselee työpaikkaa..ja vastannut lähinnä millä alalla, mutta en yrityksen nimeä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770