Mistä se vetovoima syntyy ?

aurinkokeijutytto

Ihmettelen ja kummasten niitä ihmisiä, jotka sanovat, että eivät voi seurustella toisen kanssa,jos hänellä on esim.ylipainoa. Siis häh. Olemmeko me ihmiset noin pinnallisia? Tai myönnetään, että olen minäkin kuulunut edellämainittuun kategoriaan ja etsinyt miehiä, jotka ovat hoikkia, kunnes tutustuin mieheen,joka edusti vastakkaista puolta. Eihän se seksikkyys ollut missään ulkoisessa. Se löytyi siitä toisen luonteessa eli korvien välistä. Se oli aivan mahtava tunne, kun näkee toisen ihmisen hyvät puolet ja voi olla niistä tosi ylpeä.
Me ihmiset vain pelkäämme niin paljon kaikkea itsessämme, että laitamme mitä erilaisempia ehtoja toiselle, jotta hän ns.kelpaisi, kun totuus on, että emme kelpaa itse itsellemme.

19

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalena

      Nappasin kiinni tuosta viimeisestä lauseestasi. Ettei kelpaa edes itselleen. Olen jo vanhempaa ikäluokkaa (60) nainen ja haluaisin vielä seurustella, mutta mahdottomalta näyttää, koska ikäiseni miehet etsivät nyt ikäluokkaa 16-35!

      Tämähän tarkoittaa, että he eivät kelpaa edes itselleen:) Onneksi osaan olla yksinkin, enkä ole epätoivoinen. Nuorempia säälittää, koska parinmuodostus on tärkeää, pitää lapsetkin keretä tekemään, tämä on aika julma maailma.

      • aurinkokeijutytto

        Niimpä, julma on todella tämä maailma. Ihmiset keskittyvät kaikkeen ulkoisen rakentamiseen ja unohtavat tärkeimmän - itsensä.

        Tuo kertomasi kuullostaa tosi epäaikuismaiselta, jos miehet katselevat sinun näkökulmastasi lähes lapsia. Hoh hoijaa. Eivät totisesti ole sinut itsensä kanssa. Ei uskota, että kaikki miehet sentään ovat noin hölmöjä. Ja sinä ansaitset niin paljon viisaampia miehiä kuin tuollaisia, joista mainitsit.


      • Oot muuten kaunis ja viehättävän näköinen tuossa kuvassa, vaikka ikää onkin. Puumanainen rawr... :)

        Terveisin 25v poju :P


    • topils

      Olen asiasta erimieltä. Itse olen urheilullinen kaveri ja tykkään tehdä kaikenlaisia asioita. En vain voisi kuvitella seurustelevani naisen kanssa, joka ei harrasta mitään liikuntaa, vetää röökiä parvekkeella ja roikkuu naamakirjassa. Kyllähän se puolison etsiminen lähtee siitä millainen itse on. Poikkeuksia on! Tiedän, ei kuitenkaan tartuta niihin.

      Mielestäni naiset ja miehet asettavat kumppanin lähtötason siihen missä itse ovat. Poikkeuksia on ja ne nyt jätetään omaan arvoonsa. Eihän kukaan missi seurustele minkään sohvaperunan kanssa.

      Mutta ihmiset ovat erilaisia ja joskus urheilullinenkin kaveri haluaa puolisokseen pyören ihmisen, joka esim osaa tehdä hyvää ruokaa :)

      • aurinkokeijutytto

        Tuosta olen samaa mieltä, että puolison etsiminen lähtee juurikin siitä, että millainen itse on. Siitä millaista tukea kokee tarvitsevansa toiselta omiin haavoihin. Miten toinen voi olla tukemassa niitä omia heikkouksia ja näin suhteesta voi kasvaa aidosti vahva.


      • Poikkeus..

        Se että on pyöreämpi, niin ei tarkoita sitä etteikö liikkuisi. Itse olen pyöreä, enkä istu ollenkaan sohvalla. Harrastan liikuntaa ja teen kaikenlaisia asioita, edes tv:tä ei ole aikaa katsella. Joo ja en todellakaan polta. Teen kyllä hyvää ruokaa, mutta en syö sitä ähkyksi asti :)

        Ei kannattaisi yleistää. Se on kuitenkin vain sinun käsitys ja mielikuva tietyntyyppisestä ihmisestä jota et edes tunne.


      • aurinkokeijutytto
        Poikkeus.. kirjoitti:

        Se että on pyöreämpi, niin ei tarkoita sitä etteikö liikkuisi. Itse olen pyöreä, enkä istu ollenkaan sohvalla. Harrastan liikuntaa ja teen kaikenlaisia asioita, edes tv:tä ei ole aikaa katsella. Joo ja en todellakaan polta. Teen kyllä hyvää ruokaa, mutta en syö sitä ähkyksi asti :)

        Ei kannattaisi yleistää. Se on kuitenkin vain sinun käsitys ja mielikuva tietyntyyppisestä ihmisestä jota et edes tunne.

        Tätä mä hain tuolla alkuräisellä kirjoituksellani, kun sanoin, et ylipaino ei kerro mitään ihmisestä. Ja siksi en ymmärrä miten joku voi sanoa, että ei voi seurustella pyöreämmän ihmisen kanssa. Koska se paino ei kerro sitä kuka tuo ihminen on. Ensin pitää tutustua ja sitten voi vasta tykätä tai ei tykätä. Noin mä ajattelen. Paino voi kertoa vain siitä, että ihmisen on jossain syvällä pahaolla ja ruoka on jonkinlainen turva tai vastaavaa. Mutta paino ei kerro mitään siitä kuka tämä ihminen on !


      • Oma asiani
        aurinkokeijutytto kirjoitti:

        Tätä mä hain tuolla alkuräisellä kirjoituksellani, kun sanoin, et ylipaino ei kerro mitään ihmisestä. Ja siksi en ymmärrä miten joku voi sanoa, että ei voi seurustella pyöreämmän ihmisen kanssa. Koska se paino ei kerro sitä kuka tuo ihminen on. Ensin pitää tutustua ja sitten voi vasta tykätä tai ei tykätä. Noin mä ajattelen. Paino voi kertoa vain siitä, että ihmisen on jossain syvällä pahaolla ja ruoka on jonkinlainen turva tai vastaavaa. Mutta paino ei kerro mitään siitä kuka tämä ihminen on !

        Paino kertoo hyvin paljon elintavoista ja sitä kautta siitä ihmisestä itsestään.


      • aurinkokeijutytto
        Oma asiani kirjoitti:

        Paino kertoo hyvin paljon elintavoista ja sitä kautta siitä ihmisestä itsestään.

        Paino kertoo elintavoista kyllä, mutta ei sitä mistä ne elintavat ovat seurausta. Paino ei kerro siitä millainen ihminen syvältä sisimmästään on (rauhallinen, vilkas,tempperamenttinen, tasapainoinen,joustava,luotettava). Sen tietää vain tutustumalla ihmiseen.

        Mutta mielipiteitä on yhtä monta kun on ihmisiä. Toisaalta on ehkä helpompi tuomita, kuin suvaita. Harva on niin rohkea, että uskaltaa hyväksyä myös sellaista, joka pelottaa itseä.


    • stööts

      Minä naisena olen aina pitänyt kookkaamista miehistä. Jos saan valita mahan ja sixpäkin väliltä valitsen vatsakkaan miehen. Samoin kalju tai pitkätukka tai sitten oikein hyvin leikatut hiukset. Minusta päälakikalju pellehermannilookina on vastenmielinen.

      Mutta itsetunto ratkaisee. Narsistit kierrän samoin kuin rentut, en hoivaa. Alkoholisoituneet ja katkeroituneet sekä ukkomiehet eivät lukeudu miesihannemalliini.

      Ja minä en pidä laihoista miehistä.

      • aurinkokeijutytto

        Mun pitäis oppia kans pois tuosta hoivaamisesta. Valitsen ihan vääriä miehiä, kun otan niitä joiden näen olevan "rikki".

        Kuullostaa selkeältä, että tiedät mitä haluat. Onnea etsintään!


    • -

      Itse olen hoikka mies ja en vain koe pyöreitä naisia puoleensa vetävinä. Toki se sisin on tärkeää, mutta niin on myös ulkonen vetovoima.

    • M 20

      Jaa-a, erittäin hyvä kysymys kyllä. Oon itekki miettiny, että mistä hemmetistä se vetovoima oikein syntyy.
      Onko se itsetunnosta, karismasta, kalleista vaatteista/autoista/esineistä, asenteesta, luonteesta, hormooneista, hajusta.
      Itse jonkin verran pyöreänä miehenä olen tuntenu vetovoimaa ties minkälaisiin naisiin. Jotkut ovat hoikkia, jotkut normaaleja, jotkut pyöreitä, jotkut mielestäni erittäin kauniita, jotkut perusnättejä, jotkut eivät ulkoisesti vedä ollenkaan, mutta kummiskin heissä on sitä jotain mikä vetää puoleensa.
      Itse en kyllä taida omistaa valitettavasti ollenkaan minkäänlaista vetovoimaa, koska en ole huomannut yhdenkään naisen olleen kiinnostunut minusta millään tasolla.

    • Oma asiani

      Pyöreä ei kelpaa enkä tunne sellaisiin naisiin vetoa. Piste.
      Sille jokainen voi tehdä tai olla tekemättä jotain. Piste.
      Loppu on selittelyä siitä että kauneus tulee sisältäpäin kun antaa itselleen kertyä ylimääräistä tai "liikkuu" vaikka on pyöreä tai selkeästi tukeva. Pöhpöh.

      Joko ruoka- tai liikuntatottumukset ovat päin persettä jos on pyöreä. Se vain on niin. Ehkä ne muutamat hikijumpat ja kävelyt ei korvaa sitä kaikkea herkuttelua?

      Ei siis sytytä laisinkaan olipa muuten ominaisuudet mitä hyvänsä.

    • :)

      Ollaanpas sitä nyt niin ehdotonta ja jyrkkää... Aukaise sitä ylänappia pikkuisen, ei tämä elämä noin totista tarvitse olla ;)

    • Allekirjoitan tuon aloittajan viimeisen lauseen. Kovin moni ei edes etsi sitä mitä itse on vaan pitää olla jokin superversio itsestään. Supersosiaalinen hyvä kroppainen mielellään paremmin koulutettu. Kovin monelle ei kelpaisi kolikon kääntöpuoli vaikka sitähän tässä ollaan lähdetty etsimään.

      Noh viisastukaa sitten 30 vuoden tietämillä kun olette ne kokeilunne tehneet ja iskette jonkun täysin rimat alittavan luuserin kun ette usko parempaa enää löytävänne.

      Itsekin joutunen odottamaan sinne 30 vuotiaaksi että tätä kautta kannattaisi edes yrittää etsiä täysjärkistä seuraa.

    • pau.sar

      Lyhyen kokemukseni perusteella nettissä voi sanoa, että minäkään en näytä kelpaavan. Tai paremminkin kyseessä en ole minä vaan minun profiilini, nettipersoonani. Olen sinne yrittänyt rehellisesti kertoa itsestäni.

      Yhteydenottoja tulee harvakseltaan, ihan mukavilta miehiltä ja kaikki näyttää olevan hvyin. itse yritän olla aktiivinen ja koska olen elämänmyönteinen ja iloinen, sen pitäisi näkyä tekstissänikin ja puheessa.

      Mutta sitten miehille iskee joku rimakauhu tai jokin muu häiritsee. Tulee hiljaisuus.

      Olen avoimella mielellä liikkeellä, olen kiinnostunut miehestä ja siitä mitä hän tekee ja ajattelee. Minulla ei ole etukäteen asetettuja isoja vaatimuksia, olen sen jo elämässä nähnyt, että meistä kaikista on moneksi.

      Ehkä tämä ei olisi elämää, jos kaikki olisi helppoa ja ennustettavaa. Yhtä vaikeaa se on livenä, on suuri ihme, että täällä kukaan löytää onneansa koskaan.

      • ....................

        Voin lohduttaa, että täsmälleen samojen ongelmien parissa ne aidosti mukana olevat miehet painivat.


    • deft

      Pinnallisuushan ei ole mikään itseisarvo vaan enemmänkin niin kuin mittari. Tai voihan siinä olla ihan vain loogista päättelykykyäkin, jos sattuu olemaan sen sorttisia ajatuksia että ottaa tulevaisuuttakin huomioon.

      Mitä sitä nyt itsessä pelkäisi? Korkeintaan sitä, mitä muut ajattelevat juuri Minusta (laumaeläimen huonoja puolia, luulemma). Muu on vain itsensä voittamista... tai pikemminkin sen mitä on opetettu.
      Jos lapsuudesta saakka ollaan oltu kannustavia ja käyty positiivisen kautta niin onko ihme että vanhempana on helpommin tyytyväinen...?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      218
      1703
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1574
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1278
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1209
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1177
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1125
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1085
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1026
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      93
      997
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      993
    Aihe