Epilaattori?

herkkä ihoinen!

Hei Kaipailen kokemuksia epilaattorin käytöstä ja erilaisista malleista. Olen mietiskellyt epilaattorin ostoa koska kainalo alueen karvat tuottavat ongelmia. Sheivaamalla karvat eivät pysy poissa kuin yhden päivän ja aiheuttaa sisäänkasvaneita karvoja!
Olen kuullut että epilointi voi olla kivuliasta?
Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut epilaattoreista? Tuleeko hyvää jälkeä ja kestääkö karvan kasvu kauemmin? Olen miettinyt myös mahdollista intiimialueiden epilontia?
Laittakaa myös jotain hyviä epilaattori merkkejä! Hintaluokaltaan kohtuullisia (enintään 100 euroa)

4

1312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porsa

Moidoo.

Osaan suositella Braunin Silk Epil 7381:tä. Laite poistaa karvaa suunnilleen niin nopeasti kuin käyttäjänsä kestää. Tästä pääsemmekin siihen, että kyllä, epilointi on kivuliasta. Kipuun kuitenkin tottuu jo muutaman kerran jälkeen. Ensimmäinen epilointikerta on täyttä tuskaa, mutta sitten se alkaa helpottamaan.

Itse maksoin 7381:stä noin sata euroa, mutta se onkin sitten vastineeksi tehokas laite. Ainoastaan akkukesto siinä on melko lyhyt, joten pitää varautua, että voi joutua kesken epiloinnin laittamaan koneen laturiin, mikä lataus kestää noin neljäkymmentäviisi viiva kuusikymmentä minuuttia. Tietenkin jos haluaa kerrallaan ottaa vain esimerkiksi kainalot, virtaa riittää siihen yllin kyllin.

Epilaattori on äärettömän paljon pitkäkestoisempi karvanpoistokonsti kuin sheivaus. Minulla karvat pysyvät poissa lähes viikon, minkä jälkeenkin ne ovat vielä toisen viikon melko pehmeätä ja ohutta.

Lopuksi voisi heittää vielä yhden monitahoisen ja simppelinsirkeän jutun. Minulla oli aikaisempi epilaattori 32,90 €:n hintainen Philips Satinelle, joka oli lähes yhtä tehokas karvanpoistossa kuin tämä 100 euron Brauni. Siitä vain aika jätti siten, että epilointi pää löystyi niin, ettei se enää nappaillut karvoja juuri yhtään. Varaosia ei saanut, joten jouduinpa ostamaan sitten kalliin Braunin. Suosittelisin tajuttomasti tuota Satinellea, mutta kun sitä ei saa. Philipsin nykyisillä malleillä voi epiloida ainoastaan jalkoja, kainoloita ja sun muita paikkoja varten mukana seuraa sheivauspää, yhtä hyvin voisi silloin vedellä höylällä jos pitää epilaattorin mukana tulla muka sheiveri.

Noh minun suositukseni on kuitenkin Braun -lafkan tuotteet epilaattoreiden tuotevalikoimassa.

• Pitkään käyttänyt

Olen käyttänyt jo vuosia Braunin halvinta epilaattorimallia ja se on kestänyt hyvin. Tuota mallia saa edelleen muutamalla kympillä (nettimyymälät taitaa olla halvimpia). Silloin kun ostin omani, siinä tuli lisävarusteena myös sheivauspää, mutta nykyisin se taitaa puuttua ainakin noista halvimmista. Tämä halvin malli ei ole akkukäyttöinen, vaan tarvitsee verkkovirtaa, eikä sitä voi pestä veden alla kuten kalleimpia Branunin vesitiiviitä malleja.

Kuten tuossa edellä kerrottiin, epilaattorilla ajelu on varsinkin alussa kivuliasta. Mutta kun epilointia jatkaa säännöllisesti, karvankasvu todennäköisesti heikkenee. Kannattaa ajella jo ennen kuin karvat kasvavat liikaa, niin tuntuu vain pientä nipistelyä. Alussa kainaloiden ajo oli todellista tuskaa, mutta kun ensimmäisen ajelun jälkeen ajeli aina viikon välein, ei tuntunut enää kuin pientä nipistelyä. Nyt ajelen kainalot 3-4 viikon välein. Intiimialueen ajelua kokeilin, mutta se jäi siihen enkä ajele sieltä epilaattorilla.

• herkkä ihoinen

Kiitos vinkeistä! Kyllä taidan kallistua sille kannalle että epilaattorin hommaan itselleni. Nyt täytyy vain alkaa noita malleja verteilemaan. Täytyy katsoa nuo mainitsemanne mallit ja saa toki laittaa lisääkin suosituksia eri laitteista. :)

• Pitkään käyttänyt

Jatkoa vielä vastaukseeni. Tuota omaa Brauniani vastaavaa mallia myydään tällä hetkellä noin kolmella kympillä Sokoksessa aletarjouksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe