Olis alkanut työt ma 20.6 2011. Edellisenä perjantaina kävin viemässä matkakorvauslaput työkkkäriin koska en olisi sen jälkeen kerennyt, koska työ ois kestänyt 12h 24/7 2.5kk sähköhommia tehtaalla. Epäilin polveni kestävyyttä kyseiseen työhön koska leikkaus on edessä. Muuten ei olisi ollut ongelmia, mutta sain kuulla vasta jälkikäteen kun soitettiin että työ on (tutulla) tehdas alueella jossa pitää portaita rampata alvariinsa. Polvi ei nimenomaan kestä portaita ylösnousemuksia eikä muita alituisia kyykkyjä. Aloin sitten ryyppäämään vitutukseen ja huomasin olevani 19.6 su iltana vielä umpikännissä. Ma aamuna laitoin tekstaria et en viitsi tulla ku on %veressä vielä melkoinen määrä. Nyt pitäis työkkäriin mennä selitteleen. Olen ollut melkoinen viinalla läträäjä jo 10 vuotta ja a-klinikallikin tullut käytyä ajokortin vuoksi, se on keskeytynyt syystä tai toisesta jo 3 kertaa, Olen myös ollut sairaalassa muutaman kerran kännissä tapahtuneiden kolhujen vuoksi. Kysyisinkin vältänkö ko. tapauksessa karenssin jos haen alkoholisti todistuksen lääkäriltä ja toimitan sen työkkäriin? Antabuskin on ollut mielessä. Sori pitkä teksti. Kiitos vastauksista etukäteen.
Alkoholiongelma ja karenssi
4
425
Vastaukset
- tsempilla vaan
mitenkohan suhtautuu tyokkari laakarin kirjoittamaan todistukseen, etta potilas on alkoholisti?? aika pahan pistit kylla.
kelahan ei hyvaksy ainakaan syyksi sairaslomapaivarahan maksuun, saatika etta elakkeelle paasisi tuolla diagnoosilla. Siitahan ei ole kelallakaan varmasti epailysta, etteiko alkoholismi aiheuttaisi sairauksia ja karsimysta. Mutta kenen on syy, kysyy maksajapuoli eli valtio.
toisaalta taas, jos sulle kirjoittaa laakari sairaslomaa eli etta olet ollut ko. paivina tyokyvyton niin sairaslomanhan yli ei tyokkarikaan pysty kaveleen.
eli oma veikkaukseni on , etta sairaslomalla selviat toihin menemisesta mutta etta sairaspaivarahan saaminen tuon saiken ajalle on vaikeaa elleipa jopa mahdotonta.
kyllahan toisaalta mieluimmin karsii muutaman viikon rahattoman sairasloman kuin 3 kuukauden karenssin. kannatta yrittaa.- Tuurijuoppo
Olen ehkä selittänyt asian hiema hnosti, Olin pvärahalla valmiiksi ja työt eivät edes kerenneet alkaamaan, jätin siis menemästä "eka pvänä töihin", ilmoitin tyhmyyttäni etukäteen työkkärin partaisille naisille että työt alkaa sillon jne. kyse ei ole mistään potkuista, eli saanko takaisin työttömyyspvärahani koska jätin menemättä töihin tämän sairauteni takia jos haen todistuksen että olen alkoholisti? ps. aion parantua ja pätevyyttä toki löytyy vaikka olenkin viinaan menevä, olen vaan ikääni ollut paikoissa jossa viinalla ei ole sijaa, niitäkin toki on Suomessa, ja paljon.
- Noh jo
Tuurijuoppo kirjoitti:
Olen ehkä selittänyt asian hiema hnosti, Olin pvärahalla valmiiksi ja työt eivät edes kerenneet alkaamaan, jätin siis menemästä "eka pvänä töihin", ilmoitin tyhmyyttäni etukäteen työkkärin partaisille naisille että työt alkaa sillon jne. kyse ei ole mistään potkuista, eli saanko takaisin työttömyyspvärahani koska jätin menemättä töihin tämän sairauteni takia jos haen todistuksen että olen alkoholisti? ps. aion parantua ja pätevyyttä toki löytyy vaikka olenkin viinaan menevä, olen vaan ikääni ollut paikoissa jossa viinalla ei ole sijaa, niitäkin toki on Suomessa, ja paljon.
Vetäise pullo kirkasta niin rohkenet mennä TE-toimistoon..
- tappioita näkyy
Työttömyyspäivärha ainakin katkeaa, kun siellä on merkintä töiden alkamisesta 20.6 Oletko käynyt lääkärissä, tai edes terveydenhoitjalla? Onko sinulla jokin todistus ajalle 20-23.6 arkipäiville, jollei ole niin ainakin sen ajan kaikki tukirahat menetetty. Onko sinulla polvesta tai muuten mitään lääkärintodistusta työkyvyn ja jalkoja vaativan työn jostain rajoitteesta.
TE-toimistossa auttaa vain kirjalliset todistukset ja pyytävät toki sinulta oman selvityksen, miksi et työtä aloittanutkaan. Mikäli laitat vain ryyppyputken syyksi niin varma on karenssi. Paras mahdollisuus ehkä olisi saada sovittua työnantajan kanssa, että menet työhön, jos työkykyisyyttä on, näin ko. "väliaika" jää unohduksiin ja tappioksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827