Kun naisen arvoa mitataan näillä markkina–arvo–jutskilla, niin aika nopsakkan tulee ilmi että ne eivät toimi tosielämässä. Esimerkkinä minä.
Yli 35–vuotias akateeminen tavis. Ihan nätti, mutta en nyt mikään megabeibe, hoikka ja pitkätukkainen. Tumma. Olen puhelias ja sosiaalinen, iloinen mutta tarvittaessa hyvinkin napakka. En siedä aliarviointia tai perseilyä, koska kohtelen itsekin ihmisiä hyvin.
Miessuhteeni: pitkiä parisuhteita muutaman miehen kanssa. Kenenkään heistä ei ole yhtä lukuun ottamatta tarvinnut paljon vaivautua naisten suhteen, tarjontaa on riittänyt. Ovat siis näistä käsittämättömän suosittuja miehiä naisten keskuudessa, ilmeisesti YTM olisi se oikea kuvaus. Itseäni eivät yhdenillan jutut ole kiinnostaneet, joten en tiedä siitä puolesta mitään, minuun ovat aina joka tapauksessa kiinnittäneet huomiota lähes pelkästään tyttöystävän etsijät.
Nyt olen vuosien jälkeen sinkku, ja parisuhteeseen halukkaita miehiä löytyy hämmästyttävän paljon. Kivoja ja hyviä miehiä vieläpä. Kukaan ei ole vielä napannut, katsellaan. Toivoisin kilttiä ja vähän ujompaa miestä, jollainen viimeisin pitkä suhteeni oli, aikaisempi hyvin nuorena solmittu avioliitto supersuositun miehen kanssa opetti että pidän ehkä vähemmän menestyneestä miehestä enemmän. On aikaa suhteellekin, eikä ura vie kaikkea. Eksäni kanssa teinkin aloitteen, kun hän ei uskaltanut, teen kyllä nytkin jos yhtään siltä tuntuu.
Tiedoksi näille neitsyysteoreetikoille, en tiedota sitä kenellekään ettei minulla ole ollut yhdenillan juttuja. Se tuskin näkyy päälle, joten ei selitä mitään. Ja sitä paitsi, minulla oli parikymppisenä yhden kaverini kanssa ihan kiva seksisuhde, kun molemmat olimme puutteessa. Että en ole mikään pyhä neitsyt.
Mutta joo, tavisnaisella on kyllä vientiä ihan riittävästi, ei tarvi ole 20–vuotias malli. Tai sitten, haa haa, musta on tullut ihan äkkiarvaamatta YTN. Mitä se sitten merkitseekin.
ei toimi markkina-arvoteoria, ei
13
113
Vastaukset
- Pedro Hietasen haamu
Mikäs tuossa on sen oikean MAT:n vastaista? Olet kuvauksesi perusteella ehkä KTN:n paremmasta päästä. Kokeilit aluksi YTM:ää, mutta huomasit, että häntä on vaikeaa pitää. Markkina-arvosi on alkanut laskea, mutta vähän vanhemmat miehet eivät saa (eivätkä jaksa) nuorempia naisia, niin olet heille mainio vaihtoehto.
p.s. nämä rumalla naisella ei tee mitään -heitot eivät ole sitä markkina-arvoteoriaa, vaan katkeria kuitteja.- Lumiukkona
Noin se suurinpiirtein menisi teorian mukaan.
Naisella jo taviksella on nuorena niin korkea ehkä liiankin ylös markkinoilla laskettu arvo joten nainen joutuu usein huomaamaan ettei olekaan tyytyväinen niihin suhteisiin joita saa YTM:n kanssa.
Täten hän joutuu muuttamaan tavoitteitaan jo sen pohjalta tai sen vuoksi että vanhenee ja markkina-arvo putoaa. Tulee yhä vaikeammaksi pitää YTM itsellään joka metsästää aina nuorempaa ja saakin heitä helposti.
Tämä vuoksi vaikkapa ujompi KT mies alkaa kiinnostaa.
mut nyt.. XD "between relationships"...XD
- FF
Kuulostatpa hyvin samanlaiselta kuin minä. Erojakin on: minulla on ollut yhdenillan juttuja, hiukset ovat lyhyet, en syty ujoista miehistä. Mutta vientiä olisi, vaikka tämän palstan logiikan mukaan kuulun vanhoihin kurppiin (kauneimman nuoruutensa panomiesten verkostoissa menettäneisiin).
Mutta ei ainakaan vielä, ehkä syksyllä.
En kuitenkaan miellä itseäni sinkuksi, käytän mieluummin ilmaisua between relationships. Ja kun on kokemusta parisuhde-erosta, raskaasta sellaisesta, niin sitä osaa ja haluaa nauttia vapaudesta ennen kuin lähtee uudestaan suhteeseen.- Lumiukkona
Tuo on tämän palstan oletus tuosta teoriasta ja osittain provo.
Suurin osa naisista nykyään menettää markkina-arvoaan vasta joskus 40-vuotiaana varsinkin lasten teon jälkeen jne.
Välttämättä ei silloinkaan jos näyttää nuorelta.
-En kuitenkaan miellä itseäni sinkuksi, käytän mieluummin ilmaisua between relationships.-
XD
voiko olla säälittävämpää ilmaisua?
XD
nyt on pakko poistua nauramaan..."between relationships"...tai "between fucks"
- Lumiukkona
Olen täysin ulkona.
En ole mikään markkina-arvoteorian kannattaja, mutta miten tuo mitä kerroit todistaa mitenkään sen vääräksi?
Naisella on nykyään kuten itsekin sanoit niin helvetisti kysyntää että saa odotella sitä jonka haluaa. Sinun tapauksessa jotakin ujoa jne. jotka aika yleisesti alkavatkin naisia juuri vanhempana kiinnostaa kun ne YTM:t ovat ensin käyty nuorempana läpi.
Siis oletko provo vai miten tuo mitä kerroit nyt todistaa tuon teorian vääräksi koska mielestäni se vain alleviivaa että jos nainen on suht nätti vielä 35-vuotiaana niin hänellä on varaa valita varsinkin panosuhteita ajatellen.. Miehillä ei yleensä koska siedettävän näköisistä naisista on jo helvetinmoinen kilpaliu ettei jää possukortti tai emakkokortti käteen. - Ystävyys riittää
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka panevat kavereitaan. Minulle ystävyys on nimenomaan ystävyyttä, seksisuhteet ovat ihan erikseen. Voiko sellaiseen naiseen edes luottaa, joka on nussinut kavereitaan? Sehän voi harrastaa sitä vieläkin "kaverimiehien" kanssa.
- 11+19
Miehen arvokäyrä poikkeaa naisen arvokäyrästä. Ulkonäöltään keskiarvo mies(5) on haluttavuudeltaan 3, kun taas keskiarvo nainen(5) on haluttavuudeltaan 7. Siten kirjoituksessasi ei ollut mitään MAT:n vastaista. Naiset ovat huomattavasti miehiä halutumpia, paitsi aivan huippumiehet ovat jopa kauneimpia naisia halutumpia.
- vanha kurppa
Ei siinä mitään, ettei joku panisi kavereitaan. En minäkään muita kuin tätä yhtä, eikä ole kaduttanut kumpaakaan.
Niin arvon kommentoijat: MAT:n mukaanhan YTM ei nimenomaan menisi NAIMISIIN taviksen kanssa, vaan YTN:n. Niitä tavisnaisiahan piti vain polkea ja sitten ne ottavat jonkun KTM:n kun YTM heittää ulos yhden illan jälkeen. Minä olen tavis. Ja silti minä jätin sen menestyneen miehen vuosien liiton jälkeen, ei hän minua. Että se siitäkin ideasta. Emme sii smuuten eronneet uran vuoksi vaan muista syistä, tajusin vasta eksäni kanssa että oli aika kivaa kun miehellä oli enemmän aikaa. En alkanut suhteeseen SIKSI, että hänellä olisi enemmän aikaa, en edes osannut odottaa miestä jota työ ei sido niin paljon kun olin sellaiseen aina tottunut. Hups, sinne meni sekin perustelu.
Ja musta on ihan ok, jos musta kiinnostuvat itseäni vanhemmat miehet. Pääasia että on mukava tyyppi. Kaikki täällä vanhenevat, en näe siinä mitään hienoa että pitäisi kelvata kaikille tai olla kaikkien ihanne tjsp. Ihmettelen vain sitä kuvitelmaa, että maailma on niin mustavalkoinen kuin näissä teorioissa kuvitellaan. Harmi ettei se menestyjä-eksä tiennyt tätä kun toivoi ettemme eroa, olisi ymmärtänyt ehkä että alensi itseään menemällä kanssani naimisiin. :D
Mut joo, en kuvittele olevani mikään kuuma kissa, ks. nimimerkkini. Jotenkin vain tuntuu, että parisuhteessa merkitsevät YTM:llekin muut arvot kuin suunnaton kauneus tai mikä se nyt olikaan,- djhgkjdk
Onhan tässä sekin mahdollisuus, että sinä olet arvioinut oman nuoruuden arvosi tai miehesi nuoruuden arvon vähän väärin. Eli että miehesi on KTM:n puolella tai itse olit YTN:n puolella.
- markkinateoreetikko
Olet sen verran väärässä, että täytyy puuttua peliin. Juttuhan menee juuri sillä tavalla, että moni YTM ottaa tavallisen naisen "turvasatamakseen", ja käy sitten jatkuvasti panemassa mitä erilaisimpia naisia ATN:stä YTN:ään kotisängyn ulkopuolella. Kysy keski-ikäisiltä juorutädeiltä, jos et meitä miehiä usko. Keski-ikäiset juorutädit voivat kertoa sinulle vaikka kuinka monta tarinaa jännittävästä ja naisten tavoittelemasta miehestä, joka otti vaatimattoman vaimon, ja vaimo sitten sietää miehen naisseikkailuja vuosikaudet.
- Kiltti ja ujo
Meitä kilttejä ja ujoja miehiähän täällä riittää.
- vanha kurppa
En sietänyt mieheni pettämistä, koska hän ei jäänyt kiinni - hyvin siis ainakin peitti jälkensä jos petti. On ihan mahdollista että petti salassa, olen sen verran kyyninen että oletan suurimman osan ihmisistä pettävän joka tapauksessa kun tilaisuus koittaa ja suhde on tarpeeksi pitkä (= vaihtelu kiinnostaa). Siihen ei tarvitse YTM-statusta vaan vähän viinaa ja pikkujouluillaan villin fiiliksen.
Näitä supersuosittuja miehiä on ollut tyrkyllä parisuhteeseen tuon avioliitonkin jälkeen, joten ilmeisesti tavis-tukisatama kelpaa edelleen. Tätä en aiemmin kirjoittanut, mutta ilmeisesti se on olennainen asia.
MAT:n ongelma on edelleen mielestäni se, että se pelaa otetuksilla siitä, että YTM teke aina jotain ja perustaa aina suhteensa johonkin tiettyyn asiaan.
Elämän totuuksia minun ei tarvitse mistään juorukerhosta siis etsiä, tähän ikään mennessä olen ihan omin silmin nähnyt millaista elämä on. Kuulun jo iänkin puolesta siihen tätikerhoon alle 10 vuoden sisällä. :)- vanha kurppa
Siis, en kirjoittanut sititä, että suosittuja miehiä olisi tarjolla. Kirjoitin sekavasti, kun väsymys iskee.
Mut joo, aivan sama minulle ovatko kaikkien mielstä ihania vai minun, Olen niin tylsä etten koskaan tajunnut miehieni ns. statusta ennen tänne tulemista, joten en ole aiemmin kiinnittänyt koko asiaan huomiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705046
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513840
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883126Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv702987- 412168
- 492116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078