Olen 36v. kolmen lapsen äiti. Aviovuosia takana 8 ja yhdessäoloa 11 v. Yhteiselämämme on ollut aina hankalaa, yhtä vuoristorataa. Mieheni on aina käyttänyt runsaasti alkoholia ja myös ollut väkivaltainen. Työnsä hän on hoitanut hyvin ja on kavereitten mielestä hyvä jätkä. Hän on kätevä käsistään, mutta siihen se jääkin.
Tunnetasoltaan aika kylmä, ei puhu, ei pussaa. Seksi on pakollinen suoritus, silloin kun on pakko. Hän on mustasukkainen ja haluaa rajoittaa tekemisiäni ja menojani. Jos haluan mennä kaverini kanssa baariin, saan lasten kuullen olevani huora yms. Usein riidellään ja kovaa, tai vastaavasti ollaan tosi hiljaa.
Käyn töissä, hoidan lapset ja kodin hyvin. Olen aika simpsakassa kunnossa, mutta mieheni on vuosien varrella kasvattanut melkoisen olutmahan, eikä liikunta häntä kiinnosta.
Nyt moni miettii, miksi yhä olen tässä suhteessa. Se onkin se ongelma. Jatkuvasti mietin vain eroa. Keväällä sain sen ääneen sanottua ja kappas vain, mies muuttui kuin taiasta. Ei kuitenkaan pysyvästi, valitettavasti.
Meillä on omakotitalo ja reilusti velkaa. Pelkään ajautuvani köyhyyteen eron myötä.
Nyt haluaisin tukea saman kokeneilta, en tarvitse mitään turhanpäiväisiä v.ttuiluja, kiitos!
uupunut
5
197
Vastaukset
- CindyCindy
Olet mennyt perinteisen suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Mies ryyppää, on väkivaltainen, on työteliäs, on sisäänpäin kääntynyt.
Olet selvästi elämäsi suuren ratkaisun edessä. Luultavasti elintasosi laskee avioeron myötä. Luultavasti sinulla tulee olemaan toisella tavalla vaikeata kolmen melko pienen lapsen kanssa.
Yksi asia, mikä minua eina hämmästyttää naissä naisten tyytymättömyysjutuissa. Miksi melkein kaikki naiset korostavat hyvää ulkonäköään, olivat sitten vaikka millaisen p....n kanssa tahansa naimisissa tai suhteissa? Tosi harvoin naisen timmillä kunnolla tai sillä, että muut miehet kehuvat hyvän näköiseksi, on mitään tekemistä avio-ongelmien kanssa.
Mitähän mies sanoisi, jos oikein rauhallisesti ja tosissasi ja molempien ollessa selvinpäin kertoisin tuon saman, minkä meillekin yllä?
Ai, yksi jäi kummastuttamaan. Sanot miehen olevan sinua rajoittava, jos haluat mennä kvereitten kanssa baariin. Mitä baarissa tehdään? Tanssitaan, ryypätään, seurustellaan, mahdollisesti mennään jatkoille.
Onko mahdotonta keksiä muita harrastuksia kuin baareissa notkuminen? Et mainitse muista harrastuksistasi.- itsenäisyyttä myös.
;D Piti näin sivullisena kommentoida tuohon, miksi naiset täällä painottavat, etteivät ole rupsahtaneet liitossaan..
No, kuule, kyllä täälläkin on juuri siihen usein jotkut (varsinkin miehet...) tarrautuneet, että "vanha lihava lahna siinä valittaa, katsoisit ensin peiliin, ennekuin tuut siihen ruikuttaan..." Joten, parempi kun mainitsee heti, että on kyllä ihan jotain muuta, niin jää näiden moukkien kommentit tulematta.
Tuo on totta, että baarielämä ei helpota avio-elämää, mutta jos kerran mieskin kulkee kaljakassinsa kanssa, miksi nanen ei saisi viihteellä käydä?
Pitäisi oppia vain näiden "kulkemisiensa" jälkeen pitämään se suu pienemmällä ja olla riitelemättä asiasta.
Meillä ainakin mies aloitti kulkemiset lasten ollessa pieniä ja vasta kun itsekkin aloin kulkea lasten ollessa jo toisella kymmenellä, miehen reissut kummasti väheni. Kuljen silti nyt itse, miksi en kulkisi, kun makuun olen päässyt...ei kuulu muille.
Tuokin on totta, että kannattaa todellakin hommata itselle harrastuksia, esim.liikunta on halpaa huvia ja tekee mielelle ja kropalle hyvää.
Yleensäkkin keski-iän lähestyessä kannattaa hommata sitä omaakin elämää, eikä jauhaa vaan sitä kumppanin elämää. - sadgirl
Kiitos kommentistasi!
Pieniä tarkennuksia omaan tekstiini. Baarissa siis käyn n.kerran 2 kk. Harrastanut olen aina ja vieläkin, vaikka ukon mielestä se on ihan rahanhukaa, siis jumpat ja zumpat yms. Hän siis pyrkii kontrolloimaan muitakin kuin baarimenoja. Ja lopuksi, kukas kissan hännän nostais jos ei kissa itse :) Naisille kun on luontaista halu näyttää hyvältä.
- CaMoMillanen
Minä olen lähdössä yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta, jossa ollaan kohta 11 vuotta oltu naimisissa. Pieniä lapsiakin on. Mies ei fyysisesti lyö, henkisesti sitten sitäkin enemmän. Kaikki häntä vastaan elämässä tullut ongelma kun on loppujen lopuksi minun vikani - ja hänen mielestään oikeutetusti olen siitä saanut kuullakin.
Mutta muutospa tulee. Ihmettelen, miten olen näinkin kauan jaksanut. Pitkästä liitosta on todella vaikeaa lähteä, sillä tilanteeseen tottuu ja jonkin ajan kuluttua alkaa jopa uskoa, että vaikeudet ovatkin omaa syytä. Tulevaisuus on todennäköisesti myös raskasta - mutta eri tavalla! Tulevaisuudessa minun ei tarvitse pohtia, mitä seuraavaksi arvaamattoman miehen kanssa! Minä olen vastuussa lapsista, en aikuisesta, joka katsoo oikeudekseen kasata kaiken syykseni. Sinunkaan ei tarvitse joutua kantamaan minkäänlaista väkivaltaa ja epäoikeudenmukaisuutta harteillasi!
Ja kun päätöksen olet tehnyt ja päässyt asiassa eteenpäin, on uskomatonta huomata, että elämässä tapahtuu pieniä ihmeitä! Olet onnesi ansainnut! Mene reippaasti sitä kohti! - kun tunteet kuolee..
Joo, olethan tuota jo aikuinen ihminen, joten tiedät aikaa myöten, mitä tehdä.. ;)
Tuo pisti silmään, että mies on muiden mielestä hyvä jätkä..
Mistähän se johtuukin, että kotona terrorisoivat paskapäät on muiden silmissä niin ihgui!!??!
Meillä aivan sama juttu, kotona juuri oltiin naama norsunvitulla ja vain alapään kouriminen mielessä, mutta muiden seurassa oltiin niin fiksuja ja kyllä vatutti, kun miehen yksi naistyökaveri kerran sanoi, että "sulla on niiiin ihana mies!"
Joopa joo, kun tietäisi, mitä se arki tuollaisen teatteripellen kanssa oli!
Velka ja lapsethan se suurinta osaa pareista varmaan yhdessä pitää ja arvaa vain, monessako suhteessa herätään ero mielessä ja viimeinen ajatus illalla nukkumaan mennessä on se ero..
Keski-ikään tuleva mies on kammotus, niinkuin keski-ikään tuleva nainenkin, JOS ei huomaa alkaa pitää huolta itsestään.
Ne kuhertelut, palvomiset, kauniit sanat ja suutelemiset oman siipan kanssa on jo mennyttä maailmaa, joten aika on miettiä muuta mukavaa, ettei masennu täysin.
Ota sinäkin eron miettiminen mahdollisuutena. Järkkää, mieti, suunnittele ja pohdi, tyhjän päälle ei kannata lähteä, mutta onhan sulla aikaa siinä miettiä ja lapset kasvaa siinä samalla. Tuo huorittelu lasten kuullen on kyllä aika pohjanoteeraus mieheltäsi, joten aika moukka tuntuu olevan.
Itse en usko näihin parisuhdeleireihin, sun muihin, niihin pitäisi olla kummallakin halu panostaa ja fiksua ajattelua, mutta huorittelevat väkivaltaiset juopot on kaukana siitä ajattelumallista.
Yksinhuoltajan elämä on rahallisesti köyhempää, mutta vastaavasti eipä ole enää velkoja, kun myötte talonne pois ja mieshän maksaa sitten elareita lapsistasi.
Jos sulla on kerran vakityöpaikkakin, asunnon saannissakaan ei tuntuisi olevan vaikeuksia, joten jospa vain alkaisit katsella sopivaa kämppää siinä joutessasi ja sisustamaan sitä ensin mielessäsi.
Itse olen eronnut jo aika päivää sitten hankalasta miehestä ja täytyy sanoa, ettei ole kertaakaan tullut millään tasolla häntä ikävä, se vaan häiritsi, kun ei lastaan käynyt tapaamassa enää eron jälkeen, mutta onneksi oli suku tukena.
Elarit kyllä maksoi lapsen täytettyä 18v saakka.
Siitä tiesinkin, että oikeaan aikaan erottiin, kun ei enää tunteet heilahtaneet puoleen, eikä toiseen, helpotus oli ero, todella suuri helpotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070