Olen aika kova juomaan energiajuomia. Pari vuotta sitten vaihdoin sokerittomiin, koska ajattelin ettei niissä ole paljoa kaloreita. Niin kuin ei olekaan.
Eräs tuttavani huomautti minulle, että energiajuomat vaikuttavat aineenvaihduntaan siten, että laihdutus hidastuu. Onko tämä totta?
Eli mikä on (sokerittomien) energiajuomien vaikutus painonpudotukseen?
Energiajuoman vaikutus laihdutukseen
6
3392
Vastaukset
- hmmm...
Minä en juo energiajuomia, mutta toisinaan juon sokerittomia limsoja, kuten Pepsi Maxia. Olen huomannut, että sen juominen lisää selvästi nälän tunnetta ja siksi tulee syödyksi enemmän kuin söisin, jos olisin juonut pelkkää vettä. Onkohan energiajuomilla sama vaikutus?
- huikamalasssssss
Ei kannata juoda energiajuomia. Vaikka niillä olisikin positiivinen tai negatiivinen vaikutus laihduttamiseen, niin ajattele mitä ne tekevät sinun sydämmelle. Ovat ehkä maailman epäterveellisin juotava.
Esim. serkkuni alkoi tuntemaan pitkäaikaisen käytön jälkeen tykytystä rintakehässä. Joutui lopettamaan sen jälkeen, sydän ei enää kestänyt kunnolla juomaa. - VHH-hippi
Kuulostaa kyllä uskomattomalta väite, että ne hidastaisi aineenvaihduntaa?!? Jotain perusteluja tuo kaipaisi. Olisin sitä mieltä, että ne stimuloi keskushermostoa ja ennemminkin nopeuttaisi aineenvaihduntaa. Tosin niin pienessä määrin, että sillä ei ole laihdutuksen kannalta mitään merkitystä.
Ruokahalua ne voi lisätä. Eikä ne todellakaan ole mitään terveellisiä pitkäaikais-/liiallisessa määrin käytettynä, kuten tuossa yllä joku jo mainitsikin.- Anonyymi
Up!
Olen huomannut tässä dieettien mittaan, että sokeriton energiajuoma tehostaa painonpudotusta minulla. Juon pe la su energiajuomia. Noina kolmena päivänä minulta lähtee painoa enemmän kuin ma ti ke to yhteensä. Juon yleensä 1 litra / päivä, eli 2 tölkkiä megaforcea. 15 kaloria / tölkki. Ja kaikkina päivinä max 1000 kaloria Anonyymi kirjoitti:
Up!
Olen huomannut tässä dieettien mittaan, että sokeriton energiajuoma tehostaa painonpudotusta minulla. Juon pe la su energiajuomia. Noina kolmena päivänä minulta lähtee painoa enemmän kuin ma ti ke to yhteensä. Juon yleensä 1 litra / päivä, eli 2 tölkkiä megaforcea. 15 kaloria / tölkki. Ja kaikkina päivinä max 1000 kaloriaMegaforcessa on kofeiinia ja se on diureetti. Laihtumisesi on siis vain nesteen poistumista.
- Anonyymi
Lopeta kalliilla liemellä pelleily. Ei mitään nhyötyä mutta todennäköisesti pelkkää haittaa ja rahankulua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408