Energiajuoman vaikutus laihdutukseen

Energiasyöppö

Olen aika kova juomaan energiajuomia. Pari vuotta sitten vaihdoin sokerittomiin, koska ajattelin ettei niissä ole paljoa kaloreita. Niin kuin ei olekaan.

Eräs tuttavani huomautti minulle, että energiajuomat vaikuttavat aineenvaihduntaan siten, että laihdutus hidastuu. Onko tämä totta?

Eli mikä on (sokerittomien) energiajuomien vaikutus painonpudotukseen?

6

2904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm...

      Minä en juo energiajuomia, mutta toisinaan juon sokerittomia limsoja, kuten Pepsi Maxia. Olen huomannut, että sen juominen lisää selvästi nälän tunnetta ja siksi tulee syödyksi enemmän kuin söisin, jos olisin juonut pelkkää vettä. Onkohan energiajuomilla sama vaikutus?

    • huikamalasssssss

      Ei kannata juoda energiajuomia. Vaikka niillä olisikin positiivinen tai negatiivinen vaikutus laihduttamiseen, niin ajattele mitä ne tekevät sinun sydämmelle. Ovat ehkä maailman epäterveellisin juotava.

      Esim. serkkuni alkoi tuntemaan pitkäaikaisen käytön jälkeen tykytystä rintakehässä. Joutui lopettamaan sen jälkeen, sydän ei enää kestänyt kunnolla juomaa.

    • VHH-hippi

      Kuulostaa kyllä uskomattomalta väite, että ne hidastaisi aineenvaihduntaa?!? Jotain perusteluja tuo kaipaisi. Olisin sitä mieltä, että ne stimuloi keskushermostoa ja ennemminkin nopeuttaisi aineenvaihduntaa. Tosin niin pienessä määrin, että sillä ei ole laihdutuksen kannalta mitään merkitystä.

      Ruokahalua ne voi lisätä. Eikä ne todellakaan ole mitään terveellisiä pitkäaikais-/liiallisessa määrin käytettynä, kuten tuossa yllä joku jo mainitsikin.

      • Anonyymi

        Up!

        Olen huomannut tässä dieettien mittaan, että sokeriton energiajuoma tehostaa painonpudotusta minulla. Juon pe la su energiajuomia. Noina kolmena päivänä minulta lähtee painoa enemmän kuin ma ti ke to yhteensä. Juon yleensä 1 litra / päivä, eli 2 tölkkiä megaforcea. 15 kaloria / tölkki. Ja kaikkina päivinä max 1000 kaloria


      • Anonyymi kirjoitti:

        Up!

        Olen huomannut tässä dieettien mittaan, että sokeriton energiajuoma tehostaa painonpudotusta minulla. Juon pe la su energiajuomia. Noina kolmena päivänä minulta lähtee painoa enemmän kuin ma ti ke to yhteensä. Juon yleensä 1 litra / päivä, eli 2 tölkkiä megaforcea. 15 kaloria / tölkki. Ja kaikkina päivinä max 1000 kaloria

        Megaforcessa on kofeiinia ja se on diureetti. Laihtumisesi on siis vain nesteen poistumista.


    • Anonyymi

      Lopeta kalliilla liemellä pelleily. Ei mitään nhyötyä mutta todennäköisesti pelkkää haittaa ja rahankulua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      693
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe