Introvertti vs ekstrovertti

sir_eino

1. Kumpi olet?

2. Kumman haluat suhteeseen?

3. Miksi?

Omat vastaukset:
1. Ekstrovertti
2. Samanlaisen haluan ja sellainen minulla on
3. Koska luulen että ahdistuisin aika äkkiä sellaisen naisen seurassa joka ei nauttisi esimerkiksi kavereiden tapaamisesta tai vaikka juhlista tai muista sosiaalisista tapahtumista. Haluan että nainen kulkee sellaisissa mukana.

45

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahhhhh_

      You're back!

      • sir_eino

        Ihan siinähän se...

        Hyvältä. Tosi hyvältä. Oikeasti.


    • ihmisrakas introvert

      Miksi oletat, ettei introvertti nauttisi kavereiden tapaamisesta, juhlista tai muista sosiaalisista tapahtumista??? Taidat luokitella ihmisiä turhan rajoittuneesti.

      • sir_eino

        Eikö se ole vähän niinkun introvertin ja ekstrovertin ero? Jälkimmäinen nauttii sosiaalisista kontakteista, ventovieraiden ja tuttujen tapaamisesta, kaikesta sellaisesta. Ensimmäinen viihtyy ennemmin yksin.

        Eivät sulje täysin toisiaan pois, mutta taipumus jompaankumpaan taitaa monilla olla. Mustavalkoistan koska helpottaa keskustelua.


      • Jätkä 25

        Kyse kun on siitä kuinka paljon ihminen onkaan siihen introvertin suuntaan, toiset enemmän, toiset vähemmän. Kyllähän nyt kieltämättä ekstrovertit nauttii enemmän edellämainituista kun saa energiansa enemmänkin ollessa vuorovaikutuksessa muitten ihmisten kanssa.


      • gyt6y5r6y
        sir_eino kirjoitti:

        Eikö se ole vähän niinkun introvertin ja ekstrovertin ero? Jälkimmäinen nauttii sosiaalisista kontakteista, ventovieraiden ja tuttujen tapaamisesta, kaikesta sellaisesta. Ensimmäinen viihtyy ennemmin yksin.

        Eivät sulje täysin toisiaan pois, mutta taipumus jompaankumpaan taitaa monilla olla. Mustavalkoistan koska helpottaa keskustelua.

        Useimmat ihmiset taitavat pitää siitä että toisianaan on seuraa ja toisinaan yksinoloa. Mutta mikään normaalius tai tavallisuushan ei tällä palstalla päde.


      • sir_eino
        gyt6y5r6y kirjoitti:

        Useimmat ihmiset taitavat pitää siitä että toisianaan on seuraa ja toisinaan yksinoloa. Mutta mikään normaalius tai tavallisuushan ei tällä palstalla päde.

        Toki. Viihdyn itsekin yksin joskus mutta jos valita pitää niin olen enemmän ekstrovertti kun introvertti.

        Mutta... Jos tekisin avauksen missä niputtaisin kaikki samaan harmaaseen massaan niin minkäänlaista keskustelua ei syntyisi. Useimmat kokevat ehkä enemmän olevansa toista vaikka harva ihan ääripää onkaan.


      • minä introvertti -
        sir_eino kirjoitti:

        Toki. Viihdyn itsekin yksin joskus mutta jos valita pitää niin olen enemmän ekstrovertti kun introvertti.

        Mutta... Jos tekisin avauksen missä niputtaisin kaikki samaan harmaaseen massaan niin minkäänlaista keskustelua ei syntyisi. Useimmat kokevat ehkä enemmän olevansa toista vaikka harva ihan ääripää onkaan.

        Minun mielestäni introvertti ja ekstrovertti poikkeavat vain siinä, että ekstrovertti tarvitsee muita ihmisiä latautuakseen. Introvertti latautuu yksinään. Molemmat pitävät ihmisistä ja ovat sosiaalisia. Toinen vaan tarvitsee enemmän omaa aikaa. Ja toinen tarvitsee aina muita ihmisiä.


    • ...

      Varmaankin olen itse noiden välimuoto ja suhteeseen sopisi toinen samanlainen. Nautin tuttujen tapaamisesta, mutta ventovieraiden kanssa saatan olla varautunut ja viihdyn yksinkin. No, kai mä sit olen ehkä enemmän introvertti.

    • Mies 28v

      1. Introvertti, testin mukaan 66 %.

      2. Saa olla introvertti, mutta mielellään extrovertimpi kuin minä. Ei kuitenkaan millään tavalla ratkaiseva asia.

      3. Olen introvertiksi sen verran menevä, että introvertimmän kanssa tuskin toimisi. En kuitenkaan vanno, kun en ole kokeillut.

    • Jätkä 25

      1. Introvertti enemmän
      2. Enköhän varmaan enemmänkin samankaltaisen
      3. Koska introvertin kanssa nyt todennäköisemmin olisi enemmän yhteistä kuin ekstrovertin, tuskin nyt ainakaan liian erillaisia oltaisi siinä tapauksessa. En nyt tosin ole varma, voisiko silloin ehkä toimia, jos tietyssä määrin olisi ekstrovertti?

    • neiti ruiskukka

      En oo aivan varma kumpi olen. Minusta löytyy molempia. Tykkään kyllä ihmisten seurasta, mutta en välttämättä nauti mistään suuresta puolitutuista ja tuntemattomista koostuvasta ihmismerestä ympärilläni. Ja tykkään välillä olla ihan yksinkin. Suhteeseen minulle käy molemmat. Kunhan ei ihan ääripäihin mennä.

    • 1. Kumpi olet? Enemmän introvertti.

      2. Kumman haluat suhteeseen? Mä taidan kaivata samanlaista rajatapausta kuin itse olen eli Sosiaalinen introvertti.

      3. Miksi?
      Toinen introvertti varmaan ymmärtäisi paremmin mua ja mun tarvetta omalle tilalle, mutta kykyä ilmaista itseään ja sietää sosiaalisia tilanteita täytyy olla. Olen ehdottomasti liian privaatti ja kotikeskeinen erittäin ekstroverteille ihmisille.

    • Ekso nainen

      1. Ekso olen. Tarkemmin sanoen ENTJ, ENFP ja/tai ENTP sekoitus, kaksi viimeistä pyörii aika puolivälissä (MBTI, testistä ja mielialasta riippuen).

      2. Jos ei ole ääri-ekso tai ääri-intro, kummatkin sopii. Ideaali olisi ehkä aavistus intrompi. Itselle N-ominaisuus tärkeämpi kuin E/I.

      3. Esim. IN-tyyppien kanssa synkkaa hyvin, sisäinen maailma kohtaa ja kummatkain nauttii pitkistä keskusteluista. Monet introt yllättää lämmöllä ja syvyydellä, kun heihin tutustuu paremmin. Parisuhteesta haen enemmän rauhaa kuin äksöniä (saa sitäkin olla joskus). Niin.... paitsi tietysti keskinäistä äksöniä mut se onkin sitten ihan eri juttu ;-)

    • Darth

      1. Introvertti. Testeistä tulee kysymyksistä riippuen 80. %:sta jopa sataan.

      2. Rymy-Reetat eivät ajattele toisten tunteita painaessaan eteenpäin ja heidän empaattisuuskin on usein vain muodollista kohteliaisuutta, pelkkä pakollinen keskeytys itsensä julkituomisessa. Pidän enemmän introverteista tai rajatapauksista.

      3. Kts. kohta 2.

    • kapeakaista

      1. Introvertti
      2. Ei väliä, kunhan halaa ja pusaa
      3. Siksi kun kaipaan sitä

    • Kramer_

      Ekstroverttien ei tarvitse koskaan vaivata päätään sillä, mitä introverttiys käytännössä on ja miten se ilmenee. Ei sellaisia tilanteita taida edes olla, jossa nykyään arvostettaisiin introverttejä ominaisuuksia enemmän kuin ekstroverttejä.

      Yhteiskuntahan muuttuu kaiken aikaa enemmän ja enemmän ekstroverttejä suosivammaksi. Se, joka joutuu sopeutumaan, on aina se introvertti.

      Esimerkiksi työpäivän aikana joudun olemaan kuitenkin koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Ei sen jälkeen ole voimia viettää suurta osaa vapaa-ajasta sosiaalisissa tilanteissa. Tietysti se onnistuu muutama päivänä viikossa, mutta tarvitsen myös ehdottomasti omaa aikaa. Eli että asunnossa ei ole ketään muita, ei tarvitse olla kenenkään kanssa missään tekemisissä.

      • Mies 28v

        On totta, että maailma toimii monin tavoin ekstroverttien ehdoilla, mutta en ole samaa mieltä siitä, että introvertin olisi aina sopeuduttava yksipuolisesti.

        Olen itse INTJ, ja olen oppinut pärjäämään työelämässä omana itsenäni, tarkkailijana. Tiedän, että sosiaalinen energiani ei riittäisi koko päiväksi, jos olisin mukana kaikissa ekstroverttien jutuissa, ja onneksi minun ei tarvitsekaan. Pärjään sosiaalisten taitojeni puolesta (introverttiydellä ei ole suoraa yhteyttä sosiaaliseen taitavuuteen tai sen puutteeseen), ja tarkkailijana minun on helppo pysyä jutuissa mukana, vaikka en osallistuisi niihin aktiivisesti. Onnistun jopa silloin tällöin saamaan ekstrovertit hiljaisiksi tilannetajuisilla heitoillani, kun he ovat olettaneet minun olleen omissa maailmoissani :) Samalla ektrovertit ovat oppineet arvostamaan kykyäni poimia ja tiivistää heidän puhetulvistaan ne olennaiset asiat ja joskus myös nähdä niiden läpi. Minun ei välttämättä odoteta osallistuvan keskusteluihin jatkuvasti, mutta mielipiteeni kyllä kysytään palaverien päätteeksi, jos en ole sanonut mitään aiemmin.


      • Kramer_
        Mies 28v kirjoitti:

        On totta, että maailma toimii monin tavoin ekstroverttien ehdoilla, mutta en ole samaa mieltä siitä, että introvertin olisi aina sopeuduttava yksipuolisesti.

        Olen itse INTJ, ja olen oppinut pärjäämään työelämässä omana itsenäni, tarkkailijana. Tiedän, että sosiaalinen energiani ei riittäisi koko päiväksi, jos olisin mukana kaikissa ekstroverttien jutuissa, ja onneksi minun ei tarvitsekaan. Pärjään sosiaalisten taitojeni puolesta (introverttiydellä ei ole suoraa yhteyttä sosiaaliseen taitavuuteen tai sen puutteeseen), ja tarkkailijana minun on helppo pysyä jutuissa mukana, vaikka en osallistuisi niihin aktiivisesti. Onnistun jopa silloin tällöin saamaan ekstrovertit hiljaisiksi tilannetajuisilla heitoillani, kun he ovat olettaneet minun olleen omissa maailmoissani :) Samalla ektrovertit ovat oppineet arvostamaan kykyäni poimia ja tiivistää heidän puhetulvistaan ne olennaiset asiat ja joskus myös nähdä niiden läpi. Minun ei välttämättä odoteta osallistuvan keskusteluihin jatkuvasti, mutta mielipiteeni kyllä kysytään palaverien päätteeksi, jos en ole sanonut mitään aiemmin.

        Tarkkailijana oleminen onnistuu, jos on sellaisten joukossa, jotka jo tuntevat sinua ja toimintatapaasi. Mutta tilanteissa, joissa pitäisi tehdä hyvä ensivaikutelma, oli sitten kyseessä treffit tai liikeillallinen firman ulkomaisten yhteistyökumppaneiden kanssa, niin onnistuneen ensivaikutelman aikaansaamiseksi ei riitä omana itsenään eli tarkkailijana oleminen.

        Siinä on heti oletusarvona, että nyt tuota ei nappaa olla mukana, se on ylimielinen, yms.


      • Mies 28v
        Kramer_ kirjoitti:

        Tarkkailijana oleminen onnistuu, jos on sellaisten joukossa, jotka jo tuntevat sinua ja toimintatapaasi. Mutta tilanteissa, joissa pitäisi tehdä hyvä ensivaikutelma, oli sitten kyseessä treffit tai liikeillallinen firman ulkomaisten yhteistyökumppaneiden kanssa, niin onnistuneen ensivaikutelman aikaansaamiseksi ei riitä omana itsenään eli tarkkailijana oleminen.

        Siinä on heti oletusarvona, että nyt tuota ei nappaa olla mukana, se on ylimielinen, yms.

        Harva ihminen on puhtaasti tarkkailija.

        Toisaalta on tarkkailijaluonteita (kuten INTJ), jotka ovat valmiita tekemään paljon työtä päämääriensä saavuttamiseksi. Jos tuollainen ensivaikutelman tekeminen on tärkeää, sitä venyy aika moneksi ihan mielelläänkin, vaikka se toki myös verottaa. Tai näin ainakin omalla kohdallani.


      • Mies 28v
        Mies 28v kirjoitti:

        Harva ihminen on puhtaasti tarkkailija.

        Toisaalta on tarkkailijaluonteita (kuten INTJ), jotka ovat valmiita tekemään paljon työtä päämääriensä saavuttamiseksi. Jos tuollainen ensivaikutelman tekeminen on tärkeää, sitä venyy aika moneksi ihan mielelläänkin, vaikka se toki myös verottaa. Tai näin ainakin omalla kohdallani.

        Lisäyksenä vielä, että hiljaisuutta ei aina tulkita niin, että tuota ei nyt nappaa ollenkaan. Voi olla hiljainen, mutta silti kohtelias, huomaavainen ja asioihin reagoiva. Olen itse melko vahva introvertti, mutta osaan silti tarpeen tullen viedä keskustelua eteenpäin luontevasti. Se naama, jota näytän esimerkiksi työelämässä tuollaisessa tilanteessa, ei toki ole aivan puhtaasti omani, mutta se on luonteva, koska haluan onnistua siinä, mihin pyrin.


    • jackaroo

      1. Kumpi olet?
      Olen enemmän ekstrovertti kuin introvertti, mutta tuo jako ei ihan toimi minulla, sillä käyttäydyn introvertin tavoin naisseurassa, vaikka muuten olen kyllä melko ekstrovertti. Oma luokitus taisi olla ENTJ tai ESFJ riippuen testistä ja testikerrasta.

      2. Kumman haluat suhteeseen?
      Toki minä haluaisin ekstrovertin sillä heihin on helpompaa saada luotua kontaktia ja hyvällä tuurille ekstrovertti nainen ottaa itse minuun kontaktia. Mutta uskoisin kuitenkin että pidemmässä suhteessa pärjäisin paremmin introvertin naisen kanssa, sillä viihdyn ihan hyvin kotonakin ja arvostan omaa aikaa melko paljon.

    • Piti mennä jo nukkumaan, mutta että pitikin tulla käymään täällä.

      "ahdistuisin aika äkkiä sellaisen naisen seurassa joka ei nauttisi esimerkiksi kavereiden tapaamisesta tai vaikka juhlista tai muista sosiaalisista tapahtumista."

      Eihän introverttiys nyt sitä tarkoita, etteikö nauttisi "esimerkiksi kavereiden tapaamisesta". Kysymys on pikemminkin nähdäkseni siinä, että introvertille sosiaaliset tilanteet ovat kuluttavia, ts. että pitkittyneen sosiaalisten kontaktien jälkeen pitää saada olla vähän rauhassa ja "ladata akkuja", kun taas ekstrovertti lataa akkuja (myös) sosiaalisissa tilanteissa. Eli introvertille kelpaa kyllä sosiaaliset tapahtumat, kunhan niitä ei ole kaiken aikaa.

      "sellainen minulla on"

      Joo-o, olet sinä todella tasokas tyyppi toisin kuin me palstalaiset alemman tason runkkari-itkupillit.

      • sir_eino

        "Kysymys on pikemminkin nähdäkseni siinä, että introvertille sosiaaliset tilanteet ovat kuluttavia, ts. että pitkittyneen sosiaalisten kontaktien jälkeen pitää saada olla vähän rauhassa ja "ladata akkuja", kun taas ekstrovertti lataa akkuja (myös) sosiaalisissa tilanteissa. Eli introvertille kelpaa kyllä sosiaaliset tapahtumat, kunhan niitä ei ole kaiken aikaa."

        Riippuu varmaan siitä miten äärimmilleen haluaa jatkumon venyttää.

        Toisaalta pitää muistaa että ekstroverttikään ei yleensä jaksa olla kaiken aikaa toisten kanssa tekemisissä. Kyseessä on siis taipumus, jota käsittelin tahallaan vähän kärjistettynä aloitusviestissäni.

        "Joo-o, olet sinä todella tasokas tyyppi toisin kuin me palstalaiset alemman tason ********-itkupillit."

        Tiedä siitä tasokkuudesta. Mutta on se minun nainen sellainen jota olen etsinyt pitkään enkä halunnut nyt tuossa aloitusviestissäni antaa kuvaa siitä että olisin tyytymätön vallitsevaan tilanteeseen. Eli hän on ulospäinsuuntautunut kuten toivoinkin.


    • Twin Six

      Ekstrovertit on ihania ihmisiä! Niille voi vastailla tuntikausia "joo, jaa, emmä tiiä, niin, joo, no niin, niin kai, ei", eikä ne kyllästy ikinä :)

      Kahden introvertin keskustelu tahtoo mennä tyyliin: "Hieno ilma." Minä: "On." (keskustelu päättyy).

      t. 100% introvertti

    • Am-bi-vert

      Olen hyvin lähellä ambiverttia.

      Eli 50% introverttiä 50% ekstroverttiä.

    • Am-bi-vert

      WTF?!

      "2. Samanlaisen haluan ja sellainen minulla on"

      Mutta tämähän on SINKUT-palsta?

      Etkö tajua mitä se tarkoittaa vai millainen suhde teillä oikein on?

    • 1. Ekstrovertti
      2. Ekstrovertin... tai rajatapauskin käy ;)
      3. Koska tulen täihini täysin introvertin ihmisen seurassa eikä hänkään jaksaisi kauaa katsella minua

    • 1. Introvertti. Testien mukaan INFJ ja n. 70% introvertti.

      2. Mielellään introvertti mutta myös ekstrovertti käy. Luultavasti päädyn ekstrovertin kanssa yhteen, jos joskus löydän kumppanin, kun introvertti naisia ei oikein kohtaa missään ja heihin on hankala tutustua introvertti miehenä.

      3. introvertin ottaisin sen takia, kun viihdyn kotona nii ois kiva jos muijakin viihtyisi kotona
      Mutta ois sekin ihan kivaa, jos joku voimakastahtoinen ekstrovertti muija tulisi potkimaan mua ulos ihmisten ilmoille. :p

      Silloin tällöin on kiva käydä viihteellä, tavata kavereita, käydä kaupungilla jne. joten en ehkä kuiteskaan sellaista naista haluaisi, joka ei lähes koskaan poistu kotoa mutta sosiaalliset tapahtumat imee minusta energiaa niin en myöskään halua naista jonka mielestä joka päivä pitäisi käydä jossakin.

    • Kirjoittaja

      1. Enemmän introvertti

      2. Sekä että käy, kunhan ei ole kumpaakaan ääripäätä.

      3. Liian itsekeskeinen nainen ei huomaisi tarpeitani eikä osisi niitä tyydyttää. Liiallinen ulospäinsuuntautuneisuus estäisi huomaamatta oman ainutlaatuisuutenija jäisin ilman erityishuomiota.

    • 1. Kumpi olet?
      -En muista prosentteja mutta yhdessä testissä olin keskiviivan ja reunan puolessa välissä introvertin puolella. On minussa supersosiaalinenkin puoli mutta se ei kestä kauaa ja vastapainoksi tarvitsen omaa rauhaa paljon.

      2. Kumman haluat suhteeseen?
      -En mä mitään duracellia kestäisi joten aika tavalla samansuuntainen kuin minä olisi ihan hyvä.

      3. Miksi?
      Siksi että suhteella olisi tulevaisuutta. Jos on kovin erilaiset eikä kauheesti ymmärrystä toisen näkemyksille, niin on tiedossa riitoja.

    • empirial testing

      Tästä on helppo tehdä testi:

      Tilanne: Keskustelet toisen henkilön kanssa.

      a) Jos puhuessasi katsot omia kengänkärkiä = introvertti
      b) Jos puhuessasi katsot vastapuolen kengänkärkiä = extrovertti

      • elllipelli

        toi oli hyvä, kiitos :)


    • Olen välimuoto tuosta. Tykkään omasta rauhasta ja pienistä ympyröistä. Tutustun helposti uusiin ihmisiin luonteeni puolesta, mutta en ystävysty kuin harvojen kanssa. En kaipaa ympärilleni paljoa ihmisiä ja hulinaa. Väsyn ihmispaljoudesta. Tässä suhteessa olen enemmän "yksinäinen susi", kuin lauman keskipiste.

      Tutussa porukassa voin olla joukon humoristi ja koomikko, keskipistekin. Puhelias ja ulospäinsuuntaunut papupata. Myös näin netissä se on helppoa.

      Yleensä mua pidetään kovin sosiaalisena ja ulospäinsuuntautuneena, harhakuvitelma onkin usein että olen innoissani ihmisten läsnäolosta ja hakeudun heidän seuraan innokkaasti.

      Juuri päinvastoin. Olen sosiaalinen joo, ulospäinsuuntaunutkin kun olen ihmisten keskellä. Mutta ei se mikään innostava juttu ole.

      Näin ollen kaltaiseni mies toimii mulla unelmasti kumppanina. Ja sellainen mulla on. Meillä on meidän omat pienet ympyrät ja jutut. Pärjätään sosiaalisesti kumpikin ihmisten joukossa jo ammatin vaatiessa sitä ja muutenkin. Mutta ei me hakeutumalla hakeuduta ihmisjoukkoihin, nauttimaan sosiaalisesta elämästä. Häläpälinästä.

      Perhe on meidän ydin molemmilla. Kaverit siinä ohessa, muttei mitenkään valtavassa roolissa, tyyliin arjessa mukana kaikenaikaa. Muutama hyvä ystävä, joita joskus tavataan jne. Tämä yhtälö on hyvä. Toimiva.

    • violet.

      1. Testien mukaan AINA selvä ekstrovertti (~60-70/20-30, ESTP), mikä on ollut noissa isoin yllätys. En mielestäni ole erityisen sosiaalinen ja tarvitsen paljon yksinoloa. Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen ja valmiiksi sosiaalisissa tilanteissa olen ulospäin suuntautunut ja aloitteellinen. No, joskus muutenkin.

      2-3. Kumpi vaan, mutta ääripäitä en mielikuvan perusteella haluaisi. Ehkä mieluiten rajatapaus tai introvertti, koska ekstrovertti mies on aktiivinen tutustumaan uusiin ihmisiin ja sitä myötä herkempi ja tuloksekkaampi hakemaan/saamaan seuraa muualta. Introvertti ehkä harkitsee, mutta todennäköisemmin ei saa mitään aikaiseksi ellei tule itse isketyksi.

      • violet.

        No just. Ei osata laskea eli prosentit (yli) 60-70/ (alle) 30-40.

        Aiemmin olen seurustellut miesten kanssa jotka mielestäni ovat olleet mua enemmän ekstrovertteja. Introvertteja olen vain tapaillut. En seurustelukumppania pelkästään tai ollenkaan tuon perusteella valikoisi, mutta erittäin ekstroverttia tapausta olisi kyllä vaikea ottaa tosissaan. Enkä itsekään olisi varmaan tarpeeksi sosiaalinen sellaiselle.


    • ....................

      Mitä noilla ekstroverteilla oikein tarkoitetaan? Onko ne sellaisia esiintyjätyyppejä, jotka tykkäävät, kun tuotetaan paljon ääntä, vaikka päällekkäin puhuen (huh, niin kuin Suomen Big Brotherissa, joka on pelkkää aeiouyäötä)? Sisältö ei ole niin tärkeää, kunhan ei tule kiusaannuttavia taukoja eli melulla luodaan yhteenkuuluvaisuudentunnetta? Ovatko ekstrovertit luottavaisia eli kertovat suunnilleen kenelle tahansa mitä vain (jolloin tulee tietysti takkiin, mikä vähentäisi luottavaisuutta) vai pysytteleekö juttu mieluiten kevyessä small talkissa ja mielenkiintoisissa jutuissa, jolloin ei tule mielipidekiistoja? Luulisin, että juoruilu kelpaa seurustelun täytteeksi oikein hyvin. Osaavat toki nynnykätkin juoruilla ja ainakin imevät niitä kuin korvasienet. Ei vain näytä niin usein oikeasti huolettomalta ja harmittomalta tuo seurustelu, niin että voisi pulahtaa joukkoon kuin lämpimään veteen. Kaikkien pitää olla samanlaisia, jottei tule väärinymmärryksiä. Ekstrovertit oppivat kyllä varmasti tuntemaan toiset laumassa viihtyvät eli tekevät heistä ja heidän motiiveistaan nopeasti oikeita tulkintoja. Heitä kiinnostavat enemmän juuri toisten suhdekuviot, ja suhteitahan onkin paljon. En usko, että he tuntevat introvertteja yhtä hyvin, mutta eipä ole väliksikään.

      • violet.

        Kyllä, ekstrovertti on synonyymi jatkuvaa älämölöä pitävälle idiootille.
        Introvertti tarkoittaa ihmistä, joka ei koskaan oppinut puhumaan ja jonka ainoa kommunikointiele on keskisormen näyttäminen.


      • Mies 28v

        Ekstrovertti latautuu (saa energiaa) vuorovaikutuksesta ihmisten kanssa ja väsyy yksinolosta. Introvertti puolestaan latautuu omassa rauhassaan ja väsyy vuorovaikutuksesta. Harva on puhtaasti vain toista, vaan useimmissa on enemmän toista ja vähemmän toista, ja ne erilaiset puolet tulevat sitten näkyviin erilaisissa tilanteissa.

        Erona on myös se, että ekstrovertin itsesensuuri on yleensä heikompi kuin introvertin vastaava. Ekstrovertti ajattelee luontaisesti, että jos hän huomaa tai keksii jotain, niin sen saman ovat luultavasti huomaneet tai keksineet muutkin, joten ei ole mitään syytä olla jakamatta sitä. Introvertti puolestaan olettaa herkemmin, että hänen huomionsa ovat vain hänen huomioitaan, ja kun hän ei ole varma, onko hän oikeassa, hän kerro huomioistaan niin herkästi. Eli puhutaan jonkinasteisesta sulkeutuneisuudesta, vaikka sulkeutuneisuudella sanana onkin aivan liian negatiivininen sävy tätä asiaa kuvaamaan.


    • 1) Vaikka testeistä tulee ESTJ, niin en mielestäni ole kovin ekstrovertti vaan välimuoto (n. 55%). Jos tuntee henkilön entuudestaan niin juttua kyllä tulee, mutta sitten taas entuudestaan tuntematonta kohtaan sanat on aika vähissä.

      2) Samanlaisen kanssa tulen toimeen parhaiten. Eli en halua täysin hiljaista hissukkaa enkä hirveetä bilehilettä vaan sieltä väliltä.

      3) Kauhean bilettäjän kanssa mulla ei oo mitään yhteistä enkä oikein tule toimeen, sitten taas hissukan kanssa tylsistyy nopeesti eikä ota oikeen selvää. Joten kaikkein paras jos samankaltainen olis, joka tykkää matkustella ja mennä mutta ei niin bilettäisi eikä höpöttäisi jatkuvasti vaan sillai sopivasti.

    • ..................

      Jotain välimuotoa. Samankaltainen ja -tyylinen varmaan sopii parhaiten.

    • Jaska'

      1. Introvertti.
      2.Ihan sama.
      3. Vaikka oon introvertti, niin tykkään kyllä jutella ihmisten kans ja tulen toimeen.
      Sitten taas kaipaan omaa rauhaa hyvinkin paljon, latautuakseni ja palautuakseni päivän rasituksista. Kyllä minäkin mieluummin puheliaan naisen ottaisin, kunhan nyt ei kotirauha sentään mene jatkuvien kavereiden ramppaamisen vuoksi. Tai puhelias ja puhelias, yleensä se välimalli on aina se kaikkein paras.

    • hehhehh

      1. intro

      2. intron

      3. pää hajoaisi ekstrovertin kanssa. Ongelma on se, että introverttina en tee juurikaan alotteita eikä introvertit miehet. Pari ekstroa on kohdalle osunut ja juttu ei luista ollenkaan.
      Introverteilla on varmaan enemmän samoja mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia kuin itsellä. Jollain tapaa luotan enemmän ajatteleviin ihmisiin kuin hetken huumassa haihatteleviin ympäriinsä juoksentelijoihin.

    • Eloise24

      1. Ehdottomasti introvertti (INTJ). Hienoa, että täällä on samankaltaisia ihmisiä. Itse sanoisin kuitenkin niin kuin joku muukin täällä, että sosiaalinen introvertti.

      2. Saisi olla aika samankaltainen ihminen. Puhelias mutta silti rauhallinen ja viihtyisi paremmin yksinään tai yhden hyvän ystävän seurassa kuin suuressa laumassa.

      3. Ekstrovertit ovat niin erilaisia ihmisiä, etteivät yleensä viihdy seurassani kauaa. Introverteissä on enemmän sellaisia pohdiskelevia ajattelijoita, joiden seurassa itse viihdyn parhaiten. Viihdyn hyvin yksin mutta aina nautin hyvästä keskustelusta jonkun tutun ihmisen kanssa. En viihdy suurissa ryhmissä kovinkaan hyvin enkä ole jatkuvasti menossa. Oma käsitykseni hyvästä illasta liittyy yleensä johonkin tekemiseen kotona.

    • Baron Rayleigh

      1. Kumpi olet?
      INTJ, eli introvertti, varmaan 80-90%

      2. Kumman haluat suhteeseen?
      Introvertin

      3. Miksi?
      En halua juoksennella ympäri kaikenlaisissa kissanristiäisissä ja tapaamisissa. Ne eivät ole mun juttuni, kokeiltu on. Ekstrovertti tyypillisesti ahdistuu, ellei saa olla ihmisten kanssa päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      384
      2009
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      53
      1710
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      209
      1364
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      1005
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      110
      861
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      832
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      259
      782
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      690
    Aihe