Vanhurskauttaminen ei tarkoita synnittömyyttä

Jeesus on tie

Joku harhaoppinen kyselee ihmeissään palstalla, miksi uskovat kutsuvat itseään syntisiksi. Siksi koska me olemme uskovinakin syntisiä.

Erona on vain se että ne jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, ovat Jeesuksen Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden tähden armahdettuja, (siis oikeudellisesti syyttömiksi julistettuja) syntisiä.

Synnitön on aivan eri, hän on kaikkivaltias Pyhä Jumala.

Miksi sitten on niin tärkeätä, että uskovalla säilyy terve totuuden mukaisen synnintunto? Siksi että ihmisen vaarallisin eksytyksen uhka on ylpeys, eli tunnottomuus.

Mikään ei ole sen kamalampi sosiaalisessa kanssakäymisessä, kuin ihminen joka on omasta mielestään synnitön ja virheetön. Tämä nimittäin johtaa vääjäämättä siihen, että hän projisoi kaiken itsessään olevan synnin ja muun kielteisen johtuvan toisista. Ja selittää syntinsä toisten syyksi.

Vanhurskautettu on siis oikeudellisesti (Jumalan oikeusistuimessa) julistettu synnin ja kuoleman laista vapaaksi. Mutta ei misään tapausessa synnittömäksi. Päinvastoin uudestisyntynyt kristitty tuntee syntinsä ja tekee niistä myöskin aktiivisesti ja vastuullisesti parannusta koko elämänsä ajan.

Toki uudestisyntynyt saa syntymälahjaksi Pyhän Hengen kautta Jeesuksen Kristuksen mielen, - joka ei tahdo tehdä syntiä. Kristus ei siis vapauta meitä synnintekijöiksi ilman vastuuta.

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!

xxxx
***) Niin minä siis tämmöisenäni ...
- palvelen *** mielellä *** Jumalan lakia,
- mutta lihalla synnin lakia.
xxxx

Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

61

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on tie

Kun synti kietoo ahdistaa, Jeesuksen veri puhdistaa.

On siunattu asia että ihminen saa jo lapsesta asti oppia tekemään parannusta omista synneistää. Omat vanhempani olivat aina pyytämässä kaulasta pitäen anteeksi syntejään minulta, kun jotakin ryppyjä tuli rakkauteen. Omalla esimerkillään he opettivat vastuun ottamista.

Kuolinvuoteillaan kummankin vanhempani viimeisiä tekoja oli kohottaa kätensä ja pyysivät anteeksi syntejään. Siinä mielessä heitä oli kevyt kantaa hautaan vaikka ikävä sietenkin oli. Hulluna lie pitivät minua, kun ostin sävainaalle arkkua hymyillen. Viisi vuotta sodassa ollut sotaveteraani ja Jeesuksen seuraajana ristinkantajana kilvoitellut mies oli päässyt lepoon.

Taivaassa tavataan sen uskon varmasti. Kiitos Jeesuksen hallelujaa!

Ilm. 12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan:

"Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

xxxxxxxx
      *** Ilm. 12:11 Ja he ovat voittaneet hänet
      - Karitsan veren kautta
      - ja todistuksensa sanan kautta, ...

... eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
      xxxxxxxx

Ilm. 12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Jeesuksen nimessä ja veressä on syntimme anntettu anteeksi. Joka janoaa iankaikkista elämää ja syntiensä anteeksiantoa, hän tulkoon, ja ottakoon elämän vettä lahjaksi.

lm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

• >>Mikään ei ole sen kamalampi sosiaalisessa kanssakäymisessä, kuin ihminen joka on omasta mielestään synnitön ja virheetön.>Vanhurskautettu on siis oikeudellisesti (Jumalan oikeusistuimessa) julistettu synnin ja kuoleman laista vapaaksi. Mutta ei misään tapausessa synnittömäksi.

• Jeesus on tie

Palataan asiaan. Olen lukenut joitakin viestejäsi ja havainnut niissä teveen Kristuksen opin. Ihan mielenkiintoista keskustella. Siunausta päivääsi.

Kunpa JUmalan sana saisi vetää puoleensa niitä jotka etsivät pelastusta.
        Nyt on niin sekavaa opetusta myös hengellisessä maailmassa terveellinen oppi synnistä ja armosta tahtoo mennä sekaisin ihmisten omien suoritusten kanssa.

- Toisille vihollinen sanoo, että et sinä voi pelastua kun sinä olet niin huono ja syntinen ihminen, epäonnistuja joka asiassa.

- Toisia vihollinen korottaa temppelin harjalle, josta on hyvä näkymä valvoa toisten vioissa ja puhdistaa itsensä projisoimalla omat syntinsä toisiin ihmisiin.

• Jeesus on tie kirjoitti:

Palataan asiaan. Olen lukenut joitakin viestejäsi ja havainnut niissä teveen Kristuksen opin. Ihan mielenkiintoista keskustella. Siunausta päivääsi.

Kunpa JUmalan sana saisi vetää puoleensa niitä jotka etsivät pelastusta.
        Nyt on niin sekavaa opetusta myös hengellisessä maailmassa terveellinen oppi synnistä ja armosta tahtoo mennä sekaisin ihmisten omien suoritusten kanssa.

- Toisille vihollinen sanoo, että et sinä voi pelastua kun sinä olet niin huono ja syntinen ihminen, epäonnistuja joka asiassa.

- Toisia vihollinen korottaa temppelin harjalle, josta on hyvä näkymä valvoa toisten vioissa ja puhdistaa itsensä projisoimalla omat syntinsä toisiin ihmisiin.

Kirjoitat: >>Kunpa Jumalan sana saisi vetää puoleensa niitä jotka etsivät pelastusta.

• Jeesus on tie
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kirjoitat: >>Kunpa Jumalan sana saisi vetää puoleensa niitä jotka etsivät pelastusta.

Vihollinen toimii juuri sillä tavalla, hän muuttaa totuutta vain hieman, niin että se edelleen äkkiä katsottuna on ihan totuuden näköinen. Voisin isätä tähän, että vihollisen "totuus" on usein ihmisen silmissä paljon kauniimpi kuin oikea totuus.

Eihän se mairittele ihmistä, että minä olen synneilläni tappanut Jeesuksen, ja laskenut hänestä veret kuiviin niin että henki lähti hänen ruumiistaan..
        Hyi kamalaa, kuka nyt sellaista tekisi pyhälle Jumalalle, saatikka sitten minä niin kiltti ja hyvä ihminen kun olen.

Mikään ei tunnu niin houkuttelevalta kuin se, että minä edes vähän autan omilla toimenpiteilläni Jeesusta hänen raskaassa raskaassa lunastustyössään, vaikkapa olemalla oikein kiltti.

Vihollinen on kaikista ovelin silloin kun hän esiintyy Jumalan sanansaattajana, valon tuojana ja valon näyttäjänä.

Usein puhutaan lain pitämisestä, ja vastaavasti lain pitämättä jättämisestä.

Senkin vihollinen on sotkenut lain TÄYTTÄMISEKSI, ja kuormittaa Jeesuksen seuraajia vallan kamalasti lain vaatimuksilla. Vihollinen sanoo, katso nyt millainen sinä olet, saasatinen ja kurja, rakastamaton vihainen, kateellinen kyräilijä ahne jne. näethän sinä, ettei sinusta tule kristittyä. Ei Jeesus tuollaista välitä. Kristityn on oltava paljon parempi, kuten Raamatustasi voit tarkistaa.

Lain tarkoitus on osoittaa, että olemme kaikki syntisiä, (ennen kaikkea tietysti minä itse) ja Jumalan tahdosta pois poikenneita. Kun ihminen pitää lain, (sekin on Jumalan suuri lahja etytä näin käy), silloin meistä tulee suuria syntisiä.
        Silloin tulemme nyös ilosanoman lähteelle, kun kuulemme evankeliumin ilosanoman, Jeesus tuli juuri syntisiä pelastamaan.

Paavali selittää tätä hyvin seikkaperäisesti kirjeessään Roomalaisille

Room. 5:20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi;
        mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,

Room. 5:21 että niin kuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.

Me olemme siis kuolleet itsessämme, meidän lihastamme ei tule vanhurskaita.
        (´Ristille ripustetulla kun ei ole paljon mahdollisuuksia vaikuttaa siihen mitä tapahtuu, kuolema tulee vääjäämättä ja ruumis jäähtyy.)

Meidän täydellinen vanhurskautemme on Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus täytti lain meidän puolestamme, ja teki näin meistä vanhurskita, MEISTÄ JOILLA ON USKO JEESUKSEEN!

Gal. 5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

• Jeesus on tie

Kuviteltu synnittömyys on todistus sen ihmisen epäuskosta.
      Hän ei ole herännyt lain kautta elävään synnintuntoon.
      Kun ihminen tuntee syntinsä hänellä on tarve saada syntinsä anteeksi, silloin hän etsii pelastusta, syntiensä anteeksiantamusta.

Viihteellinen fiilistely hengellisten asioiden parissa ei johda ihmistä pelastuksen lähteelle. Vasta elävä syntiensä tunteminen johtaa etsimään armoa ja syntien anteeksiantamusta.

Ihminen kovin mielellään ohittaa tosiasiat ja alkaa kuvittelemaan olevansa hyvä ja kelvollinen. Ihminen on etevä pettämään itseään, siksi JUmalan laki on voimassa joka päivä että se paljastaa syntimme ja johdattaa meitä puhdistuspaikalle. Sinne missä Jeesuksen ruumis ja veri nautitaan USKOSSA, syntien anteeksiantamiseksi.

• ei nimmaria

Jeesus on tie, tutki tarkasti tämä tuomani varoitus.
        Uudestisyntyneet muistavat entiset päivät, jolloin he kilvoittelivat ja kieltäytyivät lihantahdosta naulaten lihan ristille. He muistavat päivän, jolloin Jumala päästi heidät ahtaan portin sisäpuolelle ja lihantahto, eli synti jäi portin ulkopuolella olevalle ristille.
        He eivät tallaa Jeesususta, eli Jumalan Sanaa jalkoihinsa. Heillä on JUMALAN PELKO. Uudestisyntyneen Jumalan lapsen vastuu on pajon suurempi kuin on vielä kilvoituksessa olevien.

Heprealaiskirje 10
        25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,

• ei nimmaria

Uudestisyntynyt ei yhdy syntiin. Etsivät ja kasvamaton tekevät syntiä, mutta eivät uudestisyntyneet Jumalan lapset. Jos he tekisivät ei heidän puolestaan olisi enää Uhria. He olisivat menettäneet uudestisyntymisen Jumalasta ja palanneet ahtaan portin ulkopuolelle, jossa risti on. Se on mahdotonta.

Jumalan Tahdon tunteminen tulee tutuksi vain Jeesuksen opetuksista. Jumalan lapsi kasvaa vain Jumalan Sanan kautta.

• Ei nimmaria, sekoitat valhetta häikäilemättömällä tavalla totuuden sanan sekaan.

>>He olisivat menettäneet uudestisyntymisen Jumalasta ja palanneet ahtaan portin ulkopuolelle, jossa risti on

• Jeesus on tie

Vääristeletkö Jumalan sanan tahallasi? Vai oletko jäänyt hengelliseen pimeyteen, näkemättä ja tuntematta sinun syntiesi suuruutta.
        On surkeata itsepetosta alkaa kuvittelemaan itseään synnittömäksi.

Ellet sinä itse tunnista syntejäsi, niin me muut näemme sen (tästäkin viestistäsi) tulikirjaimin kirjoitettuna. :-)

• Vanhurskauttaminen

Vanhurskauttaminen tarkoittaa synnittömyyttä.
      Mikään synti ei taivaaseen pääse.
      Jeesus oli ja on synnitön. Hän kärsi synnin tähden, ei omien vain toisten.
      Jumala on se, joka vanhurskauttaa uskon kautta syntiset ihmiset.

• Miksi valehtelet: >>Vanhurskauttaminen tarkoittaa synnittömyyttä.

• benedi

Miksi valehtelet: >>Vanhurskauttaminen tarkoittaa synnittömyyttä.

Höh, jättikö Semper Fidelis pahan portin raolleen sanomalla:
        " Synnittömyys tarkoittaa syyttömäksi julistamista"

Ei Herra julista syylistä ( lain rikkojaa) syyttömäksi

" Se, joka julistaa syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi, sitä kansat kiroavat, kansakunnat sadattelevat.

Jos rikot Jumalan 10 käskyä, sinua ei julisteta syyttömäksi, ennenkuin tuomari, Jeesus Kristus on sinut armahtanut.

Jos saat armo, esim. epäjumalistasi, kun olet heittänyt ne tuleen, niin olethan jo ehtinyt tulla syylliseksi, joten
        eihän sinulla ole enää muuta mahdollisuutta kuin saada katumuksen perusteella Jumalan armo!!

Se, että sellaisen saa, niin se on kokonaan Jumalan ansiota...se on lahja
        Pelastuksen lahja, koska ilman sitä lahjaa sinut ja minut
        tuomitaan kuolemaan!

" Synnin ( lain rikkomisen) palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme!

Huomaa jo tästä, sinua ei automaattisesti julisteta syyttömäksi, jos sanot uskovasi Jeesukseen.

Sinun -ja minun on tehtävä parannus synnistä, eli lain rikkomisen himosta.

Moni ei tajua, että on jo ehtinyt tehdä syntiä, eli rikkoa
        Jumalan laki,...olisi muutoinkin jo myöhäistä
        pelastua, synnin palkasta, kuolemasta, koska kaikki ehdimme jo rikkoa käskyt.

Ainoaksi vaihtoehdoksi jää enää ARMO.
        Ja ARMOSSA ollessaan ihminen ei tee syntiä,
        tahallaan,...mutta ihminen kyllä lankeaa,..mutta hänellä on aina, katumisen ja tunnustamisen ja anteeksi annon kautta, saada Armo takaisin.

Mutta " Minä armahdan ketä armahdan" Jumala
        Se, joka luulee voivansa elää synnissä, ja elääkin, hän
        voi unohtaa Jumalan armon!

• benedi kirjoitti:

Höh, jättikö Semper Fidelis pahan portin raolleen sanomalla:

Ei Herra julista syylistä ( lain rikkojaa) syyttömäksi

" Se, joka julistaa syyllisen syyttömäksi ja syyttömän syylliseksi, sitä kansat kiroavat, kansakunnat sadattelevat.

Jos rikot Jumalan 10 käskyä, sinua ei julisteta syyttömäksi, ennenkuin tuomari, Jeesus Kristus on sinut armahtanut.

Jos saat armo, esim. epäjumalistasi, kun olet heittänyt ne tuleen, niin olethan jo ehtinyt tulla syylliseksi, joten
        eihän sinulla ole enää muuta mahdollisuutta kuin saada katumuksen perusteella Jumalan armo!!

Se, että sellaisen saa, niin se on kokonaan Jumalan ansiota...se on lahja
        Pelastuksen lahja, koska ilman sitä lahjaa sinut ja minut
        tuomitaan kuolemaan!

" Synnin ( lain rikkomisen) palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme!

Huomaa jo tästä, sinua ei automaattisesti julisteta syyttömäksi, jos sanot uskovasi Jeesukseen.

Sinun -ja minun on tehtävä parannus synnistä, eli lain rikkomisen himosta.

Moni ei tajua, että on jo ehtinyt tehdä syntiä, eli rikkoa
        Jumalan laki,...olisi muutoinkin jo myöhäistä
        pelastua, synnin palkasta, kuolemasta, koska kaikki ehdimme jo rikkoa käskyt.

Ainoaksi vaihtoehdoksi jää enää ARMO.
        Ja ARMOSSA ollessaan ihminen ei tee syntiä,
        tahallaan,...mutta ihminen kyllä lankeaa,..mutta hänellä on aina, katumisen ja tunnustamisen ja anteeksi annon kautta, saada Armo takaisin.

Mutta " Minä armahdan ketä armahdan" Jumala
        Se, joka luulee voivansa elää synnissä, ja elääkin, hän
        voi unohtaa Jumalan armon!

Sinulle tuli benkku nyt ns. kardinaalimoka. Panit minun nimiini sanat, joita en ole missään koskaan esittänyt. Toivottavasti et tehnyt sitä tahallasi :(

Yllä oleva lainausmerkeissä oleva lause EI minun käsialaani.

Ehkä jaksat tarkistaa asian. Kiitos.

Palaan asiaan, jos siivoat kirjoituksestasi tuon (vahinko-?)herjan.

Ystävällisesti, kuten aina! SF

• Jeesus on tie

Kun ei ole, niin ei ole!

Sinun täytyy vielä paljon kasvaa Jumalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa, päästäksesi opettajaksi näissä asioissa. Jos sinä nöyrästi kuuntelet mitä me kokeneemmat kristityt opetamme niin voit kasvaa tuntemaan näitä asioista paremmin.

• benedi

Sinulle tuli benkku nyt ns. kardinaalimoka. Panit minun nimiini sanat, joita en ole missään koskaan esittänyt. Toivottavasti et tehnyt sitä tahallasi :(

Yllä oleva lainausmerkeissä oleva lause EI minun käsialaani.

Ehkä jaksat tarkistaa asian. Kiitos.

Palaan asiaan, jos siivoat kirjoituksestasi tuon (vahinko-?)herjan.

Ystävällisesti, kuten aina! SF

No , siinä tapauksessa " Pyydän anteeksi"

Älä lyö minua monilla lyönneillä!
        Onhan kirjoitettu: " Se, joka tekee vahingossa syntiä , sitä rangaistaan vähillä lyönneillä"

Näin kuumalla voisit lyödä minua lasillisella
        kylmää juomaa, jääpaloilla :) ...käviskos sellainen?
        Ja minä voin maksaa sinulle samalla mitalla ! :)

Ja voin minä baarimikolle sanoa,...jätä tään SF kohdalla
        mitat, desilitrat ja centtilitrat sikseen! :)

• benedi kirjoitti:

No , siinä tapauksessa " Pyydän anteeksi"

Älä lyö minua monilla lyönneillä!
        Onhan kirjoitettu: " Se, joka tekee vahingossa syntiä , sitä rangaistaan vähillä lyönneillä"

Näin kuumalla voisit lyödä minua lasillisella
        kylmää juomaa, jääpaloilla :) ...käviskos sellainen?
        Ja minä voin maksaa sinulle samalla mitalla ! :)

Ja voin minä baarimikolle sanoa,...jätä tään SF kohdalla
        mitat, desilitrat ja centtilitrat sikseen! :)

Saat anteeksi, täysin ja ehdoitta.

Ansaitset selvästi erikoiskohtelun näin hellepäivänä, onnittelen:))

En voi enkä halua lyödä sinua kertaakaan, en ole itsekään synnitön.

Lasillisen kylmää tarjoan sinulle mieluusti; tosin vain virtuaalitasolla, olosuhteiden pakosta, you know. :)

• * Mitähän tämäkin tarkoittanee? "ei nimmaria" kirjoittaa,
      "< He olisivat menettäneet uudestisyntymisen Jumalasta ja palanneet ahtaan portin ulkopuolelle, jossa risti on. Se on mahdotonta.>" ?

* Sanoma tulisi olla niin selvä, että settä sen voi " juostessa lukea"?

* Samaten tämä, myös "ei nimmaria", kirjoittama,
      "< Uudestisyntynyt ei yhdy syntiin. Etsivät ja kasvamaton tekevät syntiä, mutta eivät uudestisyntyneet Jumalan lapset. Jos he tekisivät ei heidän puolestaan olisi enää Uhria. >" ?

* Ei ole Raamatun opin mukaista evankeliumia. Ei kaikkien tulisi alkaa opettamaan, koska syntyy yllä kirjoitettua epämääräistä sekavaa sikin-sokin-evankeliumia. Kirjoitetaan pelkästään jokun tai joidenkin Raamatun kohtien perusteella opillista opetusta. Tuollainen opetus ei saa aikaan muuta, kuin ahdistusta Sanaa tuntemattomien mielissä. Vasta uskoon tulleet voivat joutua lainalaiseen tekojen ja suoritusten kutta saatavaan laki-evankeliumin kurimukseen. Evankeliumin, joka aiheuttaa ainoastaan pelkoa ja ahdistusta, eikä vapauta Jumalan lasten vapauteen. " Jonka Kristus vapauttaa, hän on TODELLA vapaa".

* Samoin langennut uskovainen voi aina nousta, eikä joudu ristin ulkopuolelle, vaan juuri Jeesuksen risti takaa langenneelle uudistuksen mahdollisuuden, eikä suinkaan hylätä seurakunnan ulkopuolelle. Jeesus on koko maailman syntien Vapahtaja, ja VARSINKIN ukskovien Vapahtaja.

* "Ei nimmaria", voisit mennä vielä joksikin aikaa lukemaan läksyjäsi, ja sitten jos Herra antaa luvan, tulisit opettamaan. Epäilen jopa sitä, että et ole oikeasti ja aidosti uudestisyntynyt lainkaan? Pyhällä Hengellä täyttymisestä puhumattakaan? Ja jokaisen joka opettaa, tulisi kyllä olla PH:n voitelun saanut, sillä ilman PH:ä ei voi kukaan olla opettaja. Tämä totuus on kyllä selkeästi Raamatussa ilmoitettu.

• ei nimmaria

Mohikaani27, jo seitsemättä vuotta sitten, kun kerron täällä, että laki on voimassa, ei kumottu ja Jumalan lapset saavat VOIMAN vastustaa syntiä, sinä olit jakuvasti kumoamassa tuota Raamatun mukaista opetusta. Teet sitä edelleenkin.

Jumala kutsuu, antaa uskonlahjan ja tien. Jumalan Sana on tie, jota pitkin kulkemalla lihantahto väistyy Jeesuksen uskon kautta. Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko on pelastus.

Vain Jeesuksessa me olemme kelvollisia Jumalalle ja vain Jeesus, joka on Jumalan Sana, on kykenevä kasvattamaan omansa pelastukseen.

Sinun mielestäsi syntinen lain rikkoja on uudestisyntynyt Jumalan lapsi, mutta niin ei ole Raamatun opin mukaan. Uudestisyntynyt ei tee tahallista syntiä koska hän tuntee Jeesuksen. Jos hän lankeaa ajatuksissaan vaikka lähimmäisen väärään arvosteluun, hän nousee saman tien muistaen Jeesuksen opetuksen lähimmäisen rakastamisesta.

Onko Jumala kutsunut sinut opettamaan?

• ei nimmaria
        ei nimmaria kirjoitti:

Mohikaani27, jo seitsemättä vuotta sitten, kun kerron täällä, että laki on voimassa, ei kumottu ja Jumalan lapset saavat VOIMAN vastustaa syntiä, sinä olit jakuvasti kumoamassa tuota Raamatun mukaista opetusta. Teet sitä edelleenkin.

Jumala kutsuu, antaa uskonlahjan ja tien. Jumalan Sana on tie, jota pitkin kulkemalla lihantahto väistyy Jeesuksen uskon kautta. Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko on pelastus.

Vain Jeesuksessa me olemme kelvollisia Jumalalle ja vain Jeesus, joka on Jumalan Sana, on kykenevä kasvattamaan omansa pelastukseen.

Sinun mielestäsi syntinen lain rikkoja on uudestisyntynyt Jumalan lapsi, mutta niin ei ole Raamatun opin mukaan. Uudestisyntynyt ei tee tahallista syntiä koska hän tuntee Jeesuksen. Jos hän lankeaa ajatuksissaan vaikka lähimmäisen väärään arvosteluun, hän nousee saman tien muistaen Jeesuksen opetuksen lähimmäisen rakastamisesta.

Onko Jumala kutsunut sinut opettamaan?

Mohikaani27, koska Jeesus on tie, niin silloin pitää uskoa Jeesusta yli omien uskomusten, yli kaiken. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jostakin syystä jotkut ohittavat Jeesuksen opetuksen. Harvat puhuvat Jeesuksen opetuksista. Useammat puhuvat Paavalin opetuksista, vaikka eivät voi niitä ymmärtää, kun Jeesus, Jumalan Sana on laitettu syrjään ja ohitettu. Ensin Jeesus, sitten muut. He käsittävät Paavalin opetuksen, jotka tuntevat Jeesuksen.

19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Joka tuntee Jeesuksen on saanut VOIMAN vastustaa syntiä jo silloin, kun se pyrkii langettamaan ihmisen. Paavali käskee: vastustakaa perkelettä niin se teistä pakenee. Jokainen ihminen on ensin syntinen ihminen. He tulevat valoon ja eivät tee enää syntiä, jotka ovat kulkeneet Jeesus tietä ahtaan portin kautta avaralle paikalle. He ovat vapaita. Jokainen on syntynyt lain alle. Jeesuskin joutui syntymään lain alle. Vain kuuliaisuuden kautta Hän voitti.
        Perkele kiusasi Jeesusta kuten kiusaa jokaista ihmistä, mutta ihminen pääsee eroon tuosta hengestä vastustamalla sitä Jumalan Sanan kirkkaassa valossa Jumalan voimalla.

Matteus 15
        1 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat:
        2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle."
        3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
        4 Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
        5 Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä.
        6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
        7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
        9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
        10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
        11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
        15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".
        16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

• Sinä sekoitat Jumalan lahjavanhurskauden ja ihmisen oman kilvoittelun samaan soppaan. Teet niistä yhden asian. Et erota näitä asioita toisistaan. Ei yksikään uskova pääse synnittömyyden tilaan omien tekojensa perusteella. Ei hänen tarvitsekaan. Jumala on valmistanut ja lahjoittanut hänelle vanhurskauden ts. synnittömyyden.

Tuo harhaoppinen kirjoitti viittaamassasi ketjussa näin:

Minulla on kokemus uskoontulosta että Jumala näytti minulle syntini ja oman vanhurskautensa. Jumalan Henki antoi minulle tavattoman suuren synnintunnon ja vanhurskauden nälän. Olin ottanut vastaan Matt 6:33 sanan.

Tästä seurasi että minä ajattelin olevani liian suuri syntinen jotta voisin tulla Jeesuksen luokse tällaisenani. Aloin ihan vilpittömästi parantelemaan elämääni. Ajattelin että sitten kun olen tullut paremmaksi ihmiseksi, Jeesus hyväksyy minut paremmin. Tämä oli virhe. Olin alkanut rakentamaan omaa vanhurskautta ja omaa tietä Jumalan luokse.

En onnistunut tulemaan paremmaksi ihmiseksi. En päässyt synnittömyyden tilaan. En onnistunut rakentamaa omaa tietä Jumalan luokse. Mitä tästä seurasi? Joo,minä tulin siihen lopputulokseen että minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin tulla tällaisenani Jeesuksen luokse ja uskoa Häneen. Minä päätin tulla Jeesuksen luokse vaikka olinkin huono ihminen. Näin minä hylkäsin omat ansiot ja omarakenteisen tieni ja alistuin Jumalan vanhurskauden alle.

Minä otin Jeesuksessa vastaan Jumalan vanhurskauden. En ymmärtänyt näitä asioita silloin. Olen ymmärtänyt myöhemmin että minä yritin rakentaa omaa vanhurskautta joka kelpaisi Jumalalle. Jos olisin onnistunut tulemaan synnittömäksi omien tekojeni kautta ja perusteella, minulle ei ehkä olisi enää kelvannut Jumalan vanhurskaus Jeesuksessa. Minä olisin luottanut omaan hyvyyteeni ja ottanut sen ansiokseni Jumalan edessä. Mutta nyt kun minä en voinutkan luottaa itseeni koska en päässyt synnittömyyden tilaan, minun täytyi kääntyä uskossa Jeesuksen puoleen ja luottaa Häneen.

Sain uskon kautta Jeesukseen Kristukseen sen vanhurskauden jota olin yrittänyt itse rakentaa ja saavuttaa omilla ansioilla. Minun ei tarvinnutkaan rakentaa omaa tietä Jumalan luokse. Jeesus on sen jo tehnyt minullekin. Minun tarvitsi vain hypätä omalta tieltäni Jumalan minulle rakentamalle vanhurskauden tielle. Nyt kun astuin Jumalan minulle valmistamalle Jeesus tielle ja otin Jeesuksessa vastaan Jumalan vanhurskauden, minä kerskaan Kristuksesta Jeesuksesta ja hänen vanhurskaudestaan jonka sain lahjana Häneltä. En kerskaa omista ansioistani. Kerskaukseni on Herra ja Hänen vanhurskautensa. HALLELUJAA YLISTYS HÄNENNIMELLEEN!!!!

Psalmit 35:28 Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.

Psalmit 40:11 Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.

Psalmit 71:15 Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.

http://www.jaikal.se/48683125

• kuollut vai elossa

Miten on jaikal. Teetkö sinä itse mitään? Usko ilman tekoja on kuollut.

• jaikali
        kuollut vai elossa kirjoitti:

Miten on jaikal. Teetkö sinä itse mitään? Usko ilman tekoja on kuollut.

"Mutta koska meillä on sama uskon Henki, niinkuin kirjoitettu on: "Minä uskon, sentähden minä puhun", niin mekin uskomme, ja sentähden me myös puhumme,"
        2 Korinttolaiskirje 4:13

• >>Erona on vain se että ne jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, ovat Jeesuksen Kristuksen lahjoittaman vanhurskauden tähden armahdettuja, (siis oikeudellisesti syyttömiksi julistettuja) syntisiä.

• Vanhurskautettu EI tarkoita synnitöntä. Sitä jaikal ei ole oppinut.

Jostain minulle käsittämättömästä syystä jaikal yhdistää sitkeästi vanhurskautuksen ja synnittömyyden, hän tekee sen harkitusti.

Tosiasiassa vanhurskautetulla tarkoitetaan Raamatussa, aivan kuten aloittaja toteaa, oikeudellisesti syyttömäksi julistettua Jumalan edessä.

Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta syyttömäksi julistettu uskova EI ole synnitön minkään hengellisen mittapuun mukaan eikä hänestä edes tule synnitöntä. Mutta hänestä TULEE SYYTÖN Jumalan edessä.

Jaikalin synnittömyysharha on äärimmäisen karkeaa Jumalan pilkkaa. Se on valhetta, joka häpäisee koko Jumalan sanan totuuden.

• benedi

Asiathan menee näin käytännössä Jos joku on tehnyt lähimmäisilleen vääryyttä,niin seurakunnan vanhinten, tulee kuulustella veljiä, ja tuomita sen jälkeen oikein.

Seurakunta ei saa katsoa, sen puoleen joka on rikas ja mahtava, vaan kuunnella yhtä hyvin pientä kuin suurtakin--sillä Jumalan tuomiohan on kyseessä!

"Avaa suusi, tuomitse oikein,
        hanki kurjalle ja köyhälle oikeus" Snl 31: 9

" Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä
        mikä oikein on, joka halveksii väärää
        voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan,
        joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä
        ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa" Jes 33: 15

Tällainen on vanhurskas ihminen!

" Mutta Herra Sebaot on vanhurskas tuomari
        joka tutkii munaskuut ja sydämen ( eli aivojen ajatukset)
        sillä sinun haltuusi minä olen uskonut asiani" Jer 11: 20

Pitäkääpä tämä viimekädessä mielessänne!!

• Jeesus on tie

Itsensä tuntemattomuus on syy siihen, miksi ihminen alkaa pitämään itseään synnittömänä. Laki ei ole turhanpäiten Jumalalta annettu, se osoittaa meidät KEHOMME PUOLESTA syntisiksi vielä uskovinakin.

Kristus elämä on UUTTA elämää HENGESSÄ. Pyhä Henki ohjaa uskovan elämää, myös siinä että voimme kuolettaa lihan töitä.

Lihan töitä eivät ole vain ne (päälle näkyvät synnit) mitä liha töiksi mielletään, huoruus varkaus ahnerus petos jne.

Salakavalin lihan työ on ihmisen pyrkimys vanhursakauttaa itse itsensä omien töiden ja kieltäymysten avulla, siis omavanhurskaus.

Sitä ei ihminen helposti huomaa synniksi ollenkaan kun se aina kaikessa näyttää tähtäävän JUmalan tahdon täyttämiseen. SE on kuitenkin mitä suurinta valhetta ja jumalanpilkkaa, koska kenestäkään ihmisestä ei ole JUmalan tahdon täyttäjäksi, jonka tähden JUmala itse täytti tahtonsa Jeesuksen lihassa mja kärsi myös syntiemme rangaistuksen joka on kuolema.'

Vain uskon kautta Kristuksessa Jeesuksessa meistä tulee JUmalan tahdon täyttäjiä, ...

... koska me saamme TÄYTETYN TYÖN LAHJANA JUMALALTA, HÄNEN POIKANSA JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA.

• Vilpitön ja aito Jeesuksen seuraaja tekee elämässään Jumalan tahdon.
      Hän EI halua tehdä mitään, mikä rikkoo taivaallisen Isän tahdon.

Ihminen, joka rakkaudesta Jeesukseen vaeltaa Hengen mukaan ja on ristiinnaulinnut turmeltuneen lihansa himoineen ja haluineen, EI suostu elämään tietoisessa synnissä.

Kenenkään ei pidä silti vannoa tai vakuuttaa, että hän ei koskaan tee tietoista syntiä. Sielujemme vihollinen perkele vaanii kaikkine juonineen jokaista uskovaa ja vieläpä aivan erityisesti heitä. Jos lankeemus sattuu, on meillä kuitenkin Puolustaja Isän edessä: 1.Joh.2:1-2.

Tarkoituksemme on Jumalan lapsina Jeesuksen nimessä voittaa jokainen tietoinen synti. Se myös on täysin mahdollista uskolliselle kilvoittelijalle - täyttä voittoa ei pidä kenenkään mennä kieltämään.

Mutta YKSI on varmaa KAIKEN tietoisen synnin voittajallekin: 1.Joh.1:8, HÄNESSÄ ON syntiä, sellaista syntiä, joka tulee hänelle tietoiseksi, siis nousee esiin vasta, kun Jumalan Pyhä Henki on sen paljastanut synniksi.

Viimeksi mainitun tosiasian vuoksi kukaan, EI YKSIKÄÄN ihminen voi sanoa itseään täysin synnittömäksi. Meissä on PALJON poispantavaa, joka on Pyhän Jumalan kirkkauden edessä syntiä. Sitä poispantavaa meissä riittää viimeiseen hengenvetoomme saakka.

• Jeesus on tie

Juuri näin, aamen.

Jumalalta uskon kautta lahjaksi saatava vanhurskaus ei tarkoita sitä, että meidät olisi uskovina vapautettu tekemään vapaasti syntiä.
        Uskon kautta me saamme halun ja voimaa vastustamaan syntiä.

Emme halua uskoon tultuamme huorata, emme halua pettää ketään, emme haluaisi olla ahneita, emme varastaa, emme tapella, emme kiroilla, emme haluaisi olla rakastamattomia lähimmäisiämme kohtaan, emme haluaisi olla tyytymättömiä, emme kärsimättömiä toinen toisillemme. Usein kuitenkin havahdumme siihen, että nyt taas sanoin pahasti toiselle, nyt napsahti himo päälle, kun näin kauniin vähäpukeisen naisen. Me olemme erehtyviä ihmisiä kuollemaamme asti ja syntisiä. Jeesus Kristus on meidän vanhurskautemme.

• Kelleskaupunginvaari

Kylläpäs tämä teidän opetuksenne nyt sekavaksi menee? Kaikki tuntuvat olevan mielestään oikeassa, mutta kukahan teistä nyt sitten todella on siinä synnittömyysasiassa oikeassa. Olen uskonut että jaikal on, mutta nyt en enää ole niin varma??????

Taidan olla armahdettu syntinen?

Tuntuu kyllä kovin "hurskaalta" sanoa että olen synnitön Jumalan lapsi?

Niin, oleko minä synnitön? Kas siinä pulma?

• Täydellinen Totuus ja ainoa oikea oppi on Jumalan Sanassa.

Sana tuli lihaksi Jeesuksessa, Hän on Tie ja Totuus ja Elämä.

Kaikki ihmisten sanat ja opit on punnittava Jumalan Sanalla.

Jaikal taistelee Sanaa vastaan ja on tuomittu häviämään.

• Kelleskaupunginvaari

Täydellinen Totuus ja ainoa oikea oppi on Jumalan Sanassa.

Sana tuli lihaksi Jeesuksessa, Hän on Tie ja Totuus ja Elämä.

Kaikki ihmisten sanat ja opit on punnittava Jumalan Sanalla.

Jaikal taistelee Sanaa vastaan ja on tuomittu häviämään.

Siinäpä sitä ollaan kun olen ymmärtänyt että jaikal ja sinäkin nojaudut Jumalan Sanaan. Joten nyt olenkin ihan ymmällä siinä, kun Jumalan sanaa Pyhästä Raamatusta luette, (minä luen myös). niin miten siitä voi tulla niin eriäviä mielipiteitä kuten teillä on?

Miten tälläinen vanha äijän käppänä siitä Raamatusta mitään vois ymmärtää kun näyttää että ette tekään ymmärrä jotka täällä keskustelua käytte?

Jos ymmärtäisitte, silloinhan te olisitte asioista samaa mieltä. Eikös vain?

Minä en tiedä sitä, kuka teistä on oikeassa? Mutta sen minä tiedän että joku jossain mättää ja pahasti.

Minua kyllä kiinnostaisi tietää se totuus siitä, onko uudesti syntynyt Jumalan lapsi syntinen vai ei? Uskon kyllä pelastuvani vaikka en sitä ymmärtäisikkään, kun uskossa Herraan Jeesukseen olen. Mutta kuten sanoin, totuuden haluaisin tietää tuossa synnittömyys asiassakin.

• jaikali

Et ole synnitön etkä syntinen.
        Raamatun määritelmä sinusta on seuraava:

Sinä olet armosta pelastettu vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi.

Ihmiset lisäävät sanan "syntinen" Efesolaiskirjeen 2:5,8 jakeiden sanaan. Sitä sanaa ei siellä kuitenkaan ole eikä sitä saa sinne lisätä. Sinä voit sanoa olevasi armosta pelastettu Jumalan lapsi. Vanhurskasta ja pyhää ei kannata mainita koska se ymmärrettäisiin väärin. Mutta älä sano armosta pelastettu syntinen. Sillä jos sen teet, olet riidassa Kaikkivaltiaan ilmoituksen kanssa.

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

Ihmiset lisäävät sanan "syntinen" Efesolaiskirjeen 2:5,8 jakeiden sanaan. Sitä sanaa ei siellä kuitenkaan ole eikä sitä saa sinne lisätä. Sinä voit sanoa olevasi armosta pelastettu Jumalan lapsi. Vanhurskasta ja pyhää ei kannata mainita koska se ymmärrettäisiin väärin. Mutta älä sano armosta pelastettu syntinen. Sillä jos sen teet, olet riidassa Kaikkivaltiaan ilmoituksen kanssa.

Tämä oli vastaus kelleskaupungin vaarille.

• Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

Siinäpä sitä ollaan kun olen ymmärtänyt että jaikal ja sinäkin nojaudut Jumalan Sanaan. Joten nyt olenkin ihan ymmällä siinä, kun Jumalan sanaa Pyhästä Raamatusta luette, (minä luen myös). niin miten siitä voi tulla niin eriäviä mielipiteitä kuten teillä on?

Miten tälläinen vanha äijän käppänä siitä Raamatusta mitään vois ymmärtää kun näyttää että ette tekään ymmärrä jotka täällä keskustelua käytte?

Minä en tiedä sitä, kuka teistä on oikeassa? Mutta sen minä tiedän että joku jossain mättää ja pahasti.

Minua kyllä kiinnostaisi tietää se totuus siitä, onko uudesti syntynyt Jumalan lapsi syntinen vai ei? Uskon kyllä pelastuvani vaikka en sitä ymmärtäisikkään, kun uskossa Herraan Jeesukseen olen. Mutta kuten sanoin, totuuden haluaisin tietää tuossa synnittömyys asiassakin.

Kelleskaupunginvaari! Kuinka monta kirjoittajaa on esittänyt Raamatusta lukuja tai jakeita missä todistetaan että uskova on syntinen? Minä en ole nähnyt palstalla yhdenkään kirjoittajan näyttävän sellaista jaetta. Sýntistä uskovaa kun ei Raamattu tunne niin kuin ei tunne myöskään vauvakastetta. Mutta vauvakasteeseenkin jotkut uskovat kiven kovaan. Sitä jopa perustellaan Raamatulla vaikka sitä ei ole Raamatussa.
        Siis kokonainen kirkkokunta perustaa opin asiasta jota ei Raamatusta löydy. Eikös se ole ihme? Näin on myös "armosta pelastettu syntinen uskova" oppin laita. Sitä ei ole Raamatussa mutta se on ihmisten järkeilyssä.

• Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

Ota yhteyttä johonkin arvostettuun helluntaisaarnaajaan ja kysy häneltä kuinka tämä asia on. Voit soittaa valitsemallesi saarnaajalle. Mutta pyydä Herraa Jeesusta Kristusta johdattamaan sinut soittamaan Hänen osoittamalle saarnaajalle.

• jaikal kirjoitti:

Kelleskaupunginvaari! Kuinka monta kirjoittajaa on esittänyt Raamatusta lukuja tai jakeita missä todistetaan että uskova on syntinen? Minä en ole nähnyt palstalla yhdenkään kirjoittajan näyttävän sellaista jaetta. Sýntistä uskovaa kun ei Raamattu tunne niin kuin ei tunne myöskään vauvakastetta. Mutta vauvakasteeseenkin jotkut uskovat kiven kovaan. Sitä jopa perustellaan Raamatulla vaikka sitä ei ole Raamatussa.
        Siis kokonainen kirkkokunta perustaa opin asiasta jota ei Raamatusta löydy. Eikös se ole ihme? Näin on myös "armosta pelastettu syntinen uskova" oppin laita. Sitä ei ole Raamatussa mutta se on ihmisten järkeilyssä.

>>> jaikal: "Kelleskaupunginvaari! Kuinka monta kirjoittajaa on esittänyt Raamatusta lukuja tai jakeita missä todistetaan että uskova on syntinen? Minä en ole nähnyt palstalla yhdenkään kirjoittajan näyttävän sellaista jaetta".

• Tapio522 kirjoitti:

>>> jaikal: "Kelleskaupunginvaari! Kuinka monta kirjoittajaa on esittänyt Raamatusta lukuja tai jakeita missä todistetaan että uskova on syntinen? Minä en ole nähnyt palstalla yhdenkään kirjoittajan näyttävän sellaista jaetta".

Paavalin "syntisistä suurin" sanan olen selittänyt sinulle monta kertaa. Paavali ei tarkoita pakanain apostolia uudestisyntynyttä Paavalia. Eihän apostoli Paavali ollut syntisistä suurin. Hän puhuu entisestä elämästään Saulus Tarsolaisena seurakunnan ja Jeesuksen vainoajana. SAULUS TARSOLAINEN OLI SYNTISISTÄ SUURIN.
        Tämä on täysin selvää Raamattuun perehtynelle hengelliselle uskovalle. Mutta sinulle se ei ole avautunut jostakin syystä. Minä en voi sinua auttaa siinä asiassa.

Sanottakoon vielä kuitenkin;
        Paavali käyttää preesensiä "olen" koska silloin hän ON tämänkin päivän kaikista ihmisistä se SUURIN SYNTINEN. Silloin tämänkin ajan suuretkin syntiset, vaikka joukkomurhaajakin voivat pelastua uskomalla Jeesukseen.
        Jos Paavali olisi käyttänyt imperfektiä "olin" niin se olisi menneessä aikamuodossa ja voitaisiin tulkita koskevan vain siihen asti eläneitä kaikkia syntisiä joista Paavali olisi se suurin syntine. Pyhä Henki on nähnyt hyväksi käyttää preesensiä ja silloin se täytyy ymmärtää Raamatun kokonaisilmoituksen valossa. Et voi perustaa oppia yhteen "OLEN" sanaan.

• Tapio522eikirj
        jaikal kirjoitti:

Paavalin "syntisistä suurin" sanan olen selittänyt sinulle monta kertaa. Paavali ei tarkoita pakanain apostolia uudestisyntynyttä Paavalia. Eihän apostoli Paavali ollut syntisistä suurin. Hän puhuu entisestä elämästään Saulus Tarsolaisena seurakunnan ja Jeesuksen vainoajana. SAULUS TARSOLAINEN OLI SYNTISISTÄ SUURIN.
        Tämä on täysin selvää Raamattuun perehtynelle hengelliselle uskovalle. Mutta sinulle se ei ole avautunut jostakin syystä. Minä en voi sinua auttaa siinä asiassa.

Sanottakoon vielä kuitenkin;
        Paavali käyttää preesensiä "olen" koska silloin hän ON tämänkin päivän kaikista ihmisistä se SUURIN SYNTINEN. Silloin tämänkin ajan suuretkin syntiset, vaikka joukkomurhaajakin voivat pelastua uskomalla Jeesukseen.
        Jos Paavali olisi käyttänyt imperfektiä "olin" niin se olisi menneessä aikamuodossa ja voitaisiin tulkita koskevan vain siihen asti eläneitä kaikkia syntisiä joista Paavali olisi se suurin syntine. Pyhä Henki on nähnyt hyväksi käyttää preesensiä ja silloin se täytyy ymmärtää Raamatun kokonaisilmoituksen valossa. Et voi perustaa oppia yhteen "OLEN" sanaan.

jaikal, Jospa vastaisit lyhyesti kysymykseeni:
        "Asuuko siis Jumalan Henki synnittömässä vai syntisessä ihmisessä"?

• Tapio522 kirjoitti:

VANHURSKAS JA SYNNITÖN

Minä olen myös selittänyt sinulle monta kertaa että vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä ihmistä. Siis vanhurskaalla ei tarkoiteta omien tekojensa perusteella synnitöntä ihmistä.
        Vanhurskaalla Raamattu tarkoittaa Jeesukseen uskovaa Jumalan lahjavanhurskauden omistavaa ihmistä.

Muuten sananlaskujen ilmoitus uskovasta; "Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen" sekä Johanneksen ilmoitus Jumalan lapsesta; "Tämän minä olen kirjoittanut teille ettette tekisi syntiä. Mutta jos joku syntiä tekeekin, meillä on Puolustaja Isän tykönä Jeesus Kristus, joka on vanhurskas ja hän on meidän syntiemme sovitus...." olisivat täysin turhia.

Jotenkin näin nämä Raamatun Sanat menivät näin ulkomuistista kirjoitettuna. Löydät ne varmaan Raamatustasi.

Jos siis vanhurskas tarkoittaisi synnitöntä ihmistä, nämä Raamatun Sanat olisivat tarpeettomia. Sillä silloinhan vanhurskas joka on synnitön ei voisi tehdä mitään syntiä.
        Synnittömälle ei tarvitse puhua armon sanoja. Hän kun pelastuisi omalla synnittömyydellään. Mutta nyt kun vanhurskaalla RAAMATTU TARKOITTAA Jeesuksen vanhurskauden omistavaa vajavaa uskovaa, nämä Raamatun ilmoitukset tulevat tarpeeseen.

Raamatun "vanhurskas" viittaa siis uskovassa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen. Se ei viittaa ihmisen omiin saavutuksiin eikä ihmisen omiin tekoihin.

Ja tässä tulee meillä väärinymmärrys:
        Kun minä sanon että olen vanhurskas, tai sanon että kaikki uskovat ovat vanhurskaita, sinä ja monet muut ajattelette minun sanovan että olen synnitön ja että väitän kaikkien uskovien olevan synnittömiä. En sanonut niin. Enhän sanonut olevani synnitön. Sanoin olevani vanhurskas. Kun sanon olevani vanhurskas, viittaan minussa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen, en itseeni enkä omiin saavutuksiini.

En todellakaan tiedä että onko tämä aivan mahdoton ymmärtää. Miksi monet uskovat ovat ymmärtäneet, mutta toisaalta taas monille tämä asia ei avaudu koskaan?

• jaikal kirjoitti:

VANHURSKAS JA SYNNITÖN

Minä olen myös selittänyt sinulle monta kertaa että vanhurskaalla ei tarkoiteta synnitöntä ihmistä. Siis vanhurskaalla ei tarkoiteta omien tekojensa perusteella synnitöntä ihmistä.
        Vanhurskaalla Raamattu tarkoittaa Jeesukseen uskovaa Jumalan lahjavanhurskauden omistavaa ihmistä.

Muuten sananlaskujen ilmoitus uskovasta; "Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen" sekä Johanneksen ilmoitus Jumalan lapsesta; "Tämän minä olen kirjoittanut teille ettette tekisi syntiä. Mutta jos joku syntiä tekeekin, meillä on Puolustaja Isän tykönä Jeesus Kristus, joka on vanhurskas ja hän on meidän syntiemme sovitus...." olisivat täysin turhia.

Jotenkin näin nämä Raamatun Sanat menivät näin ulkomuistista kirjoitettuna. Löydät ne varmaan Raamatustasi.

Jos siis vanhurskas tarkoittaisi synnitöntä ihmistä, nämä Raamatun Sanat olisivat tarpeettomia. Sillä silloinhan vanhurskas joka on synnitön ei voisi tehdä mitään syntiä.
        Synnittömälle ei tarvitse puhua armon sanoja. Hän kun pelastuisi omalla synnittömyydellään. Mutta nyt kun vanhurskaalla RAAMATTU TARKOITTAA Jeesuksen vanhurskauden omistavaa vajavaa uskovaa, nämä Raamatun ilmoitukset tulevat tarpeeseen.

Raamatun "vanhurskas" viittaa siis uskovassa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen. Se ei viittaa ihmisen omiin saavutuksiin eikä ihmisen omiin tekoihin.

Kun minä sanon että olen vanhurskas, tai sanon että kaikki uskovat ovat vanhurskaita, sinä ja monet muut ajattelette minun sanovan että olen synnitön ja että väitän kaikkien uskovien olevan synnittömiä. En sanonut niin. Enhän sanonut olevani synnitön. Sanoin olevani vanhurskas. Kun sanon olevani vanhurskas, viittaan minussa olevaan Jeesuksen vanhurskauteen, en itseeni enkä omiin saavutuksiini.

En todellakaan tiedä että onko tämä aivan mahdoton ymmärtää. Miksi monet uskovat ovat ymmärtäneet, mutta toisaalta taas monille tämä asia ei avaudu koskaan?

Voisin vielä lisätä:

Jos sinä luet Room 3. luvun jakeesta 19 tätä taustaa vasten, sinä ymmärrät asiaa paremmin. Paavalin mukaan kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat tulleet syntisiksi syntiensä tähden.

Sitten nämä SYNTISET saavat lahjaksi vanhurskauden Jumalalta. Tämä vanhurskaus on JUMALAN OMA VANHURSKAUS. Se tulee jokaiseen Jeesukseen uskovaan imiseen ilman poikkeusta. Jumalan vanhurskauden omistava ihmien ei ole enää syntinen. Hän on VANHURSKAS koska hänessä on Jumalan vanhurskaus.

Usko Jeesukseen on ikään kuin vesiputki. Sitä pitkin virtaa kaikki Jumalan siunaukset uskovaan. Uskova saa lahjaksi Jumalalta Jumalan vanhurskauden uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Tästä vanhurskaudesta minä olen todistanut ja aion todistaa jatkossakin.

•Psalmit 35:28
        Ja minun kieleni julistakoon sinun vanhurskauttasi, sinun kiitostasi kaiken päivää.

•Psalmit 40:11
        Minä en peitä sinun vanhurskauttasi omaan sydämeeni, vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja avustasi; minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta.

•Psalmit 71:15
        Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.

•Psalmit 71:16
        Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.

•Psalmit 71:24
        Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.

•Psalmit 88:13
        Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?

• Tapio522eikirj kirjoitti:

jaikal, Jospa vastaisit lyhyesti kysymykseeni:
        "Asuuko siis Jumalan Henki synnittömässä vai syntisessä ihmisessä"?

>>>"Asuuko siis Jumalan Henki synnittömässä vai syntisessä ihmisessä"?

• jaikal kirjoitti:

VANHURSKAS JA SYNNITÖN

jaikal, miksi et voi hyväksyä sitä, että uskova on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen?

• jaikali kirjoitti:

Määritelmäsi ajelehtivat opintuulten mukaan, "tuuliviiri rauhaton..".
        Olisi parempi hylätä tuuliviirit ja ankkuroida usko Jumalan Sanaan.

Jaikal 4.6.2011 klo 11:05 >>Jeesukseen uskova ja Hänet vastaanottanut ihminen on saanut Hänen synnittömyyden lahjaksi Jumalalta. Tällä Jeesuksen synnittömyyden perustalla jokainen uskovakin on synnitön.

• Tapio522 kirjoitti:

jaikal, miksi et voi hyväksyä sitä, että uskova on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen?

>>>jaikal, miksi et voi hyväksyä sitä, että uskova on samalla kertaa vanhurskas ja syntinen?

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Määritelmäsi ajelehtivat opintuulten mukaan, "tuuliviiri rauhaton..".
        Olisi parempi hylätä tuuliviirit ja ankkuroida usko Jumalan Sanaan.

Jaikal 4.6.2011 klo 11:05 >>Jeesukseen uskova ja Hänet vastaanottanut ihminen on saanut Hänen synnittömyyden lahjaksi Jumalalta. Tällä Jeesuksen synnittömyyden perustalla jokainen uskovakin on synnitön.

>>>Vanhurskautettu, Jeesukseen uskova ihminen, ei ole synnitön, ei itsessään eikä missään muussakaan olotilassa. Sitä vastoin hän on Jeesuksen uhrikuoleman kautta sovitettu ja armahdettu syntinen.

• Jeesus on tie

Onnellinen olet jos olet armahdettu syntinen. :-)

hallelujaa kiitos Jeesuksen.

• jaikal kirjoitti:

>>>Vanhurskautettu, Jeesukseen uskova ihminen, ei ole synnitön, ei itsessään eikä missään muussakaan olotilassa. Sitä vastoin hän on Jeesuksen uhrikuoleman kautta sovitettu ja armahdettu syntinen.

Esität syytöksiä, joihin et löydä mitään perustetta. Onko se reilua?
        Tässä uusimpia syytöksiäsi, joita teet mielivaltaisesti ilman syytä:

>>Sinä siis pidät ihmisen kiinni hänen synneissään.>Sinulla siis on toisenlainen tehtävä: pitää uskovatkin
        kiinni heidän synneissään.

• jaikali

Esität syytöksiä, joihin et löydä mitään perustetta. Onko se reilua?
        Tässä uusimpia syytöksiäsi, joita teet mielivaltaisesti ilman syytä:

>>Sinä siis pidät ihmisen kiinni hänen synneissään.>Sinulla siis on toisenlainen tehtävä: pitää uskovatkin
        kiinni heidän synneissään.

Jos sinä hoet Jeesuksen synneistä vapauttamille uskoville; "Ette ole synnittömiä. Teette syntiä joka päivä. Olette syntisiä."
        Onko se uskovan vapauttamista synnistä vaiko hänen sitomista syntiin? Missä Jeesus hokee omilleen: "Olette syntisiä".

Näin Jeesuksen ja "syntisten uskovien" tehtävät ovat erilaiset.

>>>"Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

• jaikali
        Jeesus on tie kirjoitti:

Onnellinen olet jos olet armahdettu syntinen. :-)

hallelujaa kiitos Jeesuksen.

>>>Onnellinen olet jos olet armahdettu syntinen. :-)

• jaikali kirjoitti:

Jos sinä hoet Jeesuksen synneistä vapauttamille uskoville; "Ette ole synnittömiä. Teette syntiä joka päivä. Olette syntisiä."
        Onko se uskovan vapauttamista synnistä vaiko hänen sitomista syntiin? Missä Jeesus hokee omilleen: "Olette syntisiä".

>>>"Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

En koskaan hoe: >>Teette syntiä joka päivä. Olette syntisiä.

• Kelleskaupunginvaari
        jaikali kirjoitti:

No niin! Kiitos vastauksestasi jaikal!

Osaat jaikal niin vakuuttavasti kertoo
        Raamatusta että minä en nyt sitten enää epäile kuka tällä palstalla on se joka puhuu totuutta mitä Raamattuun ja sen tuntemiseen tulee. Olen jaikal nyt vakuuttunut siitä, että ymmärryksesi Raamatun tuntemiseen on tullut Pyhältä Hengeltä ja siksi uskallan ottaa opetuksesi vastaan.

On hyvä että olet sinnikkäästi jatkanut keskustelua ja opetustasi tällä palstalla, vaikka vastustus on ollut suuri. Aina löytyy joku "pelto" johonka kylvämäsi siemen alkaa itämään. Joten työsi palstalla ei ole ollut turhaa.

Siunausta!

• jaikali

En koskaan hoe: >>Teette syntiä joka päivä. Olette syntisiä.

En ole havainnut että sinä todistaisit Jumalan vanhurskaudesta. Kirjoituksesi keskittyy ihmisen syntisyyteen ja kehotuksiin parannuksen tekoon ja kilvoitteluun.

Tämä on tietenkin oikein mutta todistaisit joskus myös Jumalan vanhurskaudesta Raamatun mukaisesti.

• uskonsynnittömyyteen
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

No niin! Kiitos vastauksestasi jaikal!

Osaat jaikal niin vakuuttavasti kertoo
        Raamatusta että minä en nyt sitten enää epäile kuka tällä palstalla on se joka puhuu totuutta mitä Raamattuun ja sen tuntemiseen tulee. Olen jaikal nyt vakuuttunut siitä, että ymmärryksesi Raamatun tuntemiseen on tullut Pyhältä Hengeltä ja siksi uskallan ottaa opetuksesi vastaan.

On hyvä että olet sinnikkäästi jatkanut keskustelua ja opetustasi tällä palstalla, vaikka vastustus on ollut suuri. Aina löytyy joku "pelto" johonka kylvämäsi siemen alkaa itämään. Joten työsi palstalla ei ole ollut turhaa.

Siunausta!

Samoin minä uskon, että synti ei peri taivaan valtakuntaa. Ne eivät peri sitä ihanaa paikkaa, jotka ovat syntisiä uskon keskellä. Käsittämätöntä harhaoppia on väittää Jeesusta niin olemattomaksi, että hän ei pysty synnistä erottamaan uskoviaan. Se on pilkkaa!
        Minä uskon, että Jumala tuli tekemään synninorjista ilman syntiä eläviä onnellisia ihmisiä.
        Jumalan pilkaa on vääntää raamatun lupaukset synnin orjuudesta vapautumisesta, synnin orjuuteen jäämiseksi. Se on suurta Jumalan pilkkaa.

• Jeesus on tie
        jaikali kirjoitti:

Jumalan sana osoittaa meidät syntisiksi ja siksi kristityt tekevät joka päivä parannusta synneistään.

Kuolleessa uskossa taikka omassa vanhurskaudessa elävällä ihmisellä ei ole tätä elävää synnintuntoa, siksi he paisuvat omassa mielessään kuin pullataikinat, ja ylpeys vie heidät lopulta mennessään. Ilmiötä kutsutaan menestyksen teologiaksi, mutta se perustuu valheeseen synnittömästä ihmisestä.

Lienee turha toistella kovin moneen kertaan samoja asioita ihmisille jotka uskovat vahvasti omaan kehäpäätelmäänsä.

Jumala kirkastaa sanansa kautta syntisyyden kenelle hän kirkastaa, ja ne ihmiset elävät USKON KILVOITUKSESSA, parannuksentekjöinä elävässä uskossa Kristukseen.

Viihteeseen ja viihtymiseen perustuva uskonnollisuus on harhaoppia. Jeesuksen seuraajat ovat itsensä kieltäneitä ristinkantajia.
        Tie on kaita joka vie elämään. Ei sinne mahdu omavanhurskaus perperin liepeet leveillään kulkemaan ja muita tyrkkimään.

• Jaikal mitätöi koko syntikäsitteen. Hän EI tuomitse syntiä lihassa.
      Totuuden sana kumoaa jaikalin valheen: "Jotka lihan vallassa ovat,
      ne eivät voi olla Jumalalle otolliset." Room.8:8

Jos olet jaikalin viestejä seurannut, niin tiedät hänen lakaisevan synnit maton alle ja väittävän, että syntisestä siten tulee viaton kuin Jeesus.
      Valheensa jaikal kruunaa väitteellä, että synneissään jatkava "synnitön" on tempun jälkeen synteineen päivineen Kristuksessa Jeesuksessa!

Kun jaikalin synnit näin on piilotettu maton alle, julistaa hän olevansa synnitön kuin Jeesus. Kuka uskoo tuohon tökeröön valheteoriaan?
      Synnit jäävät pilkistämään maton alta ja tosiasiassa temppu ei muuta kyseisen "synnittömän uskovan" elämää ja syntisyyttä mihinkään.

Onko sellainen 'synnittömyys' totta vai valhetta, onko sillä arvoa?
      JOKAINEN terveesti ajatteleva uskova ymmärtää, että tuon sortin 'synnittömyys' on Jumalan pilkkaa ja arvotonta itsepetosta.

1.Joh.3:8 "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä", sanotaan sanassa.
      Jaikalin oppi on siis suoraan pimeyden ruhtinaalta saatua valhetta.

Mitä meidän tehtävä? Meidän on hylättävä kaikki häpeälliset salatiet ja tehtävä täyttä totta Jumalamme edessä. Synti on hyljättävä Jeesuksen nimessä, KAIKKI tietoinen synti. Kun sen teemme uskossa ja Jumalan avulla, jää vielä jäljelle meissä ASUVAA syntiä, jonka Pyhä Henki tuo valoon, kunhan saamme edistyä vaelluksessa ja kasvaa pyhityksessä.
      .
      2.Kor.4:2 "vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä."

• Jeesus on tie

Helluntalaiset ovat harhaoppisia, koska antavat Savonarola-nimimerkin pilkäta Pyhimystä sekä Jeesusta

Toivoen Jeesus

on tie

MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MINÄ OLEN JEESUS, KATSO VAIKKA NIMIMERKKINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Jeesus on tie

Nyt taisi piru tulla rinkiin mukaan?

Tämän palstan vakiintuneella nimimerkillä "Jeesus on tie", ei ole tuon edelleisen viestin kanssa kitään tekemistä.

Ikävää että joku kirjoittajistamme on näin altis sielunvihollisen viettelyksille!!!

• benedi

Room 8: 2
      Onko Jumalan laki syntiä? Pois se!

Jae 8: 2 kertoo että Elämän hengen laki, on vapauttanut meidät
      synnin ja kuoleman laista.

Miten? Elämän Henki Jumalan Henki. Jeesus sanoi että: " Pthä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille"

Onko Jumalan laki myös Jeesuksen laki? On kyllä.
      Uudessa liitossa " Elämän Hengen laki" on kirjoitettu uskovan sydämeen ja mieleen.

Nyt kun Jumalan laki on kirjoitettu sydämen tauluun, niin Pyhä Henki muistuttaa ja varoittaa, nuhtelee, ja opettaa
      Jumalan lakia sydämissämme.

Kun olemme oppineet " Pysymään laissa, ja Jumalan sanan todistuksessa" , niin emme enää tee syntiä...ja kun emme tee syntiä, eli riko lakia..niin olemme vapaat " synnin -ja kuoleman laista!!
      Lakihan ei ole syntiä,...mutta juuri laki kertoo mikä on syntiä,
      ja kun ihminen rikkoo Jumalan lakia, hän on syntinen,
      esim. abortin tehnyt.
      Ja synnin palkka on kuolema.

Vapautuakseen synnin ja kuoleman laista, ihmisen on kaduttava syntejään ja tehtävä niistä parannus!

Kun ihminen katuu, Jumala antaa katuvalle synnit anteeksi,
      ja katuva saa armon varassa elää elämäänsä...sillä synnin, eli Jumalan lain rikkomisesta seuraa kuolema, kadotus,
      tulinen järvi...poroksi, tuhkaksi tuleminen.

Armon alla eläessään " Ilman minua te ette voi mitään tehdä".--
      ihminen seuraa Kristusta, eikä elä enää synnissä, siis lakia rikkoen.
      Näin hän on vapaa synnin ja kuoleman laista!!

Siihen pääsee vain noudattamalla lakia! Mutta taas!!

" Ilman Minua te ette voi mitään tehdä" Katsokaa Kristukseen,
      ei lakiin..sillä vain Kristukseen katsomalla ja Häntä
      seuraamalla pystytte täyttämään lain!

Se, joka rakastaa Jumalaa ja lähimmäistään on, päässyt eroon synnin-ja kuoleman laista!

Laki ei ole syntiä, vaan se kertoo, että jos kuka vaan, sitä rikkoo, että mitä syntiä teimme.

Varastimmekko, teimmekkö huorin, rikoimmeko sapatin, pystytinkö jeesus -kuvan seinälleni jne...

• Jeesus on tie

eT TEHNYT VÄÄÄRIN, SAAT ANTEEKSI

TOIVOEN, JEESUS, Olen TIE, aja minua takaapäin!

• Jeesus on tie
        Jeesus on tie kirjoitti:

eT TEHNYT VÄÄÄRIN, SAAT ANTEEKSI

TOIVOEN, JEESUS, Olen TIE, aja minua takaapäin!

Miksi tämä häirikkö alkoi häväistä nimimerkkiäni ja Vapahtajaamme Jeesusta.

Etkö sinä tiedä vielä, mitä epäuskosta seuraa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      116
      2098
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2078
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1146
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      928
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      750
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      718
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      716
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      686
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      680
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      629
    Aihe