Armeijan käymätön mies turn-off?

Sir Von Baughen

Mielenkiinnosta,onko armeijan käymätön mies turn off.Jos on,miksi.Ja jos on käynyt "sivarin", mitä ajattelet siitä.

40

3362

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppatyttö97

Munattomia vässyköitä.

• Sir Von Baughen

niiin,jos voit perustella miksi miehen pitäisi käydä armeija.Mitä se siitä saa mielestäsi tai mitenkä se näkyy miehessä tms.

• -------

Ei ole turn off.
      Minulla ei ole kunnon mielipidettä yleisestä asepalveluksesta suuntaan tai toiseen, enkä ajattele niin, että armeijan käymättömät olisivat jotenkin vähemmän miehiä kuin armeijan käyneet. Ne menee armeijaan, jotka sinne haluavat mennä, mikäs siinä. Jos ei nappaa, niin sitten siviilipalvelus tai vaikka totaalikieltäytyminen. Ei ole mulla ykköskriteereissä armeija-asiat, riippuu, millainen henkilö noin muuten on.

• Aliisa90

RUK:n käyneet on turn on, kaikki muut turn off.

• jaahas..............

Ja mitenköhän aiot sen saada selville, onko mies käynyt RUK:in? Itse en ole käynyt RUK:ia, mutta pystyisin varmasti niin uskottavasti vaikkapa tuon RUK jutun naiselle valehtelemaan, että naiselle kertomukseni menisi täydestä kuin väärä raha.

• Sir Von Vaughen

Ja mun logiikaan ei nyt käy et miksi RUK on jeees ja kaikki muu turn off??
        Sehän on kaikkein kovin,mihin normivarusmies voi päästä/joutua.
        Valaise mua:)

• Aliisa90
        jaahas.............. kirjoitti:

Ja mitenköhän aiot sen saada selville, onko mies käynyt RUK:in? Itse en ole käynyt RUK:ia, mutta pystyisin varmasti niin uskottavasti vaikkapa tuon RUK jutun naiselle valehtelemaan, että naiselle kertomukseni menisi täydestä kuin väärä raha.

No siis kyllähän sen näkee naamasta onko käynyt RUK:n. :)

• Aliisa90
        Sir Von Vaughen kirjoitti:

Ja mun logiikaan ei nyt käy et miksi RUK on jeees ja kaikki muu turn off??
        Sehän on kaikkein kovin,mihin normivarusmies voi päästä/joutua.
        Valaise mua:)

RUK:n käyneillä on usein parempi itseluottamus kuin muilla, heillä on hyvä kunto ja ryhti, he ovat uniformussaan todella komean näköisiä ja heillä on enemmän valtaa (ja nappuloita) kuin muilla intin käyneillä.

• PSJK-Alik-1/08
        Aliisa90 kirjoitti:

RUK:n käyneillä on usein parempi itseluottamus kuin muilla, heillä on hyvä kunto ja ryhti, he ovat uniformussaan todella komean näköisiä ja heillä on enemmän valtaa (ja nappuloita) kuin muilla intin käyneillä.

Olet nainen, et tiedä armeijasta mitään. Naama siis kiinni ja hellan ääreen!

Se riippuu aika paljon, että minkä komppanian rukin on käynyt. Onhan se nyt aivan eri asia onko käynyt jonkin erikoisjoukkojen laskuvarjojääkärirukin vai jonkin helvetin huoltokomppanian rukin. Esim. joku ihan tavallinen panssarijääkäri tai sotilaspoliisijääkärikin on useimmiten paljon parempi saavutus kuin esim. huoltokomppanian tai korohoron rukin käynyt kokelas/vänskä.

Kaikki on kiinni missä komppaniassa on minkäkin käynyt.

• Aliisa90
        PSJK-Alik-1/08 kirjoitti:

Olet nainen, et tiedä armeijasta mitään. Naama siis kiinni ja hellan ääreen!

Se riippuu aika paljon, että minkä komppanian rukin on käynyt. Onhan se nyt aivan eri asia onko käynyt jonkin erikoisjoukkojen laskuvarjojääkärirukin vai jonkin helvetin huoltokomppanian rukin. Esim. joku ihan tavallinen panssarijääkäri tai sotilaspoliisijääkärikin on useimmiten paljon parempi saavutus kuin esim. huoltokomppanian tai korohoron rukin käynyt kokelas/vänskä.

Kaikki on kiinni missä komppaniassa on minkäkin käynyt.

"Olet nainen, et tiedä armeijasta mitään. Naama siis kiinni ja hellan ääreen! "

Noh noh, olen itsekin käynyt RUK:n niin kai saan vaatia sitä myös toiselta osapuolelta? En ehkä kaikkein kovimmassa asehaarassa mutta kuitenkin. Omassa suvussani arvostetaan paljon upseereita.

Ihmiset ovat erilaisia. En usko että monet muut naiset ovat noin tarkkoja armeijan perään. Uskon että olen poikkeus muiden joukossa. Eli sivareiden ja totaalikieltäytyneiden ei kannata huolestua, jokaiselle löytyy varmasti sopiva kumppani. :)

• Sir Von Baughen
        Aliisa90 kirjoitti:

"Olet nainen, et tiedä armeijasta mitään. Naama siis kiinni ja hellan ääreen! "

Noh noh, olen itsekin käynyt RUK:n niin kai saan vaatia sitä myös toiselta osapuolelta? En ehkä kaikkein kovimmassa asehaarassa mutta kuitenkin. Omassa suvussani arvostetaan paljon upseereita.

Ihmiset ovat erilaisia. En usko että monet muut naiset ovat noin tarkkoja armeijan perään. Uskon että olen poikkeus muiden joukossa. Eli sivareiden ja totaalikieltäytyneiden ei kannata huolestua, jokaiselle löytyy varmasti sopiva kumppani. :)

" olen itsekin käynyt RUK:n "

Okei,tämä on mielenkiintoista.Miksi halusit mennä armeijaan ja miksi etenit ihan RUK:iin asti.
        Ja mitä mielestäsi jäi sinulle ns.hyötynä jälkeen.

• Aliisa90
        Sir Von Baughen kirjoitti:

" olen itsekin käynyt RUK:n "

Okei,tämä on mielenkiintoista.Miksi halusit mennä armeijaan ja miksi etenit ihan RUK:iin asti.
        Ja mitä mielestäsi jäi sinulle ns.hyötynä jälkeen.

Halusin näyttää mihin pystyn ja saada ihan uusia kokemuksia. En tiedä onko tästä nyt niin suurta hyötyä työmarkkinoilla, mutta onhan sekin hieno saavutus muiden joukossa. :)

• Sir Von Baughen
        Aliisa90 kirjoitti:

Halusin näyttää mihin pystyn ja saada ihan uusia kokemuksia. En tiedä onko tästä nyt niin suurta hyötyä työmarkkinoilla, mutta onhan sekin hieno saavutus muiden joukossa. :)

"Halusin näyttää mihin pystyn"

niiin just...

• fdsvcxvfd
        Aliisa90 kirjoitti:

Etpä kovin paljoon pysty jos tuo oli näyttö osaamisestasi.

• Tsukrukpuk
        Aliisa90 kirjoitti:

No siis kyllähän sen näkee naamasta onko käynyt RUK:n. :)

Sen näkee naamasta ja huomaa aisasta. Ainahan voit kysyä kurssimerkkiä näkyville.

• P01k4 s4un00

On turn off.

• arvostan

sivareita ehkä enemmän kuin asepalveluksen käyneitä. Kaikki typerä ryhmätoiminta on perseestä, vielä tappamismielessä. Tietysti tunkeutujat saa ja pitää vaikka tappaa, mutta konstit on monet. Oikea mies ei ikinä kajoa edes vastapuolen naisiin eikä lapsiin!!!! Tapelkoon miehet keskenään, niin ei kuitenkaan ikinä ole. Halveksin kaikkia naisiin ja lapsiin kohdistuvia "sotarikoksia" joita ihan tavalliset sotilaat tekee. Halveksin koko sotaa! On rohkeaa sanoa sille EI, vaikka muut pilkkaisi!

• Arvostan: siis vastapuolen naissotilasta ei saisi tappaa? Ihan yhtä arvokas henki on mies/naissotilaalla. Mutta joskus tilanne yksinkertaisesti vaatii tappamista.

Arvostan enempi intin käyneitä, kuin sivareita. Sen kuitenkin ymmärrän, jos inttiä ei ole pystynyt käymään sairauden takia. Intin käyminen osoittaa jonkinmoista sitkeyttä ja luonteenlujuutta (en yksinkertaisesti pidä ihmisistä, joille on liikaa mennä sateella ulos).

• Sir Von Baughen

"Intin käyminen osoittaa jonkinmoista sitkeyttä ja luonteenlujuutta"

Nii,ei se kyllä aina osoita.Armeijassa kun on paljon sellaisia vässykkä tehtäviä millä ei ole mitään sotilaallista pointtia.
        Itse olin esimerkiksi kirjurina.Päivä alkoi silloin kuin muillakkin,mutta en tehnyt mitään muiden kanssa.Sain tehdä melkein mitä halusin,välillä päivystin kirjurin hommien lisäksi mutta pääasiassa meni paskan jauhamiseen muiden samankaltaisten kanssa.

Ja sotilas arvoksi sain jääkärin kuten kaikki muutkin jotka eivät yltäneet rannikkojääkäri arvoon.Eli turha on nostaa liian korkealla arvostusta.

• jaahas jaahas

Jos armeijan käymätön mies on turn-off, niin sitten ilmeisesti ulkomaalainen mieskin on turn-off? Suurin osa ulkomaalaisistahan miehistä ei ole käynyt armeijaa, koska armeijan käyminen on harvassa muussa maassa pakollinen kuin Suomessa ja niissäkin maissa, joissa se on pakollinen, niin vain pieni osa miehistä käy armeijan.

• kotkatypy92

Minun mielestäni on!
      Tekee ihan hyvää oppia asioita mitä siellä opitaan. :D
      Kuri, aikaiset heräämiset ja liikuntaa niin paljon että ottaa voimille - hyvä hyvä!

Kertoo että mies on vahva, henkisesti ja fyysisesti.
      En ottaisia miestä joka ei ole käynyt armeijaa!

• vccvxvcxcx

Toivottavasti et kirjoita tätä tosissasi. Mitähän hyötyä on oppia armeijakuri, sillä ei ole kovin paljon tekemistä siviilielämässä. Kyllä sopiva käyttäytyminen opitaan jossain ihan muualla kuin intissä. Aikaisin heräämistä ei kylläkään intissä opi varmasti kukaan. Puolen vuoden pakkoliikunta ei ole kylläkään kovin hyödyllistä pitkässä juoksussa. Sanoisin, että ennemminkin haitallista.

Intin käyminen ei kerro mitään miehen vahvuudesta henkisesti ja fyysisesti.

• goottipojka

Hey pliis kuka tahansa pystyy suorittaa armeijan. Siihen hommaan vaaditaa 50 aö ja voit olla vaikka 120 kilone ihra.

Ite suoritin armeijan, koska se paska kestää lyhyemmi ku sivari. Jos sivari olis ollu 6kk oisin menny siihe.

Niillä on olemassa jopa "sotilaskoti", jossa jengi pääsee ahmii joka ilta donitseja sun muuta mitä rahalla nyt voi ostaa.

• opqr

Mulle on aikalailla se ja sama, onko mies käynyt armeijan vai ei. Ainut turn-off on mulle näin armeijan suhteen sellaiset miehet, jotka on vähän liian innokkaita asepalveluksen kannattajia, haukkuvat sivarin käyneitä ja kommentoivat kiihkoissaan tyyliin "armeija tekee miehen" tai muuta yhtä älykästä.

• Sir Von Baughen

Joo,mielenkiintoinen hajanta,laidasta toiseen.Toinen ei voi edes seurustella RUK:in käymättömän kanssa ja toiselle on turn off jos hehkuttaa liikaa.Ja sitten on tuolle välille jääviä mielipiteitä.

Jänää sinänsä että miehillä mielipide on useasti hyvin yksi selitteinen;

1)Armeija on joka miehen juttu
      2)käyty,mutta ei vois vähempää kuitenkaan kiinnostaa
      3)käy sivarin

Ehkä tämä johtuu siitä että se koskettaa jokaista suomalaista nuorta miestä,joten jokaisella on oma kohtaista kokemusta asiasta.

Mutta,kiitoksia vastauksista,antakaa tulla vain lisää:)

• goottipojka

Onnea isänmaanpuolustukseen. Venäjällä käytössä yhteensä suomen kokoiset atomipommit. Toisen sodan jälkeen teknologia hieman eri tasoa.

Onnea vain jääkäreille ja parille tykille, mitä ***** enää niilläkin tekee.

Ja olin tosissani, kun sanoin että jokainen ihra läpäsee armeijan, varsinki jos on tykkimies. Vedät 1bojot kuntotestissä ja saat silti armeijan paperit. Niille on iha sama kuka sen suorittaa, kunhan on mahdollisimman monta.

Kuntoa voi kehittää myös muualla, kuin armeijassa.

• TexhenryWillermiller

Psyykkisten syiden takia vapautuksen saaneet kuvataiteilijat vetävät mielisairaita naisia puoleensa aivan kybällä. Niin että jokaiselle todella jotakin!

• PazziKäteen

Eipä ole yksikään nainen tähän päivään mennessä sotilaspassia kysellyt.

• dudever2

Armeijan käymättömyys kyllä tuntuu kertovan enemmän psyykkisestä kyvystä, itsevarmuudesta ja siitä että on mies, ja tekee itse päätöksensä eikä ole mikään lammas.

"armeijassa oppii tärkeitä asioita".. Just, tärkeäähän se on harjoitella ihmisten tappamista ja sitä että osaa totella muita kyseenalaistamatta. Taas huomaa naisten yksinkertaisuuden kyllä vastauksissa.

"fyysisesti kyvykäs eikä pelkää sadetta"...ja mitähän toi taas todistaa :D Intissä tehdään asioita koska niin käsketään, ja aika pitkälti keskiverto pullamössäpallerokin siellä pärjää loppupeleissä, ihan kuten peruskoulukin, helppoahan se on kun tekee vaan mitä sanotaan. Missä se miehekkyys on siinä taas.

Itse en mennyt armeijaan koska koin että senkin ajan voin käyttää itseni kehittämiseen tehokkaammin ja siihen suuntaan mitä ITSE arvostan, ei sitä mitä poliittiset päätökset ja muut päättävät. Fyysistä ja psyykkistä kykyä voi kehittää paljon paremminkin, enkä pelkää sadetta, olen ihan omasta halustani asunut alkukantaisissa oloissa ja hoitanut kaikki perustarpeiden tyydyttämisen ilman huoltojoukkoja ja elänyt kuukausia pakkasten ja luonnon armoilla, en koe että armeija taaskaan olisi mitenkään enemmän kasvattanut tältäkään osin.

Tai se että siellä oppii jotain johtajuutta ne jotka sille tielle lähtevät. Johtajuutta joka perustuu pitkälti valta-asemaan mikä ei esiinny siviilielämässä. Itse koin oppineeni enemmän arvokasta kokemusta opiskeltuani itse erilaisia psykologisia menetelmiä ja kouluttaessani ihmisiä ja perustamalla firman ja huolehtimalla kaikista siihen kuuluvista asioista ja opetellen samalla taitoja toimivaan vuorovaikutukseen eri osapuolien kanssa, tuntuu että vaikea taas nähdä miten paljon parempaa se olisi että olisi ollut joku alikessu ja jaellut käskyjä teinipojille jotka tottelevat koska pitää.

Mutta ihmisiä on erilaisia, tiedän että paljon on naisia ja miehiä jotka arvostavat vain sitä että "on käynyt armeijan", tällaisilta olen kuullut usein selvitykseksi vain jotain epämääräistä kuin että "no se nyt vaan kuuluu"...sitten on taas ihmisiä jotka näkevät miehekkyyden olevan juuri jotain muuta kuin kuvien kumartamista ja valmiiden kaavojen seurailua ja itsenäisyyttä ja kyvykkyyttä hoitaa asioita, pitää huolta läheisistään ja älykkyyttä ja kyvykkyyttä muissa asioissa kuin siinä mitä opetussuunnitelmat tarjoavat tai armeijassa nyt oppii.. :D

• Res. vänrikki

"Itse en mennyt armeijaan koska koin että senkin ajan voin käyttää itseni kehittämiseen tehokkaammin ja siihen suuntaan mitä ITSE arvostan"

Miten sitten käytit tuon ajan? Miksi olivat asettamasi kehittymistavoitteet? Saavutitko ne ja miten? Miksi saavutit/miksi et saavuttanut?

• Mies 28v

"Armeijan käymättömyys kyllä tuntuu kertovan enemmän psyykkisestä kyvystä, itsevarmuudesta ja siitä että on mies, ja tekee itse päätöksensä eikä ole mikään lammas."

Mielestäni armeijan käymisen miehekkyydessä on kyse ennen kaikkea siitä, että on ollut valmis epäitsekkäästi antamaan puolesta vuodesta vuoteen elämästään isänmaansa puolustamiselle.

"Miesten koulu" -ajatusmaailma tulee mielestäni siitä, että kestetään armeijan ikävyyksiä "kuin mies" sen aikaa kun siellä ollaan, ajatellen, että siinä palvellaan suurempaa tarkoitusta.

Suurempi tarkoitus, jota armeijassa palvellaan, ei ole ihmisten tappaminen, eikä armeijan käymisellä ja sotahulluudella ole mielestäni mitään yhteyttä, vaan Suomen puolustusvoimien tehtävä on nimensä mukaisesti _puolustaa_ maatamme, ja valitettavasti se ei onnistu pahan paikan tullen muuten kuin tappamalla hyökkääjiä.

Itse olen sotilasarvoltani alikersantti, mutta en juurikaan arvosta armeijan antamaa johtajakoulutusta. En erinäisistä syistä mennyt RUK:iin, mutta voi olla, että olisin arvostanut sitä enemmän. Syväjohtaminen, jota alettiin rummuttaa niihin aikoihin kuin minä olin palvelemassa, olisi hieno juttu, ja varmasti tekisi armeijan johtamisesta mielekkäämpää kaikille osapuolille, mutta olen melko kyyninen sen suhteen, saadaanko sitä ikinä vietyä niin pitkälle, että se todella toimisi tarkoitetulla tavalla.

Oli miten oli, mielestäni armeija on kansalaisvelvollisuus, ja jos minä saisin päättää, siviilipalvelus lakkautettaisiin. Päätösvalta tällaisista suurista asioita pitäisi olla valtion johdolla eikä yksittäisillä ihmisillä, kuten se siviilipalveluksen mahdollisuuden myötä on.

En kuitenkaan tuomitse siviilipalveluksen käyneitä. Jokainen tehköön parhaaksi katsomallaan tavalla. Suomi on vapaa maa ja jokainen valitkoon parhaaksi katsomansa ratkaisun lain puitteissa.

• Sir Von Baughen

""Miesten koulu" -ajatusmaailma tulee mielestäni siitä, että kestetään armeijan ikävyyksiä "kuin mies" sen aikaa kun siellä ollaan, ajatellen, että siinä palvellaan suurempaa tarkoitusta.
        Suurempi tarkoitus, jota armeijassa palvellaan, ei ole ihmisten tappaminen, eikä armeijan käymisellä ja sotahulluudella ole mielestäni mitään yhteyttä, vaan Suomen puolustusvoimien tehtävä on nimensä mukaisesti _puolustaa_ maatamme, ja valitettavasti se ei onnistu pahan paikan tullen muuten kuin tappamalla hyökkääjiä."

Jos osaan oikein lukea rivien välistä niin et ole niitä pahimpia sotahulluja vain pykälää kevyempi joka vain vankasti kannattaa pakollista asepalvelusta.

Ja jooo,pakko niitä on litsiä jos tulee rajan yli mutta,kysymys onkin enemmän siitä onko pakollinen asepalvelus se oikea muoto missä maan armeijan pitäisi toimia.Mielestäni ei,tämä on hieman vanhakantainen järjestelmä joka periytynyt näihin päiviin asti sodan jälkeisestä ajasta.Ymmärrän sen että sota kun oli käyty,niin oli tärkeätä että jokainen mies oli käytettävissä koska sota käytiin hyvin pitkälle mies-mies vastaan.
        Mutta,tänäpäivänä,sota on jotain muutakin kuin puskissa hiippailua.Teknologia on ottanut tässäkin vallan.Joten on ihan sama mitenkä monta sataa tuhatta jääkäriä meillä on rivissä jos vihollinen vain painaa nappia toisessa päässä ja räjäyttää koko komppanian.Noin karrikoidusti.
        Suomen tulisi modernisoida koko järjestelmänsä edes vuosikymmennen taakse.
        Lisäksi,pitäisi muuttaa palvelus vapaaehtoiseksi palkka armeija.
        Tämä vapaaehtoisuus tuottaisi myös kovantason sotilaita koska; A)Motivaatioita löytyy B)Olisi antaa parempaa ja yksilöllisempää koulutusta.

Palkka armeijalla olisi käytössä vain erikoiskoulutettua miehistöä.Itse kun kävin intin,niin sieltä koulutettiin rannikkojääkäreitä.Loppu puolesta ottivat leikkimielisen matsin; n.100 tulevaa rannikkojääkäriä/alikkia vs. 10kpl ammatilaissotilasta,laskuvarjojääkäreitä.

Ja tietenkin nämä ammattilaiset voittivat.Vaikka tilanne onkin epätodellinen nähden todellisuuteen niin kyllä se jotain osottaa.Ammattilainen on aina ammattilainen.
        Jokainen meistä osaa käyttää rynkkyä jos sota syttyisi ja vaisto kyllä sanoo että pidä pää alhaalla.

Vielä sen verran tuosta omasta palveluajasta että tein kirjurin hommia,B-mies,VMTL x 180 päivää joten en en saanut tetsata,kantaa täyspakkausta,en osallistunut kuin alotus leirille 2pv jne.
        Peruskoulutuskauden jälkeen en osallistunut mihinkään mitä muut tekivät,istuin toimistossa,kävin sodessa kahvilla ja päivystin.Ainiin,ja lihoin 10kg ja menetin sodeen 1500 euroa.
        Haluan vain sanoa että minun kaltaisellani kaverilla ei vain suomen armeija tee yhtään mitään.Peruskoulutuskauden jälkeen mielestäni minut olisi voinut vapauttaa palveluksesta kokonaan koska en saanut armeijan tarkoituksen mukaista koulutusta.

• Sivarimajuri

"Mielestäni armeijan käymisen miehekkyydessä on kyse ennen kaikkea siitä, että on ollut valmis epäitsekkäästi antamaan puolesta vuodesta vuoteen elämästään isänmaansa puolustamiselle."

Minusta on miehekkäämpää puolustaa sitä mikä on itselleen tärkeintä. Minulle tulee ensimmäisenä minä itse ja sitten lähimmäiseni. Isänmaa on jossain viiden parhaan joukossa.

"Oli miten oli, mielestäni armeija on kansalaisvelvollisuus, ja jos minä saisin päättää, siviilipalvelus lakkautettaisiin. Päätösvalta tällaisista suurista asioita pitäisi olla valtion johdolla eikä yksittäisillä ihmisillä, kuten se siviilipalveluksen mahdollisuuden myötä on."

Asevelvollisuus ei ole kansalaisvelvollisuus, koska se koskee alle puolta maan väestöstä. Se syrjii ihmisiä sukupuolen, uskonnon, asuinpaikan ja terveydentilan perusteella.

Minäkin lopettaisin mieluusti siviilipalveluksen, koska se ei ole mitään muuta kuin rangaistus asepalveluksen suorittamattomuudesta. Asepalveluksen tulisi olla vapaaehtoinen ja lyhyin palvelus tulisi lyhentää 2-3kk pituiseksi, jolloin sen voisi käydä yhdessä kesässä opintoja keskeyttämättä. Asepalveluksen suorittaneet saisivat erinäisiä yhteiskunnallisia etuja. Yksi vaihtoehto voisi olla maanpuolustusvero, jota asepalveluksen suorittaneen ei tarvitsisi maksaa.

Nykyisellään koulutuksessa on aivan turhia asioita. Esimerkiksi todella aikaavievä "kuntokoulutus" (marssit ym.), turhat järjestäytymiset, turhat jonottamiset, turha kasarmilla lorvailu ym. Esimerkiksi armeijan kuntokoulutuksessa ei ole yhtään mitään järkeä. Se on yksinkertaisesti tehotonta pitkässä juoksussa. Itseasiassa uskon armeijan kuntokoulutuksesta olevan enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se aiheuttaa palvelusta suorittaville joskus jopa elinikäisiä vammoja.

Jos ymmärtää jotain liikunnan alkeista, ymmärtää, että motivaatio on avainsana kestäviin tuloksiin. Armeija ei motivoi, vaan pakottaa. Tästä syystä armeijan kuntokoulutus ei tule koskaan pitkässä juoksussa toimimaan.

Muutenkin koko kuntokoulutuskysymys on todella huvittava. Armeijan tehtävä ei ole laihduttaa suomalaisia eikä kohottaa heidän kuntoaan. Armeijan tarkoitus on opettaa suomalaiset puolustamaan maata. Kaikki muu on tämän rinnalla epäolennaista eikä näin ollen kannata tehdä kuin ne pakolliset asiat.

• Ninyja

Itselleni armeijan käynyt mies olisi turn off. Ja muutenkin kaikki aseita ihannoivat miehet. Arvostan miestä joka ei kulje massavirran mukana. Ihannemies olisi sellainen jooga/vege-hippi. Kyllä joogan harjoittaminen joka hemmetin aamu vaatii kuria ihan siinä missä pari kertaa viikossa kuntosalilla käymienen, ellei enemmänkin.

Käsitystäni ei vähentänyt yhtään tuttuni joka oli just jossain armeijankoulussa, olisikohan ollut tuollainen ruk, ja joutui siellä lopettamaan simputuksen vuoksi. Kuuntelin noita simputusjuttuja ja kyllä niistä oli isänmaanpuolustus hyvin kaukana.

• Mies 28v

"Itselleni armeijan käynyt mies olisi turn off. Ja muutenkin kaikki aseita ihannoivat miehet."

Onko armeijan käynnillä ja aseiden ihannoinnilla jokin yhteys? Minusta ei...

"Arvostan miestä joka ei kulje massavirran mukana."

Eli miehen arvoilla itsessään ei ole merkitystä, kunhan ne poikkeavat valtavirrasta?

"Kuuntelin noita simputusjuttuja ja kyllä niistä oli isänmaanpuolustus hyvin kaukana. "

Aina tulee vastaan mätiä omenoita, mutta se ei tarkoita, että kaikki olisivat.

• Turn off ikävä kyllä

Kyse on mielikuvasta ja valtaosalla taitaa olla käsitys, että se ei ole mies eikä mikään jos ei käy inttiä. Myönnän, että itsekin ajattelen äkkiseltään niin, mutta järjellä miettien intti ei tee miehestä parempaa kuin sivari. Mielikuvat ovat kuitenkin tiukassa. Niillähän meille myydään autoja, ruokaa ym ja saadaan kuvittelemaan jonkin tuotteen olevan laadukkaampi kuin toinen jne.

• Sir Von Baughen

"Kyse on mielikuvasta ja valtaosalla taitaa olla käsitys, että se ei ole mies eikä mikään jos ei käy inttiä. Myönnän, että itsekin ajattelen äkkiseltään niin, mutta järjellä miettien intti ei tee miehestä parempaa kuin sivari. Mielikuvat ovat kuitenkin tiukassa. Niillähän meille myydään autoja, ruokaa ym ja saadaan kuvittelemaan jonkin tuotteen olevan laadukkaampi kuin toinen jne."

Niin,eli on mutta ei sitten kuitenkaan kun alat miettimään..:D

fiksua...

• tyttövihreissä

"Minäkin lopettaisin mieluusti siviilipalveluksen, koska se ei ole mitään muuta kuin rangaistus asepalveluksen suorittamattomuudesta. Asepalveluksen tulisi olla vapaaehtoinen ja lyhyin palvelus tulisi lyhentää 2-3kk pituiseksi, jolloin sen voisi käydä yhdessä kesässä opintoja keskeyttämättä. Asepalveluksen suorittaneet saisivat erinäisiä yhteiskunnallisia etuja. Yksi vaihtoehto voisi olla maanpuolustusvero, jota asepalveluksen suorittaneen ei tarvitsisi maksaa. "
      - Joskus tuntuu, ettei nykyään saisi pitää kuria (ei koulussakaan). Ja tuntuu, että intti on ainoa keino pistää jotkut henkilöt edes jotenkin kuriin. Varsinkin näille porvarinpenskoille tekee hyvää mönkiä vähän märässä metsässä ja saada jalat rakoille, kun kotona on tottunut passattavaksi ja siihen, että kaikkialle kuskataan. Toki jo peruskoulussa pitäis sitä kuria pitää, koska nämä vapaan kasvatuksen tulokset on jatkossa se ongelmaryhmä. Ja en tarkoita kurilla väkivaltaa, vaan sitä että on säännöt joista pidetään kiinni. Ja ihan hyvällä kattosin sen, jos vaikkapa kurittomat oppilaat punnertais tai juoksis rangaistuksena. Johan olis jotain kuria luokissa. Ja veroon: pitäisikö tästäkin päästä luistamaan maksamalla?! No ei todellakaan! TASA-ARVOA NYT! Samat velvollisuudet pitää olla sekä köyhillä että rikkailla. Ei velvollisuutta voi ostaa pois rahalla.

"Itselleni armeijan käynyt mies olisi turn off. Ja muutenkin kaikki aseita ihannoivat miehet. Arvostan miestä joka ei kulje massavirran mukana. Ihannemies olisi sellainen jooga/vege-hippi. Kyllä joogan harjoittaminen joka hemmetin aamu vaatii kuria ihan siinä missä pari kertaa viikossa kuntosalilla käymienen, ellei enemmänkin." Tiesitkö esimerkiksi, että aika moni inttiin menevä nainen on kasvissyöjä? Ihan oikeesti. Kasvissyöjät/vegaanit ei liity välttämättä mitenkään totaalikieltäytyjiin/sivareihin/muihinkaan hippeihin. Esimerkiksi moni nainen, joka uskaltaa olla erilainen, uskaltaa olla kasvissyöjä ja mennä inttiin.

• Sivarimajuri

"Joskus tuntuu, ettei nykyään saisi pitää kuria (ei koulussakaan). Ja tuntuu, että intti on ainoa keino pistää jotkut henkilöt edes jotenkin kuriin. Varsinkin näille porvarinpenskoille tekee hyvää mönkiä vähän märässä metsässä ja saada jalat rakoille, kun kotona on tottunut passattavaksi ja siihen, että kaikkialle kuskataan. Toki jo peruskoulussa pitäis sitä kuria pitää, koska nämä vapaan kasvatuksen tulokset on jatkossa se ongelmaryhmä. Ja en tarkoita kurilla väkivaltaa, vaan sitä että on säännöt joista pidetään kiinni. Ja ihan hyvällä kattosin sen, jos vaikkapa kurittomat oppilaat punnertais tai juoksis rangaistuksena. Johan olis jotain kuria luokissa. Ja veroon: pitäisikö tästäkin päästä luistamaan maksamalla?! No ei todellakaan! TASA-ARVOA NYT! Samat velvollisuudet pitää olla sekä köyhillä että rikkailla. Ei velvollisuutta voi ostaa pois rahalla."

Asepalvelusta ei voi perustella sillä, että se opettaa ihmisille tapoja tai että siellä saa kyykyttää ihmisiä, joita ei muuten voi kyykyttää. Asepalvelus on myös erittäin huono kouluttamaan kuria. Jos parempaan kuriin haluaa pyrkiä niin täytyisi panostaa lasten kurikasvatukseen. Aikuisten ihmisten kyykyttäminen ei kyllä opeta muuta kuin vihaamaan.

Eihän maanpuolustusveron tarvitse olla suuri. Ei se näin ollen erottele rikkaita ja köyhiä toisistaan. Eikä muutaman kuukauden palvelus ole sinäänsä mikään aika tästä verovapaudesta.

Tasa-arvoa köyhien ja rikkaiden välillä? Mihin unohtui tasa-arvo miesten ja naisten väliltä, manner-suomalaisten ja ahvenanmaalaisten väliltä, jehovantodistajien ja muiden suomalaisten väliltä? En ymmärrä miksi asevelvollisuutta voi kutsua edes kansalaisvelvollisuudeksi, koska se koskee alle puolta kansasta.

"Kasvissyöjät/vegaanit ei liity välttämättä mitenkään totaalikieltäytyjiin/sivareihin/muihinkaan hippeihin."

Eivätkä totaalikieltäytyjät ja sivarit liity mitenkään hippeihin. Itse olen sivari ja tarvittaessa voin tappaa miettimättä hetkeäkään. Kuitenkin vain tarvittaessa enkä ole lainkaan aggressiivinen. Olen myös ateisti, joten sitäkään kautta sivariuttani ei voi selittää. Olen myös fyysiseltä kunnoltani selvästi yli keskitason ja koulussakin pärjännyt keskitasoa paremmin, vaikka en ole siihen koskaan panostanut. Olen sivari ainoastaan siitä syystä, että en todellakaan halua kannattaa nykyistä järjetöntä asevelvollisuusjärjestelmää suorittamalla asepalvelusta. Kävin kyllä katsomassa sitä touhua muutaman kuukauden ja lopetin sen jälkeen. Totaalikieltäytyjäksi en viitsinyt alkaa, koska se ei ole niin yksinkertainen asia, että vain mennään vankilaan istumaan.

• Anonyymi

Minä en sano muuta kuin nuorilla on elinvoimaa sekä tietoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe