Julkaistu: 29.06.2011 12:15, päivitetty: 29.06.2011 12:24
Päivystävä meteorologi Hannu Valta kehottaa vanhempia pitämään lapset sisällä keskiviikkona kello 11-15.
Syy on UV-säteily, joka voi nousta korkeimpiin lukemiin yli 15 vuoteen.
- Vesileikit voi leikkiä pihalla vasta iltapäivällä tai illalla, päivystävä meteorologi Hannu Valta sanoo.
Hän muistuttaa, että lapsena poltettu iho lisää ihosyövän riskiä loppuelämäksi. Jos ulos lähtee, hän suosittelee kaikille kunnon hellehattua ja suojaavaa vaatetusta tai ainakin paksua aurinkorasvakerrosta.
Säteily on voimakasta tänään maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa.
Syynä poikkeuksellisiin lukemiin on laaja-alaisesta korkeapaineesta johtuva otsonikerroksen oheneminen.
- Lisäksi viime talvena oli suuri ohentuma otsonikerroksessa, mistä ilmakehä ei ole ilmeisesti toipunut.
Tänään on helteistä koko maassa pohjoisinta Lappia lukuun ottamatta.
Auringolta suojautumisen lisäksi Valta kehottaa juomaan runsaasti nestettä, kuten kivennäisvettä, jopa litran enemmän kuin tavallisesti.
Helle voi olla vaarallista vanhuksille ja sydän- ja keuhko-ongelmista kärsiville.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/varoitus-vanhemmille-hakekaa-lapset-sisalle-heti/art-1288398481796.html
Varoitus vanhemmille: Hakekaa lapset sisälle heti!
23
121
Vastaukset
- ??
Luuletko että ihmiset ei osaa lukea uutisia muualta kuin täältä>>>>>>>>>>>>>
monte 24 poloinen?? Ei voi pitää sisällä, eilenkin ulkona oli 9 tuntia ja kotona käy vaan juomassa ja syömässä. Se skeitti vei sen mennessään, vaatetus on farkut, ja hellemyssynä suojakypärä.
vaaleeseen päähän ei onneks lämpö tartu niin pahoin.
tulikin mieleen senkö takia vanhat ihmiset harmaantuu ku ne ei kestä lämpöämonte24 kirjoitti:
vaaleeseen päähän ei onneks lämpö tartu niin pahoin.
tulikin mieleen senkö takia vanhat ihmiset harmaantuu ku ne ei kestä lämpöäMiksi suomalainen mies saattaa alkaa harmaantua jo 25 iässä?
weawery kirjoitti:
Miksi suomalainen mies saattaa alkaa harmaantua jo 25 iässä?
alkaa vai? ei toi miun päätelmä taida sit pitää paikkaansa.
monte24 kirjoitti:
alkaa vai? ei toi miun päätelmä taida sit pitää paikkaansa.
Monte, harmaantuuko ne alapäänkarvatkin?
weawery kirjoitti:
Monte, harmaantuuko ne alapäänkarvatkin?
varmaan aikanaan, miul on edennyt vasta muutamaan rintakarvaan
monte24 kirjoitti:
varmaan aikanaan, miul on edennyt vasta muutamaan rintakarvaan
Lainattua:
Kääk, mun pi**un karvat on harmaantuneet
Mä oon ajanut alapäästä karvat pois ainakin 7-vuotta, jättänyt vaan kummulle pehkon ja nyt kun erosin miehestä ajattelin että antaa kasvaa takaisin ja mä oon järkyttynyt siltä alueelta mistä oon ajellut karvat veke on kaikki kasvava karva harmaata. Miks ihmeessä? Kummulla oleva karva on tumman ruskeeta, ei harmaata edes seassa.
Eli jos on leikannut ja sitten antaa kasvaa, niin voi tulla ylläri! Mutta onko susta harmaa häpykarva eroottinen?weawery kirjoitti:
Lainattua:
Kääk, mun pi**un karvat on harmaantuneet
Mä oon ajanut alapäästä karvat pois ainakin 7-vuotta, jättänyt vaan kummulle pehkon ja nyt kun erosin miehestä ajattelin että antaa kasvaa takaisin ja mä oon järkyttynyt siltä alueelta mistä oon ajellut karvat veke on kaikki kasvava karva harmaata. Miks ihmeessä? Kummulla oleva karva on tumman ruskeeta, ei harmaata edes seassa.
Eli jos on leikannut ja sitten antaa kasvaa, niin voi tulla ylläri! Mutta onko susta harmaa häpykarva eroottinen?ei oo tullut vielä nähtyä sellaista
Hyvä idea. Kotona voi pelata turvallisia ps3 pelejä ja syödä sipsejä. Sipsien alas huuhtomiseen ilmatieteenlaitos suosittelee kokista.
monte24 kirjoitti:
toi oli hyvä idea
Yksityinen sponsorointi saa sään kuin sään näyttämään hyvältä. Foreca tosin väittää et pepsi huuhtoo sipsit paremmin - ja pelatakin pitäs xboxilla.
- iuytresdfghjmn bvc
Kieltämättä pihalla on kuuma, ja itekkin alkaa näyttää pahasti ruskeelta vaikka kuinka koittaa varjossa olla. Aiemman ehdotuksesi mukaan lutakko kutsuu kyllä pian :)
- HA,HA!
Kyllä oot kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni.
Kääk, mun pi**un karvat on harmaantuneet Vanhaksi tullut. - KoppavaHoro
Tulkkasin tämän uutisen argentiinalaisille, joita nauratti kovasti. Ai että 30 astetta muka kuuma?
Toisaalta täällä aamun lehdessä varoitellaan jäätävästä kylmyydestä, kerrotaan vinkkejä miten suojautua siltä ja miten pukeutua. Ja päivälämpötila on nytkin lähempänä 20 astetta. Öisin on kyllä aika vilpoista, mutta en minä tätä vielä kylmäksi kutsuisi.- vänksy:(
Tajuuksne misteen otsonikerroksest miteen:(
otsooni repeämästä johtu varoitus.
hei sano argentiinalaisille kavereilles et urugualaiset on parempia ja komeempia ku ne ja niillä on hienommat paperimassa tehtaat ku niillä :)
ai niin miun veljentyttäret olikin argentiinalaisia- KoppavaHoro
monte24 kirjoitti:
otsooni repeämästä johtu varoitus.
hei sano argentiinalaisille kavereilles et urugualaiset on parempia ja komeempia ku ne ja niillä on hienommat paperimassa tehtaat ku niillä :)
ai niin miun veljentyttäret olikin argentiinalaisiaArgentiinalaiset tykkäävät pariutua uruguaylaisten kanssa, jostain syystä... :) Nauttikkaahan lämmöstä ja toivotaan että sitä riittää minullekin ensi viikolla kun palajan.
KoppavaHoro kirjoitti:
Argentiinalaiset tykkäävät pariutua uruguaylaisten kanssa, jostain syystä... :) Nauttikkaahan lämmöstä ja toivotaan että sitä riittää minullekin ensi viikolla kun palajan.
juu veljen vaimo on argentiinalainen, ois kelvannut miulle myös se nainen, söpö
- vänksy:)
Eksäki vois tehä jotein hyödyllist ja alkaa vaiks riksakuskiks ja mä istusin siel lasten kaa ilmatteeks eikä aurinko häikäsis yhteen:)
miul on helvetin pahat ilmaongelmat, haluaisitko oikeesti istua kyytiin ku prutkuttelen menemään???
- vänksy:d
Mukku ne on iselleen!:d
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906393- 1723692
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2152273- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191723
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707