Saako 12v. tyttö ottaa Napakorun

Kiwatcha

Hei saako teidän mielestä 12v. tyttö ottaa napakorun? Ja tulehtuuko se helposti tai repeekö? Haluisin mut mun äiti eikä isä anna ja jos teiän mielestä saa ottaa nii laittakaa myös et ei se tee mitää.
Ku ne sanoo et mä kasvan viel, maha kasvaa, napa kasvaa etten saa :(

48

5870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      No tuskimpa ketään kielletään kaupasta koruja ostamaan

    • varalapsi

      ite sain 11 vuotiaana äitini luvalla ,eikä iskä tiä asiasta vieläkään,, että eiköhän sen 12vuotiaskin saa ottaa jos porukat siihen suostuu.

      • Anonyymi

        Mistä liikkeestä sä sen sait koska ite ku oon 12 v ni ois kiva omistaa sellane napakoru


      • Anonyymi

        Eikö se revennyt ulos


    • tottakai !

      no tottakai saa ottaa napakorun ton ikäne ! sehä o sama ku kysysit et saako 12 vuotias tyttö pitää sukkia jalassa.

      • Ota selvää asioista

        Jos alle 16 vuotias ei saa ottaa korviksia, ilman vanhempien lupaa, niin miten kaksitoisva vuotias voisi saada napakorun?



        okei, ehkä joissain paikoissa alle 16 vuotias saa ottaa korvikset vanhempien luvatta mut uskon ettei missään joku 12v sais ottaa napakorun ilman vanhempien lupaa jos sentää joissai paikois on sillai et edes 16v ei saa ottaa korviksii ilman vanhempien lupaa


      • Anonyymi

        No eikä oo😂😂


      • Anonyymi
        Ota selvää asioista kirjoitti:

        Jos alle 16 vuotias ei saa ottaa korviksia, ilman vanhempien lupaa, niin miten kaksitoisva vuotias voisi saada napakorun?



        okei, ehkä joissain paikoissa alle 16 vuotias saa ottaa korvikset vanhempien luvatta mut uskon ettei missään joku 12v sais ottaa napakorun ilman vanhempien lupaa jos sentää joissai paikois on sillai et edes 16v ei saa ottaa korviksii ilman vanhempien lupaa

        Vanhemman luvalla saa minkä vain lävistyksen


    • Kiwatcha

      ok mitää vaa saada viel äiti suostumaa

    • hihihihihihih

      Täs parivinkkii miten saat äitis suostuu;

      tee ite joku lävistys. esim korva ja osta apteekist injektioneula (koska sit sun äitis tietää et uskallat)

      jankkaa äitilles sitä jos ei suostu sit uhkaa et teet ite jos ei anna :)

      mul toimi ainaki ku olin aikasemmi tehny huulikorun itelleni ja nyt sit saan sen kauan himoitsemani napakorun ens kuus :) ps.oon ite kans 12 mut täytän syksyl 13w

    • --------

      EI, EI, EI, EI. Hyvä ettei vanhempasi suostu. Olet liian nuori, hanki sitten kun on tarpeeksi järkeä päässä ja sitten kun sitä on välttämättä et enää sitä edes halua.

    • dsfdfjddsahfd

      EEEI tyttö hyvä älä! Jos olet kerran kasvuiässä, niin on totta että keskivartalosi kuten kaikki muukin kasvaa, ja jos siellä masussa killuu koru niin iho venyy ja venyy kunnes koru repeää tai tulee ulos. Odota mielummin pari vuotta, sitten saat hienon lävistyksen eikä semmoista venynyttä!

    • Negativepeoplesrstup

      Hyvät negatiiviset ihmiset. Kerran olette suomalaisia juntteja on teidän mielestänne aivan kauheaa ottaa alaikäisenä lävistyksiä. Se on heidän oma päätöksensä. Sitten kasvaa ulos jos kasvaa eikä se kaikilla välttämättä ulos kasva. Itsekkin olen 12 ja olen menossa elokuussa ottamaan sen ja olen kohta 13. PEACE !

      • --------

        ''olen kohta 13'' juuri näin. ja pennun on järkevää tulla kritisoimaan VANHEMPIEN IHMISTEN kommentteja ja moittimaan junteiksi, siinä taas nähtiin että lapset hyppivät aikuisten nenien päälle.


      • jeekoru

        olen 13,5 vuotta ja otin pari päivää sitten kyseisen korun ei punota ole turvonnut ei ole edes kipeä !


      • kasvakaa aikuisiks

        Asia on niin, että lävistykset sun muut tatuoinnit kannattaa ottaa aikuisena, koska mielipide muuttuu hyvin paljon nuorena. Halusin itse huulikorun 12 vuotiaana, mutta äiti ei antanut lupaa hankkia sitä, enkä sitten saanutkaan sitä. Nyt olen äidille kiitollisuuden velassa koska nykyää en todellakaan halua enään huulikorua ja jos olisin hankkinut sen silloin ja olisin ottanut sen nyt pois, olisi jäänyt vain ruma reikä :(( kaksitoista tai kolmetoista vuotias ei osaa vielä kunnolla ajatella mitä sitten tulevaisuudessa. Elämä on pitkä ja aikaa on paljon, kasvakaa aikuisiks ja sit teette mitä haluatte


      • 21vuotias
        kasvakaa aikuisiks kirjoitti:

        Asia on niin, että lävistykset sun muut tatuoinnit kannattaa ottaa aikuisena, koska mielipide muuttuu hyvin paljon nuorena. Halusin itse huulikorun 12 vuotiaana, mutta äiti ei antanut lupaa hankkia sitä, enkä sitten saanutkaan sitä. Nyt olen äidille kiitollisuuden velassa koska nykyää en todellakaan halua enään huulikorua ja jos olisin hankkinut sen silloin ja olisin ottanut sen nyt pois, olisi jäänyt vain ruma reikä :(( kaksitoista tai kolmetoista vuotias ei osaa vielä kunnolla ajatella mitä sitten tulevaisuudessa. Elämä on pitkä ja aikaa on paljon, kasvakaa aikuisiks ja sit teette mitä haluatte

        olen 21 ja vitu siitä ei jää reikää!!! ota asioista selvää ennenkuin tuut tänne puhuun!!


      • kdforsdfvgbbhjk
        kasvakaa aikuisiks kirjoitti:

        Asia on niin, että lävistykset sun muut tatuoinnit kannattaa ottaa aikuisena, koska mielipide muuttuu hyvin paljon nuorena. Halusin itse huulikorun 12 vuotiaana, mutta äiti ei antanut lupaa hankkia sitä, enkä sitten saanutkaan sitä. Nyt olen äidille kiitollisuuden velassa koska nykyää en todellakaan halua enään huulikorua ja jos olisin hankkinut sen silloin ja olisin ottanut sen nyt pois, olisi jäänyt vain ruma reikä :(( kaksitoista tai kolmetoista vuotias ei osaa vielä kunnolla ajatella mitä sitten tulevaisuudessa. Elämä on pitkä ja aikaa on paljon, kasvakaa aikuisiks ja sit teette mitä haluatte

        vtu retu, huulikoru voi umpeutuu kymmenes minuutiski :D:D:Dd


      • Anonyymi
        jeekoru kirjoitti:

        olen 13,5 vuotta ja otin pari päivää sitten kyseisen korun ei punota ole turvonnut ei ole edes kipeä !

        Mistä kävit ottamassa?


      • Anonyymi
        kasvakaa aikuisiks kirjoitti:

        Asia on niin, että lävistykset sun muut tatuoinnit kannattaa ottaa aikuisena, koska mielipide muuttuu hyvin paljon nuorena. Halusin itse huulikorun 12 vuotiaana, mutta äiti ei antanut lupaa hankkia sitä, enkä sitten saanutkaan sitä. Nyt olen äidille kiitollisuuden velassa koska nykyää en todellakaan halua enään huulikorua ja jos olisin hankkinut sen silloin ja olisin ottanut sen nyt pois, olisi jäänyt vain ruma reikä :(( kaksitoista tai kolmetoista vuotias ei osaa vielä kunnolla ajatella mitä sitten tulevaisuudessa. Elämä on pitkä ja aikaa on paljon, kasvakaa aikuisiks ja sit teette mitä haluatte

        Itse olen 11 v ja osaan ajatella kovin hyvin voisi sanoa että olen paljon fiksumpi kuin moni aikuinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen 11 v ja osaan ajatella kovin hyvin voisi sanoa että olen paljon fiksumpi kuin moni aikuinen

        Niin omasta mielestäsi.


    • ...

      suosittelen kans odottamaan vielä 1, 2 vuotta. itse otin 14 vuotiaana vanhempien luvalla, on ollut jo pari vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia riippuu tietysti siitä et mite sitä sitte kans hoitaa..

    • jokuvaan....

      ite otin ekan korun kielee 15-vuotiaana nyt otin kulman joten suosittelen oottamaa muutama vuoje koska mieli voi muuttua :D

    • ---fff---

      "no tottakai saa ottaa napakorun ton ikäne ! sehä o sama ku kysysit et saako 12 vuotias tyttö pitää sukkia jalassa"

      Vttu mä nauroin, mihin suuntaan maailma on menossa? Ja missä kanalassa sä oot oikeen asunu? Niitä aivoja SAA käyttää, vai menitsä lävistämään sun pääs jo??

    • cher__ry

      pitää olla vähintään 16 et voi ottaa ilman lupaa, mut muuten luvan kans..

    • XKÄropgk¨åopd

      Riippuu mistä sen hankkii. Jotkut lävistysliikkeet eivät tee lävistyksiä ollenkaan alle 15-vuotiaille, oli lupaa tai ei.

    • HEDELMÄKONDOOMI

      Yleensä lävistämöissä eivät tee alle 13 vuotiaille, oli sitten vanhempien suostumus tai ei. Monesti myös passittavat kotiin 'kasvamaan' kun on napalävistys kyseessä, jos ei napa ole kehittynyt/kasvanut vielä tarpeeksi. Sinuna odottaisin ihan kiltisti sinne väh. 14-15 vuotiaaksi. Suosittelen käymään lävistäjän juttusillakin aikeistasi.

      • hmmh....

        olen 13 vutoias ja laitoin viikko sitten korun ei passitettu kotiin "kasvamaa" tai mtn sano vaa että: sulla on vähän pikkunen napa mut hyvin tähän saa


    • jormazzzz

      Kysymys kuuluu että miks 12-vuotiaan pitää ottaa napakoru

      • Khamoon

        Hei kyl ton ikänen saa oottaa napakorun. Otin ite 11v ja nyt mul on pillus, kulmas, kieles, ja huules ja oon nyt 13v. Älä usko noit muit vitun tyyppei ja hei mul ei oo ees tulehtunu kertaakaa. Teet ittestäs paljon seksikkäämmän ku otat ota pois, paitsi jos oot läski nii älä vitus ota sitä, mut jos oot laiha tai normi ota vitus pois. SEKSIKKYYTTÄ elämään vittu.


      • ......
        Khamoon kirjoitti:

        Hei kyl ton ikänen saa oottaa napakorun. Otin ite 11v ja nyt mul on pillus, kulmas, kieles, ja huules ja oon nyt 13v. Älä usko noit muit vitun tyyppei ja hei mul ei oo ees tulehtunu kertaakaa. Teet ittestäs paljon seksikkäämmän ku otat ota pois, paitsi jos oot läski nii älä vitus ota sitä, mut jos oot laiha tai normi ota vitus pois. SEKSIKKYYTTÄ elämään vittu.

        oot huora


      • kröhömm
        Khamoon kirjoitti:

        Hei kyl ton ikänen saa oottaa napakorun. Otin ite 11v ja nyt mul on pillus, kulmas, kieles, ja huules ja oon nyt 13v. Älä usko noit muit vitun tyyppei ja hei mul ei oo ees tulehtunu kertaakaa. Teet ittestäs paljon seksikkäämmän ku otat ota pois, paitsi jos oot läski nii älä vitus ota sitä, mut jos oot laiha tai normi ota vitus pois. SEKSIKKYYTTÄ elämään vittu.

        anteeks nyt vaan mutta pilluun ei vittu tehä alle 18 vuotiaalle oletko sattunut tietään!!!


    • hmmmhmh

      minä olen 13v täytän kohta 14 niin otin tänään napakorun äidin luvalla :)

    • vihaan vanhempia

      mä en saa ees värjätä hiuksii ennen ku oon 15v ja korvakorut sain vasta 12v ja muita lävistyksiä jouvun oottaa 18v vai minkä ikäsenä saa ottaa lävärin ilman vanhemman suostumusta?

    • seksychic

      hei oon 8v, opin just kirjottamaan ja lukemaan, sit mä luin jostain sellasista ku lävistykset. Kysyin äidiltä mitä ne on ja se kertoi ja suositteli mulle joten nyt vuotta myöhemmin mulla on kulmas, kieles, 2 huulessa, nenässä, rustossa, korvissa yhteensä 6 reikää, pillussa ja navassa! hihi ooon niin sekgsikäs!!!

      • 18 ikäraja

        sulle ei tehdä lain mukaan alapäähän lävistystä oletko tiennyt et turha tulla tänne valehtelee!!!


    • OUTOJA TYYPPEJÄ!

      ETSÄ MIKÄÄN SEKSIKÄS OO!HIRVEEN REIITETTY PIKKU PENTU ETSÄ OO EES TÄYS JÄRKINEN!!!HANKI AMMATTI APUA HOURULASTA!EIKÄ 12 VOI TODELLAKAAN OTTAA MITÄÄ NAPAAKORUJA HALOO!??EIKÄ TÄYS JÄRKINEN REIITÄ MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!

    • Läväri 13-vuotiaana

      "on totta että keskivartalosi kuten kaikki muukin kasvaa, ja jos siellä masussa killuu koru niin iho venyy ja venyy kunnes koru repeää tai tulee ulos"

      Ja pah, jos koru kasvaa ulos niin yleensä syynä on kehon oma hylkimisreaktio tai esimerkiksi liiallinen desifiontiaineen käyttö ja liian raskaat korut paranemisvaiheessa.

      Itse otin napakorun 13-vuotiaana, synttärilahjaksi vanhemmiltani. Kasvoin napakorun ottamisen jälkeen vielä huimasti pituutta ja painokin muuttui kasvupyrähdyksen myötä, tottakai. Mutta ei lävistys ole vuosien saatossa miksikään muuttunut, kasvanut ulos tai tulehtunut tms. kehon muutosten takia!

      Nyt olen jo 20-vuotias ja napakoru voi edelleen hyvin.

    • mummss (::::::::♥♥♥

      Tää on vähä myöhässä mut whatever...
      Mä otin huulikorun 13,5v äiti oli mukana, kielikorun sitten otin jotain 2 kk sitten eli melkein 14v, äiti mukana :D ja ei oo mitään ongelmii ollu kummankaan kanssa.. Ja sitten kun otin kielikorun niin käytiin viikon päästä kaverin kanssa joka on myös 13 kohta 14 ottamassa sille kaverille kielikoru, eikä se lävistäjä edes kysynyt ikää! Ei kaikissa paikoissa tarvii olla mitää sellasii vanhempien lupalappui ymsyms... Riippuu paikasta 8) Ja kun täällä ihmiset sanoo että ei kannata ottaa vielä, niin mun mielestä kannattaa, koska ei sitä tiedä ku kokeilemalla että haluaako sen koru oikeesti tonne naamaan tai napaan tms roikkumaan (: Jos kyllästyy niin sen VOI OTTAA POIS :D juu kiitos kaikkia kiinnosti eikövain? (;; Plus haha tein tänää itelleni napaan reikelin ;))♥ likeit seuraavaks hankin ehkä smileyn....... :D

    • munmielestä

      mä olin ainakin 12!! mut sain sen iskän luvalla äiti ei pitäny mut so!!?? Tampereell ainakin suosittelen putkaa tai mad maxia

    • Kerran sitä eletään

      Ite otin 13 wuotiaana ja oon edelleenki kolmetoist koru ollu mulla 3kk. Lävistäjä oli kysyny äitiltä et luottiko se siihe et mä olisin kykeneväinen puhdistamaa korun aamuin illoin ja huolehtimaan siitä. Koska äiti vastas et oli varma et mä kykenisin ni ei muutaku nimet paperii huoltaja mukaa ja lävistäjälle (: jos ite o tarpeex fiksu ja luotettava ni varmasti lävistyksen kaa pärjää ;)
      VINKKI älkää ottako läviststä kesällä!!

    • JOssn

      Kyllä täällä Kajaanissa anakin riihijärveltä sai käydä norm. korvanreiät hakemassa alle 16 vuotias, ei kylläkään kysynyt edes ikää. Saatto ehkä johtua ulkonäöstä ja kyvystä käydä kavereiden kanssa ottamassa se. Ikääkin sellaset 15 vuotta.

      Mutta Linnankullasta lävstysten alaikäraja on 14,5 v
      Ja ne laskee TARKASTI sen, omalla kohdalla ainakin että olenhan varmasti enemmän kuin tuo, koska en ollut silloin vielä täyttänyt 15v.
      Otin sillon kielkorun. Joko vanhempi mukaan tai lupalappu kotoa, jos on alle 18.

    • aasaddssa

      tehkää mitä haluutte elämä on liia lyhyt miettimisee .__.

    • NapisHamppis

      Oon 12w ja mulla on hammaskoru ja napakoru :) Kysele vaa koko ajan vanhemmiltas niin kyllä sä sen saat :))

    • hmphhh

      vielä 12 vuotiaana ei kannata ottaa napakorua koska se voi kasvaa ulos kun todennäköisesti vielä kasvat:) odotahan vielä pari vuotta niin napakoru olisi hyvä veikkaampa kyl et olet sen jo ottanut:D

      • julianpula

        Olen myöhässä, mutta olen 11v minä olen kasvanut puolessa voudessa 10-20cm voisiko ottaa napakorun minulla on myös nenä ja rusto olen haaveillut pitkään


    • 12wee

      Ite haluisin helixin:)

    • Anonyymi

      moi oon 14 vuotias tyttö! laiha ja pienikokoinen ollut aina ja maha ei kasva vaikka söis kuinka! oon tosi pitkään halunnu napakorun mut äiti sanoo et ei oo navassa tarpeeks nahkaa? pitääkö paikkaansa että ei voi ottaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe