Viiltohaavojen arvet ja niiden hoito

Nuorena nukkunut

Heippa! :)

Pari vuotta sitten tuli tehtyä tyhmyyksiä, josta sitten kärsitään ainakin vielä toistaiseksi. Tiedän, että siellä näytön toisella puolella on myös porukkaa, jotka on samassa tilanteessa, kuin minä itsekkin. Haluaisi eroon näistä arvista, mutta miten?

Olen itse etsinyt tietoa ja monella sivulle kehotetaan käyttämään mitä ihmeellisempiä voiteita. Olen tässä nytten vajaan vuoden aikana käyttänyt monenlaisia voiteita ja kävin vielä kirugian vastaanotolla, joka totesi laaserhoidon avulla arpien "höyrystymisen" olevan yksi mahdollisuus, mutta kallis semmoinen. Suun kokoiselta alueelta yhden kerran hoito maksaisi jopa 400€ ja hoito tulisi uusia 3-5 kertaa loppusumman kohotessa aivan liian suureksi.

Ajattelin, että voisin nyt teiltä kysästä, jos jollakin olisi jotakin poppakonsteja, joita en itse ole vielä löytänyt. Olen hyväksynyt asian, että arpia ei millään saada kokonaan poistettua, mutta pienikin tasoittuminen tai pienentäminen auttaisi merkittävästi. Näin kesällä on hieman tukala liikkua huppari päällä koko ajan :) Kyseessä siis ranteen sisäpuolella koholla olevia arpia. Eivät leveydeltään juuri mitään, mutta pituudelta 1cm-3cm, useita :/

Näin loppuun haluaisin pyytää teitä suhtautumaan kysymykseeni asiallisesti. :) Eli kokemuksia muilta samassa tilanteessa olevilta tai kommentteja porukalta, jotka on tietosia asiasta! Kiitoksia mahottomasti!

53

6490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgddhhh

      Cica Care arpilaastarit?

    • pulp_

      Itse olen miettinyt samaa.. Mul on vuosien varrella kertynyt arpia paljon niin ranteisiin, kuin sääriin ja reisiinkin. Olen ihmetellyt miten niitä voisi hoitaa, mutta ei niitä taida mitenkään voida erityisemmin tehdä vähemmän huomattavaksi. Joitain haavoja olen hoitanut aktiivisemmin puhdistamalla ja laittamalla esim. Basibactia, mutta eipä ole lopputuloksella eroa noihin hoitamattomiin.

      Mä olen ostanut paljon pitkähihaisia kevyitä paitoja. Ei tarvii hupparissa kulkea koko kesää :)

    • Teinivm.00

      Moi! Täällä myös yksi kohtalontoveri. Noin kymmenen vuotta sitten kärsin todella pahasta murrosiästä ja olin todellinen teiniangsti ... No sittenpä siinä hormonien ja henkisen kasvun mylleryksessä huomionhakuisuuttani viiltelin käsiäni ja nyt 10 vuotta jälkeenpäin vielä kärsin siitä. Tällä hetkellä olen siis täysin "normaali" ,eli en kärsi mistään mielenterveysongelmista tms. mutta tietenkin kun on kädet täynnä arpia, niin moni saattaisi vaikka kuvitellakin, että olen joku hullu. Tekisin mitä tahansa,että saisin nuo arvet pois.
      Kesäisin en pidä ollenkaan lyhythihaisia, asian olen ratkaissut mahdollisimman ohutkankaisilla ja kesäisillä pitkähihaisilla. Toki joskus olen saanut kuulla ihmetystä, kun on 30 astetta lämmintä, että eikö ole kuuma... Olen yleensä päässyt tilanteesta vain olkia kohauttamallani... Joskus olen miettinyt valmiiksi selityksiä, jos joku alkaisi utelemaan.
      Minäkin ihan mielellään ottaisiin vastaan vinkkejä ja neuvoja arpien poistoon!
      Olen myös miettinyt sitä mahdollisuutta, että jos olisi rahaa tarpeeksi, niin voitaisiinko plastiikkakirurgialla arvet jotenkin täysin saada pois. Jos siis rahalla ei olisi merkitystä...

      • Ani38

        Hei,

        En tiedä onko tämä enää ollenkaan ajankohtaista sinulle, mutta näin arpiviestisi ja minulla olisi siihen liittyvää asiaa. Vähän outoa ehkä, mutta kysyn silti suoraan :) Olen nimittäin toimittaja, ja etsin taustahaastattelua varten ihmistä, jolla on jokin ulkonäköön liittyvä pulma, jonka haluaisi ratkaista ammattilaisen avulla.

        Voisitkohan millään ajatella juttelevasi minullöe tästä aiheesta? Jos, niin otathan mahdollisimman pian yhteyttä minuun osoitteeseen aninposti ät gmail piste com

        terveisin
        Ani Kellomäki


    • nuorena nukkunut

      Oiskohan noi cica care -arpilaastarit todellakaan mistään kotosi? Jotainhan näille on saatava tehtyä! Oon myös miettiny jotain kuorintoja, jos niillä sais ihosoloja uusittuja. Käynny myös mielessä, että raavin ollan rapsilla ihon auki tasasesti siitä kohtaan ja annan uuden kudoksen kasvaa päälle samalla käyttäen bepantteenia... Kuvittelis olevan vähän enemmän vinkkejä tarjolla, sillä ei kuulemma ole mikään "niin" harvinainen ilmiö, mitä usein kuvitellaan.

      Onneksi huumorilla pääsee pitkälle :)

    • ex vekkiranne

      Cica Caret toimivat, mutta ovat KALLIITA.

      • 2rumaaarpea

        mikä hinta noissa arpilaaastareissa yksi näkyvä arpi pitäisi saada pois oli viisi tikkiä ja tikit poistettiin liian aikaisin muut arvet okei kun melkein huomaamattomia käsivarressa ja myös leikkausarpi kyljestä olisi kiva saada pois


    • Teinivm.00

      Toimiiko nämä cica caret siis myös yli 10 vuotta vanhoihin arpiin? Kokemuksia??

      • ex-vekkiranne

        Toimii. Kutistaa arpea, ja jos arpi on kohollaan, myös laskee sen. Sataprosenttisesti arvet eivät katoa, mutta omat arpeni ranteessa ovat nyt huomaamattomat. Vielä pitäisi reisiin ostaa noita laastareita. Ainoa haittapuoli on tosiaan hinta. On olemassa halvempia laastareita, Mepiformeja, mutta itse päädyin Cica Careen, koska siinä oli googlaamisen perusteella paremmat tulokset.


    • Teinivm.00

      Kiitos vinkistä, täytyypä harkita näiden Cica Carejen ostamista, kunhan rahatilanne antaa periksi. Saako näitä ihan normaalista apteekista?

    • Nuorena Nukkunut

      Muakin kiinnostaisi tietää, että mistä näitä Cica Care -laastareita nyt löytää Suomesta siis! Kiitoksia vastaajille :)

    • ex vekkiranne

      Cica Carea saa apteekista. Välttämättä ei oo varastossa. Ekan kerran kun skeptisensä ostin, päätin ostaa vain yhtä rannetta varten ja oli varastossa. Kun tulokset olivat selvät, päätin ostaa lisää. Tokalla kerralla toista rannetta varten varastossa ei ollut, mutta apteekki tilasi.
      Ranteet nyt varmaankin parhaassa mahdollisessa kunnossa koska arvet ovat omaan silmään huomaamattomat. Ainoastaan lähitarkastelulla huomaa pienen eron :)
      Nyt tosiaan säästelen rahaa et saisin ostettua noita laastareita reisiä varten.. Ehkä sitten ens kesänä kehtää bikineissä olla rannalla :)

    • Nuorena Nukkunut

      Kiitoksia vinkeistä! Tämä on nyt ostettava, makso mitä makso! Yritän tässä jossakin vaiheessa päivitellä, että minkälaiset tulokset tuli :) Itse juuri näiden kokemusten ehtiminen on ollut vaikeinta. Tuotteitahan on tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta kokemuksia käytöstä harvemmin löytyy, joten tottakai sitä alottaa jostakin siitä, jota porukka suosittelee :)

      Kyllä me vielä rannalle uskalletaan! :)

    • ex vekkiranne

      Mulla oli myös sama ongelma ja lähinnä googlen avulla tein oman päätökseni kokeilla Cica Carea. Kuten jo mainitsinkin on myös Mepiform laastareita, jotka on edullisempia, mutta koska Cica Caressa oli paremmat tulokset päädyin siihen.

      Koitin myös ettiä mikroneulauksesta infoa, mutta itse en uskalla lähteä pelleilemään ja täällä missä itse asun mikroneulausta ei tehdä missään.

      Musta jo se on ihanaa, että voin liikkua näin kesällä lyhythihaisissa. Ens kesänä sitten rannalle ;)

      • Nuorena Nukkunut

        Sen verran pitää vielä kysyä, että paljonkos noilla on suurinpiirtein hintaa?


      • ex vekkiranne
        Nuorena Nukkunut kirjoitti:

        Sen verran pitää vielä kysyä, että paljonkos noilla on suurinpiirtein hintaa?

        Vähän päälle 100e, en muista oliko se nyt 102e vai 110e. Noita on kuitenkin useampaa eri kokoa ja hinnat menee niiden mukaan. Eli jos tarviit pienemmän laastarin, hinta on varmaan vähän huokeampi. Itse ostin isohkoja, koska pidemmällä kaavalla tuli halvemmaksi ja koska arpia tosiaan oli noissa ranteissa vähän turhankin paljon..


    • Nuorena Nukkunut

      Joo, määkin ettiin tietoa tuosta mikroneulauksesta. Kävi ilmi, että siitä ei kuulemma yhtä hyviä tuloksia ole tullut kuin laaserista, mutta laaserissa on sitten omat riskinsä. Mutta pitääpä lähtiä tilailee tuota Cica Carea

    • Teinivm.00

      Tulethan sitten kertomaan millaisia tuloksia Cica Caren käytöstä olet saanut! :)
      Miten paksuja teidän arvet muuten ovat? Kun minulla osa arvista ovat melkoisen paksuja ja osa ohuita, niin tehoaakohan nuo CicaCaret minkä paksuisiin arpiin tahansa? ja niitä on aika paljon vieri vieressä... Tuntuu niin uskomattomalta,että noita sais oikeasti häivytettyä, mutta pakko kai se on vaan kokeilla! :)

      • Nuorena Nukkunut

        Todellakin tulen! Ensimmäinen päivitys jo tulleepi nyt:

        Soitin eilen paikalliseen apteekkiimme ja kyselin tuotteen mahdollista varastossa oloa. Ei kuulemma ollut, mutta aamulla soitettiin että voidaan tilata. EIlen meinas jo hätää pukata kun netistä ei löytynyt mitään suomen kielistä sivua, mistä Cica Carea olisi voinut tilata. Kieli ei ole ongelma, mutta ulkomaalaisten kauppojen kanssa olen oppinut olemaan aina varpaillani, sillä koskaan ei tiedä mitä sieltä tullee tilattua :D

        Joka tapauksessa, kahdenlaista kokoa löytyi, niinkuin arvelinkin. 15cm x 12cm oli 120€ ja 12cm x 6 cm oli 60€, josta jäkimmäinen tuntui viivotin mittaamisella riittävän kutakuinkin :) Sanoivat, että parhaimmillaan on jo huomenna mutta viimeistään ylihuomenna haettavissa. Tämä selvä ja eikun eteenpäin vaan!

        Omat arpeni ovat paksuudeltaan onneksi vain 1mm mutta pituudeltaan vaihtelevat 0,5cm - 4cm. kohollaan olevia todella vaaleita, joten hieman kaukaakin huomaa. Kappale määrältään näitä on n. 37 mitä äkkiä sain laskettua, mutta suurin osa on sitä sentin luokkaa. Jospa nuo lähtisivät käppäsee tuon Cica Caren toimesta, mutta mistäpä sen tietää. Lupaan kuitenkin säännöllisesti päivitellä, mitä on tapahtunu! Ajattelin ottaa itsellenikin "ennen" ja "jälkeen" kuvan, jonka totta kait voin vielä julkasta jos tästä jotakin hyötyä on. Tainno miksi en jos ei toimisi, ainakin porukka osaa vältellä tuotetta :D


    • ex vekkiranne

      Mulla paksuimmat ihon polttamisesta oli n.2cm ja laastarit tehosivat. Täydellisesti ei noista pääse eroon eli kyllä vieläkin tiukalla tarkastelulla huomaa jotain, mutta omaan silmään on huomaamattomat. Tuskin on tosin sellaista poppaskonstia joka 100% ihon uusisisi, eikä varmaan tule olemaankaan. Mulle riittää se, että voin kulkea hihattomissa ilman, että ihmiset kiinnittäis huomiota. Ja töissä voi käyttää hihattomia paitiksia. Pieniä iloja monille mutta suuria mulle.

    • ex vekkiranne

      Minäkin voisin oikeestaan lisätä nyt kuvan. Ennen kuvaa ei ole kun ei hirveesti tullut mieleen kuvailla rannetta sillon.

      http://aijaa.com/v.php?i=001928309403.jpg

      Otettu kameran makroasetuksilla, minkä kyllä huomaakin.. Mutta ilman lähempää tarkastelua noita arpia ei oikeasti enää huomaa :)

      • Nuorena Nukkunut

        Aivan käsittämätöntä minkälainen tulos... Tuossa on meikäläisellekkin tavoite! :)


    • Teinivm.00

      Wow! Eihän tuosta kuvasta huomaa juuri mitään ,että ois ollut arpia!! :)
      Ja Nuorena nukkunut, kiitos kun päivität tänne edistymistä arpien parantumisesta. Aion kyllä itsekin ehdottomasti kokeilla näitä laastareita! :)
      Miten muuten, haittaako jos tuo laastari osuu terveen ihon päälle, onko merkitystä? voiko ns. laittaa vaan ison palan useiden arpien päälle, niin että niiden välissä on myös tervettä ihoa?

      • ex vekkiranne

        No osuuhan se pakostakin terveelle iholle se laastari eli ei siitä oo mitään haittaa :)


      • leikkausarpi
        ex vekkiranne kirjoitti:

        No osuuhan se pakostakin terveelle iholle se laastari eli ei siitä oo mitään haittaa :)

        Kuinka kauan kestää arven häipyminen cica carella hoidettaessa?


    • Nuorena Nukkunut

      Mulla ainakin luki, että hoitoa tulisi jatkaa 2-4 kuukauteen, elikkä kait sitä siinä ajassa jo pitäs jotain tuloksia tulla :) ajattelin nyt yötä vasten alottaa sen :)

    • ex vekkiranne

      Joo, minä molemmissa ranteissa pidin laastareita 3-4kk. Kärsivällisyyttä tässäkin pitää olla :)
      Ja jee! Tilasin omaan apteekkiin vihdoin reisiä varten laastarit ja tällä kertaa riitti pienemmät :)

    • Nuorena Nukkunut

      Mullakin riitti toi pienempi just passelisti! Oiskohan jo enne?;) Ja eikun odottelemaan...

    • teinivm.00

      Jokos on tuloksia alkanut näkymään? :)

    • Nuorena Nukkunut

      Tsa, ajattelin jo alkuviikolla kirjoittaa, mutta jäipä tekemättä :D

      Eli tosiaan, oon nyt verkaisesti käyttänyt läpyskää vajaat 3 viikkoa öisin. Verkaisesesti siksi, että sen aiheuttama ihottuma on pakottanut hiastamaan tahtia eli toisinsanoen oon joutun pitämään taukoa. En tiiä, mistä johtuu, mutta en huomaa kummoistakaan eroa :/ Mutta tulee muistaa, että suositeltu käyttöaika oli se 24/7 3-4 kk, joten en nyt mitään ällisyttäväää muutosta tähän astisesta käytöstä odottanutkaan :). Pitää vaan miettiä jokin, joka auttaisi tähän ihottumaan tai ylipäätänsä ehkäisis sitä tulevaisuudessa. Mutta tällä hetkellä tilanne ei ole hirveästi muuttunut. Yhdestä kohdasta näyttäisi, että ovat "häipyneet", mutta en osaa sanoa johtuuko oikeasti geelilevyn käytöstä, vai onko vain silmän luomaa lumetta :D

      Päivittelen tässä taas joku päivä :)

    • teinivm.00

      Nuorena nukkunut!
      Miltä alkaa vaikuttaa? :)

    • Nuorena Nukkunut

      Eipä tuosta oikein ollut hyötyä :/ AIheutti hirveästi vaan ihottumaa, eikä voinut sen seurauksena pitää! Varmaan joku oma "jippo" miten saa pidettyä ihon kosteustasapainon yllä samanaikaisesti tuota geelilevyä käyttäen... No mutta lähtöruudussa ollaan taas :D Jos sais taas inspiraatiota niin vois alkaa googlailee nuita muitakin keinoja! Ajattelin kyllä seuraavaks kokeilla jotain mikrohiontaa tmv, jos se auttais ees jotenki? Kertokaa muutki mitä ootte kokeillee ja mitä tuloksia ootte saanee!

    • ETANAVOIDE

      vannon etanavoiteen nimeen.

    • yksivaihtoehto

      Cica Carea saa ebaysta

    • kippisjeppisjepulis

      mä olen kokeillut laseria, siitä ei ollut 2 käynnin jälkeen juurikaan muutosta havaittavissa. dermarolleria eli mikroneulausta kokeilin myös, ilman tulosta.

      ebaysta tilasin 50% TCA:ta. kahden käyttökerran jälkeen iho on vielä erittäin punainen, mutta näyttäisi siltä että suurin osa arvista olis kadonnut. saa nähdä miltä näyttää kun paranee kokonaan. tosin paranemiseen menee tosi pitkään. mut tää happo kyllä kuorii todella syvältä, vihdoinkin saan jotain tuloksia..

      testasin tca:ta yhteen tatuointiinkin, yhden käyttökerran jälkeen musta tatuointi on haalistunut todella paljon.

    • @-->-->--

      Minullakin hirveä punainen arpi ranteessa, vielä erittäin syvä. On nyt noin 6kk vanha. Olen käyttänyt celo-cotea usean kuukauden -> ei apua. Etanavoidetta testasin usean kk -> ei apua. Nyt käytössä mepiform, noin 2kk -> ei ainakaan vielä ole ollut apua. Nyt tilasin netistä cica-care, toivottavasti auttaa! En ole sitä vielä päässyt kokeilemaan.

    • Nuorena Nukkunut

      Kuinkas ollakkaan, päädyin taas pitkän ajan jälkeen googlettelemaan aiheesta :D Oon itekki nähny tuosta TCA:asta mainoksia, mutta onko sillä mitään vaikutusta? Toisekseen, mulla on arvet ranteen sisäpuolella, että pystynkö mää edes sitä käyttää? Hmm... Jakakaa muutki ideoitanne tähän aiheeseen liittyen :) Kertokaa myös hoitotoimenpiteistä, jotka ei oo auttanee! Ei varmaankaan ole järkeä momen ihmisten kokeilla samaa, joka ei kenelläkään tehoa, vai? :D

      • kippisjeppisjepulis

        TCA:lla näyttäis häviävän arvet, paraneminen vie vaan pitkään. Ainoa keino, jolla olen saanut mitään tuloksia. Riskinä voi olla, että iho jää eriväriseksi käsitellyltä alueelta mut mua se ei haittaa, kunhan ei näy viiltoarpia.


      • ,,,
        kippisjeppisjepulis kirjoitti:

        TCA:lla näyttäis häviävän arvet, paraneminen vie vaan pitkään. Ainoa keino, jolla olen saanut mitään tuloksia. Riskinä voi olla, että iho jää eriväriseksi käsitellyltä alueelta mut mua se ei haittaa, kunhan ei näy viiltoarpia.

        Kiinnostaa tuo TCA. Voiko niitä tehdä itse vai pitääkö mennä esim. kosmetologille? Paljonko maksaa? Kuinka kauan kestää parantua? Niin ja tosiaan, voiko tehdä kun arpi on ranteen sisäpuolella?


      • Nuorena Nukkunut
        ,,, kirjoitti:

        Kiinnostaa tuo TCA. Voiko niitä tehdä itse vai pitääkö mennä esim. kosmetologille? Paljonko maksaa? Kuinka kauan kestää parantua? Niin ja tosiaan, voiko tehdä kun arpi on ranteen sisäpuolella?

        Juuri samaa olin kysymässä! Saatasko joltakin tähän vastaus? :) Eiku oho, mää oonki kysyny tätä aikasemminki jo :DD


      • Nuorena Nukkunut
        Nuorena Nukkunut kirjoitti:

        Juuri samaa olin kysymässä! Saatasko joltakin tähän vastaus? :) Eiku oho, mää oonki kysyny tätä aikasemminki jo :DD

        Mutta edelleen vastausta odotellaan :)


      • kippisjeppisjepulis
        Nuorena Nukkunut kirjoitti:

        Juuri samaa olin kysymässä! Saatasko joltakin tähän vastaus? :) Eiku oho, mää oonki kysyny tätä aikasemminki jo :DD

        tällä samalla palstalla oli joku aika sitten ketju nimeltä tca tilaus ulkomailta, löytynee alkupään sivuilta. siellä kerroin asiasta. käy tsekkaa.


    • random6

      Bio oil. Saa tietääkseni apteekistakin,mut cittarissa ainaki oon nähny. Maksaa reilun kympin ja kolmessa kuukaudessa pitäis näkyä tuloksia...

    • yksinkertaista

      Pää kuntoon niin ei tule arpia

      • ex-viiltäjä

        ... siellä taitaa kirjoitella sellainen henkilö, jolla ei ole hajuakaan koko aiheesta. Laita sinäkin pääsi kuntoon, niin ei tarvitse huudella typeryyksiä täällä.


      • 2ongelmaarpea

        kyllä se jos ongelmasta eroon päässyt olisi hyvä saada pahimmat pois itselläni onneksi vain yksi paha muut melko huomaamattomia leveä kun tikiit poistettu liian aikaisin noin 2cm leveä toinen on leikkausari kyljessä keuhko leikattu lapsena


    • Nuorena Nukkunut

      Kappas vaan, täältä sitä taas löytää itsensä kirjottelemasta! Innostuin nyt kesää vasten googlettelemaan muiden ihmisten vinkkejä näiden arpien hoitoon ja päätimpä sitte muitten kannustuksesta johtuen itsekkin kokeilla tätä TCA-kuorintaa. Olen kuitenkin todella varovaisella asenteella liikenteessä, sillä päätin aloittaa 15%-liuksella, etten ainakaan onnistu pahentamaan tilannetta. Ilmottelempas tänne tuloksista :)

      p.s. Muidenkin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan!

    • :))

      Olisin myöskin jonkun ihmeaineen tarpeessa, toimiko tuo TCA ? mulla olisi vain muutama hassu arpi mutta niin näkyvässä paikassa että häiritsee...

    • raavittu

      Mulla on käden "takana" pieniä vaaleita viiruja, 2 vuotta vanhoja jotka ei onneksi enää pahemmin näy, mutta tuli kännipäissä tehtyä uusia 2kk sitten... Ihan keskelle rannetta, kaikkein näkyvimpään paikkaan. Nyt kaduttaa todella paljon. Siinä on 2 arpea, toinen on aika leveä ja 5cm pitkä, toinen vähän pienempi JA kummatkin ihan tulipunaisia! Noita laastareita tarkoitus testata sit kun rahatilanne sallii, ei kiitos enää yhtäkään pitkäthihat-kesää.

    • Nuorena Nukkunut

      Tsau!

      Täällä sitä taas jälleen kerran vaan ollaan. TCA-kuorintaa tällä 15% jaksoin kokeilla kolme kertaa, eikä punoituksen lisäksi muuta tapahtunut. Yllättäen aina näin syksyä kohden alkaa miettii näitä eri konsteja... Toisaalta, yks päivä salilla aattelin asiaa samalla ku treeniä vedin ja tulin siihen tulokseen, että paskan vitut, miks mää annan näiden haitata mun elämää =D No lopputulos on se, että täällä sitä taas ideoita vaan etsitään =) Oon aatellu jopa hakeutua uudelleen yksityiselle keskustelemaan siitä laser-jutusta...

      • Ani38

        Hei, Laitoin tuonne vanhempaan viestiisi tällaisen, mutta laitanpa vielä tähänkin, niin ei huku kaiken sekaan.

        Minulla olisi noihin arpiin liittyvää asiaa. Vähän outoa ehkä, mutta kysyn silti suoraan :) Olen nimittäin toimittaja, ja etsin taustahaastattelua varten ihmistä, jolla on jokin ulkonäköön liittyvä pulma, jonka haluaisi ratkaista ammattilaisen avulla.

        Voisitkohan millään ajatella juttelevasi minullöe tästä aiheesta? Jos, niin otathan mahdollisimman pian yhteyttä minuun osoitteeseen aninposti ät gmail piste com

        terveisin
        Ani Kellomäki


    • turvallinen.kauneus

      En ole itse huomannut omien arpieni häiventyneet lainkaan arpiin tarkoitetuilla voiteilla. Uusimpia menetelmiä on tatuoida arvet muun ihon sävyisellä tatuointimusteella, mikäli arvessa on suuri sävyero verrattuna muuhun ihoon.

      Arpia voidaan myös leikata, hioa, laseroida tai peittää näkyvällä tatuointikuvalla. On kuitenkin muistettava, että millään menetelmällä arpi ei poistu kokonaan näkyvistä. Arpi on muisto ja jälki eletystä elämästä, mutta siihen ei kannata liikaa tarrautua vaan jatkaa elämässä eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe