Syntiin sitominen.

ei nimmaria

Palstalla esiintyy harhaopettajia, jotka eivät usko Jumalan Sanaan, Jeesukseen Kristukseen. Jeesus kertoo tulleensa vapauttamaan ihmisen synnin ja kuoleman orjuudesta, mutta nuo harhauttajat eivät siedä, että tuohon Jumalan lupaukseen uskotaan. He sitovat ihmiset syntiin ja orjuuteen jakamalla epäuskoa.

He, jotka tuntevat Jeesuksen ja ovat saaneet Jumalan kasvatuksen, ovat nähneet, että Jeesus totisesti voitti synnin ja kuoleman ja Häntä seuraavat saavat elää tuossa voitossa.

Jeesus lupasi tehdä omistaan vaipaita ja totisesti Hän tekee. Meidän ei tarvitse jäädä syntiin ja orjuuteen, masennukseen ja ahdistukseen, sillä Jeesus on syntimme sovittanut koska me olemme tunnustaneet synnit ja hyljänneet ne.

Masennus vaanii siellä, missä on synti ja siksi varoitan teitä uskomasta noihin Jumalan Sanaa vastustaviin opetuksiin. Jeesus tekee todella vapaaksi.

51

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nimmaria

Jeesus osoittaa syntiselle ihmiselle, että hän voi elää ilman syntiä kuuliaisuuden kautta Jumalan Sanaan. Täällä tätä opetusta halveksitaan. Halveksitaan Jeesuksen opetuksia ja seisotaan portilla, että kukaan ei vain sisään menisi. Ahtaasta portista sisään menevät rakkausenlakiin tahtonsa taivuttaneet ja siihen lakiin Jumalan voiman saaneet. Jumalan valtakuntaan ei mene mikään liha, vaikka täällä väitetäänkin niin tapahtuvat. Täällä väärennetään Raamattua, jotta Jeesuksen elävyys ja voima ei tulisi tällä palstalla kenenkään tietoon ja ihmiset jäisivät portin ulkopuolelle synteihinsä.

Johannes 8
      11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
      12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
      13 Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
      14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
      15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
      16 Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
      17 Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä.
      18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
      19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".
      20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
      21 Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."
      22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
      23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
      24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
      25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
      26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
      27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
      28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.
      31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

• Uskon, uskon

Voipa yhtyä huudahdukseen, jossa sanotaan monien kutsutun, mutta harvojen valitun. Harvat haluavat elää synnitöntä elämää. Synti on ihmisluonnolle mieluisampaa. Saa tehdä ja ajatella mitä haluaa. Pyhitys elämän ainakin ajatellaan olevan vaikea, mutta ei se sitä ole. Minä uskon Jeesuksen sanoihin ja jos Jeesus kerta lupaa ihmiselle vapauden synnistä, niin uskon.
      Jos en uskoisi, niin silloin en uskoisi Jumalaan, vaan johonkin muuhun.

• ei nimmaria

Jeesus lupaa jokaiselle uskovaiselle vapauden synninorjuudesta. Jokainen ei ota tuota lupausta vastaan, vaan jää taistelemaan itsensä ja lihansa kanssa. Jos ihminen ei tee todellista parannusta, niin taistelu on loputon. Yksi raskaimista ihmisen osista on nähdä oma synti, mutta ei silti luopua siitä. Tuollainen ihminen elää kahta elämää, tietää mitä on synti, mutta silti antaa synnin viedä mahdollisuuden vanhurskautumiseen. Uskonnonuhrit syntyvät siitä, että he joko saavat oikeaa opetusta, mutta eivät sitä hyväksy ja kärsivät sen takia jatkuvaa huonoa omaatuntoa ja pelkoa, tai siitä, että he saavat väärä opetusta.

Väärässä opetuksessa ei kuunnella mitä Hyvä Paimen opettaa ja käskee tehdä, vaan ollaan uskovaisia omilla eväillä ja ihmisten rakenteilla. Nuo rakenteet sortuvat. Väärässä opetuksessa ihminen tekee itse kaiken uskoon kuuluvan, vaikka toisin väittääkin. Siinä opetuksessa ei uskota Jumalan VOIMAAN, jossa ihminen saa kyvyn tehdä Jeesuksen opettamalla tavalla. Ei uskota, että ihmisen ja Jumalan yhteistyöstä syntyy uutta. Ei yksin Jumalan tekona ilman ihmisen suostumista, eikä yksin ihmisen tekona ilman Jumalan voimaa. Ihminen, joka alistaa itsensä Jumalan Sanan alamaisuuteen, saa siihen voiman taivaasta. Jeesus on jo tehnyt kaiken valmiiksi.
        Väärässä opetuksessa hyljätään suurin osa Raamattua mahdottomuutena. Tuossa opetuksessa väitetään ihmisen jäävän synninorjaksi, vaikka Jeesus toisin opettaa. Tuossa väärässä opetuksessa vastuteen Jeesuksen lupauksia ja neuvoja, ei syntiä, kuten vastustaa pitäsi. Tuossa opetuksessa puolustetaan syntiä, vaikka sitä tulisi vihata. Jumala vihaa syntiä.

• benedi

Hieno asia sinä uskon, uskon. "Jeesus lupaa vapauden synnistä"...eli Jumalan lain rikkomisesta.

Aivan suurenmoista, että olet synnistä vapautettu ja pyhität myös sapatin , sunnuntai pyhän asemasta.

Jos et, niin synti edelleen on pysyväisenä sinussa, ja pyhityksestä ei ole tietoakaan.

Se, joka saoo: " Jeesus on vapauttanut minut synnistä,
        niin etten enää syntiä, eli Jumalan 10 tä käskyä riko, ..mutta joka kuitenkin rikkoo niitä 10 tä, niin hän on valehtelija eikä totuus ole hänessä

• ei nimmaria
        benedi kirjoitti:

Hieno asia sinä uskon, uskon. "Jeesus lupaa vapauden synnistä"...eli Jumalan lain rikkomisesta.

Aivan suurenmoista, että olet synnistä vapautettu ja pyhität myös sapatin , sunnuntai pyhän asemasta.

Jos et, niin synti edelleen on pysyväisenä sinussa, ja pyhityksestä ei ole tietoakaan.

Se, joka saoo: " Jeesus on vapauttanut minut synnistä,
        niin etten enää syntiä, eli Jumalan 10 tä käskyä riko, ..mutta joka kuitenkin rikkoo niitä 10 tä, niin hän on valehtelija eikä totuus ole hänessä

benedi, en minä mitään sapatista tiedä. Tiedän lepopäivästä ja sen vietän ilolla seurustellen lähimmäisteni kanssa. Niin kuin nytkin. Jos sapatinlaki lauantai päivänä vietettävänä koskee kymmenen käskyn noudattajia, niin silloin rikon sen tietämättäni ja se synti on anteeksiannon piirissä. Vietän sunnuntaina lepopäivän ja se ei ole synti, koska minä USKON, että Jumala antoi minulle oikeuden levätä yhtenä päivänä viikossa työstä ja toimeentulon eteen ahkeroimisesta vapaana.

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi, en minä mitään sapatista tiedä. Tiedän lepopäivästä ja sen vietän ilolla seurustellen lähimmäisteni kanssa. Niin kuin nytkin. Jos sapatinlaki lauantai päivänä vietettävänä koskee kymmenen käskyn noudattajia, niin silloin rikon sen tietämättäni ja se synti on anteeksiannon piirissä. Vietän sunnuntaina lepopäivän ja se ei ole synti, koska minä USKON, että Jumala antoi minulle oikeuden levätä yhtenä päivänä viikossa työstä ja toimeentulon eteen ahkeroimisesta vapaana.

Hyvä. Puhutko siis totta että et tiedä sapatista mitään?
        No seuraavassa kerron että tiedät, niin sen jälkeen et voi itseäsi millään puolustaa.
        Ja Jeesus ei puolusta myöskään, koska hän sanoo: " Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee , se tekee syntiä"

Ja synnin palkka on kuolema.

Sapatti: Sapatti on IV. -käsky.
        " Jos sinä pidät jalkasi sapattia rikkomasta,
        niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni,
        vaan kutsut sapatin ilopäiväksi ( ei työpäiväksi)
        Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia" Jes 58: 13

" silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloiden ylitse, ja minä
        annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa.
        Sillä Herran suu on puhunut" jae 14

Kuka on siis sinulle nyt puhunut, että sapatti on " Herran päivä?, Ilon päivä? (ei työpäivä)...ja jos kunnioitat sitä, saat nauttia Jaakobin perintöosaa, joka on iankaikkinen elämä.?

Sinun oma Herrasi on puhunut niin. Miten sinä olet puhunut: " Sapatista en tiedä mitään"

Nyt tiedät, ja tiesit varmaan aiemminkin, mutta koska olet röyhkeä, ja juoniltasi taitava, niin puhut noin.
        Mutta sen pahan juonet, joka sinussa asuu, eivät ole meille
        tuntemattomat. Koetat olla tieten tietämätön , siitä mikä on Herran päivä!!

Se on launtai viikon 7.s päivä Herran sapatti, joka asetettiin luomisen muistoksi, ja meille lepopäiväksi.

Ei Herra ole kuuro kuulemaan, ei suinkaan, vaan sinun omat pahat tekosi ja syntisi peittävät sinulta hänen kasvonsa ja erottavat sinut Jumalasta, meidän Herrastamme.

" teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta"!
        Nyt tiedät mitä Herra on puhunut sapatista.

• Kelleskaupunginvaari

Sitä minäkin olen miettiny että jos ihminen on syntinen vielä senkin jälkeen kun Jeesus on kaikki synnit anteeksi antanut, niin mitäs hyötyy siitä anteeksiannosta silloin olisi?

Eikö se ole sama asia kun olisi velkaa vaikkapa pankkiin ja maksaisi kaikki velkansa pois, mutta pankinjohtaja sanoisi silti että olet meille velkaa..

Kyllä minä nyt ainakin uskon jaikalin opetuksen mukaan että olen synnitön Jumalan Lapsi kun hän niin hyvin asian on Raamatulla perustellut.

Minä ymmärrän että minä olin syntinen ennen kuin otin Jeesuksen vastaan ja nyt olen synneistäni vapaa. No jos minä kuitenkin olisin edelleen syntinen, niin mitä hyötyä minulle siitä Jeesuksesta silloin olisi ollut? Enhän minä syntisenä pelastuisi vaan synnittömänä. Eli Jeesuksen veren kautta saan olla synneistäni vapaa ja iloita siitä vapaudesta Herrassani Jeesuksessa Kristuksessa.

Ihmettelen kovasti niitä "uskovia" jotka edelleen synneissään taistelevat eivätkä saa olla vapaita vaan ovat edelleen synnin orjia kuten olen heidän kirjoituksistaan ymmärtänyt. Toisin sanoen he eivät silloin ole vielä kokeneet Jumalan rauhaa joka uskovassa vallitsee.

• ei nimmaria

Kelleskaupunginvaari, iloitse vapaudesta ja kerro siitä. Jokainen, joka on ottanut Jeesuksen vastaan ja hyljännyt ensimmäisen Aadamin, on saanut tulla uudeksi luomukseksi ja vapaaksi.
        Vapauden tuntee. Synti ei ole orjuuttamassa, sillä se on ristillä Jeesuksen Uhrissa ja risti on portin ulkopuolella. Vapauden todellakin tuntee, eikä se ole jotakin uskomusta, vaan se on tullut uskon kautta Jumalan Sanaan ja on totta.

Jokainen Jumalan lapsi on joutunut kulkemaan Jumalan Sanan kasvatuksen päivissä ja Jumalan kurituksessa, mutta jotka ovat sen kestäneet, ovat saaneet kokea sen ihmeen, jossa Jumala on siirtänyt Itse lapsensa Poikansa perustamaan valtakuntaan.

Jumalan armoa on päästä Jumalan kasvatukseen ja armoa on sekin, että Jumala kurittaa jokaista omaansa. Kurituksen kestänyt on kurittunut pois synnin ja kuoleman laista.

• benedi

Synti on laittomuus!! Joka rikkoo lakia, se tekee syntiä, samoin on suomessakin.

Jumalan suu on käskenyt: " Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he niin sano, ei heillä aamunkoittoa ole"

Jos pidät sapatin, mutta annat vääräntodistuksen, olet lainrikkoja...näin se vaan menee.

• benedi

Et tietenkään ole syntinen, jos et syntiä tee!!
        Jos rikot käskyt, niin joudut synnin eli lain alle.

Eihän Jumalan lain rikkoja koe rauhaa, vaan kuten olemme useita todistuksia kuulleet, niin lainrikkoja elää rangaistuksen pelossa.

Jos olet saanut anteeksi ennen tehdyt synnit,....ei armon saatuuan kukaan uskova jatka syntistä elämää.

Kristus puhdistaa uskovan hänen synneistään, ei puhdista häntä hänen synneissään!!

Sun pitää lopettaa esim. sunnuntain pyhittäminen, koska laki sanoo: " Muista pyhittää sapatti ...ja raamatussa ei ole sunnuntai sapattia.

"Älkää tehkö niinkuin me (helluntalaiset) tässä tänä
        päivänä teemme, jokainen sitä. mikä on hänen omasta mielestään oikein" Raamattu

Oikein on IV.s käsky.....seitsemäs päivä on Herran SINUN
        Jumalasi sapatti

• vanha ja vakaa

syntien sovittamienen tekee vääryyttä uhrille.
      Kuka korvaa tai sovittaa uhrin kärsimykset?
      Nurinkurinen oppi koko syntien anteeksi saaminen,
      karmanlaki on aina voimassa. Paitsi tuonpuoleisessa, tekojemme satoa niitämme täällä lihassa.

• ei nimmaria

Me kaikki olemme olleet syntisiä ja kirkkautta vailla ja näin ollen meistä kenestäkään ei olisi ollut toistemme pelastajiksi. Jumala antoi ainoan Poikansa suuresta rakkaudesta luotujaan kohtaan ja tuo Poika joutui meidän syystämme kärsimään. Hänessä Itsessään ei ollut pienintäkään vikaa ristille joutumiseksi, mutta se vika oli jokaisessa valitussa. Jeesus todellakin oli Uhri ja kärsi viattomana. Eikö se saa sinuakin vanha ja vakaa miettimään Jumalan valtavaa armoa ja rakkautta luomakuntaansa kohtaan.

Jeesus muutti koko uskonopin, mutta juutalaiset eivät sitä hyväksyneet. He tulivat niin kateellisiksi Jeesuksen rakkauden- ja vapaudensanomasta, että tappoivat Hänet. Jeesus olisi toki voinut lähteä ja jättää meidät syntiin, orjuuteen, kuolemaan, mutta Hän ei lähtenyt, vaan antoi naulata Itsensä ristille pelastaakseen meidät. Mikä armo. Jokainen saa laittaa syntinsä tuohon Uhriin.

• greeeeen
      • ei nimmaria

greeeen, harva käsittää sen, että syntiä ei peitä kukaan, vaan Jumala sanoo sen tulevan katoilta huudettavaksi. Moni luulee, että uskossa oleva on vapaa syntisenä, luulee, että Jeesuksen veri peittää synnin ja siksi on oppia, jossa ihmisessä ei tapahdu parannusta, eivätkä tuon opin vastaanottaneet tunne tarvetta parannuksen tekemiseen. Tuolla opilla kumotaan melkeinpä kokonaan Raamatun lupaukset. Ihmiset hokevat tuon opin perusteella Herra, Herra, mutta eivät tahdo kuitenkaan tehdä sitä mitä Herra käskee tehdä.
        Tuon opin syöneet eivät ota vastaan elävän Jumalan kasvatusta, vaan väittävät syntyneensä uudeksi siinä hetkessä, kun ottivat Jeesuksen vastaan. Jeesus ei todellakaan lupaa uudestisyntymistä siinä hetkessä, vaan lupaa johdattaa seuraajansa Jumalan valtakuntaan. Uskosta on tehty käsittämättömän halpaa hapatusta, jossa on armo, mutta ei lakia. Laittomat elävät syntisinä uskoen armoon, joka peittää synnin. Eivät usko siihen, että mikään lihasta syntyvä ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lihasta syntyy vain pahaa, epäuskoa, epäluuloa, pelkuruutta, toisten halventamista, itsensä korottamista, aina oikeassa olemisen tarvetta ja sen tarpeen takia totuudenkin hylkäämistä, vihaa, kateutta......

Joka elää Hengessä, ei saata tehdä syntiä ja siksi hylkää kaiken lihasta tulevan. Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• vanhurskautettu synt

lihallisina vielä ollessamme on synnin laki jäsenissämme niin kauan kunnes kuolemassa pääsemme siitä lopullisesti eroon. kukaan tälläkään palstalla kirjoittava ei voi tosissaan sanoa olevansa jo tullut täydelliseksi ja siis synnittömäksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Joka niin väittää on valehtelija ja jo sen takiakin syntinen.

• ei nimmaria

Vanhurskautettu synt, syntiä/syntistä ei vanhurskauteta, vaan puhidistetaan siellä, missä tahto on taipunut Jumalan Tahtoon. On väärin luulla Jeesuksen peittävän synnit. Sitä Hän ei tee, vaan Hän puhdistaa synnistä. Jeesusta seuraamalla ihminen astuu lähteeseen, joka ei ole synnin peittämikseksi, vaan joka on syntiä vastaan. Vanhursakutuminen ja pyhittyminen tapahtuu parannuksen tehneille, ei syntisille. Jeesus kutsuu jokaista syntistä ja sairasta parannettavaksi.

• Se on niitä vanhoollislestojen satuja, joilla pelotellaan ihmisiä.

• Jatkan ei nimmarin esille tuomaa Joh. evankeliumin 8. lukua.

Joh.8:31-47
      Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen:
      "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"(Joh.8:31,32).

Jeesuksen sanojen sisältönä on totuus, jonka valossa ihminen kykenee arvioimaan oikein Jumalaa, maailmaa ja itseänsä.
      Juuri valkeudessa eläminen paljastaa meidän syntisyytemme (1.Joh.1:8).

Kun ihminen pysyy tässä totuudessa ja pyrkii soveltamaan Jeesuksen antamia neuvoja jokapäiväisessä elämässään, saa hän siunauksen. Ihminen vapautuu synnin orjuudesta, johon hän on joutunut tottelemattomuutensa tähden (34,35).
      Hän vapautuu kuolemasta, mikä on synnin palkka.

Jeesus sanoo:
      ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa"(51).
      Juutalaiset käsittivät Jeesuksen sanat vapaudesta väärin. He luulivat
      Jeesuksen puhuneen yhteiskunnallisesta asemasta, vaikka kysymys oli vapaudesta synnistä (Joh.8:24), perkeleestä (24) sekä kuolemasta (24,51). Totuus, joka tulee ylhäältä (40), tekee vapaaksi (32).
      --
      Virsi 484
      --
      1.
      Totuuden Henki, johda sinä meitä
      etsiessämme valkeuden teitä.
      Työtämme ohjaa, meitä älä heitä,
      tietomme siunaa.

2.
      Kaikessa näytä käsiala Luojan,
      mahtavan, viisaan, kaiken hyvän suojan.
      Kristuksen luokse, rakkauden tuojan,
      johdata meidät.

3.
      Kristus on tiemme, valo sydäntemme,
      toivomme ainut, pyhä totuutemme.
      Armosi, Jeesus, anna voimaksemme,
      uudista meidät.

4.
      Anna nyt, Kristus, valos meille hohtaa,
      anna sen meitä Isän kotiin johtaa.
      Jos mikä murhe meitä täällä kohtaa,
      voittamaan auta.

• ei nimmaria

Tapio522, Totuuden Henki on tullut vomaksi uskovaisille. Hän kirkastaa Sanan ja täyttää Sanan lupaukset voimallaan. Uskovainen, joka on saanut vapauden orjuudesta valvoo itseään Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen valossa. Jos synti tulee yrittämäänkään uudelleen orjuuttamista, niin uudestisyntynyt Jumalan lapsi näkee sen tuossa kirkkaassa valossa ja hylkää synnin ja orjuuden houkutuksen ennen kuin se syntyy teoiksi.

• ...jatkan Joh. 8. lukua.

Joh.8:48-59
      Jeesuksen ja juutalaisten välinen kiista jatkuu.
      Jeesusta vastaan heitetään herjaus:
      ” sinä olet samarialainen ja sinussa on riivaaja" (48).
      ”Samarialainen” oli siihen aikaan haukkumasana, jolla tarkoitettiin saastaista ja pahan hengen valtaamaa ihmistä.

Ihminen ei ole siitänsä muuttunut.
      Tälläkin palstalla kuulee usein samantapaista haukkumista ja herjaamista. Jeesus ei asetu tuomariksi:
      "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
      Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee (49,50).

Tässäkin kohden voimme ottaa esimerkkiä Jeesuksesta ” joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee” (1Piet.2: 23).

Uskova ei ainoastaan vapaudu synnin orjuudesta (Joh. 8:32,34), vaan saavuttaa kuolemattomuuden.
      Jeesuksen vastustajat ymmärsivät taas hänen sanansa ” jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa",-väärin. He ajattelivat Jeesuksen puhuvan ajallisesta kuolemasta.

Jeesuksen puhe siitä, että ”ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut”, saa juutalaiset raivoihinsa (58,59).
      Jos he olisivat olleet todellisia Jumalan lapsia, olisivat he rakkaudella kohdelleet Jeesusta, jonka Jumala oli taivaasta lähettänyt heidän pelastajakseen.
      Nyt he päinvastoin yrittävät etsiä sopivaa tilaisuutta surmataksensa hänet. Murhan aikeissa kulkeminen on taas yksi perkeleen lapsen tuntomerkeistä. Kun he eivät vastaanottaneet totuutta, jota Jeesus julisti, he mieluummin pysyivät valheessa, jonka isä on perkele (8:44,45).
      --
      Miten sinä toimit, kun koet tulleesi herjatuksi?
      --
      1.
      Oi Luoja, lohduttajamme,
      ja Henki, pyhittäjämme,
      opettajamme oikea,
      totuuteen meitä johdata
      ja armollasi kaunista.

2.
      Taas laumaan etsi eksyneet,
      turvaasi nosta harhailleet,
      katkaise kahleet syntien
      ja hoida haavat sielujen.
      Vie meidät joukkoon pyhien.

• ei nimmaria

Tapio522, herjatuksi tullessani pyrin keskutelemaan herjaajani kanssa. Jos keskuteluyhteyttä ei synny jätän hänet. Jos herjaaja ei jätä minua rauhaan, vaan jatkaa herjaamista kumotakseen kaiken mitä kirjoitan ja saadakseen minut näyttämään valehtelijalta, otan ruoskan. Jeesus otti ruoskan ja ajoi Jumalan huoneesta pois väärämieliset.
        Ruoskaa en ota koskaan omasta halustani. Otan sen silloin vain, kun saan siihen kehoituksen. Eli teen selväksi mitä mieltä olen herjaajastani. Jos herjaajani jatkaa vain valheitaan, niin jätän hänet. Hän jatkaa herjaamistani kulkien perässäni, mutta en enää yritä saada häntä parannukseen.

Jumalan lapset eivät herjaa täällä ketään, mutta joutuvat syyttömänä herjatuksi. Jumalan lapset pyrkivät elämään kaikkien kanssa sovussa, jos se suinkin on mahdollista.

Muistako miten Jeesus teki viiniä. Hän teki sitä, koska Hänen ohjeitaan noudatettiin. Vesi laitettiin Hänen ohjeensa mukaan astioihin ja Jeesus teki siitä viinin. Jos ihmiset eivät olisi suostuneet Hän ohjeisiinsa, eivätkä olisi täyttäneet astioita vedellä, ei Jeesus olisi tehnyt uutta viiniä.

Jeesus tuli etsimään eksyneitä. Eksyneet saavat tulla Hänen luokseen. Jumalan Sana vanhurskauttaa ja pyhittää vain siellä missä eksynyt palaa armoliittoon. Uusi viini täyttää astian siellä, missä eksynyt ottaa ohjeet vastaan. Jeesus on Jumalan Sana, Neuvonantajamme. Hän yksin on tie, totuus ja elämä. Tuolla tiellä ihminen vanhurskautuu ja tulee pyhäksi.

• ei nimmaria

Emme elä vanhan liiton aikaa, jossa synnit peitettiin, vaan elämme uuden liiton aikaa, jossa synnit puhdistetaan. Jeesus on Uhri vanhan liiton uskovaistenkin puolesta ja Hän sovittaa verellään heidänkin peitossa olevat synnit ja ne tulevat poistetuksi. Uudessa liitossa uskon kautta Jumalan Sanaan ihminen saa vanhuskautua ja pyhittyä. Jeesuksen veri pesee synnit pyhistään joka hetki ja näin synti ei tee pesää, eikä orjuuttaja pääse herraksi. Jeesuksen veren puhdistamat ovat tehneet parannuksen ja hyljänneet syntielämän. He eivät vaella lihassa, vaan Hengessä ja rakkaudenlaissa.

1. Johanneksen kirje 3
      1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
      2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
      8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
      12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
      13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
      14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
      15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
      16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
      17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
      18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
      19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
      20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
      21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
      22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
      23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
      24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

• >>> ei nimmaria:
        1. Joh. 3:9
        " Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt".
        >>>>>

1.Joh. 3:8
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,...”.
        --
        Rosenius selittää jakeen hyvin kirjassaan Elämän leipää.
        ”Huomaa tästä, mikä ero on siinä, että jokin ON SYNTIÄ ja että joku TEKEE SYNTIÄ.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.

Mutta, kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa.

Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.

Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.

Monet ihmiset voivat taitavasti valittaa syntiä ja puhua siitä, mutteivät todella ryhdy sitä pois panemaan. He haluavat salaa pitää sen, tai sitten he ovat päättäneet panna pois sen, mutteivät vielä.
        Tai he panevat pois monia syntejä saadakseen pitää yhden tai toisen, heille rakkaimman. Sitä he sentähden koettavatkin selitellen puolustella tai kätkeä.

Rehellinen sielu etsii aina neuvoa ja apua sanasta päästäkseen synnistä. Toinen etsii sanasta puolustusta synnilleen.
        Katso, tässä on ero sen, että jollakin ”ON SYNTIÄ” ja sen välillä, että joku ”TEKEE SYNTIÄ”.
        Tässä on ero rehellisen ja väärän hengen välillä.

Rehellinen sielu pyrkii aina kasvamaan hyvässä esim. saamaan enemmän nöyryyttä, enemmän uskoa ja rakkautta, enemmän alttiutta ja voimaa Jumalan mielen mukaiseen vaellukseen (vanhurskautta!)”.
        (C.O.Rosenius)

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>> ei nimmaria:
        1. Joh. 3:9
        " Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt".
        >>>>>

1.Joh. 3:8
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä,...”.
        --
        Rosenius selittää jakeen hyvin kirjassaan Elämän leipää.
        ”Huomaa tästä, mikä ero on siinä, että jokin ON SYNTIÄ ja että joku TEKEE SYNTIÄ.

Me luemme 1.Joh. 1:1:ssä:
        ”Jos sanomme, ettei meillä OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme”.

Ja samassa kirjeessä:
        ”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä. Ei yksikään Jumalasta syntynyt TEE SYNTIÄ”.

Mutta, kun jollakin ”ON SYNTIÄ” syntiä, merkitsee se, että synti asuu ja liikkuu kristityn lihassa.

Synti voi taistelussa voittaa hänet ja hän voi langeta. Mutta hän tuntee lankeemuksensa tähden tuskaa ja sen tähden taistelee.
        Hän siis pitää syntiä kärsimyksenä, vieläpä vaikeimpana kärsimyksenään, josta hän mielellään tahtoisi päästä eroon.

Sitä vastoin ”TEHDÄ SYNTIÄ” merkitsee sitä, että joku tekee syntiä tekemisekseen, tavakseen, eikä ajattelekkaan panna sitä pois. Hän pikemmin puolustelee ja suosii sitä.

Tosin tekopyhä voi tuomita puheissaan sen, mutta itse teoissa hän kuitenkin suosii sitä ja jatkaa synnin tekemistä.

Monet ihmiset voivat taitavasti valittaa syntiä ja puhua siitä, mutteivät todella ryhdy sitä pois panemaan. He haluavat salaa pitää sen, tai sitten he ovat päättäneet panna pois sen, mutteivät vielä.
        Tai he panevat pois monia syntejä saadakseen pitää yhden tai toisen, heille rakkaimman. Sitä he sentähden koettavatkin selitellen puolustella tai kätkeä.

Rehellinen sielu etsii aina neuvoa ja apua sanasta päästäkseen synnistä. Toinen etsii sanasta puolustusta synnilleen.
        Katso, tässä on ero sen, että jollakin ”ON SYNTIÄ” ja sen välillä, että joku ”TEKEE SYNTIÄ”.
        Tässä on ero rehellisen ja väärän hengen välillä.

Rehellinen sielu pyrkii aina kasvamaan hyvässä esim. saamaan enemmän nöyryyttä, enemmän uskoa ja rakkautta, enemmän alttiutta ja voimaa Jumalan mielen mukaiseen vaellukseen (vanhurskautta!)”.
        (C.O.Rosenius)

Tapio522
        Ihmisessä on etumaisena ensimmäinen Aadam.
        Ensimmäinen Aadam lankesi syntiin.
        Parannuksen tehneessä ihmisessä etumaisen sijan saa viimeinen Aadam. Hän on viaton ja puhdas synnistä. Ensimmäinen Aadam joutuu parannuksen tehneenssä toiselle sijalle.

Siksi uskovainen ei vaella lihassa, vaan vaeltaa Hengessä.

• >>> ei nimmaria: "Jeesuksen veren puhdistamat ovat tehneet parannuksen ja hyljänneet syntielämän. He eivät vaella lihassa, vaan Hengessä ja rakkaudenlaissa".
        >>
        Miten maailma suhtautuu Jumalan lapsiin?
        Maailma on synnin temmellyskenttä. Maailma on kuin Kain, joka vihasi hurskasta veljeään (12).

Uskovien tunnusmerkki on keskinäinen rakkaus. ”Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa” (14).

Kristittyjen on pantava pois keskinäinen vihansa. Vuorisaarnassaan Jeesus sanoo, että vihaaminen on murhaamista (Matt.5:22).
        Kristittyjen aitous punnitaan teoissa ja totuudessa (17,18). Pelkkä rakkaudesta puhuminen ei merkitse mitään (19).

Aitouden mukana tulee suuri uskallus.
        Hyvä omatunto tekee ihmisen rohkeaksi, koska oikein tehdessämme meillä ei ole mitään pelättävää.
        Jeesus sanoo:
        "Minä olen tie ja totuus ja elämä" (Joh.14:6).
        Kun tiedämme olevamme oikealla tiellä, niin ei tarvitse pelätä. Totuus tekee vapaaksi.

Silti sydämemme voi syyttää meitä, sillä emme ole synnittömiä. Joka kieltää tämän, on eksyksissä ja totuus ei ole hänessä (1.Joh. 1:8-10).

• JUMALAN LASTEN LUOTTAMUS
        1. Joh.3:21-24

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>> ei nimmaria: "Jeesuksen veren puhdistamat ovat tehneet parannuksen ja hyljänneet syntielämän. He eivät vaella lihassa, vaan Hengessä ja rakkaudenlaissa".
        >>
        Miten maailma suhtautuu Jumalan lapsiin?
        Maailma on synnin temmellyskenttä. Maailma on kuin Kain, joka vihasi hurskasta veljeään (12).

Uskovien tunnusmerkki on keskinäinen rakkaus. ”Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa” (14).

Kristittyjen on pantava pois keskinäinen vihansa. Vuorisaarnassaan Jeesus sanoo, että vihaaminen on murhaamista (Matt.5:22).
        Kristittyjen aitous punnitaan teoissa ja totuudessa (17,18). Pelkkä rakkaudesta puhuminen ei merkitse mitään (19).

Aitouden mukana tulee suuri uskallus.
        Hyvä omatunto tekee ihmisen rohkeaksi, koska oikein tehdessämme meillä ei ole mitään pelättävää.
        Jeesus sanoo:
        "Minä olen tie ja totuus ja elämä" (Joh.14:6).
        Kun tiedämme olevamme oikealla tiellä, niin ei tarvitse pelätä. Totuus tekee vapaaksi.

Silti sydämemme voi syyttää meitä, sillä emme ole synnittömiä. Joka kieltää tämän, on eksyksissä ja totuus ei ole hänessä (1.Joh. 1:8-10).

Tapio522, hyvin kirjoitit tuohon asti kunnes taas aloit puolustaa uskovaisen syntisyyttä. Sydän ei syytä siellä, missä syntiä ei tehdä. Sydän syyttää siellä, missä tunnetaan Jumalan Tahto, mutta ei tehdä sen Tahdon mukaan.

Esim. jos minä lankean lihanhoukutukseen ja sanon lähimmäisestäni väärän todistuksen, niin silloin sydämeni syyttää, mutta jos minä kuoletan tuon lihanhoukutuksen Jumalan Hegellä, niin sydämeni ei syytä ja minä pysyn vapaudessa.

• l-h

vai ei veri peita synteja-----1. Piet. 4:8

Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä "rakkaus peittää paljotkin synnit".

ja Jumala on rakkaus...ja rakkaus tuli ilmi ristinkuolemassa ...ja ristinkuolemassa veri se Jeesuksen kallis veri vuodatettiin--sinun ja minun tahden....jollei veri peita synteja..meilla ei ole toivoa.
      /////. Uskosta on tehty käsittämättömän halpaa hapatusta, jossa on armo, mutta ei lakia.///

joka lain mukaan elaa,on velvollinen tayttamaan sen viimeista piirtoa myoden,ja siihen pystyy ja pystyi vain Jeesus...et sina,en mina..

laki kuolettaa,mutta Henki tekee elavaksi..

• ei nimmaria

I-h, rakkaus peittää synnit, ei Jeesuksen veri. Jumala sietää tietämättömyyttä määrätyn ajan ja sen ajan rakkaus peittää syntien paljouden. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja jokainen Jumalan lapsi ahkeroi Hänen tuntemisekseen. Kun Jeesus tulee tutuksi, tulee tutuksi täytetty laki, ei kumottu laki.

• >>> ei nimmari: "Jumala sietää tietämättömyyttä määrätyn ajan ja sen ajan rakkaus peittää syntien paljouden".

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>> ei nimmari: "Jumala sietää tietämättömyyttä määrätyn ajan ja sen ajan rakkaus peittää syntien paljouden".

Mitähän sinä Tapio522 tahdot tuolla kirjoittamallasi sanoa. Eikö vanhurskaus tulekaan Jumalan Sanan tuntemisesta ja siihen uskomisesta? Jokainen joutuu taistelemaan jopa verille asti synnin pois panemiseksi, eli lihan ristille naulaamiseksi, mutta se taistelu ei jää päälle siellä missä Jeesus on Herra. Jeesus vapauttaa heidät synnistä ja taistelusta, jotka uskovat Häneen ja tahtovat antaa Hänelle ensimmäisen sijan itsestään. Jeesus on jo voittanut ja siinä voitossa elää uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Jeesus on vapauttanut hänet synnin ja kuoleman orjuudesta. Miksi sinä et usko Jeesuksen voittoon ja siihen, että Kristuksen ruumiinjäsenet elävät tuossa voitossa, eivät maailmassa?

• ei nimmaria kirjoitti:

Mitähän sinä Tapio522 tahdot tuolla kirjoittamallasi sanoa. Eikö vanhurskaus tulekaan Jumalan Sanan tuntemisesta ja siihen uskomisesta? Jokainen joutuu taistelemaan jopa verille asti synnin pois panemiseksi, eli lihan ristille naulaamiseksi, mutta se taistelu ei jää päälle siellä missä Jeesus on Herra. Jeesus vapauttaa heidät synnistä ja taistelusta, jotka uskovat Häneen ja tahtovat antaa Hänelle ensimmäisen sijan itsestään. Jeesus on jo voittanut ja siinä voitossa elää uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Jeesus on vapauttanut hänet synnin ja kuoleman orjuudesta. Miksi sinä et usko Jeesuksen voittoon ja siihen, että Kristuksen ruumiinjäsenet elävät tuossa voitossa, eivät maailmassa?

>>> ei nimmaria: "Jokainen joutuu taistelemaan jopa verille asti synnin pois panemiseksi, eli lihan ristille naulaamiseksi, mutta se taistelu ei jää päälle siellä missä Jeesus on Herra".
        >>>><

Miksihän Hebr. kirjeen kirjoittaja sanoo:
        Hepr. 12:4
        " Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,..".

Oletko sinä "parempi" uskova?

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>> ei nimmaria: "Jokainen joutuu taistelemaan jopa verille asti synnin pois panemiseksi, eli lihan ristille naulaamiseksi, mutta se taistelu ei jää päälle siellä missä Jeesus on Herra".
        >>>><

Miksihän Hebr. kirjeen kirjoittaja sanoo:
        Hepr. 12:4
        " Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,..".

Oletko sinä "parempi" uskova?

Tapio522 tietenki Paavali kirjoitti tuon siellä, missä synti rehotti ja ihmiset eivät olleet panneet pois syntiä. Ei Paavali tuollaista pyhille kirjoittanut.

Oletko sinä Tapio522 huomannut itse miten sinä hakemalla haet sellaista, jolla saisit kumottua Jeesuksen opetuksen, joka tähtää synnittömyydestä vapautumiseen? Miten sinä jaksat tehdä tuota? Eikö tuo vie sinulta ilon elämästä? Jeesuksen usko tuo ilon ja vapauden, ei Hänen vastustamisensa.

Paavali oli lain alaisille lain alainen ja vapaille vapaa ja kesusteli lain alaisten kanssa kuin olisi itsekkin ollut vielä lain alla. Vapaiden ja täydelliseksi uskossa tulleiden kanssa hän keskuteli täytellisyydestä. Paavali oli kaikille kaikkea, jotta voisi edes yhden sielun voittaa kuuliaiseksi Jeesukselle.

Paavali opetti vuosia opetuslapisille Jeesuksen tuntemista. Roomassakin hän asui vuokra- asunnossa kaksi vuotta ja otti kaikki luokseen pyrkivät vastaan ja opetti heille Jumalan Sanaa. Paavali palasi aina uudelleen opettamaan samoja ihmisiä ja jos ei itse päässyt, niin lähetti samassa uskossa olevan ystävänsä paikalle. Jotkut nosita opetetuista kokivat haaksirikon opetuksesta huolimatta. Heidän sydämen aseenteensa oli torjuva Jeesuksen totuudelle.

• ei nimmaria
        ei nimmaria kirjoitti:

Tapio522 tietenki Paavali kirjoitti tuon siellä, missä synti rehotti ja ihmiset eivät olleet panneet pois syntiä. Ei Paavali tuollaista pyhille kirjoittanut.

Oletko sinä Tapio522 huomannut itse miten sinä hakemalla haet sellaista, jolla saisit kumottua Jeesuksen opetuksen, joka tähtää synnittömyydestä vapautumiseen? Miten sinä jaksat tehdä tuota? Eikö tuo vie sinulta ilon elämästä? Jeesuksen usko tuo ilon ja vapauden, ei Hänen vastustamisensa.

Paavali oli lain alaisille lain alainen ja vapaille vapaa ja kesusteli lain alaisten kanssa kuin olisi itsekkin ollut vielä lain alla. Vapaiden ja täydelliseksi uskossa tulleiden kanssa hän keskuteli täytellisyydestä. Paavali oli kaikille kaikkea, jotta voisi edes yhden sielun voittaa kuuliaiseksi Jeesukselle.

Paavali opetti vuosia opetuslapisille Jeesuksen tuntemista. Roomassakin hän asui vuokra- asunnossa kaksi vuotta ja otti kaikki luokseen pyrkivät vastaan ja opetti heille Jumalan Sanaa. Paavali palasi aina uudelleen opettamaan samoja ihmisiä ja jos ei itse päässyt, niin lähetti samassa uskossa olevan ystävänsä paikalle. Jotkut nosita opetetuista kokivat haaksirikon opetuksesta huolimatta. Heidän sydämen aseenteensa oli torjuva Jeesuksen totuudelle.

Tapio522 korjaan tähän sen, että Jeesus ei tähdännyt synnittömyydestä vapautumiseen, vaan synnistä vapautumiseen. Jeesus sanoo selkein sanoin, että orja ei jää taloon ja kertoo orjan olevan syntiä tekevä ihminen. Poika jää taloon ja Pojan ystävät, mutta orjat joutuvat ulos.

• tarkasti luettu
        ei nimmaria kirjoitti:

"kumottua Jeesuksen opetuksen, joka tähtää synnittömyydestä vapautumiseen?"

synnittömyydestä vapautuminen tarkoittaa palaamista takaisin syntisyyteen!

pieni tarkennus sallittakoon arvoisille teologeille.

• ei nimmaria kirjoitti:

>>>ei nimmaria: "..tietenki Paavali kirjoitti tuon siellä, missä synti rehotti ja ihmiset eivät olleet panneet pois syntiä. Ei Paavali tuollaista pyhille kirjoittanut"".

• ei nimmaria kirjoitti:

Kirjoitat puuta heinää, ei-nimmaria! Miksi et ole varovaisempi?

Liialliseen vauhtiin ja kiihkoon ajautuessasi teet pahoja erehdyksiä.
        Olet tosin varsin hyvässä seurassa, kaikki me joskus erehdymme.

Olipa Hebrealaiskirjeen kirjoittaja kuka tahansa - Paavali hän todennäköisesti ei ainakaan ollut - niin kirje on joka tapauksessa kirjoitettu kristityille, uskoville VELJILLE.

Sinun väitteissäsi piilee se suuri vaara, että Sanaan juurtumattomat uskovat saattavat ottaa sinut vakavasti silloinkin, kun kirjoitat täyttä pötyä. Ja sehän ei sinun kohdallasi valitettavasti ole harvinaista.

Korjaan tässä vain edellä mainitut 'muotoseikat'. Sisältöä koskeviin korjauksiin palaan erikseen.

• ei nimmaria
        Tapio522 kirjoitti:

>>>ei nimmaria: "..tietenki Paavali kirjoitti tuon siellä, missä synti rehotti ja ihmiset eivät olleet panneet pois syntiä. Ei Paavali tuollaista pyhille kirjoittanut"".

Tapio522, hebrealaisille kirjoitettu kirje on tarkoitettu kilvoittelijoille. Paavali osoittaa heille Jumalan lasten olevan Jumalan huone ja varoittaa heitä tuomasta saastaa Jumalan huoneeseen. Paavali opettaa, että usko tuo levon. Muistako miten Aaronin kahdelle pojalle kävi, kun he varoituksista huolimatta nakkasivat väärää tulta Jumalan huoneeseen?

Aivan samoin sain itse oppia ja tulla vapaaksi. Kuin Paavali neuvoo, sain minäkin neuvot. Sain tulla synnin ristille naulaamisen takia lain piiriin, joka on rakkaus ja joka pitää voimassa kaikki käskyt ja jokaisen profetian. Sain kasvaa Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta siihen Lähteeseen, joka on syntiä vastaan. Minun ei tarvitse enää naulata lihaani ristille, vaan riittää kun valvon ja laitan pois synnin silloin jos sitä ajatustasolle ilmaantuu. Jeesus opettaa kaiken alkavan ajatusista.

Joukossa on aina etsiviä, kilvoittelijoita ja uskonpäämäärään päässeitä. Uskon päämäärä on rakkaus.
        Paavali kykeni opettamaan koko kirjoa samassa kirjeessä. Hän huomioi lain alla vielä taistelevat ja vapaaksi päässet.

• ei nimmaria kirjoitti:

Tapio522, hebrealaisille kirjoitettu kirje on tarkoitettu kilvoittelijoille. Paavali osoittaa heille Jumalan lasten olevan Jumalan huone ja varoittaa heitä tuomasta saastaa Jumalan huoneeseen. Paavali opettaa, että usko tuo levon. Muistako miten Aaronin kahdelle pojalle kävi, kun he varoituksista huolimatta nakkasivat väärää tulta Jumalan huoneeseen?

Aivan samoin sain itse oppia ja tulla vapaaksi. Kuin Paavali neuvoo, sain minäkin neuvot. Sain tulla synnin ristille naulaamisen takia lain piiriin, joka on rakkaus ja joka pitää voimassa kaikki käskyt ja jokaisen profetian. Sain kasvaa Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta siihen Lähteeseen, joka on syntiä vastaan. Minun ei tarvitse enää naulata lihaani ristille, vaan riittää kun valvon ja laitan pois synnin silloin jos sitä ajatustasolle ilmaantuu. Jeesus opettaa kaiken alkavan ajatusista.

Joukossa on aina etsiviä, kilvoittelijoita ja uskonpäämäärään päässeitä. Uskon päämäärä on rakkaus.
        Paavali kykeni opettamaan koko kirjoa samassa kirjeessä. Hän huomioi lain alla vielä taistelevat ja vapaaksi päässet.

Solutat edelleen harhaoppia viestiisi. Miksi olet uppiniskainen?

Kirjoitat:
        >>Sain tulla synnin ristille naulaamisen takia lain piiriin, joka on rakkaus ja joka pitää voimassa kaikki käskyt ja jokaisen profetian.>Joukossa on aina etsiviä, kilvoittelijoita ja uskonpäämäärään päässeitä.>Uskonpäämäärään päässeitä

• ei nimmaria
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Solutat edelleen harhaoppia viestiisi. Miksi olet uppiniskainen?

Kirjoitat:
        >>Sain tulla synnin ristille naulaamisen takia lain piiriin, joka on rakkaus ja joka pitää voimassa kaikki käskyt ja jokaisen profetian.>Joukossa on aina etsiviä, kilvoittelijoita ja uskonpäämäärään päässeitä.>Uskonpäämäärään päässeitä

Vieläkö sinä kuljet herjaten perässäni Semper.Fidelis. Lihantahto on synti, jos et tuota viellä tiedä. Liha ei voi elää Jumalan laissa, sillä synti estää sen.

Olen naulannut lihantahtoni ristille, jotta Jeesus sai ensimmäisen sijan minussa ja sain vapauden ja rauhan.

Paavli oli päässyt rakkauteen, joka on USKON päämärä, mutta voittopalkintoa hän ei ollut saanut, kuten ei kukaan saa ennen, kuin kirjat avataan. Paavali valoi voittaakseen palkinnon.

Kiitos, että tuot nuo käyttämäni nimimerkit tähän. Kuka tahansa voi tarkistaa noiden nimimerkkien kautta, että uskoni ei ole muuttunut, vaan riennän voittopalkintoa kohti uskossa.

Moni muistaa minut siltä ajaltakin, kun en käyttänyt mitään nimimerkkiä. Silloin perässäni ei kukaan pysynyt herjaten ja syyttäen, vaikka toki alusta olenkin jo saanut tottua syyttäjiin ja herjaajiin.

Lopeta jo perässäni kulkeminen. Olen käyttänyt ruoskaa ja tehnyt selväksi suhteemme ja sen, että en halua olla kanssasi tekemisissä. Miksi et jätä jo minua, vaan tulet aina uudestaan herjaamaan ja kumoamaan sitä oppia, minkä Jumala Raamatussa antaa ja vahvistaa omiensa henkeen Henkensä kautta.

• ei nimmaria kirjoitti:

Vieläkö sinä kuljet herjaten perässäni Semper.Fidelis. Lihantahto on synti, jos et tuota viellä tiedä. Liha ei voi elää Jumalan laissa, sillä synti estää sen.

Olen naulannut lihantahtoni ristille, jotta Jeesus sai ensimmäisen sijan minussa ja sain vapauden ja rauhan.

Paavli oli päässyt rakkauteen, joka on USKON päämärä, mutta voittopalkintoa hän ei ollut saanut, kuten ei kukaan saa ennen, kuin kirjat avataan. Paavali valoi voittaakseen palkinnon.

Kiitos, että tuot nuo käyttämäni nimimerkit tähän. Kuka tahansa voi tarkistaa noiden nimimerkkien kautta, että uskoni ei ole muuttunut, vaan riennän voittopalkintoa kohti uskossa.

Moni muistaa minut siltä ajaltakin, kun en käyttänyt mitään nimimerkkiä. Silloin perässäni ei kukaan pysynyt herjaten ja syyttäen, vaikka toki alusta olenkin jo saanut tottua syyttäjiin ja herjaajiin.

Lopeta jo perässäni kulkeminen. Olen käyttänyt ruoskaa ja tehnyt selväksi suhteemme ja sen, että en halua olla kanssasi tekemisissä. Miksi et jätä jo minua, vaan tulet aina uudestaan herjaamaan ja kumoamaan sitä oppia, minkä Jumala Raamatussa antaa ja vahvistaa omiensa henkeen Henkensä kautta.

Kumoat itse kaiken aika ja toistuvasti Raamatun omilla keksityillä slouganeillasi. Niitä iskulauseita sinä ahkerasti tuotat oman mielikuvituksesi varassa ja maalaat niitä pontevasti palstalle ikäänkuin ne olisivat Raamatusta.

Tässä tuorein esimerkki äskeisestä viestistäsi:
        >>Paavli oli päässyt rakkauteen, joka on USKON päämärä,

• ei nimmaria
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kumoat itse kaiken aika ja toistuvasti Raamatun omilla keksityillä slouganeillasi. Niitä iskulauseita sinä ahkerasti tuotat oman mielikuvituksesi varassa ja maalaat niitä pontevasti palstalle ikäänkuin ne olisivat Raamatusta.

Tässä tuorein esimerkki äskeisestä viestistäsi:
        >>Paavli oli päässyt rakkauteen, joka on USKON päämärä,

Semper.Fidelis, en voi jatkuvasti alkaa alusta kertomaan samoille ihmisille Tiestä, joka johtaa pelstukseen ja rakkaudenlakiin. Sinä häiritset ja panettelet, ivaat ja halvennat, joten käskyt eivät ole sinulla voimassa. Uskovainen uskoo sen, mitä Jeesus sanoo käskyistä. Hän tavoittelee niiden pitämistä ja saa siihen VOIMAN Jumalalta. Joka uskoo Jeesuksen opetuksiin, ei riko Jumalan käskyjä, joiden päämärä on rakkaus. Lopeta jo pilkaaminen, jotta et kokisi mitään sellaista, mitä et kokea tahdo. Usko ei jätä ihmistä syntiin. Pyhitetty ihminen valvoo itseään, että synti ei saa häntä vangittua uudelleen orjuuteen. Jos niin kävisi, että pyhitetty rikkoisi uudelleen Jumalan lain, niin häntä varten ei olisi enää Uhria. Laki on laitettu jokaista lainrikkojaa vastaan, mutta pyhitettyä Jumalan lasta vastaan ei ole olemassakaan enää lakia. Laki on lain rikkojia varten. Paavali kertoo päässeensä lain kautta vapaaksi laista ja samoin minä kerron.

1. kirje Timoteukselle 1
        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, Jumalan, meidän vapahtajamme, ja Kristuksen Jeesuksen, meidän toivomme, asettama,
        2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
        3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
        12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

• ei nimmaria kirjoitti:

Semper.Fidelis, en voi jatkuvasti alkaa alusta kertomaan samoille ihmisille Tiestä, joka johtaa pelstukseen ja rakkaudenlakiin. Sinä häiritset ja panettelet, ivaat ja halvennat, joten käskyt eivät ole sinulla voimassa. Uskovainen uskoo sen, mitä Jeesus sanoo käskyistä. Hän tavoittelee niiden pitämistä ja saa siihen VOIMAN Jumalalta. Joka uskoo Jeesuksen opetuksiin, ei riko Jumalan käskyjä, joiden päämärä on rakkaus. Lopeta jo pilkaaminen, jotta et kokisi mitään sellaista, mitä et kokea tahdo. Usko ei jätä ihmistä syntiin. Pyhitetty ihminen valvoo itseään, että synti ei saa häntä vangittua uudelleen orjuuteen. Jos niin kävisi, että pyhitetty rikkoisi uudelleen Jumalan lain, niin häntä varten ei olisi enää Uhria. Laki on laitettu jokaista lainrikkojaa vastaan, mutta pyhitettyä Jumalan lasta vastaan ei ole olemassakaan enää lakia. Laki on lain rikkojia varten. Paavali kertoo päässeensä lain kautta vapaaksi laista ja samoin minä kerron.

1. kirje Timoteukselle 1
        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, Jumalan, meidän vapahtajamme, ja Kristuksen Jeesuksen, meidän toivomme, asettama,
        2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
        3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
        12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
        13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
        14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
        16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
        18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
        19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
        20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

Toistat samaa harhautuskaavaa säännöllisesti:

Ensin heität palstalle omaperäisen ja päivänselvästi sekä Raamatun kirjaimen että Hengen vastaisen saarnapätkäsi.

Kun paljastan valheesi, sinä kierrät edellisen harhaväitteesi ja vetäydyt uusien verukkeiden taakse. Samalla tottakai syyttelet minua saarnailosi pilaajaksi.

Mutta ystäväni, lupaan jatkaa ahkerasti sinun ylemmyydentuntoisen ja kaikessa valheellisuudessaan itsevarman harhaoppisi kumoamista.

En kaiken aikaa seuraa kirjoitteluasi, joten voi kestää pitempäänkin, ennenkuin ehdin valheitasi paljastamaan. Mutta tämän lupaan sinulle, olen ahkera työmies, Jeesuksen opetuslapsi, Paavalin seuraaja - ja Kristuksen!

1.Korinttolaiskirje 11:1
        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."

• l-h

juu ,mutta kuka,tai mika on rakkaus---Jumala on Rakkaus..ja Jeesuksen veri oli ja on edelleenkin rakkaus.
      ja on aivan sama sanommeko peittaa ,tai puhdistaa synnin..lopputulos on sama Armahdettu Jeesuksen verella puhdistettu syntinen ihminen. joka Armon avulla ei LAIN avulla pelastuu.
      lain ja sen tayttamisen voimme kokonaan unohtaa,se ei onnistunut V-T n aikaan eika onnistu U-Tn aikanakaan..eika meilta Jumalan kiitos sita vaaditakkaan.

• >>> l-h: "Armahdettu Jeesuksen verella puhdistettu syntinen ihminen. joka Armon avulla ei LAIN avulla pelastuu"".

• ei nimmaria

I-h, Raamattu kertoo Jeesuksen veren puhdistavan synnistä, ei peittävän syntiä. Jos synti jäisi peittoon ja ihminen peiton sisällä syntiseksi, ei Jeesuksen Uhrilla olisi mitään virkaa. Sellaisessa peittouskossa ihminen jäisi synnin orjuuteen joka johtaa kuolemaan.
        Jeesuksen veri puhdistaa synnistä, siellä missä uskotaan Jumalan Sana ja tehdään parannus. Jumalan Sana ja Pyhä Henki on lähde syntiä vastaan. Tuon lähteen moni hylkää.
        Uskovainen ei täytä itse lakia, sillä Jeesus on jo sen täyttänyt. Uskovainen elää tässä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Jeesus sanoo tuossa riippuvan kaikken profetioiden ja koko lain. Uskovaisen ei tarvitse rikkoa käskyjä, sillä Jumalan voima pitää ihmisen täytettyssä laissa. Liitonarkki on tallella.

• l-h

sorry ..en aivan saanut pointtiasi...eroavatko mielipiteemme vai olemmeko samoilla 'linjoilla'?

• ei nimmaria

Johannes, joka sai katsella ja kosketella Herraa, elämän Sanaa, kertoo jokaisen ihmisen tehneen syntiä. Johannes kertoo, että hän joka tunnustaa syntinsä, saa Jeesuksen veren puhdistuksen kaikesta synnistä ja vääryydestä. Puhdistettu Jumalan lapsi ei saata syntiä tehdä.
      1. Johanneksen kirje 1
      1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
      2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
      3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
      4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
      5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• ei nimmaria

1.
      Pyhä Henki, lohduttaja,
      valon lähde ainoa,
      Pyhä Henki, puolustaja,
      sydämeni taivuta.
      Tee se temppeliksesi,
      että huokaukseni
      Herran puoleen nousta voisi,
      niin kuin pyhä tahtos oisi.

2.
      Sinä olet Henki Herran,
      paras lahja Jeesuksen,
      jonka lupasi hän kerran
      ohjaajaksi omilleen,
      lunastuksen sinetti,
      toivon varma ankkuri,
      Sanan vahva todistaja,
      lupauksen kirkastaja.

3.
      Lähde armon, rakkauden,
      Henki taidon, totuuden,
      lahjoittaja elon uuden,
      lohduttaja sydämen,
      hengelleni todista,
      että kuulee Jumala
      minua kuin isä lastaan,
      eksynyttä juoksee vastaan.

4.
      Niin kuin kaste kedoillemme
      vuotanut on taivaasta,
      niin myös, Henki, sieluillemme
      taivaan vihma vuodata.
      Täytä meidät lahjoilla,
      pelastuksen armolla.
      Avaa sydän Kristukselle,
      anna rauha sydämelle.

5.
      Sinä tunnet ihmeet taivaan,
      salaisuudet Jumalan.
      Anon, taitamaton aivan,
      että oikein vaellan.
      Saata Herraa tuntemaan,
      neuvojansa seuraamaan.
      Sanan anna johtaa meitä
      karttaaksemme synnin teitä.

6.
      Sinä tahdot puhtautta,
      Pyhä, pyydät pyhyyttä,
      vihaat synnin saastaisuutta,
      vilppiä ja vääryyttä.
      Pyhitä siis mieleni,
      sydämeni, sieluni,
      puhdista se majaksesi
      sinun siinä ollaksesi.

7.
      Olet hellä mieleltäsi,
      puhdas niin kuin kyyhkynen.
      Kestää ei voi edessäsi
      kova, nurja ihminen.
      Mieli nöyrä minuun luo,
      armo voimakseni suo,
      että lähimmäisiäni
      rakastan kuin itseäni.

8.
      Tietä kaitaa käydessäni
      ole matkasauvana.
      Ole itse elämäni
      kuolemankin tullessa.
      Herran päivän aamuna
      minun anna astua
      rakkaan Jeesukseni eteen
      pyhäin kanssa käsi käteen.

Paul Gerhardt 1647. Ruots. Haqvin Spegel 1686. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937.

• Ei-nimmari, teit avauksesi siksi, ettei rohkeutesi riittänyt kirjoittaa siinä avauksessa, jonka tein samasta aiheesta muutamia tunteja aiemmin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9964836

Epäilenpä sinun tarkoittaneen myös meikäläistä lähtiessäsi omaan julmaan taistoosi harhaopettajia vastaan. Mainittakoon, että näitä keskusteluja ja "taistoja" en ainakaan minä käy hampaat irvessä.
      Vielä kauempana on ajatus, että haluaisin käydä keskustelua sillä mentaliteetilla kuin ei-nimmari itse kertoo eli "RUOSKA kädessä".

Avaaja todella yltyy ilmoittamaan itsensä 'Jumalan ruoskaksi': >>Ruoskaa en ota koskaan omasta halustani. Otan sen silloin vain,
      kun saan siihen kehoituksen.

• "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että Hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
      ja että jokainen, joka uskoo, tulee Hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla." Apt.13:38-39

Minulle Jumala on antanut sen armon, että olen saanut kuulla puhdasta opetusta Vapauttajastani Jeesuksesta Kristuksesta.

"kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
      Häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
      Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen," Kol.1:12-14

Sanottakoon vielä, että minä tahdon olla kaikkein viimeinen henkilö vastustamaan Jumalan Sanaa. Sitä asiaa voi kuka tahansa koetella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2048
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      111
      2024
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1136
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      918
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      730
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      698
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      108
      681
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      666
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      645
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      609
    Aihe