Synnittömyyden harhat

Semper.Fidelis

Kukaan meistä ei ole synnitön, ei ole yhden yhtäkään synnitöntä. AINOA synnitön kautta aikojen on rakas Herramme Jeesus Kristus.
Palstalla on pääasiassa kahdenlaista synnittömyyden harhaoppia.

Toinen harhaoppi sanoo, että meidän synnittömyytemme on Jeesus Kristus. Totisesti JEESUS ON synnitön. Mutta Raamattu ei anna mitään oikeutusta sille, että me saisimme lakata kilvoittelemasta syntiä vastaan ja lujan kilvoittelun sijasta tuudittautua Jeesuksen synnittömyyteen.

Uskomme perustus ON Jeesus Kristus, joka viattomana kärsi meidän syntiemme tähden. Mutta synnittömiä Hän EI meistä tehnyt, vaan jätti meille esikuvan, miten Hänen seuraajiensa on uskossa vaellettava.

Palstalla esiintyvä toinen synnittömyysoppi on vähintään yhtä vaarallinen kuin edellä mainittu "synnitön-koska-Jeesus-on-synnitön" -oppi.
Nimittäin, tuon toisen suuntauksen mukaan uskova ihan oikeasti, in fact, voi saavuttaa synnittömän olotilan. Opin kannattajat väittävät, että uusi luomus, uusi ihminen heissä, ikäänkuin takaa synnittömän elämän.

Viimeksimainitun synnittömyysopin kannattajat joutuvat esiintymään puhdaskaulaisina fariseuksina. Heille kaikki synniltä haiskahtavat sanat, ajatukset tai teot ovat lähtökohtaisesti mahdottomia. Synnitön uusi luomus ei voi syyllistyä sellaiseen. Heidän vanha aatunsa on naulittu ristille niin "kiireestä kantapäähän", ettei se raato enää edes inahda.

Jumalan tahto on, että uskovat pysyvät Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen askelissaan meidän on kuljettava nöyrinä omaa ristiämme kantaen. Joka päivä meidän on tunnustettava ja poispantava ne synnit, jotka Pyhä Henki meille synniksi osoittaa. Ja sitä osoitettavaa riittää.

1.Joh.1:8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." Pyhä Henki paljastaa meillä olevaa, meidän luonnossamme asuvaa syntiä, joka on pantava pois.

Tietoinen syntielämä on eri asia. Kaikista tahallisista synneistä meidän on luovuttava kokonaan. Sen pitäisi olla selvää jokaiselle uskovalle.

25

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko.

Kyllä uskova tietää varmasti että tekee syntiä, tahattomasti ja tahallisesti, noin siin jokainen uskova. Eikös se "helmasynti" liene jokaisella uskovalla, siin tehdään tietoisesti syntiä.
      Noin on minulla asia ja ilman Jeesuksen armoa ei tulisi mitään. Parannusta joudun tekemään alati.

• Jokainen itselleen, ja myös toisille, rehellinen uskova tunnustaa, että hänen elämässään on myös tappion hetkiä. Se ei kuitenkaan anna oikeutta meille luovuttaa minkään tietoisen synnin edessä.

Myös mainitsemasi "helmasynnit" on ehdottomasti otettava käsittelyyn.
        Oikea käsittelytapa on se, mistä nimimerkki Teapot kirjoitti tänään.

>>Ristin ottamisesta on tietysti oma kipunsa, onhan se kuolemisen tie, kilvoituksen tie.

• Mikko.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Jokainen itselleen, ja myös toisille, rehellinen uskova tunnustaa, että hänen elämässään on myös tappion hetkiä. Se ei kuitenkaan anna oikeutta meille luovuttaa minkään tietoisen synnin edessä.

Myös mainitsemasi "helmasynnit" on ehdottomasti otettava käsittelyyn.
        Oikea käsittelytapa on se, mistä nimimerkki Teapot kirjoitti tänään.

>>Ristin ottamisesta on tietysti oma kipunsa, onhan se kuolemisen tie, kilvoituksen tie.

Totta kai kilvoitellaan, eihän tässä muut "riuttaisikaan" uskossa...

• Jeesus on tie

Kilvoittelu ei suinkaan poista syntiä, sinulla meinaa sekoittua tämä asia nyt.
      Sinullakin on (kuten meillä kaikilla) 10000 syntiä joka päivä, joiden olemassaoloa et/emme edes tiedosta.

Kristuksen vanhurskaus, (jota hieman avauksessasi asettelit ikäänkuin vastakkain kilvoittelun kanssa), - USKOLLE omistettuna on siis ainoa mahdollisuutemme päästä taivaaseen.

Nimittäin jos ihminen aikoo pelastua tekojensa kautta, silloin on koko laki täytettävä. Lain täyttäjäksi ei ole yhdestäkään ihmisestä, joten se pelastustie on suljettu pois. Laissa on sitä paitsi totaalinen pykala joka yhdenkin käskyn rikkoo on koko lain rikkoja. Siksi me kaikki olemme koko lain rikkojia. Voimme pelastua ainoastaan uskon kautta Kristukseen.

Kilvoittely elämän pyhittämisessä Jumalan käyttöön, lahimmäistemme parhaaksi, rakkaudessa, on sitten toinen kysymys.

Jokainen rehellinen ihminen joutuu kuitenkin toteamaan illan tultua, "ah paljon puuttuu minulta" . Oi Jeesus armahda, anna anteeksi rikokseni.

• Jeesus on tie

Tahallisistakaan synneistä ei ihminen kykene luopumaan kokonaan, ei Samber fideliskään.

Synti on syntiä, tahallaan taikka vahingossa. Ihminen on geneettisesti syntinen, synti ei tule meihin tekojemme kautta, vaan Aadamin ja Eevan tekojen kautta.
        Syy sihen miksi ihminen TEKEE synnin tewkoja johtuu juuri tuosta geenivirheestä jota synniksi kutsutaan. Vain ja ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa meidät syntiset.

Jumalan lapsen kilvoittelu uskossa onnistuu paremmin taikka huonommin, vaihtelevalla menestyksellä. Sen perusteella ei olla lapsia taikka ei lapsia.
        Jumalan lapsioikeus määräytyy sen mukaan KENEN SIEMENESTÄ OLET SYNTNYT.

VAIKKA OLISI KUINKA HYVÄ RENKI JA AHKERA TYÖMIES, niin EI HÄNESTÄ TULE ISÄNNÄN PERILLISTÄ SILLÄ konstilla.

• Tämän aiheen ymmärtäminen vaatii ainakin kärsivällisyyttä.
        Sinulla huomaan sitä vielä esiintyvän. Kiitos siitä.

Joudun kysymään, mistä sait sen ajatuksen, että minä olisin vanhurskauden asetellut >>vastakkain kilvoittelun kanssa

• Jeesus on tie kirjoitti:

Tahallisistakaan synneistä ei ihminen kykene luopumaan kokonaan, ei Samber fideliskään.

Synti on syntiä, tahallaan taikka vahingossa. Ihminen on geneettisesti syntinen, synti ei tule meihin tekojemme kautta, vaan Aadamin ja Eevan tekojen kautta.
        Syy sihen miksi ihminen TEKEE synnin tewkoja johtuu juuri tuosta geenivirheestä jota synniksi kutsutaan. Vain ja ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa meidät syntiset.

Jumalan lapsen kilvoittelu uskossa onnistuu paremmin taikka huonommin, vaihtelevalla menestyksellä. Sen perusteella ei olla lapsia taikka ei lapsia.

VAIKKA OLISI KUINKA HYVÄ RENKI JA AHKERA TYÖMIES, niin EI HÄNESTÄ TULE ISÄNNÄN PERILLISTÄ SILLÄ konstilla.

>>Tahallisistakaan synneistä ei ihminen kykene luopumaan kokonaan, ei Samber fideliskään.

• Jisreel
        Jeesus on tie kirjoitti:

Hei Sinulle "Jeesus on tie". Tämä on kyllä totta, mutta tuo geeniasia on kyllä jotain ilmeisesti huumoria tai vertauskuvaa.

• Jeesus on tie

>>Tahallisistakaan synneistä ei ihminen kykene luopumaan kokonaan, ei Samber fideliskään.

Enhän minä sitä mihinkään perusta, näen sinunkin jokaisessa vietissäsi kymmeniä erilaisia syntejä. Paavali puhuu tästä paljonkin.

Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni,
        - minä, joka tahdon hyvää tehdä,
        - sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ....

.***) ... ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Room. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        ***) Niin minä siis tämmöisenäni ...
        - ... palvelen mielellä Jumalan lakia,
        - ... mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Surkuhupaisaa ellet tosiaan tunne itsessäsi koko ajan vaikuttavaa syntiturmelusta.

Ylpeys on nimittäin hyvin kamala synti, se tekeytyy mielellään hyväksi ja pyhäksi. Viat näyttävätkin olevan hyvin helposti toisissa mutta ei itsessä.

Se vaan on sillä tavalla kuten sanoin. On syytä valvoa usossa ja rukoille Jumalaa Jeesuksen nimeen, ettei sairastuisi omavanhurskauteen.

SE on siitä kamala synti että sitä ihminen ei huomaa eikä tunne itsessään vaan hän alkaa kasvamaan muuta kasvua kuin JUmalan tarkoittamaa kasvua.

Vihollinen on paljon ovelampi kun moni uskookaan.

Jos sinulla ei kristittynä ole muuta tarjottavana syntisille, kun hyvää sinua esimerkiksi ja ohjeita siitä kuinka heistäkin voi tulla hyviä ihmisiä, silloin oletkäsittänyt kristinuskon väärin.

Fariseus suuttuu julmasti jos hänen hyvyytensä asetetaan kyseenalaiseksi ja osoitetaan mitä suurimmaksi synniksi.

Ap. t. 5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        Ap. t. 5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        Ap. t. 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Ap. t. 5:33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä,
        - ja he tahtoivat tappaa heidät.

Enhän minä sitä mihinkään perusta, näen sinunkin jokaisessa vietissäsi kymmeniä erilaisia syntejä. Paavali puhuu tästä paljonkin.

Room. 7:21 Niin huomaan siis itsessäni,
        - minä, joka tahdon hyvää tehdä,
        - sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Room. 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ....

.***) ... ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Room. 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!

***) Niin minä siis tämmöisenäni ...
        - ... palvelen mielellä Jumalan lakia,
        - ... mutta lihalla synnin lakia.
        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Surkuhupaisaa ellet tosiaan tunne itsessäsi koko ajan vaikuttavaa syntiturmelusta.

Ylpeys on nimittäin hyvin kamala synti, se tekeytyy mielellään hyväksi ja pyhäksi. Viat näyttävätkin olevan hyvin helposti toisissa mutta ei itsessä.

Se vaan on sillä tavalla kuten sanoin. On syytä valvoa usossa ja rukoille Jumalaa Jeesuksen nimeen, ettei sairastuisi omavanhurskauteen.

SE on siitä kamala synti että sitä ihminen ei huomaa eikä tunne itsessään vaan hän alkaa kasvamaan muuta kasvua kuin JUmalan tarkoittamaa kasvua.

Vihollinen on paljon ovelampi kun moni uskookaan.

Jos sinulla ei kristittynä ole muuta tarjottavana syntisille, kun hyvää sinua esimerkiksi ja ohjeita siitä kuinka heistäkin voi tulla hyviä ihmisiä, silloin oletkäsittänyt kristinuskon väärin.

Fariseus suuttuu julmasti jos hänen hyvyytensä asetetaan kyseenalaiseksi ja osoitetaan mitä suurimmaksi synniksi.

Ap. t. 5:30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
        Ap. t. 5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        Ap. t. 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Ap. t. 5:33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä,
        - ja he tahtoivat tappaa heidät.

Nyt tekisi mieli sanoa "Jeesus on tie":lle, että älähän neuvo isääsi.

No, menköön tuo hellepäivän huumorin lempeään piikkiin ;))

Eli asiaan: olen erittäin hyvin tietoinen omista puutteistani ja rajoituksistani. Puutteeni ja rajallisuuteni eivät sitäpaitsi ole edes kovin marginaalisia tai vähäisiä. Olethan huomannut, etten ole lukenut itseäni palstan täydellisiin, joita myös on joukkoomme eksynyt.

Olen täysin paavalilainen myös suhteessa Room.7. lukuun. Näen itsessäni, se on minun lihassani, vain pahaa. Kaikki hyvä, mitä minussa on, on lahjaa ylhäältä, valkeuksien Isältä.

Kirjoitat minulle: >>Surkuhupaisaa ellet tosiaan tunne itsessäsi koko ajan vaikuttavaa syntiturmelusta.>näen sinunkin jokaisessa vietissäsi kymmeniä erilaisia syntejä

• body

Kun satatuhatta ( 100.000 ) ihmistä on " keittänyt " syntisoppaa ja sitä kansalle juottanut, niin ei ole yhtään ihme jos se on mennyt kaaliin.

Synti käsitteenä on sama kun sanoisi että vesi on harmaata.

Synti on yhtä tyhjän kanssa ja jos lapsille ei höpistäisi synnistä, niin he eivät sitä tiedostaisi.
      Ihmisellä on oikeustaju , omatunto sekä kansalliset lait ja kun toimii niitteen mukaan, niin siihen on aivan turha syntejä kasata, sillä se on ihmisten keksintö.

• Jisreel

Sinä body elät pahasti irti todellisuudesta ja realiteeteista.
        Oikeustaju tulee siitä mitä on lapsena ja nuorena opetettu, omatunto muokkautuu sen mukaan ja kansalliset lait ovat "tahtoa hallitsijain" liian usein.

• body
        Jisreel kirjoitti:

Sinä body elät pahasti irti todellisuudesta ja realiteeteista.
        Oikeustaju tulee siitä mitä on lapsena ja nuorena opetettu, omatunto muokkautuu sen mukaan ja kansalliset lait ovat "tahtoa hallitsijain" liian usein.

Oikeustaju kehittyy ja siten lapsena iskostettu oppi ei istu koko elämää.

Ihminen alkaa kyseenalaistaa totuuksia ja varsinkin ideologisia, uskonnollisia, sekä muita maailmankatsomuksellisia totuuksia ja ihminen yksilöityy.

• Jisreel
        body kirjoitti:

Oikeustaju kehittyy ja siten lapsena iskostettu oppi ei istu koko elämää.

Ihminen alkaa kyseenalaistaa totuuksia ja varsinkin ideologisia, uskonnollisia, sekä muita maailmankatsomuksellisia totuuksia ja ihminen yksilöityy.

Vieraile joskus entisen Neuvostoliiton alueella ja haastattele ihmisiä siellä niin ehkä todellisuus alkaa pikkuhiljaa valjeta.
        Koko tuo väittämäsi vesittyy aika pian heidän keskuudessaan. Kannattaa olla hyvä ja rehellinen tulkki mukana.

• body
        Jisreel kirjoitti:

Vieraile joskus entisen Neuvostoliiton alueella ja haastattele ihmisiä siellä niin ehkä todellisuus alkaa pikkuhiljaa valjeta.
        Koko tuo väittämäsi vesittyy aika pian heidän keskuudessaan. Kannattaa olla hyvä ja rehellinen tulkki mukana.

N-L `n ihanneuskonto oli kommunismi ja sitä jauhettiin ja kylvettiin kansalle yötä päivää. Se oli uskonnon idealismia parhaimmillaan, pahimmillaan ja toisinajattelijat tuhottiin.
        Samaan on sortuneet uskonnot ja dissidentit on tuhottu " pyhän totuuden " vastustajina.

N-L idealismi ei perustunut tosiasioihin, siksi se ei kestänyt ja uskonnon on varottava tekemästä samaa virhettä.

Siksi Jeesus valitsi joukkoonsa toisinajattelijan, sillä toiminnan on kestettävä arvostelua, kritiikkiä ja jarrumiehiä.
        Ihminen ei siedä valheellista oppia kuin pari sukupolvea ja sitten räjähtää.

Kristinuskolla alkaa olla totuuden hetket, sillä jatkuvat epärealistiset ylilyönnit sekä käytännön tasolla toimimattomat ihanteet kostautuvat.

Jeesustelu ei pitkänpäälle kanna jos elämän realiteetit puuttuvat tai ne kielletään.

Siksi tällaiset foorumit ovat paikallaan, koska seurakunnissa asioista ei saa keskustella, SE ON MUKA EPÄUSKOA. ?

Kuitenkin raamatussa kuvataan elämää sellaisena kuin se on, raadollisena , mutta inhimillisenä.

Ihminen alkaa kysellä, toimiiko tuo käytännössä. ??

• Kiitos Semper hyvästä ja totuudenmukaisesta aloituksesta.

• Niin, aloituksen aihepiiri on tärkeä, mutta monille se on kiistanalainen.

Tarkoitin tuoda esille sen ilouutisen, että Jeesuksen kalliin sovintouhrin kautta meillä on pääsy vapaaksi kaikesta synnin ja pimeyden vallasta. Kenenkään ei tarvitse alistua synnin orjuuteen.

Jeesus lupasi niille, jotka pysyvät Hänen sanassaan, että heidät Jumalan Poika tekee todellisesti vapaiksi. Joh.8:31-36.

Valheellinen vapaus ja näennäissynnittömyys ei perustu Sanaan.
        Ei myöskään se ahtaan portin edessä saavutettu 'kliinisesti puhdas vapaus/synnittömyys', jota mm. "ei-nimmaria" harhaoppina syöttää.

• Jisreel

Niin, aloituksen aihepiiri on tärkeä, mutta monille se on kiistanalainen.

Tarkoitin tuoda esille sen ilouutisen, että Jeesuksen kalliin sovintouhrin kautta meillä on pääsy vapaaksi kaikesta synnin ja pimeyden vallasta. Kenenkään ei tarvitse alistua synnin orjuuteen.

Jeesus lupasi niille, jotka pysyvät Hänen sanassaan, että heidät Jumalan Poika tekee todellisesti vapaiksi. Joh.8:31-36.

Valheellinen vapaus ja näennäissynnittömyys ei perustu Sanaan.
        Ei myöskään se ahtaan portin edessä saavutettu 'kliinisesti puhdas vapaus/synnittömyys', jota mm. "ei-nimmaria" harhaoppina syöttää.

Otan kantaa kerralla jokaiseen kirjoitukseesi tässä aloituksessa.
        en löydä niistä yhtään kohtaa joissa olisin tällä kertaa kanssasi erimieltä, mutta löydän kohtia joissa olen samaa mieltä.
        Ne samanmieliset kohdat ovat - kaikki kohdat.

• Jisreel kirjoitti:

Otan kantaa kerralla jokaiseen kirjoitukseesi tässä aloituksessa.
        en löydä niistä yhtään kohtaa joissa olisin tällä kertaa kanssasi erimieltä, mutta löydän kohtia joissa olen samaa mieltä.
        Ne samanmieliset kohdat ovat - kaikki kohdat.

Kiitos viestistäsi, Jisreel! Kannanottosi on ilahduttavaa luettavaa.

Filippiläiskirje:
        2:1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        2:2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä,
        että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset"

Iloahan se vain tuottaa, kun voidaan olla sopuisasti samaa mieltä.
        Jos tästä aiheesta keskustelun kuluessa nousee uusia näkökulmia,
        niin tutkaillaan sitten niitä - Sanalle kuuliaisina, Totuuden valossa.

• Jeesus on tie

Kiitos viestistäsi, Jisreel! Kannanottosi on ilahduttavaa luettavaa.

Filippiläiskirje:
        2:1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
        2:2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä,
        että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset"

Iloahan se vain tuottaa, kun voidaan olla sopuisasti samaa mieltä.
        Jos tästä aiheesta keskustelun kuluessa nousee uusia näkökulmia,
        niin tutkaillaan sitten niitä - Sanalle kuuliaisina, Totuuden valossa.

Ihminen ei opi niin paljon jos porukka on samaa mieltä. Kun sen sijaan erilaisia näkemyksiä tarkastellaan Raamatun valossa kunnoittavaan säv yyn, siitä voi aina oppia jotakin uutta. Joka päivä JUmalan sanasta jotakin uutta oppii, vaikka itsekin olen jlo yli 60 vuotta vanha. :-)

Mehän emme uskovina touhua täällä jotakin voittaaksemme, vaan jakaaksemme keskenämme maailman ihanimmasta aarteesta, uskosta Herraan Jeesukseen.

Ihminen ei opi niin paljon jos porukka on samaa mieltä. Kun sen sijaan erilaisia näkemyksiä tarkastellaan Raamatun valossa kunnoittavaan säv yyn, siitä voi aina oppia jotakin uutta. Joka päivä JUmalan sanasta jotakin uutta oppii, vaikka itsekin olen jlo yli 60 vuotta vanha. :-)

Mehän emme uskovina touhua täällä jotakin voittaaksemme, vaan jakaaksemme keskenämme maailman ihanimmasta aarteesta, uskosta Herraan Jeesukseen.

Oppia ikä kaikki - ja uskon kilvoitusta jokaikinen päivä, niin se on.

Olen kanssasi samaa mieltä. Eihän täältä kukaan ole voittoja hakemassa.
        Minäkin olen jakamassa sitä Elämän sanaa, jota olen osakseni saanut. Jatkossa tulen, jos Herra suo, keskittymään yhä enemmän ilosanomaan.

Opilliset hienosäädöt ovat arvokkaita nekin, mutta pelastusta kaipaavalle ihmiselle sellainen kuulostaa saivartelulta, josta ei iloa löydy kenellekään.

• 'Synnittömyyden' esitaistelijat eivät uskaltautuneet tähän aloitukseen, vaan värkkäsivät omat vasta-aloituksensa, joissa he propagoivat omaa asiaansa. Ehkä reilumpaa olisi ollut vastata suoraan tässä avauksessa.

Mielenkiintoista olisi saada kommentteja useammalta vakiokirjoittajalta. Ilmeisesti tämä aloitus on sen verran haasteellinen, ettei monenkaan palstalaisen puhti riitä omiin kannanottoihin. Ekivaarin sitkeä taistelu Jeesusta vastaan kiehtoo enemmän kuin uskonelämän sisältöasiat.

Synnittömyys-opin torjuminen ei tarkoita, ettei uskova voittaisi syntiä uskon kautta Jeesukseen. Kysymys on siitä, että Raamatun mukaan meillä on syntiä, joka ASUU turmeltuneessa luonnossamme. Paavali kirjoittaa siitä Room. 7.luvussa. Tuo meissä asuva synnillinen aines tulee paljastetuksi vain kuuliaisen vaelluksen ja pyhityksen kautta.

Mitään puoltoa Raamattu ei anna TIETOISEN synnin tekemiseen.
      Yhtä vähän Sana puoltaa synnissä elämistä, synnin harjoittamista.

Jos joudumme kokemaan tappion taistelussamme syntiä vastaan, Heb.12:4, on meillä "Puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas", 1.Joh.2:1
      Lihan valtaan alistumalla ei tule voittoja taistelussa syntiä vastaan.

• greeeeen

>>'Synnittömyyden' esitaistelijat eivät uskaltautuneet tähän aloitukseen, vaan värkkäsivät omat vasta-aloituksensa, joissa he propagoivat omaa asiaansa

• greeeeen kirjoitti:

>>'Synnittömyyden' esitaistelijat eivät uskaltautuneet tähän aloitukseen, vaan värkkäsivät omat vasta-aloituksensa, joissa he propagoivat omaa asiaansa

Et ole aivan huono vitsien murjaisemisessa, grrreeeeennn:)

Että oikein "synnillisyyden esitaistelija", siinäpä kunnon tsoukki!

Mutta, taidanpa vielä tullakin sinun sarallesi, Totuuteen turvaamalla uskon hyvin pärjääväni myös valhevehnän viljelijöiden keskellä.

• greeeeen

Tervetuloa vain! Jos me kerran olemme 'synnittömyyden esitaistelijoita', niin sinä vastustajana olet tietysti 'synnillisyyden esitaistelija'. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2058
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      111
      2044
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1136
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      918
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      740
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      708
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      696
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      666
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      655
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      609
    Aihe