Pidätkö konetta päällä ukkosella

Nyt ukostaa,

voiko ukonilma aiheuttaa vaurioita sähkölaitteisiin kerrostalossa?

18

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäli salama aiheuttaa virtapiikin, esim. osuessaan muuntajaan, niin voi.
      Pienempi mahdollisuus kaupungissa mitä täällä maaseudulla.

• Voi aiheuttaa, muutama vuosi sitten se rikkoi lahdessa kerrostaloon vahinkoja, meni hissit ja ihmisiltä televisiot rikki.
      Itsellä on virtapiikin vuoksi ylijännitesuojat pistorasioissa, ja kun ukkonen tulee minä laitan koneet kiinni. Ei ole varaa uusiin laitteisiin.

• Katselin taivaalle äsken oli mahtava alasinpilvi, jossakin salamoi kohta.
        Kamera on latingissa, viime vuonna kun menin kävelylle takaa tuli mahtava vyörypilvi, kerkesin kiireesti kotiin se oli kovaa juoksua.

• Mä haluaisin sen kameran joka "sieppaa" salamat, mutta ne on vielä kalliita.
      Kohta meen tuohon mäkeen kamaran kanssa, ja seuraan rintaman kulkua.

• Taas se ukkonen riehuu lahdessa, raviradalla.

• joo, lahdesta
        weawery kirjoitti:

Taas se ukkonen riehuu lahdessa, raviradalla.

tätä kyselinkin :) Oli melkoinen myrsky äsken, nyt hiljentymässä

• jzz

Piän mitä piän=O)

Jännitystä pittää olla elämässäi =O)

*spot*

KRÄÄH!

• cs

Talossani o tehokas ukkosensuojaus ja annam koeet olla päällä ottamassa vastaan päivitykset.Tyhjänkäynnillä ei koneessa toimi osessorin muu. kuin prosessoisrn jäähdytin. Hyvään jäähdttimeen kannata satsata , voi säästyä suurmmolta vahingoilta ja surinlta.

Kerran salama löi ihan nousukaapeliin niin, että juuri suihkussa ollut naapri saikin pien tällin. ja minulla kone oyshtyi sen verran, että tiedost katsivat.

Senkin olis estänyt UBS laite

• kuuluu just jyrähdyksiä kaukaa, näköjään saimaalta päin tulossa kunnon pilvet

• taipaapi kiertää imatran kautta

• ukkosenilmalla

ei saa koskea eläimiin ei kiroilla eikä pelata korttia muuten iskee salama

• Liian kallista rautaa, että viittis ukkosta uhmata. Parempi repiä piuhat ukkosen ajaksi ja tehdä muita hommia sillä aikaa. Kaikki muu elektroniikka tästä kämpästä saa kyllä lentää taivaan tuuliin, kun ei minkään arvoista olekaan.

• minä en pelkää

ei, olen elänyt pian 41v ja asunut lähes aina kerrostalossa. Olenpa asunut missä tahansa niin aina olen pahimmillakin ukkossäillä katsellut televisiota omakotitaloissakin. Minuahan ei säät määrää eikä arkailuta. Koskaan ei ole mitään ongelmaa tullut ukkosen taholta.

Tosin olen ollut paikoissa monesti niinkin, että muitakin paikalla samaan aikaan ja nämä sitten vetäneet kauhuissaan johdot seinästä maaseututaloissa.

Muille suosittelen toimimaan kuten parhaaksi näkee. Olen puolet iästäni autoillutkin ja joka kerta ajoonlähtiessä ajellut ylinopeuksia ja kertaakaan en ole ylinopeussakkoja saanut. Nyt on tullut nbämä saatanan pöntöt kehälle niin siellä ajan alinopeutta kostaakseni muille tienkäyttäjille sen että ovat antaneet laittaa rahastuspönttöjä ajoalueelleni. vai että 80kmh kehällä, ei silloin kun minä olen liikenteessä niin ohituskaistalle menen ja 70kmh ajavan rinnalla ajelen ja takaahan ette ohi mene. Ruuhkat kehällä ovat osittain aikaansaannoksiani ja kutsun muiotakin ajmaan hitaammin kuin suurin sallittu nopeus sallii.

• iuytresdfghjm bvc

En pidä, otan johdot pois kaikkialta kun ukkostaa.

Otin kerrostalossakin aikanaan.

• Eiköhän tuo voi, ukkosenjohdattimia nyt aika usein näkee silti taloissa. Mut toki laitteita hajoo. En pidä koneita ukkosella auki. :-)

• Sir Von Baughen

Voiihan se.Itse luonnonvoimia uhkaavana olen aina pitänyt koneen päällä.Kerran sitten iski salama jonnekkin lähelle ja koneen emolevy kärähti.
      Mutta,en oppinut mitään ja pidän edelleen...:D

• Anonyymi

2010 oli kova ukkone ja asuin kerrostalossa. Iski lähellä olevaan muuntajaan ja mulla meni reititin rikki. Ärsytti ku oli vielä kallis. Uutta ostamaan ja köyhdyin 160€.. sen jälkeen oon kiltisti vetäny töpsölit seinästä.

• Anonyymi

Ainii ja tietokone sekoili ja käynnistyi uudellee ja meni johonki outoon buutti tilaan. Onneks ei särkyny kuitenkaa ja sain toimii. Se nyt ois puuttunu vielä jos ois köyhän sossupummin uus tietokonekki pitäny ostaa.. t: edellinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe