JEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

zisel

Sossu antoi heinäkuuksi rahaa 206 euroa. Mun vuokra on n. 700 euroa ja siihen eläminen päälle. Soitin sinne perjantaina ja kysyin että "onko tää joku vitsi?" niin ne käski mun soittaa mun omalle sossulle. Soitin sille ja kerroin tilanteen niin se antoi 60e että selviän vuokrasta ja syömisestä! :D Toi 60e tuli kuulemma "ehkäsevänä rahana" etten lähde taas tekee typeryyksiä. Jep, nyt ei ole enää huolen häivää kun sen 60e sain. 700 vuokra kuukauden eläminen = 206 60. Taidan heitellä setelini kylpyammeeseen ja mennä piehtaroimaan sinne - nyt ei tarvii tehdä enää TYPERYYKSIÄ kun on paljon hilloa! JEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Ps. Miksi sain vain 206e sossusta? Siksi koska sossusta oli tullut joskus vuonna kuokka ja kirves liikaa rahaa mulle ja he on ajatellut että olen laittanut ne sukanvarteen pahaa päivää varten päihteitä käyttäessäni. Ymmärrän toki että säännöt on samat kaikille ja se 60e on mulle "liika tuloa" jota normaalisti tilanteessa olevat ei saa, mutta KUITENKIN! Siis osaan olla kiitollinen rahasta jonka saan mutta se ei realistisesti elätä mua heinäkuun. Ja perusteina vielä 60e:lle oli ehkäsevänä työnä etten lähde tekee typeryyksiä. WTF??

29

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iuytesdhjkmnbv

Sossutätilogiikkaa. Ja ne ei siis maksanu sun vuokraa sit suoraan perien asumistuen takaisin harkinnanvaraisena? Siis toi 60 on ainoa harkinnanvarainen?

• oiuytresdfghjnbv

Rakastuin tänään :D Näin maailman ihanimman hepan :D

• zisel

Ei, vaan asumistuki meni suoraan vuokranantajalle ja se 60e on tosiaan ainoa jonka sain harkinnanvaraisena. Sillälailla...

Odotin vastausta että "mene töihin". No niinhän mä menenkin 16.8 mutta pitää elää ennen sitä. SItäpaitsi mitä iloa on addiktista työntekijästä joka ei ole hoitanut sairauttaan? No niitähän on nähtävillä mielisairaaloissa ja katkerina ja ilkeinä ihmisinä ympäriinsä.

• oiuytrewsdfghjkmnbvc
        zisel kirjoitti:

Ei, vaan asumistuki meni suoraan vuokranantajalle ja se 60e on tosiaan ainoa jonka sain harkinnanvaraisena. Sillälailla...

Odotin vastausta että "mene töihin". No niinhän mä menenkin 16.8 mutta pitää elää ennen sitä. SItäpaitsi mitä iloa on addiktista työntekijästä joka ei ole hoitanut sairauttaan? No niitähän on nähtävillä mielisairaaloissa ja katkerina ja ilkeinä ihmisinä ympäriinsä.

Ihan ekana painelet huomenna oman alueesi diakonissan tykö, ja teet seurakunnalle diakonia-avun hakemuksen. Pyydät diakonissaa myös auttamaan valituksen teon kanssa. Sitten kysyt, onko eu-ruokakasseja enää seurakunnalla, ellei , he tietävät kenellä vielä on. Uudet erät tulevat vasta lokakuussa,joten pienimmistä kohteista ne ovat lopuillaan.

• OikeistoHALLITUS:.!1
        oiuytrewsdfghjkmnbvc kirjoitti:

Ihan ekana painelet huomenna oman alueesi diakonissan tykö, ja teet seurakunnalle diakonia-avun hakemuksen. Pyydät diakonissaa myös auttamaan valituksen teon kanssa. Sitten kysyt, onko eu-ruokakasseja enää seurakunnalla, ellei , he tietävät kenellä vielä on. Uudet erät tulevat vasta lokakuussa,joten pienimmistä kohteista ne ovat lopuillaan.

.

jättää näin tylysti valkoiset suomalaiset oman onnensa nojaan

.

• q6q

Osaatko tehdä valituksen vai tarvitsetko apua?

Sinun ei tarvitse alistua siihen, että sossussa ei osata laskea.

• zisel

En osaa enkä jaksa. Vituttaa niin paljon että jos mä lähden johonkin soittelee kun maha kurisee niin huudan niin paljon että ne katsoo että olen lopullisesti seonnut. Nimimerkillä kokemusta on.

• q6q
        zisel kirjoitti:

En osaa enkä jaksa. Vituttaa niin paljon että jos mä lähden johonkin soittelee kun maha kurisee niin huudan niin paljon että ne katsoo että olen lopullisesti seonnut. Nimimerkillä kokemusta on.

Virheellistä päätöstä ei yleensä voi jälkikäteen muuttaa asiakkaan vahingoksi:

http://www.toimeentulotuki.net/2009/asumistuenkuittaus.php

Tuon sivun ylläpitäjä voinee auttaa sinua.

• zisel

• q6q

• -Puskasta-
      • zisel

Joo, käyn 2 kertaa kuukaudessa hakee ruokaa muovikassillisen. Kuulun seurakuntaan.

• oiuytredfghjmnbvcxz
        zisel kirjoitti:

Joo, käyn 2 kertaa kuukaudessa hakee ruokaa muovikassillisen. Kuulun seurakuntaan.

Seurakuntaan ei tarvitse kuulua.

• zisel
        oiuytredfghjmnbvcxz kirjoitti:

Seurakuntaan ei tarvitse kuulua.

Mun tapauksessa tarvii... Haen siis seurakunnan kasseja 2x kk.

• iuytdfghjkmnbv
        zisel kirjoitti:

Mun tapauksessa tarvii... Haen siis seurakunnan kasseja 2x kk.

Seurakunnan omassa avustuksessa tarvitsee,mutta eu-ruokatukea on annettava kaikille määreet täyttävälle hakijalle. Mm. entinen työpaikkani sai tästä huomautuksen, koska rajasi aluksi avun lapsiperheille. Se kuuluu kaikille vähävaraisille, kuten opiskelijoille ja eläkeläisillekin (kansaneläke), eikä siitä saa tehdä omia rajauksia.

Ja käy siellä diakonissalla sen päätöslappusi kanssa kuten tuolla kirjoitin.

• iuytdfghjkmnbv kirjoitti:

Seurakunnan omassa avustuksessa tarvitsee,mutta eu-ruokatukea on annettava kaikille määreet täyttävälle hakijalle. Mm. entinen työpaikkani sai tästä huomautuksen, koska rajasi aluksi avun lapsiperheille. Se kuuluu kaikille vähävaraisille, kuten opiskelijoille ja eläkeläisillekin (kansaneläke), eikä siitä saa tehdä omia rajauksia.

Ja käy siellä diakonissalla sen päätöslappusi kanssa kuten tuolla kirjoitin.

Olen nähnyt sen eu-kassin sisällö, makaronia ja rasvatonta maitojauhetta, näkkileipää ei niillä ruokaa laitella.

• oiuytrewadfghjkmnbvc
        weawery kirjoitti:

Olen nähnyt sen eu-kassin sisällö, makaronia ja rasvatonta maitojauhetta, näkkileipää ei niillä ruokaa laitella.

Kassi sisältää

makaroneja
        kaurahiutaleita
        sämpylä- tai vehnäjauhoja (oman valinnan mukaan)
        maustettuja pastavalmispusseja (muistaakseni juustopastaa viimeksi)
        keksejä
        hapankorppuja
        näkkileipää
        maitojauhetta (valitettavasti ei enää hylaa)
        mysliä

Olen tehnyt pusseja varmaan satoja,joten kyllä sillä pussilla hyvään alkuun pääsee, jos osaa keittää vettä kattilassa, ja tehdä sämpylöitä uunissa.

Rikkoutuneet pakkaukset joudutaan laittamaan poistoihin, joita saa jakaja toki käyttää yleishyödyllisesti, ja teimme esim sämpylöitä mysli jauhoperiaatteella, ja niistä tuli todella hyviä. Samoin syksyomppuja (varmasti löytyy omakotialueelta ylitarjontaa kun suunsa avaa) ja kauraa päälle sokerin kanssa ja uuniin, nam.

Pussia ei todellakaan ole syytä vähätellä.

• kassiii
        oiuytrewadfghjkmnbvc kirjoitti:

Kassi sisältää

makaroneja
        kaurahiutaleita
        sämpylä- tai vehnäjauhoja (oman valinnan mukaan)
        maustettuja pastavalmispusseja (muistaakseni juustopastaa viimeksi)
        keksejä
        hapankorppuja
        näkkileipää
        maitojauhetta (valitettavasti ei enää hylaa)
        mysliä

Olen tehnyt pusseja varmaan satoja,joten kyllä sillä pussilla hyvään alkuun pääsee, jos osaa keittää vettä kattilassa, ja tehdä sämpylöitä uunissa.

Rikkoutuneet pakkaukset joudutaan laittamaan poistoihin, joita saa jakaja toki käyttää yleishyödyllisesti, ja teimme esim sämpylöitä mysli jauhoperiaatteella, ja niistä tuli todella hyviä. Samoin syksyomppuja (varmasti löytyy omakotialueelta ylitarjontaa kun suunsa avaa) ja kauraa päälle sokerin kanssa ja uuniin, nam.

Pussia ei todellakaan ole syytä vähätellä.

Vastenmielinen ilmiö koko eu-kassi!

• oiuytrewsdfghjklkmnb
        kassiii kirjoitti:

Vastenmielinen ilmiö koko eu-kassi!

Tavallaan, mutta sillä elää todella moni :(

• kassiii
        oiuytrewsdfghjklkmnb kirjoitti:

Tavallaan, mutta sillä elää todella moni :(

Ihmeellistä, että kahdella kassillisella ruokaa voi elää koko vuoden!?

• oiuytrewsdfghjklmnbv
        kassiii kirjoitti:

Ihmeellistä, että kahdella kassillisella ruokaa voi elää koko vuoden!?

Kassin saa talouden koon mukaan, esim.5 henkinen perhe saa kaksi kassia joka toinen viikko. Kassi taas tarkoittaa edellämainituista tuotteista kerättyä kokonaisuutta, joissa on tietty määrä jokaista tuotetta.

Eihän pelkällä eu-avulla ole tarkoituskaan elää, se on tukimuoto muiden tukien jälkeen.

• Meinaako he laittaa sinut holhouksen alle?

• zisel

Ei kai tässä paljon vaihtoehtoja ole. Jos ne pelkää että ostan jotain mitä ei pitäis ostaa niin hoitakoot mun hommat sitten mun puolesta - juoskoon kaupassa ja mun raha-asiat. Sehän auttaakin ihmistä kun se istuu p.a kotona eikä tarvii persettään nostaa kun tuodaan ruokakassi oven taa. Hyvä sossu! :D

Tai no, tuskin ne ihan tota ajaa takaa mutta aika heikko niillä laskupää on kylläkin. Se oli hyvä kun se mun sossu kysyi multa vielä kun myöntyi pitkin hampain laittaa JOPA 60e mulle että "mitä sä aiot syödä?" niin mä vaan siihen että "no kuule enpä tiedä!". Muutenkin aiemmassa puhelussa helmikuussa vihjaili inhottavasti että "mistä sä muuten saat sitä ylimäärästä rahaa jolla elätät ittes?".

• Kaikki heti ilmaseks

Siis vuokra on 700 euroa johon vetoat?? Ja asumistuki osuus on mennyt jo vuokranantajalle?? Miten kalliita vuokria sä luulet sossun maksavan? Muille se raja on 380 euroa/kk minkä ottavat toimeentulotuessa huomioon. Sen kalliimpaa vuokraa ei ole sit vara maksaa. Mä teen raskasta kokopäivä työtä mutta ei minulla vaan ole varaa maksaa vuokrasta 700 kuussa... Olisit sen liikaa maksetun toimeentulotuen aikoinas sopinut että vähentävät sen pikkuhiljaa tulevista tukimaksuista niin ei menisi kerralla kaikki. Jos et mitään osaa itse hoitaa niin hae itsellesi edunvalvojaa.

• zisel

"Miten kalliita vuokria sä luulet sossun maksavan? Muille se raja on 380 euroa/kk"

• kaikki heti ilmaseks
        zisel kirjoitti:

"Miten kalliita vuokria sä luulet sossun maksavan? Muille se raja on 380 euroa/kk"

Aloitusviestissä sanoit että ymmärrät että sua kohdellaan samoin kuin muitakin mutta SILTI pitäis saada lisää rahaa. Nyt sitten keksit että sua on kohdeltu huonommin kuin muita etkä saa rahaa yhtäpaljon kun muut??? Ja voi hellanlettas jos oot vuoden ajan joutunut viinat ostamaan toimeentulotuella josta on vähennetty 20%. Kyllä on joillakin rankka elämä...

• !!!!!!!!!!!!!!!

EI VITTU!

• ,bmbn

no hoh hoijjaa... ei se soassu oo velvollinen maksamaan ylikorkeita kiskurivuokria jostain helsingin eiranrannasta. Muutas vaan ny jonnekkin Kontulan kunnan vuokraasuntoon . Niillä on maksimi vuokrarajat joita ET YLITÄ! tai maksat omasta pussista vuokras. Se on kai noin 500 e.joten irtisano asunto, ja muuta halpaan asuntoon.

• zisel

Joo haista vittu, mä voin irtisanoa asuntoni heti kun saan halvemman tilalle. Pakko oli päästä pois sieltä jossa asuin kun kaikki tapahtui joten tartuin ekaan jonka sain. Ei mitään väliä millään muulla kuin pois on päästävä. Sossu tuki päätöstäni että lähden helvettiin niiltä nurkilta joilla asuin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe