Ilmastointilaite täyttöhuollettiin ~4vkoa sitten. Täyttölaitteen alipainetesti meni heittämällä läpi. Pari viikkoa se toimi, sitten alko kuulua ilmastoinnin päällä ollessa "kohinaa" ja lopulta ei lähde kompura enää edes päälle. Eli aineet vuotaneet taivaan tuuliin.
Huollossa pistettiin kylmäaineen sekaan väriainetta, ja sitä UV-valon kanssa etsiskelin mutten mistään vihreää löytäny. Kiersin sitten korkeapainepuolen huoltoventtiilin päällä olleen muovisen suojakorkin auki, jolloin korkin alta suhahti painetta! Eikös tuo aika vahva merkki ole siitä, että täyttöventtiili vuotaa?
Onko tuo täyttöventtiili ihan normaali auton renkaan sielu, kun siltä se ainakin näyttää? Auto -01 Corolla. Mikähän firma Lappeenrannan lähistöllä tuon mahdollisen vuodon pystyisi toteamaan ja sitten venttiilin vaihtamaan ja täyttämään?
Ilmastointilaite vuotaa
4
5964
Vastaukset
- fsd
No mullakin kohisi Mondeo ja ei se mitään vuotanu, samallalailla suhahtaa kun avasin täyttöventtiliien korkit. Ehkä sulla magneettikytkin liian kaukana?
- TT
No olen melkosen varma, että tuo vuotaa kyllä. Viime täytössä ainetta oli jäljellä 600 grammasta joku ~50g (auto oli seissyt pari vuotta), huollon alipainetestissä ei näkyny mitään vuotoja, joten järjestelmä täytettiin. Alkuun kylmää tuli oikein kunnolla, sitten alko ajoittain sitä kihinää ja kohinaa kuulumaan ja lopulta se muuttui ihan yhtäjaksoiseksi ja samalla ilmastoinnin teho laski. Ja lopulta ei siis kompura suostu enää lähtemään edes päälle (mitä se ei tee, jos paine ei ole riittävä). Onko tuo sitten ihan "normaalia", että nuo täyttöventtiilit sen verran falskaa että sinne suojakorkin alle painetta kertyy?
- joskuskorjannutpari
Vuoto saattaa olla höyrystinkennossa(kenno kojelaudan sisällä), jolloin vuotoa on vaikeampi havaita. Kokeile siten, että paineistat tyhjää järjestelmää paineilmalla ja koeta paikallistaa kuuntelemalla mistä ilma tulee ulos. Tarkista myös uv-valolla auton alta se putken/letkun suu, josta se höyrystimen kosteus tulee ulos, ns"poistoputki". Pidän epätodennäköisenä, että täyttöventtiili vuotaisi, ennemminkin epäilisin juurikin tuota höyrystinkennoa.
- TT
Auto kävi pajalla, ja niin vain se kp-täyttöventtili vuosi. Lisäksi kompuran akselilla oli "merkkejä vuodosta", mutta jos ne aineet nyt vaikka edes loppukesän siellä kestäisivät .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351