Jos kukaan on huomannut niin Suomen maanteillä ei enää liiku juuri yhtään
itäeuroopan ritsoja viimeiset Suomessakin kootut Euro-Samarat ovat poissa,
jossainpäin itäsuomessa voi vielä jokuinen tekohengitetty yksilö liikkua.
Jälkikäteen ajateltuna niin oli ne surkeita aikoja 1960-80 luvuilla kun Mosset,
Ladat,Warret ja muut idän rimpulat kärytteli maanteillämme, huh,huh.
Onneksi tientukot alkaa olla vähissä
9
263
Vastaukset 9
- twostroke
ANGLIAT, PIKKUFIATIT JA KUPLAT jäivät , kun pyyhkäisin Warrella ohi.Oli hienoja aikoja!
- maatalon isäntä
Joo kyllä se warren kone oli vihasen kuulonen ku 13 000rpm kiekas. Naapurin pojan kanssa aikoinaan niitä vähän viilailtiin, niin oli siinä moni länsiauton kuski ihmeissään ku warre pyyhkäs eelle.
- rintinrintinrintin
maatalon isäntä kirjoitti:
Joo kyllä se warren kone oli vihasen kuulonen ku 13 000rpm kiekas. Naapurin pojan kanssa aikoinaan niitä vähän viilailtiin, niin oli siinä moni länsiauton kuski ihmeissään ku warre pyyhkäs eelle.
Ah sitä ihanaa Neuvostoaikaa, sitä ma kaipaan ja 2-tahtibensaa.
- tekovika
Joo nyt siellä käryttelee ns. harrasteautot tientukkona he he. Ja se on hienoo...
Itseäni ei ole koskaan ns. hitaat ajoneuvot haitanneet, hurautan rohkesti ohi.
Monen kannattas mennä itänaapuriin katsomaan miten ajetaan reippaasti- Ford Falcon
Tottakai oli hyvä että saatiin edes idänautoja sodan jälkeen ja niillähän Suomi
rullasi kohti hyvinvointia 1950-60 luvuilla ja Pobeda sekä Volga olivat taksitolp-
pien kunkkuja koska Mersu oli lähes saavuttamaton, mutta ajat muuttuivat.
Jo 80 luvulle tultaessa idän ihmeet Mosse, Volga, Jalta ja Lada olivat auttamatta
jääneet jälkeen kaikinpuolin verrattuna länsiautoihin, kuitenkin kommarimieliset
yrittivät sinnitellä Ladoillaan lähes uudelle vuosituhannelle asti vaikka tarjolla
oli laadukkaita länsiautoja ja yhä jaksetaan puolustaa venäjän rimpuloita.
- Lada ei ollut surkea
.
Lada oli noihin muihin verrattuna huimasti edellä mitä tuli luotettavuuteen
Tosin ladankin perusvika oli ruostuminen, jo uuden auton ovien alareunat saattoi olla ruosteessa
. - kuskista kii
kyllä ne vanhat Ladat ja Mossat kulkivat tarpeeksi lujaa, kyllä se tietukottaja istuu siellä kopan sisällä.
- pölhö-eetun äiti
On taas pölhö -eetu päässyt näpyttelemään tietokonetta,ja taas on lääkkeet jääny ottamatta, niin sekavia kirjoittaa.
- pölhö-eetun äiti
Se tuo pölhö-eetu käyttää monia nimimerkkiä mm.Jaltax,ei se autoista ymmärrä mittää,ei ossaa vielä ajjaa ees polkupyörällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.135785Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36475- 21468
- 94452
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja261449Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko36401Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 13385
- 21382
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U32376- 29374
Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa
Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h49365