Sukkahousuongelma!!

Blondi1969

Vaikka nyt on kesä, eikä sukkahousuja tarvita... niin ajattelin kysyä, onko kenelläkään samaa ongelmaa sukkahousujen kanssa kuin minulla.

Olen kokoa 46-48 eikä minulla ole ollut ongelmia saada sopiavia vaatteita, mutta sukkahousut.... Isommissa sukkahousuissa on poikkeuksetta leveä haarakiila ja se tuottaa minulla ongelmia. Sukkahousut ovat pituudelta sopivat, samoin leveydeltä, mutta haaraosa on aivan liian leveä ja haarasaumat jäävät sisäreisien puolelle ja näin sukkiksia ei saa nostettua tarpeeksi ylös, vaan ne jäävät ikäänkuin roikkumaan. Tämä tarkoittaa sitä, että koko ajan joutuu nostelemaan sukkahousuja, kun ne valuvat haaroista alas. Ihan sama onko jalassa housut tai hame, ongelma on ihan yhtä suuri. Nämä leveät haarasaumat myös hankaavat sisäreisiä ikävästi.

Tiedän, että moni tarvitsee tilaa juuri takapuolessa ja leveä haarakiila tuo sitä. Mutta jos sitä lisätilaa ei tarvitse niin paljon? Tietääkö kukaan onko olemassa isompia sukkahousuja ilman leveää haarakiilaa? Jos on, niin mistä merkeistä löytyy? En tarvitse tietoja liikkeistä mistä saa, koska asun pienellä paikkakunnalla.

7

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama ongelma

      Olen huomannut saman ongelman koska olen pitkäsäärinen ja tarvitsen vähintään numeron 48 sukkahousut. Jos on ns. leveä haarakiila, eli haarakiila jatkuu takapuolen päälle ja vyötäröön saakka leveänä, tuo "roikkumisongelma" on varma. En muista merkkejä mutta olen löytänyt myös sellaisia suuria sukkahousuja joissa on tavallinen pyöreäksi nimitetty haarakiila. Silloin sukkahousut istuvat paremmin. Ne eivät ole edes mitään kalliita malleja vaan sellaisia on löytynyt käyttömerkeistäkin.

    • Tiitti

      Minä olen ratkaissut sukkisten valumis ongelman pukemalla pikkarit tai kevythousuliivit sukkisten päälle...

    • kokeile näitä

      Kokeilepa unisex- tai miesten malleja, esim Levee WoMan tai Collanto. Pituutta löytyy, mutta ei levene samassa suhteessa kuin naisten mallit. Tosin joudut tilaamaan netistä, Suomessa näitä ei kaupan hyllystä löydy.

    • Tosi ongelma

      Minä en taas köydä mistään sukkahousuja joissa on haarakiila uumaan asti, muissa en saa edes menemään kuin nivuksiin asti. On niitä ollut aikaisemmin, mutta nyt ei missään Turussa ainakaan, ei isommissa tavarataloissakaan

    • 3xxl sukkahousut

      Kokeileppa feminellin verkkokaupan (www.feminelli.fi)uutta mallistoa pulleille naisille.
      Siellä on sukkahousuja yhdellä-ja kahdella haarakiilalla.
      Josko niistä löytyisi sopiva.

    • sukkikset nilkoissa

      Moi

      Mullakin sama ongelma. kerran meni yksi Tukholman reissu pilalle kun olin kiireessä ostanut isot haarakiilalliset sukkikset. Niitä sitten nostelin aina 200m välein, kun en tiennyt missä olis kätevästi vessoja, joissa ois käyny nostelemassa oikein kunnolla..

      Pirkka sukkahousut on ainoat joissa on iso koko, eikä haarakiilaa. Niitä olen käyttänyt. Nekin hieman liian "lyhyet" minulle, pitkäjalkaiselle, mutta paremmat silti kuin haarakiilalliset. Noita isoja Pirkka sukkiksia ei kyllä ihan kaikista K-kaupoista löydä ja viime aikoina cittarissakin olleet lopussa. Aina jos niitä löydän, osatan kauhean kasan kerralla. Ne on halpoja mutta ei kauhean kestäviä. Mutta eihän ne kallliitkaan sukkikset käytännössä kesta kuin 1 käyttökerran.

      Mulla kesällä se ongelma että reidet hankaa vastakkain niin pahasti, että iho menee rikki. Käytän paljon hameita, jolloin pakko pitää sukkiksia tuon hankausongelman takia. Jossain neuvottiin laittamaan reisiin Compeed rakonestoainetta, jota joskus olenkin käyttänyt. Se vain tulee kauhean kalliiksi eikä tehoa jos täytyy koko hellepäivä kulkea hameessa. Olisiko kenellään lisävinkkiä tähän ongelmaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe