Osaako joku omistajana kertoa kokemuksiaan minkälaisiin vikoihin tai ongelmiin pitäisi varautua jos hankkii Broncon tai Blazerin? Varaosien saantihelppous ja kalleus? Syökö paljon kakkua, dieselinä?
Ford Bronco / Chevrolet Blazer
7
1968
Vastaukset
- Wäsäilijä
Jos on kyse oikeista,isoista Blazerista ja Broncosta,etuakselia lukuunottamatta suunnilleen sama pätee molempiin.Ruoste ei ole kiva juttu,sitä voi etsiä ovien alaosista,etulokareitten kaaren taka/alaosasta,takaluukun alueelta,takalattian taka/sivu kulmista(näkyy ulkopuolelta katsottaessa takapyörän etupuolella)ja tuulilasin kehyksestä.Jos öljyjä on vaihdettu ahkerasti, niin tekniikka on yleensä kunnossa;700 laatikon lastentaudit pitivät yleensä huolta siitä,että laatikko ei ole alkuperäinen.80-luvun lopulta lähtien se on täysin ok laatikko.Jos vikaa tulee,se johtuu käyttäjästä(oljy ja suodatin muistetaan vaihtaa vasta kun on liian myöhäistä,ja sitten haukutaan laatikkoa...).Ford on aina ollut vähän persoonattomampi(ja harvinaisempi),mutta koneet ja laatikot harvoin temppuilevat(paitsi sama syy kuin edellä).Etunavoissa on 3 laakeria,ja kolmas,vetarin tukilaakeri on työläs rasvata,joten se usein unohdetaan.Kokeile klappi.Kardaaneissa nivelet ovat suurista kulmista johtuen kuluvaa kamaa jos lintsaa rasvailussa.Etukardaanissa on nippa joka vaatii erikoisliittimen(suuttimen),ja kys.nipan rasvaamisen laiminlyönti on kallis juttu.
Bensaa kuluu,piste.Kumpikaan ei ole sopiva auto ihmiselle jolla oli liian hyvä numero matematiikassa.Alkaa helposti epäilemään toisarvoisia juttuja.....
Dieseli olisi henkilöautona kiva ,jos Suomessa ei olisi tätä rikollisluonteista dieselveroa.
Bensakone ruiskulla on hyvä valinta.Jatkuva neliveto ei ole bensapihi;takavedolla matka-ajo on tolkullisen hintaista(eli uudemmat napalukolliset).
Maastossa hakkaa mennen tullen monet "oikeat"maasturit.Jaksaa myös hinata ne sieltä pois.Suurin järkevä rengaskoko 33x12.5x15;jarrut (varsinkin seisontajarru)alkavat olla hätää kärsimässä,kuten myös uudempien 10 pulttinen perä takana.
Irroitettava takakatto on hauska helteellä,mutta lasikuitu ei ole sama asia kuin kevyt osa.3 ukkoa on hyvä olla nostamassa.Kolariturvallisuudella on hyvä markkinoida vaimolle;oma vaimo tuli kerran kotiin ja sanoi ettei ollut varma osuiko toiseen autoon;siitä näytti irtoavan jotain,mutta ei tuntunut mitään tömäystä omassa....tai ehkä jotain,mutta ihan vaan ääni.Maalia puskurissa,muuta ei löytynyt.Eikä kuulunut.
Broncossa on teknisessä mielessä kiinnostava etuakseli(twin traction beam),näin kiltisti sanottuna.
Hyviä pelejä molemmat.Itselläni ollut kohta 17 vuotta sama Blazer.Olen omistanut kirjaimellisesti kymmeniä ajoneuvoja,ja pidän Blazeria parhaana autona Suomeen.
Siihen jää oikea omistaja koukkuun. - 2610
saa osia helpommin ja noin puolet halvemmalla ja broncoa ei valitettavasti saa dieselinä .
- Vee8
Osien saanti pitää varmasti paikkansa, GM on käyttänyt pitkälti samoja osia -58 alkaen aina -93 vuoteen. Kertonee jotain kehityksestä? Toisaalta olen joutunut vaihtamaan 4 vuoden aikana 2 jarruletkua ja pari anturia, renkaiden lisäksi, kaikki löytyi suomessa hyllytavarana, pitää muistaa, että F150-250 on pitkälti samoja autoja ja niitä löytyy tästäkin maasta jo enemmän kuin blazereita. Broncoa ei tosiaan saa dieselinä, mutta traktorien ja kuorkkien polttoainehan se onkin.
Ajettavuudelta ja mukavuudelta Bronco hakkaa 6-0, Chevyt on aika karuja. Erillisjousitus edessä on normaalioloissa parempi kuin jäykkä.
Bensaa menee 15-17, riippuu toki renkaista ja tavoista.- 2610
oli 302 AOD -87 .mikäs se sun peli on ? . minua kiusasi liian pitkät välitykset suhteessa tehoon /painoon .
- Vee8
2610 kirjoitti:
oli 302 AOD -87 .mikäs se sun peli on ? . minua kiusasi liian pitkät välitykset suhteessa tehoon /painoon .
Samanmoinen. Ylivaihde on tosiaan aika älyvapaa, 31" renkailla hyytyy satasessa ylämäkeen nelosella. Perät 3.54. Kolmonen käytännössä hyödyllisempi vaihde 80 asti.
- pronco 2
mistäs sais bronco 2 varaosia(jousipakkojen korvakkeet )
- Ramcharger
Ei pidä unohtaa Moparin kilpailijaa eli Dodge RAMCHARGERIA. Nykyaikana osat kulkee, niin kätevästi usasta, et eipä sillä väliä ole mikä jenkki on jos, niitä löytyy edes usasta kourallinen. Ja bensa on mukavempi, ja äänimailma on jotain ,niin korvia huumaavaa, että pelkästään sen takia bensa mukavempi, ymmärrän toki jos taloudellisuus houkuttaa tossa dieselissä, en itsekkään 5.7bensalla kaikki autoilujani tekisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869