Paljonko gyneg. maksaa?!!

tietoo tarvis...

Paljonko maksaa tuollainen peruskäynti yksityisellä gynekologilla, kun en haluais terveyskeskukseen mennä?

7

1570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirage

Kävin kuukausi sitten gynellä ja maksoin siitä noin 80 euroa. Siitä oli jo vähennetty kelakorvaus (ilman korvausta olisi maksanut jotain 90 euron paikkeilla). Hintaan sisältyi papa-koe.

Voi vaihdella paikkakunnittain ja kai se vähän riippuu lääkäristäkin, millaisen palkkion ottaa.

• opiskelija

Taivaan kiitos olen korkeakouluopiskelija! Kävin juuri YTHS:n gynekologilla, josta maksoin 4e! Jos olisin tyytynyt yleislääkärin tekemään tutkimukseen niin se olisi ollut ilmainen. Toisaalta maksan joka vuosi terveydenhoitomaksun 32e, mutta sillä saankin sitten toimenpiteestä riippuen 0-6e kertakorvausta vastaan käyttää YHTS:n lääkäri- ja hammaslääkäripalveluita niin paljon kuin sielu sietää!

• Jaaha?
        opiskelija kirjoitti:

Taivaan kiitos olen korkeakouluopiskelija! Kävin juuri YTHS:n gynekologilla, josta maksoin 4e! Jos olisin tyytynyt yleislääkärin tekemään tutkimukseen niin se olisi ollut ilmainen. Toisaalta maksan joka vuosi terveydenhoitomaksun 32e, mutta sillä saankin sitten toimenpiteestä riippuen 0-6e kertakorvausta vastaan käyttää YHTS:n lääkäri- ja hammaslääkäripalveluita niin paljon kuin sielu sietää!

Kannattaa käydä yksityisellä, jos YTHS:n tai terveysaseman lääkärit alkavat ärsyttää. Yksityinen gyne hoitaa hommansa mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti, sillä tyytyväinen asiakas käy toistekin. YTHS:llä ja terveyskeskuksen gynellä ei tätä tarvetta ole eli voivat olla kovakouraisempia. Heille rahan säästö voi olla tärkeämpää kuin terveytesi.

YTHS:llä ja terkkarilla eivät muuten kovin helposti ota PAPA - koetta säännöllisesti eli kerran vuodessa. Se kun maksaa rahaa. Sieltä jos kysyt niin kerran kolmessa vuodessa on enemmän kuin tarpeeksi.