Paljonko gyneg. maksaa?!!

tietoo tarvis...

Paljonko maksaa tuollainen peruskäynti yksityisellä gynekologilla, kun en haluais terveyskeskukseen mennä?

7

1570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirage

Kävin kuukausi sitten gynellä ja maksoin siitä noin 80 euroa. Siitä oli jo vähennetty kelakorvaus (ilman korvausta olisi maksanut jotain 90 euron paikkeilla). Hintaan sisältyi papa-koe.

Voi vaihdella paikkakunnittain ja kai se vähän riippuu lääkäristäkin, millaisen palkkion ottaa.

• opiskelija

Taivaan kiitos olen korkeakouluopiskelija! Kävin juuri YTHS:n gynekologilla, josta maksoin 4e! Jos olisin tyytynyt yleislääkärin tekemään tutkimukseen niin se olisi ollut ilmainen. Toisaalta maksan joka vuosi terveydenhoitomaksun 32e, mutta sillä saankin sitten toimenpiteestä riippuen 0-6e kertakorvausta vastaan käyttää YHTS:n lääkäri- ja hammaslääkäripalveluita niin paljon kuin sielu sietää!

• Jaaha?
        opiskelija kirjoitti:

Taivaan kiitos olen korkeakouluopiskelija! Kävin juuri YTHS:n gynekologilla, josta maksoin 4e! Jos olisin tyytynyt yleislääkärin tekemään tutkimukseen niin se olisi ollut ilmainen. Toisaalta maksan joka vuosi terveydenhoitomaksun 32e, mutta sillä saankin sitten toimenpiteestä riippuen 0-6e kertakorvausta vastaan käyttää YHTS:n lääkäri- ja hammaslääkäripalveluita niin paljon kuin sielu sietää!

Kannattaa käydä yksityisellä, jos YTHS:n tai terveysaseman lääkärit alkavat ärsyttää. Yksityinen gyne hoitaa hommansa mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti, sillä tyytyväinen asiakas käy toistekin. YTHS:llä ja terveyskeskuksen gynellä ei tätä tarvetta ole eli voivat olla kovakouraisempia. Heille rahan säästö voi olla tärkeämpää kuin terveytesi.

YTHS:llä ja terkkarilla eivät muuten kovin helposti ota PAPA - koetta säännöllisesti eli kerran vuodessa. Se kun maksaa rahaa. Sieltä jos kysyt niin kerran kolmessa vuodessa on enemmän kuin tarpeeksi.

YTHS muuten rajoitti hammaslääkärin käyttöoikeutta koskemaan käytännössä vain nuoria opiskelijoita. Muiden täytyy valehdella että hammasta jo vihlooo jos haluaa saada reijän paikattua alle vuodessa.

• opiskelija
        Jaaha? kirjoitti:

Kannattaa käydä yksityisellä, jos YTHS:n tai terveysaseman lääkärit alkavat ärsyttää. Yksityinen gyne hoitaa hommansa mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti, sillä tyytyväinen asiakas käy toistekin. YTHS:llä ja terveyskeskuksen gynellä ei tätä tarvetta ole eli voivat olla kovakouraisempia. Heille rahan säästö voi olla tärkeämpää kuin terveytesi.

YTHS:llä ja terkkarilla eivät muuten kovin helposti ota PAPA - koetta säännöllisesti eli kerran vuodessa. Se kun maksaa rahaa. Sieltä jos kysyt niin kerran kolmessa vuodessa on enemmän kuin tarpeeksi.

YTHS muuten rajoitti hammaslääkärin käyttöoikeutta koskemaan käytännössä vain nuoria opiskelijoita. Muiden täytyy valehdella että hammasta jo vihlooo jos haluaa saada reijän paikattua alle vuodessa.

Turun YTHS:n gynekologi ainakin on niin mukava kaveri kuin olla vaan voi! Tosin monia ällöttää se, että hän on mies ja osa taas ei tykkää hänen humoristisesta tavastaan puhua. Minulta ainakin hävisi kaikki jännitys, kun elämäni ensimmäistä kertaa kävin gynekologilla ja kun jalat niissä kamalissa telineissä täristen makoilin ja tämä kyseinen äijä siinä laukaisi, että "hienolta näyttää, tästähän voisi ottaa kuvan ja näyttää sitä gynekologiopiskelijoille esimerkkinä täydellisen virheettömästä naisen anatomiasta". Ensireaktioni oli epävarmaa hihitystä että ei kai sentään, mutta sitten tyyppi sanoi että "eihän sitä kukaan tunnista että sinä siinä kuvassa poseeraat!". Kyllä siinä nauratti! :D Seuraavalla kerralla ei tehnyt enää yhtään pahaa, kun joutui aikaa varaamaan.

PAPA-kokeen olen saanut silloin kun tarvitsen/olen halunnut, sen puolesta ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia...

Ja hammaslääkäriin minä neljännen vuoden opiskelija pääsin vihoittelevan viisaudenhampaani kanssa samana päivänä kun heti aamusella klo8 varasin akuuttiajan.

Ehkä toisilla paikkakunnilla on YTHS:n toiminta toisenlaista...

• Jaaha?
        opiskelija kirjoitti:

Turun YTHS:n gynekologi ainakin on niin mukava kaveri kuin olla vaan voi! Tosin monia ällöttää se, että hän on mies ja osa taas ei tykkää hänen humoristisesta tavastaan puhua. Minulta ainakin hävisi kaikki jännitys, kun elämäni ensimmäistä kertaa kävin gynekologilla ja kun jalat niissä kamalissa telineissä täristen makoilin ja tämä kyseinen äijä siinä laukaisi, että "hienolta näyttää, tästähän voisi ottaa kuvan ja näyttää sitä gynekologiopiskelijoille esimerkkinä täydellisen virheettömästä naisen anatomiasta". Ensireaktioni oli epävarmaa hihitystä että ei kai sentään, mutta sitten tyyppi sanoi että "eihän sitä kukaan tunnista että sinä siinä kuvassa poseeraat!". Kyllä siinä nauratti! :D Seuraavalla kerralla ei tehnyt enää yhtään pahaa, kun joutui aikaa varaamaan.

PAPA-kokeen olen saanut silloin kun tarvitsen/olen halunnut, sen puolesta ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia...

Ja hammaslääkäriin minä neljännen vuoden opiskelija pääsin vihoittelevan viisaudenhampaani kanssa samana päivänä kun heti aamusella klo8 varasin akuuttiajan.

Hurtti huumori voi olla ok jossakin paikassa, mutta mun mielestä gyne saa kyllä jättää sen väliin. Jos sillä tulee virhearviointi potilaan huumorintajun suhteen niin kokemus voi olla ikimuistettavan kauhea.

YTHS:n akuuttipäivystys toimii täällä stadissa. Se mikä ei toimi on ajanvaraus, hammastarkastus ja hammashoito muiden kuin akuuttitapausten kanssa. Hesan kunnalliset hammaslääkärijonot ovat todella pitkiä joten opiskelijat yrittävät YTHS:lle niin kaunan kun vain on mahdollista. Viime syksystä vanhempien opiskelijoiden pääsyä hoitoon ja tarkastuksiin rajoitettiin ja jatko-opiskelijat pudotettiin pois kokonaan.

• .....
        opiskelija kirjoitti:

eikös siellä ole vain se yksi gyne, en nyt nimeä viitti tänne pistää. Mulla oli ihme kutinaa alapäässä jne, mutta gyne ei löytänyt hiivaa eikä mitään muutakaan. Sanoi vain että vika taitaa olla korvien välissä. ei hymyillyt kertaakaan ja oli tosi kliininen. olikohan paha päivä, en tiedä, mutta aion jatkossa käydä yksityisellä vanhalla lääkärilläni. Siellä maksaa rutiinitarkistus 50 e ja papalla jotain 80 e, kelasta saa osan ja mulla on vielä vakuutus, joka maksaa melkeen kaiken lopun.

Ja tosta turun yths:tä vielä, olen myös ollut papakokeessa labran puolella, jossa terveydenhoitaja tms otti näytteen opiskelijan seuratessa vieressä. Olo oli kuin milläkin koekaniinilla. Ja sattui enemmän kuin koskaan ennen, tuli verta jälkeen päin..

että minun kokemukseni yths:stä ovat olleet enemmän negatiivisia kuin positiivisia, halvoista hinnoista huolimatta. Tyksiin jouduin kerran jatkotoimenpiteisiin, ja siellä palvelu ja ystävällisyys oli ensiluokkaista, huolimatta kauheista jonoista yms.

• Koe
        ..... kirjoitti:

eikös siellä ole vain se yksi gyne, en nyt nimeä viitti tänne pistää. Mulla oli ihme kutinaa alapäässä jne, mutta gyne ei löytänyt hiivaa eikä mitään muutakaan. Sanoi vain että vika taitaa olla korvien välissä. ei hymyillyt kertaakaan ja oli tosi kliininen. olikohan paha päivä, en tiedä, mutta aion jatkossa käydä yksityisellä vanhalla lääkärilläni. Siellä maksaa rutiinitarkistus 50 e ja papalla jotain 80 e, kelasta saa osan ja mulla on vielä vakuutus, joka maksaa melkeen kaiken lopun.

Ja tosta turun yths:tä vielä, olen myös ollut papakokeessa labran puolella, jossa terveydenhoitaja tms otti näytteen opiskelijan seuratessa vieressä. Olo oli kuin milläkin koekaniinilla. Ja sattui enemmän kuin koskaan ennen, tuli verta jälkeen päin..

että minun kokemukseni yths:stä ovat olleet enemmän negatiivisia kuin positiivisia, halvoista hinnoista huolimatta. Tyksiin jouduin kerran jatkotoimenpiteisiin, ja siellä palvelu ja ystävällisyys oli ensiluokkaista, huolimatta kauheista jonoista yms.

Jos kerran tuntui ikävältä, että joku ylimääräinen katselee toimenpidettä, niin olisit maininnut asiasta ja käskenyt ystävällisesti ylimääräistä henkilöä poistumaan siksi aikaa huoneesta. Niin minä ainakin olisin sinun sijassasi tehnyt.

Uskaltakaa pitää puolenne potilaina. Ei ne hoitajat mitään Jumalia ole. On täysin ymmärrettävää, ettei halua tuossa toimenpiteessä olevan ylimääräistä yleisöä läsnä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe