Erittäin hieno suomalainen shampoo

Entinen pörröpää

Hei kaikki. Minä olen jo kauan kärsinyt hiuspohjan kutiamisesta ja hiustenlähdöstä. Aina olen käyttänyt vain kampaamon tuotteita mutta nyt kun olen paljon lukenut vanhoja keskustelupalstoja niin monen suosittelevat tälläisiin ongelmiin silikonittomia hiustuotteita kuten XZ ja Erittäin hieno suomalainen tuotteita. Onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia ja mahdollisesti löytnyt näistä apu. Puutostilasta ja kilpirauhasista tämä hiustenlähtö ei johdu, se on jo todettu. Kiitos!

17

9850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinkku flicka

      mulla toimii herkälle hiuspohjalle parhaiten LV shampoo hoitis. kokeilla kantsii, kampaamo tuotteista en oo omaani löytänyt. ja rahatkin säästyy.

    • raaps raaps ...

      kutina (ja hiustenlähtö/hilse) usein viittaa hiuspohjan hiivasieneen, ja siihen tehoaa apteekin Nizoral-shampoo ohjeen mukaan käytettynä.

    • Mä ainakin käyn kampaamos pesämäs hiukset joka ilta kampaamo-tuotteilla kun vaari on töissä siel niin se pesee mun hiukset:D Mut jos et vaiha niin pian oot ilman hiuksii :D

    • suomalainen on paras

      Itse olen kokeillut lähes kaikki kampaamo- ja markettimerkit läpi ja sen voin nyt todeta, että erittäin hienoa suomalaista shampoota ei voita mikään. Eli juuri sitä sinisessä pullossa olevaa. Pois siitä en enää vaihda, nyt hiukset voivat taas hyvin ja ovat ihanan pehmeät sekä ilmavat.

    • Hipsutin_

      Älä vaan koske tohon Erittäin hienoon suomalaiseen. En siis väitä, että aina kävis niin, mutta mulla rupes ton shampoon ja hoitoaineen käytön yhteydessä lähtemään aivan törkee määrä hiuksia.

    • bad hair day

      Osta Cutrinin Bio original. Maksaa yli kympin. Riittoisa, eikä pää kutise. Kokemusta on, käytössä itselläni. Unohda muut shampoot.

    • kokeillut

      Kokemusta on noista XZ:n ja Erittäin hieno suomalaisen tuotteista, ja voin suositella lämpimästi niitä myös sinulle. Niistä löytyy sinullekkin sopiva shampoo ja hoittis.

      Olen ostanut vain syväpuhdistavaa shampoota kampaamosta saadakseni harvoin käyttämäni hiuskiinteet pois.

    • Entinen pörröpää

      Kiitos kaikille asiallisista vastauksista :)

    • EräsKokenut

      Sarjan shampoo sopii mainiosti, jos ei ole erityisiä ongelmia hiusten tai päänahan kanssa. Itse käytän erittäin hienoa (sininen pullo) lähinnä kesäisin etenkin siksi, kun se syväpuhdistaa pois silikonit ym. mömmöt. Hiukista tulee todella puhtaat. Hoitoainetta (valkoinen pullo) käytän ympäri vuoden, koska se on todella miellyttävä käyttää. Kevyt ja hyväntuoksuinen, eikä jätä hiuksia limaiseksi.

    • jghdfgfsfd

      Tämäkin on vanha keskustelu. Itse en ole käyttänyt mitään tavanomaisia sampoita vuosikausiin. Minulla on kosketusallergioita, ja kaikki allergiat tuskin ovat edes tiedossa. Eli sampoossa, jossa on pitkä lista tavaraa tuoteselosteessa, on todennäköisesti myös ainesosia, joille ihminen (aloittaja, minä) on saattanut herkistyä. Siinä on sekin puoli, että rikkonainen iho itsessään altistaa allergioille, koska kemikaalit pääsevät suoraan ihon pinnan alle. Ja kutina altistaa raapimiselle, raapiminen ihorikolle ja ihorikko allergioille, kun siihen lätkäistään lukuisi vahvoja kemikaaleja päälle.

      Olen eri mieltä siitä, että kutina tai hilse olisi aina hiivan syytä. Ei ole. Itse pääsin päänahan ongelmistani lopettamalla sitä ärsyttävien hiustuotteiden käytön. Atoopikon iho ja myös päänahka kutiaa ja hilseilee helposti. Atoopikko on myös herkästi allerginen. Myös tosi luomutuotteissa on hilseeseen hyvin auttavia tuotteita. Nizoralissa on säilöntäaineita, joille olen allerginen.

      Hiukset kannatta totuttaa vähän pidempään pesuväliin. Sekin vähentää päänahan oireilua. Alkuun luomuvaihtoehdot saattavat lisätä oireilua (eräänlainen ihon puhdistusreaktio), mutta se menee ohi.

      • Exhilsepää

        Kampaamot ja apteekit myy Simin system4 tuotteita, joissa ei ole haju, väri ja säilöntäaineita, sopivat ainakin mulle ja mulla on psoriasis päänahassa.
        Mikä parasta se on täysin suomalainen tuote, tehdään Tampereella.


    • Itselläni on myös ongelmia hiuksien lähdön kanssa mutta olen löytänyt oikeastaan kaksi shamppoota hoitoainetta jotka ovat toimineet hiuksieni kanssa paremmin kuin muut ja hiusten lähtö on hieman rauhoittunut... Sunsilkin punainen shamppoo & hoitoaine ja XZ cafe vanilla shamppoo & hoitoaine hoitosuihke ^^

    • CutrinSENSITIVE

      nää cutrin senistivet on ihania <3 https://www.bellando.fi/tuotemerkit/cutrin-sensitive.html
      CUTRIN SENSITIVE -perhe on ensimmäinen kampaamosarja, jolle on myönnetty Allergiatunnus. Se on hellävarainen hiustuote niin iholle, hiuksille kuin hengitysteillekin. Sarja ei sisällä hajusteita, parabeeneja, väriaineita tai silikoniöljyjä. <3

      • Tukkahyvin

        Vanha isäni käytti aina Erittäin hienoa tervashampoota kutiavan päänahan vuoksi. Kokeiltuani olen sittemmin siirtynyt itsekin siihen, on hyvä ja kampaamotuotteisiin verrattuna "ilmainen". Jotenkin taittaa valoakin niin, että hiukset pesupäivänä näyttävät vähän kuin värihuuhdelluilta. Nenääni hyvän tuoksuinenkin, kaikki eivät tykkää.


    • Anonyymi

      Minulla on psoriasis. Erittäin hieno schampoo on ainoa schampoo mitä voin käyttää. Muut aiheittavat kutittamista.

    • Anonyymi

      Erittäin hieno suomalainen Hellä shampoo ja Hellä hoitoaine sopisivat sinulle,kokeile.

    • Anonyymi

      erittäin hieno shampoo on tehtaalla muutettu nyt erittäin huonoksi shampooksi , ei se vaahtoa enää yhtään, lopetan tämän tuotteeen käytön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe