Tässä pohdin varatun miehen ja varatun naisen ystävyyttä ja samankaltaisuutta. Kuljemme aina porukassa ja olen huomannut, että aviomieheni ja ystävä pariskunnan vaimo tulevat keskenään toimeen paremmin kuin hyvin. He ovat kuin kaksi marjaa...samanlainen huumorintaju, samanlaiset arvot, ulkonäössäkin on jotain samaa. Tässä vaiheessa koitan, etten kokisi tätä uhkana, vaan luotan heihin sataprosenttisesti. He ovat kilttejä ihmisiä, eivät pettäjä ihmisiä.
Kuinka olette toimineet tällaisessa tilanteessa, jossa näette että kahden varatun ihmiset kemiat pelaavat erinomaisesti. Onko vaarana, että he rakastuisivat toisiinsa?
Miehen ja naisen ystävyys
32
2898
Vastaukset
- tämä koettu
on vaarana
- JRnen
Ei se mikä VAARA ole! Se on vaan kemiaa.. ;-)
- 17+2
No saattaahan tuo olla joskus vaarana, muttei mitenkään itsestään selvää. Kyllä minäkin tunnen vastakkaisen sukupuolen edustajia, joiden kanssa ollaan samalla aaltopituudella, luonne natsaa ja kaikki. Homma vaan on se, ettei minulla ole minkäänlaista tarvetta laittaa hynttyitä yhteen ihmisen kanssa, joka on melkein kuin oma kloonini. Juttu kyllä luistaa ja hauskaa on, mutta mitään sen kummempaa kipinää on turha lähteä hakemaan. Se on pikemminkin sellaista sisaruutta/veljeyttä eikä mitään romantiikkaan viittaavaa...
Useinhan sitä ihmiset toivovat löytävänsä sen sielunkumppanin, jonka kanssa ollaan kuin samasta puusta veistetyt ja suurinpiirtein luetaan toisen ajatukset. Kun sellaiseen ihmisen sitten törmää, voi hyvinkin huomata, ettei todellakaan kaipaa mitään identtistä kaksosta suhteeseen kanssaan. Mieluummin ihmisen, josta löytyy niitä puolia, mistä on itsellä puute. En nyt tarkoita mitään "vastakohdat täydentävät toisiaan"-touhua. Useinhan hyvin erilaislla ihmisillä menee sukset pahastikin vastakkain. Kunhan nyt olisi mukava tasapaino niiden yhtäläisyyksien ja erojen välillä.
Kannattaa ehkä miettiä sitä, minkälaiset ihmiset nämä kaksi ovat tosiasiassa valinneet puolisoikseen. Olisiko esim. mahdollista, että sinusta ja naisen miehestä löytyy jotain samankaltaista? Se, mitä joku suhteessa kaipaa saattaa olla ihan jotain muuta, kuin miltä ulkopuolisen silmin saattaa vaikuttaa. Ehkä he sinun silmissäsi olisivat täydellinen pari, mutta itse eivät moista tulisi edes harkinneeksi, vaikka hyvin toimeen tulevatkin. Saattavat olla samasta puusta, mutta toisilleen väärää tyyppiä, jos suhdetta ajatellaan. - 21
Luultavasti ovat hyviä ystäviä ja haluavat pysyä myös siippojen kamuina. Toisaalta on mahdollista, että he ihastuvat/rakastuvat, mikäli myös seksuaalista kemiaa on. Pitää kuitenkin muistaa, että tällaisista kutinoista huolimatta monet ihmiset salaavat tunteensa, koska toisella tai molemmilla on omat sitoumuksensa, joiden rikkominen loukkaisi perhettä valtavasti. Jos vielä tuntee tämän lähipiirin ja pitää heistä, ei kiltti ihminen hevillä haksahda. Aika harva haluaa leimautua mulkuksi tai horoksi, joka viettelee perhetuttavia. Lapsettomilla, nuorilla pareilla kynnys on varmasti matalampi.
- Nuori nainen
Millä perusteella sanot, että lapsettomilla ja nuorilla pareilla kynnys "on varmasti matalampi"? Kyllä siinä menee nuorilla ihan yhtälailla kaveripiiri täysin pilalle, jos lähdetään toisten puolisoiden kanssa sänkyyn.
- ap:lle
Olin itsekin samankaltaisessa tilanteessa joskus. Ystäväni ja minä liikuimme paljon myös nelistään miehiemme kanssa. Loppujen lopuksi pidin ystäväni miehestä enemmän, nauroimme samoille asioille ja ymmärsimme toisiamme.
Juhliessamme ajauduimme aina jakaantumaan niin,että ystäväni ja mieheni juhlivat tuulispäinä helsingin yössä ja minä ystäväni mies otimme rauhallisemmin ja juhlimme omalla tavallamme. Pidin hänestä todella! Ystävänikin varmasti piti minun miehestäni todella! Jos olisimme olleet vain neljä sinkkua,parit olisivat taatusti muodostuneet toisella tavalla. Kuitenkin ystävyydelle lojaalius on niin vahva,ettei toisen mieheen "kajoaminen" tule kysymykseenkään...
Nyt olemme kaikki eronneet. Miehet ovat missä lienee,heistä en tiedä. Entistä miestäni en ikävöi,mutta tätä ystäväni ex-miestä kaipaan ehkä samalla tavalla kuin hyvää ystävää kaivataan. Olisiko ystävän miehen kanssa voinut ystävystyä ihan kaksistaan aikanaan? Ehkä ihannemaailmassa missä ei ole mustasukkaisuutta jne.
Voisiko olla niin,että tuossa teidän tilanteessa mustasukkainen epäily ja valvominen jne saisi aikaan "kielletty hedelmä-efektin",joka saakin heidät haluamaan toisensa vaikka muuten kysymyksessä olisi pelkkä ystävyys? - ruoho vihreämpää?
Mullakin on kemiat menneet yli avioliiton rajan ystäväpariskunnan miehen kanssa yksiin. Kerran jopa harrastimme seksiä, mutta se jäi siihen. Monasti ihmettelin, miksei oma mieheni voi saada minussa aikaan samanlaisia värinöitä ja tunteita, edes seurusteluaikoina ei ollut niin. Jotenkin kai vain mukavuudenhalusta ja 'skandaalinpelosta' jätin urheilematta enempää tämän toisen kanssa. Mutta kyllä vieläkin kaipaan niitä aikoja!
- paras tyttökaveri
Voivat olla ihan hyvin kavereina. Monasti vain ympäristö pitää sitä jotenkin epäluonnollisena, jos mies ja nainen ovat keskenään ystäviä, mutta eivät ole parisuhteessa. Itselläni ja parhaalla ystävälläni on mennyt jo kohta 6 vuotta ystävyyssuhteessa. Tosin on siinä selittelemistä kavereille, etenkin miespuolisille, mutta ovat joutuneet hyväksymään asian. Pari kertaa tiedän, että myös paras "miesystäväni" on joutunut naisystävälleen hieman asiaa valoittamaan ja tästä ovat ko. naiset olleet mustasukkaisia. Kun ovat sitten tavanneet kasvotusten, eivät ole enää sen kummemmin ihmetelleet.
Toinen miespuolinen kaveri, jonka kanssa voi puhua ihan mitä vaan ja mistä vaan, meni naimisiin puolisen vuotta sitten. Hänen vaimonsa kuuluu ystäviini eikä tulisi mieleenkään mennä avioparin väliin. Liikumme harrastuksen vuoksi samoissa piireissä paljon, ja olemme myös olleet reissuilla yhdessä - ympäristö tekee tällöin yleensä aina 100 % varmuudella oletuksen, että olemme pari. Toisella sormus, toisella ei... Emme ole jaksaneet selitellä, emmekä kommetoida ulkopuolisille ystävyyttämme. Helpommalla olen päässyt, kun olen uteliaille (yleensä naispuoleisille kysyjille) "selvittänyt" suhdettamme, että kaverini on serkkupoika. Aina ei jaksa ihmettelyjä.
Luota itseesi ja mieheesi. Ja luota ystävääsi. Voihan sitä haksahtaa ns. syrjähyppyyn yhtä suurella todennäköisyydellä esimerkiksi työpaikan pikkujouluissa. Elämässä sattuu aina jotain, jos jaksaa murehtia. - Tytzyz
Luulen, että se riippuu muun muassa siitä, missä jamassa molempien osapuolien vakisuhteet ovat... Ja heidän omasta "moraalistaan" ja asennoitumisestaan...
Olen pitkään opiskellut ja työskennellyt erittäin miesvaltaisella alalla ja silloin tällöin olen ollut tilanteessa, että kemiat ovat natsnneet hirveän hyvin ja luontevasti yhteen jonkun varatun työkaverin kanssa... Niin, että on vietetty paljon aikaa yhdessä akhden kesken ja juteltu hyvinkin henkeviä.
Ehkä ulkopuolisilla on silloin herännytkin kysymyksiä, että mitä meidän välillä on menossa.
Fakta on kuitenkin, että en ikinä ole rakastunut varattuun mieheen!!! Olen nähnyt nuo miehet vain arvokkaina ystävinä/ tuttavina... Olen aika varma, että rakastuminen sellaisessa tilanteessa olisi vain pilannut hyvän ihmissuhteen. Jotenkin se "lukko" pelaa minulla automaattisesti - ehkä kasvatukseni vuoksi. Etten oikein edes voi kuvitella rakastuvani varattuun. Ainakaan ehdottomasti en, jos miehellä on lapsia!!
Sen sijaan joskus, kun itse olen ollut huonossa suhteessa, olen todellakin ihastunut vapaaseen mieheen...
Älä ainakaan osoita mustasukkaisuuden tai epävarmuuden tunteitasi kumppanillesi!- Zipperiina
(Älä ainakaan osoita mustasukkaisuuden tai epävarmuuden tunteitasi kumppanillesi!)
Niin miksi ei? Minä kun luulin, että parisuhteessa pitää pystyä kommunikoimaan ja selvittämään asiat jotka mielessä pyörii ja painaa...
- All is emptyness !!!
Oho ??? Multipersoonana ymmärrän, mutta toisten tunteilla leikkimistä en !!! Ei kyllä ja ei voi olla liian vaikeeta !!! Ensi erotaan, kun on uusi suhde tulossa, eikä poljeta entistä suohon, kun muistaa, että rakastit sitä ensin !!! Vain mielen köyhät alentuu, mutta mielen rikkaat jatkaa elämää ja "itse maineesi keräät " . On hienoa, kun on vielä niitäkin Naisia joilla JÄRKI PÄÄSSÄ !!!!
- Se on menoa
Rakastuminen on vain ajan kysymys. Ja minkäs sille sitten voi.
No mitäs sitten jos ihastuu/rakastuu? Sehän on eri asia kuin rakastaminen ja sitoutuminen sinuun. Eihän se vielä tarkoita, että jos on positiivisia ja miellyttäviä tunteita toista kohtaan, niin heti ollaan jättämässä entinen kumppani. Vai onko nykyään helpompi hypätä suhteesta toiseen, jos oma partneri ei jostain syystä satu enää vuosien jälkeen herättämään sitä ihastumisen ja rakastumisen tunnetta...?Eiköhän asioista kannattaisi jutella yhdessä - että millaisia tunteita on herännyt jne. Miksi se keskusteleminen tuntuu ylipäätään olevan niin vaikeaa? Toki jos on hankala elämäntilanne, niin voihan täältä saada uusia näkökulmia, mutta eikö olisi vain parasta kysyä suoraan toisen mielipidettä asiasta. Muutenhan se jää vaivaamaan ja voi kuvitella tai luulotella sellaista, mitä ei edes ole. Rehellinen keskustelu tilanteesta voisi helpottaa omaa oloa ja jopa syventää teidän suhdetta?
- jaapadaapaDaa
Voihan sitä ihastua ja rakastua, mutta molemmat ovat siinä oman parisuhteensa turvassa. Varmaan juuri, jos oma arki on rankkaa niin se rakastuminen voi tuoda jotain ekstraa elämään. Se on kuitenkin illuusio, arki jaetaan kuitenkin puolison kanssa, sen rakkauden/ihastuksen kanssa ei koeta arkea vaan niitä jännittäviä arjesta irrallisia hetkiä.
- pari kertaa
on käynyt niin että persoonat synkkaa todella hyvin varatun kanssa. En missään nimessä ryhdy flirttailemaan enkä anna ymmärtää, koska en anna. Varatut on ehdoton ei, vaikka kuinka hyvin juttu luistaisi.
- ewtgerat
No hei, tässä keskustellaan nyt asiallisesti YSTÄVYYDESTÄ, ei varattuun sekaantumisesta "sillä lailla" kuin mitä tuolla uskottomuus-palsta on väärällään.
- 18+3
Tää "varattuun ei kosketa, sille ei ees jutella" on aika outo piirre meissäsuomalaisissa. Seurusteluaika on tarkoitettu mun mielestä sille, että tutkaillaan oisko kumppanista jatkoerille. Jos sinä aikana löytyy parempi, niin hemmetti, tottakai kumppania vaihdetaan ja sanotaan edelliselle että sori, meistä ei tule yhtä hyvää settiä kuin tästä toisesta. Jos on ihastunut johonkuhun, niin ois pirun hyvä aika sanoa se just nyt. Täällä eletään tasan kerran, mitä pahaa saattaa tapahtua siitä että henkilö tietää että sä tykkäät siitä? Ei kai se heti lahkeitaan ala laskemaan ja juokse sun syliis, kyllä sekin osaa ajatella. Kyllä mua ainakin lämmittää tietää että oon tehnyt vaikutuksen toiseen ihmiseen, tälle on vaan kyettävä sanomaan kiitos ei, jos siltä tuntuu, mutta kuitenkin hyväsydämisesti, että jos en just nyt olis varattu niin tottakai lähtisin sun kanssa treffeille. Jos taas alla on jo pitkään ollut suhde joka ei miellytä, niin mikäs sen parempi aika sitten sanoa nykyiselle että sori mutta meistä ei tuu sitä mitä mä haluan, ja lähtee sitten pienen suruajan jälkeen tän toisen ihastuksen kanssa treffeille.
Nää on ihmissuhteita, joissa jokainen ihminen pyrkii ja jonka pitää pyrkiä saamaan itselleen kumppani joka miellyttää, parhaassa tapauksessa lopun elämää. Jos Irma ja Seppo 20vee tapaavat nyt, niin ei todellakaan oo sanottua että siitä tulee mitään vuosisadan rakkaustarinaa. Jos Irmalla ja Sepolla ei oikein synkkaa, ois parempi että se Irma päätyy vaikka Esan ja Seppo Irmelin kyytiin, eiks jee?
- Paukuttajainen
Voipi olla että vain sinä olet kiltti ja fiksu! Eli, suomeksi sanottuna sinisilmäinen!
- SEV62
1 ja sama olkoon.Ei tule Tauteja. Kun kaverikin on ottanut virus rokotukset ei saa vatsa tautia ulko maan maqtkalla,
- Jmappa
Samat sanat, epäilen että naisella (Sirpa) on tunteita minua kohtaan ja siksi välttelee minua. Sitten kun törmätään esim. baarissa Sirpa on kun onnensa kukkuloilla ja juttelee ja nauraa koko ajan.
Ihme touhua muutenkin kun muutettiin yhteen vaimoni (Liisa) kanssa, ei Sirpa tullut meille kylään noin neljään vuoteen. Sirpa oli mulle vanha tuttu, ei kyllä oltu edes pussailtu, mutta oltiin muuten tuttuja (autoiltu kerran).
Kertokaan naiset mikä kuvio.- Sirkka-Liisa59
Jmappa! Kuviota ei ole, jos olet mies!
Se seikka, että mielestäsi Sirpa välttelee sinua on hassu ajatuskuvio joka on sinun tyhmyyttäsi. Ei Sirpa välttele, vaan haluaa pysyä hevonkukassa sinun parisuhteestasi Liisan kanssa. Ehkäpä Sirpa ei edes tiedä, että sinä luulottelet jotain hänestä!
Sirpalla on oma elämä ja niin pitäisi sinullakin olla oma- ja yhteinen elämä Liisasi kanssa. Lopeta jolppi horinat ja ole Liisallesi mies! - 8+1
Sirkka-Liisa59 kirjoitti:
Jmappa! Kuviota ei ole, jos olet mies!
Se seikka, että mielestäsi Sirpa välttelee sinua on hassu ajatuskuvio joka on sinun tyhmyyttäsi. Ei Sirpa välttele, vaan haluaa pysyä hevonkukassa sinun parisuhteestasi Liisan kanssa. Ehkäpä Sirpa ei edes tiedä, että sinä luulottelet jotain hänestä!
Sirpalla on oma elämä ja niin pitäisi sinullakin olla oma- ja yhteinen elämä Liisasi kanssa. Lopeta jolppi horinat ja ole Liisallesi mies!Täh?! Miksei nainen voinut sun mielestä muka olla miehen ystävä, vaikka heidän välillään olikin jotain enemmän kuin pelkkää ystävyyttä? Mulla on kokemusta siitä, että entinen ihastus on mitä parhain ystävä. Siis kuviossa jossa molemmat olivat ihastuneita toisiinsa, mutta eivät halunneet rikkoa jo olemassa olevia suhteitaan ihastumisen vuoksi.
Veikkaan että "Sirpa" tässä todellakin otti nokkiinsa kun muutit yhteen "Liisan" kanssa ja veit viimeisetkin tsäänssit olla yhdessä "Sirpan" kanssa. En minäkään tämän ihastukseni kämpillä koskaan käy, koska en kestä nähdä häntä miehensä kanssa, eikä hän käy meillä. Me tavataan ja jutellaan sitten toisinaan kahvilassa, lenkillä tai leffassa. Ja todellakin ystävinä, vaikka tiedämmekin toistemme tunteista toisiamme kohtaan.
Tottakai mielessä käy todella usein ajatus, millaista elämä olisi tämän ystävän kanssa. Meillä on kummallakin kuitenkin perheet ja mulla lapsiakin, joten tämä nykytilanne on kuitenkin sen verran raskas ajaa alas, ettemme ole sellaiseen ryhtyneet. Tämä ystävyyskin on sentään todella hieno asia. Ehkä joku muu ei osaa olla nusaisematta, mutta me osataan, ollaan ainakin nyt kohta kolme vuotta osattu, ja kun välissä on näinkin paljon vetovoimaa, niin vois sanoa et aika zen-munkki on saanut olla. Jos on tästä selvinnyt, niin selviää kyllä mistä kiusauksesta jatkossa tahansa.
- ei huolta
Jos homma ei etene kiksautusta pitemmälle, niin ei mitään hätää, kyllä se siitä.
- Tässä Neuvo.
Jos ulkonäössäkin on samannäköisyyttä naisen kanssa,silloin kannattaa jo luopua miehestä.
- BsTGRL4EvRRR
Mä tYKKään PEtTää!!!!111 Oon muKA toisen ÄmmmÄN MIEHEN YstäÄVä
- nuori muori
kovat on puheet pikkuinen, joko olet kakara tai ikuinen itsees rakastunu teini, tai sit tuo oli provo viesti....jos oli aito viesti, niin varo, tuollaiset naiset jää yksin, miehet halveksuu tuollaista, käyttää vain hetken hyväkseen...
- näin käynyt
Kyllä siinä on todellakin se vaara että rakastuvat, elleivät sitten ole jo rakastuneet, tiedän asian kokemuksesta ja siinä ei kuule vaikuta mitään että on kiltti ihminen, herää hei!
- 11+14
Mitäs ehdottaisit että tilanteessa sitten tehtäisiin? Ehdottaisitko että henkilöt eivät saa enää puhua toisilleen? Särkisitkö hyvän ystävyyssuhteen koska olet mustasukkainen/pelokas? Ei sekään minusta oikein olisi, että kumppani sanelee kenen kanssa toinen saa ystävystyä.
- Sinkku77777
Ensimmäisen kerran mennään naimisiin TIETÄMÄTTÄ MISTÄÄN MITÄÄN -eli naimisiin menon riemusta sakä saatanallisesta lahjakasasta hallelujaa. Sitten tulee ikää ja kokemusta (ei kaikille) ja erotaan ja mennään taas naimisiin ja voi vittu että kaikki on taas hyvin sen aikaa kun on. Siten erotaan ja mennään taas naimisiin niinkuin pahimmillaan/parhaimmillaan käy! Missä me menemme, missä on puolison kunnioitus kun kaikki hajoaa yhteen hikiseen sukkaan makkarin lattialla? KERTOKAA!
- luulintietäväni
Ystäviä pitää olla.mut raja siihen kohtaan,kun puhutaan seksistä..
----- - II on paikka
On monimutkainen juttu tuon tapainen ystävyys ja sitä ei yksinkertaiset ihmiset ymmärrä. Itselläni hirveän vanha ystävyys suhde mieheen jonka kanssa olen aina tullut juttuun vaan kun hän hankki itselleen eronsa jälkeen AVO vaimon niin tämä nainen oli sitä mieltä että #siinä on jotakin" ja kun vahingossa kirjoitin FB väärällä kielellä niin tämä ihminen katsoi asiakseen ottaa yhteyttä minuun ja selittää että hänen mielestä meidän pitäisi kommuniseerata sillä kielellä millä hän haluaa ja haukkui minua epä fiksuksi kun käytän väärää kieltä. Ystäväni ja minä olemme kumpikin kaksikielisiä joten kirjoitus saattaa tulla kummallakin kielellä. Mutta luulen että tämä ihminen ei itse osannut kieltä sillä miksi olisi alkanut riehumaan ihan tavallisesta viestistä. No sairaalla ihmisellä sairaan tavat, kun luullaan että omistetaan toisen ihmisen aivotkin. Oma mieheni ihmettelee mikä tätä naista riivaa. Mutta eipäs silti pystynyt lopettamaan meidän keskustelujamme, konstit on monet sanoi akka kun kusi ja käveli
- Zipperiina
No ei toi sun tapas puhua/nimitellä ystäväsi naisystävääkään kovin mairittelevan aikuismaista ole, joten kannattaa vähän vilkuilla maisemaa sieltä itsekeskeisyydenkin keskeltä. Joo, varmaan vituttaa kun hyvä ystävä loittonee oman vaimonsa takia, mutta sellaista on elämä. parisuhde on parisuhde ja ensisijassa ollaan lojaaleita ja uskollisia kumppaneille. Heidän mielenterveys on se tärkein. Sitten tulee ystävät. Tai pitäisi tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759