Myin skootterin, mutta ostaja ei ole siirtänyt ajoneuvoa omiin nimiinsä, vaikka lupasi tehdä itse sen. Sain yllärinä vakuutuslaskun. Olisi pitänyt vissiin itse raahata ostaja sinne katsastusasemalle. Miten kannattaa toimia? Voiko sen ilmoittaa esim. varastetuksi jos se vielä on minun nimissäni? tiedossa ei ole enää edes ostajan puhelinnumeroa. Outoa käytöstä.
Myynti ja rekisteröinti uudelle omistajalle
6
613
Vastaukset
- Kauppakirja?
Kai teitte kauppakirjan sinulle? Ostajan pitää hoitaa rekisteröinti 14 päivän kuluessa ostosta. Jos näin ei tapahdu, voit mennä kauppakirjan kanssa katsastuskonttorille ja hoitaa omistuksen muutoksen sen avulla.
- hfl
kyllä se pitää tehdä 7 päivän kuluessa
- m,b,b
Eipä tullut tehtyä kauppakirjaa. Vain ilmoitusosaan täytin tiedot.
- kusessa
haet uudet otteet konntorilta, ilmoitat pöllityks ja saat mopon takas. tietty joudut maksaa vakuutuksen, mut ei paha
- Ei ole varastettu
Ei kai sitä oikein varastetuksi kannata ilmoittaa, jos olet myynyt sen eli olet siitä rahallisen korvauksen saanut? Ei silloin lienee varastettu?
Katsastuskonttorlla voit kuitenkin tehdä luovutusilmoituksen tuntemattomalle, jos ei ole jäänyt ostajan tiedot mieleen tai paperille. Siellä joutunee tekemään aika tarkan selvityksen myyntitilanteesta ja jos on todistajia ollut paikalla niin se ois varmaan hyvä mainita selvityksessä. - Keinotkäytössä
Jos ostaja ei laita ajoneuvoa omiin nimiinsä niin pieni käytännönpila on paikallaan... Mennään katsastuskonttorille, pyydetään uudet paperit "kadonneiden" tilalle, jotka saa henkkareita vastaan... Vaihdetaan auto jollekkin kaverin nimille joka ilmoittaa auton varastetuksi. Etsitään auto, otetaan omaan haltuun ja kaveri myy auton eteenpäin, tekstarilla akesta selvitetään kenen nimissä auto reilun viikon päästä on, jos ei ole ostaja ottanut nimiinsä niin tehdään temppu uusiksi. Myydään ja otetaan haltuun niin monta kertaa että jokin ostaja ymmärtää laittaa omiin nimiinsä. Otetunnus ratkasee aika paljon selvittäessä kenen auto oikeasti on, käytännössä sen jolla on suurin otetunnus ja senhän saa kasvatettua paperihommilla... 11,20eur oli paperihommat...
Viikon päästä laitan tekstaria ja katson onko minun auton ostaja laittanut auton omiin nimiinsä... Ainiin, vara-avain unohtui minulle... Paljon ratkasee paluuviestissä tuleva tieto viikon kuluttua myynkö autoni toiseen kertaan??? Selväähän on etten ole enää parin viikon päästä kyseisen auton omistaja, jos olen niin myyn sen kolmanteen kertaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 273827
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422782Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial542313Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2172292Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131839Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191560Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip561541- 971419
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631294Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951224