Myynti ja rekisteröinti uudelle omistajalle

afdsfdf

Myin skootterin, mutta ostaja ei ole siirtänyt ajoneuvoa omiin nimiinsä, vaikka lupasi tehdä itse sen. Sain yllärinä vakuutuslaskun. Olisi pitänyt vissiin itse raahata ostaja sinne katsastusasemalle. Miten kannattaa toimia? Voiko sen ilmoittaa esim. varastetuksi jos se vielä on minun nimissäni? tiedossa ei ole enää edes ostajan puhelinnumeroa. Outoa käytöstä.

6

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppakirja?

Kai teitte kauppakirjan sinulle? Ostajan pitää hoitaa rekisteröinti 14 päivän kuluessa ostosta. Jos näin ei tapahdu, voit mennä kauppakirjan kanssa katsastuskonttorille ja hoitaa omistuksen muutoksen sen avulla.

• hfl

kyllä se pitää tehdä 7 päivän kuluessa

• m,b,b

Eipä tullut tehtyä kauppakirjaa. Vain ilmoitusosaan täytin tiedot.

• kusessa

haet uudet otteet konntorilta, ilmoitat pöllityks ja saat mopon takas. tietty joudut maksaa vakuutuksen, mut ei paha

• Ei ole varastettu

Ei kai sitä oikein varastetuksi kannata ilmoittaa, jos olet myynyt sen eli olet siitä rahallisen korvauksen saanut? Ei silloin lienee varastettu?

Katsastuskonttorlla voit kuitenkin tehdä luovutusilmoituksen tuntemattomalle, jos ei ole jäänyt ostajan tiedot mieleen tai paperille. Siellä joutunee tekemään aika tarkan selvityksen myyntitilanteesta ja jos on todistajia ollut paikalla niin se ois varmaan hyvä mainita selvityksessä.

• Keinotkäytössä

Jos ostaja ei laita ajoneuvoa omiin nimiinsä niin pieni käytännönpila on paikallaan... Mennään katsastuskonttorille, pyydetään uudet paperit "kadonneiden" tilalle, jotka saa henkkareita vastaan... Vaihdetaan auto jollekkin kaverin nimille joka ilmoittaa auton varastetuksi. Etsitään auto, otetaan omaan haltuun ja kaveri myy auton eteenpäin, tekstarilla akesta selvitetään kenen nimissä auto reilun viikon päästä on, jos ei ole ostaja ottanut nimiinsä niin tehdään temppu uusiksi. Myydään ja otetaan haltuun niin monta kertaa että jokin ostaja ymmärtää laittaa omiin nimiinsä. Otetunnus ratkasee aika paljon selvittäessä kenen auto oikeasti on, käytännössä sen jolla on suurin otetunnus ja senhän saa kasvatettua paperihommilla... 11,20eur oli paperihommat...

Viikon päästä laitan tekstaria ja katson onko minun auton ostaja laittanut auton omiin nimiinsä... Ainiin, vara-avain unohtui minulle... Paljon ratkasee paluuviestissä tuleva tieto viikon kuluttua myynkö autoni toiseen kertaan??? Selväähän on etten ole enää parin viikon päästä kyseisen auton omistaja, jos olen niin myyn sen kolmanteen kertaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      27
      3827
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2782
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      54
      2313
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      217
      2292
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      56
      1541
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1294
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1224
    Aihe