Vaimoni tuhlaa

Pennilä

Olemme olleet pian vuoden naimisissa ja olen huomannut ettei vaimollani raha kauan sormia lämmitä. Hänellä on pieni kauppa, mutta pelkkä harrastus, aina hän on auki: I don't have money. Jos annan hälle rahaa, niin viikko kun on kulunut, niin rahat ovat menneet. Minusta tuntuu, että raha polttaa hänen sormiaan ja on pakko päästä niistä eroon. Miten häntä opetan säästäväisyyteen. Miten aikuista ihmistä voisi tässä asiassa muuttaa. Minä olen ihan toista maata: katson ja puntaroin tarkkaan mitä ostan ja myös etsin keinoja hankkia lisää rahaa.

6

899

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goottipojka

Ihmisillä tapana tuhlata kaiken maailman roinaan mitä ei edes tarvi ja sitten, jos tulee hätä ei löydy yhtään tililtä. Vaikutat fiksulta tyypiltä, joten dumppaa se. Ansaitset paremman.

• Parka_Poika_?

Ja silti menit sen kanssa naimisiin?
      Poikaparka ;)

PS. Lakkaat antamasta hänelle rahaa. Niin heleppoo tuo opettaminen on.

• soft.values

Puhumalla. Kerro että se raha jota ei kuluta tällä viikolla odottaa kunnes löytyy jotakinkin tärkeämpää ostettavaa tai maksettavaa. Sillä ei siis ole "parasta ennen"-päivää.

Toisaalta jos olet hirmu varakas voi hän pitää sinua pihinä, mutta tavallisen ihmisen pitäisi pystyä säästämään jonkun euron kuukaudessa jotta talous olisi tasapainoinen.

• Pennilä

Vaimoni on nyt kyllä tajunnut, että jos tarvii rahaa johonkin tiettyyn asiaan tulevaisuudessa, hän tallentaa pankkiin sen summan ja hyvä näin, muuten menee sen sileän tien.
      Mutta vaatetta ostetaan, vaikka " vanhojakin" puoleksi käytettyjä on, mutta kun pari kiloo on keventynyt, niin täytyy saada pienemmät farkut ja vaikka mä sanon jotta pese vanhat, ne kutistuu niin ei auta. Oon joskus sanonu, jotta vaimon pitää olla kaunis ja edustava, hän vetoaa siihen good styling. En minä mikään varakas ole, mutta ehkä hän ajattelee niin "kävelevä pankki".

• tuutikki23

Munkin paino on tässä vähän tippunut ja mun konsti noiden vaatteiden kanssa oli niiden kaventaminen. Siitä vaan saumoista pois ylimääräiset sentit niin johan vaatteet taas istuu päälle.

• Pennilä

No se on ihan oikeen, hyvä Tuutikki23 sul on oikea asenne. Hitsit nyt jo on parasta varautua uuden hallituksen mätkyyhin, jotka maksaa KULUTTAJA. Meillä tässä avioliiton alussa on varmaan näitä kulttuurien yhteensovittamisiakin ja millaiset tavat on kukin oppinut "edellisessä" elämässään. Olemme tapojemme orjia ja muutokset hitaita, mutta parisuhteessa ei vetele, että toinen tuhlailee. Vaimo sanoo mulle, kun on pahalla päällä: "Sä rakastat rahaa", no mä takasin jotta: "Sä rakastat rahan käyttöä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe